Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] Po zapaleniu silnika 1-2s pali się kontrolka ładowania

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

tanx
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Wafka

[N13] Po zapaleniu silnika 1-2s pali się kontrolka ładowania

Post autor: tanx » 2011-07-24, 12:46

Witam,

mam taką sprawę może i błacha, ostatnio jak wymieniałem wydech w Sunnym to poprosiłem, żeby przy okazji facet wymienił mi także pasek alternatora - stary miał już 12lat :D i rano jak sie zapalio auto to popiskiwal.(poczatkowo myslalem ze to lozysko alternatora)

No i po wymianie popiskiwanie faktycznie ustalo rano, ale pojawila sie inna rzecz - po zapalniu auta zimnego ktore stoi no z 10h albo wiecej po odpaleniu kontrolka ladowania gasnie dopiero po 1-2s(w sumie to kontrolka filtra paliwa tez gasnie z opoznieniem ale z tego co czytalem to ona jest powiazana z kontrolka ladowania) W czasie jazdy kontrolka juz nigdy sie nie zapala i zastanawiam sie czy cos jest nie tak czy sie nie przejmowac?? Dodam ze jest to diesel i na pewno jak dluzej stoi to po odpaleniu wlacza sie jeszcze dogrzewanie swiec.

Wyjezdzam za tydzien na 2 miesiace za granice i kazdy drobiazg juz mi urasta do miary problemu :sad: :sad:

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-07-24, 12:55

Taki problem to nie problem :-D
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-07-24, 13:50

heh,

u mnie z kolei od jakiegoś czasu kontrolka ładowania nie świeci się po przekręceniu kluczyka na zapłon ( viewtopic.php?p=155647&highlight=#155647 ).
Po odpaleniu silnika, zgaszeniu go i ponownym przekręceniu kluczyka na zapłon już się świeci ;) , choć jak silnik jest zimny po chwili potrafi zgasnąć (lubi nawet trochę pomrygać :) ). Jak silnik jest ciepły, to już jest OK :) Żarówka w liczniku jest OK, sprawdzałem tez przewody przy alternatorze (3 szt.), styki przeczyściłem (faktycznie trochę się zapiekły), ale niewiele się zmieniło :( . Przy poruszaniu ów przewodów z kontrolką nic się nie dzieje, także przewody wydają się być OK.

wcześniej kilka razy na wysokich obrotach wyłączyło mi się radio CD, prawdopodobnie zabezpieczenie przed przepięciami ( viewtopic.php?t=6232 ). podejrzenie padło na regulator napięcia. sprawdzałem napięcie na niskich i wysokich obrotach, jest nieco niskie (13,8 V - 14,0 V), ale tragedii chyba nie ma, także regulator też wydaje się być sprawny.

dodam jeszcze, że w trakcie jazdy kontrolka ładowania nigdy się nie zaświeciła.

nie wiem czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane ...
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-24, 14:27

tanx, a jaki filtr oleju masz?? Wiem ze filtron powodował takie dziwactwa

tanx
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Wafka

Post autor: tanx » 2011-07-24, 15:19

Filtr oleju mam chyba Mann, ale to bez znaczenia raczej, bo kontrolka od aku jest powiazana z kontrolka filtra paliwa a wlasciwie wody w filtrze paliwa, a tak mysle moze to nie problem z aku tylko wlasnie z filtrem paliwa ze po prostu nie gasnie od razu tylko po 1-2s a ze kontrolki sa powiazane to i aku sie pali.
Filtr paliwa juz troche ma a ze jezdze na Bioestrze to troche syfu juz moze byc.

Jesli to filtr paliwa to pol biedy - to to se zawsze moge na miejscu wymienic sam :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”