[K11] Czynności pozakupowe + pytania eksploatacyjne
Moderator: mimier
[K11] Czynności pozakupowe + pytania eksploatacyjne
Ja już się przywitałem, więc czas przedstawić wam moją wybrankę
Micra K11 1.0, rok produkcji 97' , polski salon. Nie ma nawet obrotomierza, nie mówiąc o wspomaganiu przynajmniej zderzaki są kolorze, a i kolor ładny - DR2. W momencie zakupu była jedna złamana klamka, brakowało półki bagażnika, z czym już się uporałem. Niemniej uznałem, że należałoby o nią bardziej zadbać. Wiem, że w Micrach olej w skrzyni biegów powinno się wymieniać co 90 tysięcy km, moja ma 83, ale 17 lat, więc chyba to przyspieszę, bo wiem, że w ciągu 4-ech ostatnich lat na pewno nie był wymieniany. Jaki polecacie, i czy da radę wykonać to samemu? + ile oleju jest tam potrzebne? W lepkich tematach pozostając, ile oleju wchodzi do tego silnika, i jaki rodzaj polecacie przy tym wieku i przebiegu? Do tego chciałem zapytać o filtry. Kabinowy raczej zostawię, paliwa chyba też. Czym się kierować przy wyborze filtra powietrza i oleju? Jakie polecacie? Wiem, że oleju powinien być z zaworem zwrotnym np. Mann. Poprzednia właścicielka twierdzi, że hamulce były serwisowane w kwietniu, rudej prawie nie ma, a co było już zabezpieczyłem, co jeszcze warto sprawdzić po zakupie?
Do tego, z racji braku obrotomierza chcę podpytać o optymalne prędkości do zmiany biegów. Nie chcę obciążać silnika i wyciągać łańcucha jazdą na zbyt niskich obrotach, ale też, jak każdy, chciałbym, aby mi mało spalała W tej chwili wrzucam trójkę przy 30km/h, 4-órkę przy 45km/h i 5-tkę przy 55km/h, jeśli jadę ze stałą prędkością, do przyspieszeń redukuję. Tak zostawić, czy wcześniej/później? A skoro przy prędkościach i spalaniu jesteśmy, niedługo wybieram się w dłuższą trasę, sporo jazdy autostradą. Jaka prędkość jest najlepszym kompromisem między czasem podróży a spalaniem?
na razie plan na auto mam taki, że przez zimę będę zastanawiał się, czy coś je dłubać, czy zostawić jak jest i poprostu jeździć (o ile Micry zawsze mi się podobały, tak 60KM nie jest szczytem marzeń przeciętnego 19-sto latka, a ja do tego jestem nieprzeciętny ), ale na pewno jedną rzecz chcę wymienić. Obecne radio nie jest złe, ale głośniki to naprawdę zło. Co polecacie, żeby można było po prostu komfortowo słuchać muzyki, czasem nawet trochę głośniej niż zalecane, ale też na pewno nie do zagłuszania okolicznych dyskotek ?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc, i do zobaczenia na drogach
Micra K11 1.0, rok produkcji 97' , polski salon. Nie ma nawet obrotomierza, nie mówiąc o wspomaganiu przynajmniej zderzaki są kolorze, a i kolor ładny - DR2. W momencie zakupu była jedna złamana klamka, brakowało półki bagażnika, z czym już się uporałem. Niemniej uznałem, że należałoby o nią bardziej zadbać. Wiem, że w Micrach olej w skrzyni biegów powinno się wymieniać co 90 tysięcy km, moja ma 83, ale 17 lat, więc chyba to przyspieszę, bo wiem, że w ciągu 4-ech ostatnich lat na pewno nie był wymieniany. Jaki polecacie, i czy da radę wykonać to samemu? + ile oleju jest tam potrzebne? W lepkich tematach pozostając, ile oleju wchodzi do tego silnika, i jaki rodzaj polecacie przy tym wieku i przebiegu? Do tego chciałem zapytać o filtry. Kabinowy raczej zostawię, paliwa chyba też. Czym się kierować przy wyborze filtra powietrza i oleju? Jakie polecacie? Wiem, że oleju powinien być z zaworem zwrotnym np. Mann. Poprzednia właścicielka twierdzi, że hamulce były serwisowane w kwietniu, rudej prawie nie ma, a co było już zabezpieczyłem, co jeszcze warto sprawdzić po zakupie?
Do tego, z racji braku obrotomierza chcę podpytać o optymalne prędkości do zmiany biegów. Nie chcę obciążać silnika i wyciągać łańcucha jazdą na zbyt niskich obrotach, ale też, jak każdy, chciałbym, aby mi mało spalała W tej chwili wrzucam trójkę przy 30km/h, 4-órkę przy 45km/h i 5-tkę przy 55km/h, jeśli jadę ze stałą prędkością, do przyspieszeń redukuję. Tak zostawić, czy wcześniej/później? A skoro przy prędkościach i spalaniu jesteśmy, niedługo wybieram się w dłuższą trasę, sporo jazdy autostradą. Jaka prędkość jest najlepszym kompromisem między czasem podróży a spalaniem?
na razie plan na auto mam taki, że przez zimę będę zastanawiał się, czy coś je dłubać, czy zostawić jak jest i poprostu jeździć (o ile Micry zawsze mi się podobały, tak 60KM nie jest szczytem marzeń przeciętnego 19-sto latka, a ja do tego jestem nieprzeciętny ), ale na pewno jedną rzecz chcę wymienić. Obecne radio nie jest złe, ale głośniki to naprawdę zło. Co polecacie, żeby można było po prostu komfortowo słuchać muzyki, czasem nawet trochę głośniej niż zalecane, ale też na pewno nie do zagłuszania okolicznych dyskotek ?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc, i do zobaczenia na drogach
Re: Czynności pozakupowe + pytania eksploatacyjne
Bez filtra 2,9l, z filtrem 3,1l. Kupisz bańkę 4l i starczy i zostanie na dolewkiPitu pisze:W lepkich tematach pozostając, ile oleju wchodzi do tego silnika, i jaki rodzaj polecacie przy tym wieku i przebiegu?
Ja bym nie kombinował i wymienił na taki sam olej na jakim jeździła, skoro dawało to radę przez ostatnie 17 lat. Ale wielu pewnie się nie zgodzi twierdząc, że musi być jakiś super olej. Na forum jest temat o wyborze marki oleju, możesz poczytać i zgodzić się z nim lub nie
Jadąc od końca: imho 90km/h daje najbardziej ekonomiczne wyniki, stówką też daje radę. Ja zazwyczaj autobaną jadę ile fabryka dała, to cieszę się spalaniem 11,5l/100km (lpg):D Prędkość zależy też od potrzeb, ja wychodzę z założenia że skoro już mi wybudowali te autobany to nie po to żeby jechać tyle samo co krajówką.Pitu pisze:Do tego, z racji braku obrotomierza chcę podpytać o optymalne prędkości do zmiany biegów. Nie chcę obciążać silnika i wyciągać łańcucha jazdą na zbyt niskich obrotach, ale też, jak każdy, chciałbym, aby mi mało spalała W tej chwili wrzucam trójkę przy 30km/h, 4-órkę przy 45km/h i 5-tkę przy 55km/h, jeśli jadę ze stałą prędkością, do przyspieszeń redukuję. Tak zostawić, czy wcześniej/później? A skoro przy prędkościach i spalaniu jesteśmy, niedługo wybieram się w dłuższą trasę, sporo jazdy autostradą. Jaka prędkość jest najlepszym kompromisem między czasem podróży a spalaniem?
Wg. mnie 5 i 55km/h to ciut, odrobinę przynajmniej za wolno, bo jak sam zauważyłeś nie chcesz wyciągać łańcucha. Osobiście zazwyczaj na 5 mam te 60-kilka, jest tylko jedno ale: czy możemy w 100% zaufać prędkościomierzom? Spróbuj posłuchać silnika, ma dość charakterystyczny dźwięk kiedy się cieszy i słychać kiedy nie jest zadowolony, chcąc jechać ekonomicznie zmieniaj bieg zaraz po tym, jak zacznie się cieszyć. Dokładnych prędkości do zmiany nie podam, bo po prostu nie zwracam na nie uwagi podczas jazdy.
Od siebie dodam, że eco-drivingu nie osiągniesz zmieniając biegi jak najwcześniej i przyspieszając bardzo powoli, wg. mnie lepiej sprawdza się jak najszybsze osiągnięcie zakładanej prędkości (o ile ma to sens, bo nie zatrzymują nas za 100 metrów światła), ale bez wciskania do dechy.
Co do pozostałych pytań to nie odpowiem, bo nie wiem, może inni coś ciekawego podrzucą.
Do zobaczenia
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Olej do skrzyni idzie 75W90, wchodzi 2-2,5l. Da się go wymienić samemu, w skrzyni od spodu jest korek spustowy. Żeby wlać olej trzeba wymontować napęd linki prędkościomierza.
Co do filtrów, to Twoja Micra raczej nie ma filtra kabinowego. Wszystkie pozostałe załóż Manna lub Knechta. No i warto byłoby wymienić też filtr paliwa
Oleju do silnika wchodzi 3,1l, generalnie zalecany jest 10W40.
Jeśli chodzi o podniesienie mocy w Micrze 1.0 to najlepszy stosunek cena/moc ma swap na 1.3
Co do filtrów, to Twoja Micra raczej nie ma filtra kabinowego. Wszystkie pozostałe załóż Manna lub Knechta. No i warto byłoby wymienić też filtr paliwa
Oleju do silnika wchodzi 3,1l, generalnie zalecany jest 10W40.
Nie 60 a 55 60KM miały poliftowe 1.0 z czterema cewkami zapłonowymio ile Micry zawsze mi się podobały, tak 60KM nie jest szczytem marzeń przeciętnego 19-sto latka
Jeśli chodzi o podniesienie mocy w Micrze 1.0 to najlepszy stosunek cena/moc ma swap na 1.3
Wchodzi ok 2,7-2,8L Ostatnio 2razy to "sprawdzałem"elektryk1409 pisze:Olej do skrzyni idzie 75W90, wchodzi 2-2,5l.
Co do audio to skoro chcesz żeby tylko, to wystarczą głośniki ze średniej półki cenowej + dobre radio z nawet podstawowym equalizerem, wtedy ustawisz sobie dźwięk odpowiedni dla Twojego ucha, taki który Ci się podoba
Po pierwsze primo jeżeli chodzi o prędkości to wg mnie nie ma czegoś takiego jak "optywalna prędkośc", to jest kwestia wyczucia samochodu, jak go dobrze poznasz to będziesz wiedział, z jakiego biegu wyprzedzac i kiedy sie najlepej zbiera, ja np 5-ty bieg wrzucam ok 80-100 km/h zależy też gdzie jestem, wiadomo że w korku patrzymy na ekonomie, a jak jest pusta droga to tylko łutututututut słychać
Po drugie primo jakie masz radio?, bo ono samo potrafi dużo zdziałać nawet z fabrycznym zestawem. jeżeli nie planujesz żadnego wzmaka (mam takowy na sprzedaz jak coś ) to nie patrz na najwyższe moce głośników bo radio Ci tego nie uciągnie, ja z przodu mam fabryke natomiast z tyłu głośniki 30W fabryczne jaja od forda a radyjko Sony A60BT i jestem bardzo zadowolony.
Po trzecie primo tematów o olejach jest multum na forum filtry wiadomo powymieniaj, i wydaj te pare złotych na filtr paliwa zamiast na przysłowiową paczkę fajek. Wymień też filtr oleju i powietrza więcej jak 80zł na filtry nie wydasz.
Po czwarte primo małe tanie mody które cieszą oko
- licznik z obrotkiem (temat na forum gdzieś się zakurzył)
- poszukaj lotki na tylną klapę od Super S-ki
- kółko 14 i fajna opona
- centralny na pilota
- short shifter (wg upodobań) może być też home made jak ma elektryk 1409
A jeżeli chodzi o większe mody to tak jak kolega elektryk1409, napisał to swap na 1.3, nie zapominaj wtedy o wsadzeniu lepszego sprzęgła, żeby za jakiś czas ponownie nie odczepiać motorowni od przekładni
jak komuś coś jeszcze przychodzi do mózgownicy to uzupełniać
Po drugie primo jakie masz radio?, bo ono samo potrafi dużo zdziałać nawet z fabrycznym zestawem. jeżeli nie planujesz żadnego wzmaka (mam takowy na sprzedaz jak coś ) to nie patrz na najwyższe moce głośników bo radio Ci tego nie uciągnie, ja z przodu mam fabryke natomiast z tyłu głośniki 30W fabryczne jaja od forda a radyjko Sony A60BT i jestem bardzo zadowolony.
Po trzecie primo tematów o olejach jest multum na forum filtry wiadomo powymieniaj, i wydaj te pare złotych na filtr paliwa zamiast na przysłowiową paczkę fajek. Wymień też filtr oleju i powietrza więcej jak 80zł na filtry nie wydasz.
Po czwarte primo małe tanie mody które cieszą oko
- licznik z obrotkiem (temat na forum gdzieś się zakurzył)
- poszukaj lotki na tylną klapę od Super S-ki
- kółko 14 i fajna opona
- centralny na pilota
- short shifter (wg upodobań) może być też home made jak ma elektryk 1409
A jeżeli chodzi o większe mody to tak jak kolega elektryk1409, napisał to swap na 1.3, nie zapominaj wtedy o wsadzeniu lepszego sprzęgła, żeby za jakiś czas ponownie nie odczepiać motorowni od przekładni
jak komuś coś jeszcze przychodzi do mózgownicy to uzupełniać
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
No właśnie radio jest jakieś no-name, ale podoba mi się, bo ma wejście USB i AUX, za to głośniki są fabryczne. Felgi już są, lotki szukam cały czas, tak jak foteli z jakąś ładniejszą tapicerką i mniej wygniecionych (niby oryginalny przebieg 83 tysiące, a fotele jak z przeciętnego ,,200-tysięcznego'' Paska).snorlaxs pisze: Po drugie primo jakie masz radio?, bo ono samo potrafi dużo zdziałać nawet z fabrycznym zestawem. jeżeli nie planujesz żadnego wzmaka (mam takowy na sprzedaz jak coś ) to nie patrz na najwyższe moce głośników bo radio Ci tego nie uciągnie, ja z przodu mam fabryke natomiast z tyłu głośniki 30W fabryczne jaja od forda a radyjko Sony A60BT i jestem bardzo zadowolony.
Po czwarte primo małe tanie mody które cieszą oko
- licznik z obrotkiem (temat na forum gdzieś się zakurzył)
- poszukaj lotki na tylną klapę od Super S-ki
- kółko 14 i fajna opona
- centralny na pilota
Centralny już jest, tylko na drzwi kierowcy, ale zawsze
Planuję obszyć czymś uchwyty do zamykania drzwi od wewnątrz i myślałem o zmianie kierownicy, ale mam kilka problemów. Chciałbym zachować ,,cywilny'' charakter auta, więc wszelakie Momo itp. odpadają. Myślałem o kierownicy ze 100NX-a, ale ja mam poduszkę.
Szukam też halogenów do zderzaka, to raczej nie powinna być problematyczna operacja?
No i jest jeszcze mnóstwo innych drobiazgów do zrobienia, wymiana podkładek pod tablicę rejestracyjną (wciąż szukam odpowiednich...), myślałem o pomalowaniu lusterek pod kolor nadwozia, ale czas pokaże jak wszystko wyjdzie
Co do ecodrivingu, to oczywiście, przyspieszam dynamicznie, chodziło mi o minimalne biegi do ,,trzymania'' prędkości. Oczywiste, że nie będę wyprzedzał przy 45km/h z 4-órki
elektryk w ,,Motorze'' pisali, że po 96'' 1.0 miało 60 koni, ale rzeczywiście, sprawdziłem w kilku innych źródłach i jednak 54. Tym gorzej
Nawet jak do radia "no name" podłączysz dobre głośniki to efekt będzie znikomy. Podstawa to dobry equalizer w radiu.Pitu pisze:No właśnie radio jest jakieś no-name, ale podoba mi się, bo ma wejście USB i AUX, za to głośniki są fabryczne.
Czasem warto wydać 70zł na w miare ogarnięty zestaw na pilota, komfort znacznie na plus szczególnie zimą jak wkładki zamarznąPitu pisze:Centralny już jest, tylko na drzwi kierowcy, ale zawsze
Problematyczna operacja to nie jest, znacznie gorsze i czasochłonne jest znalezienie zderzaka z halogenami to jest towar bardzo deficytowyPitu pisze:Szukam też halogenów do zderzaka, to raczej nie powinna być problematyczna operacja?
Najpiękniejsze są te z logiem klubowymPitu pisze:No i jest jeszcze mnóstwo innych drobiazgów do zrobienia, wymiana podkładek pod tablicę rejestracyjną (wciąż szukam odpowiednich...)
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn