[K10] [K11] Jaki olej lać do skrzyni automatycznej?
Moderator: mimier
[K10] [K11] Jaki olej lać do skrzyni automatycznej?
Jaki olej wlewacie do skrzyni automatycznej w K11 ze skrzynią NCVT?
----------------------------------------------------------------------------------
Zalecany to olej klasy DEXRON III, np.Castrol TQ DEXRON III lub elf Elfmatic.
Jak powiesz w sklepie, że chcesz olej do automatu klasy DEXRON III to na pewno coś dobrego Ci doradzą.
----------------------------------------------------------------------------------
Zalecany to olej klasy DEXRON III, np.Castrol TQ DEXRON III lub elf Elfmatic.
Jak powiesz w sklepie, że chcesz olej do automatu klasy DEXRON III to na pewno coś dobrego Ci doradzą.
Ostatnio zmieniony 2010-02-07, 02:13 przez mimier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
Olej, to pół sukcesu... średnio 40 zł/litr (potrzeba 3,2l). Do tego wymiana filtra (cena w ASO 286zł) i komplet uszczelek (105zł)... czyli nie licząc ewentualnej robocizny 550zł. Jak dla mnie masakra
Na nissanklub.pl pytałem się o to, czy (wtedy gdzie i jakie) reszta użytkowników NCVT korzysta z jakichś zamienników. Niestety post pozostał bez odpowiedzi. Szkoda.
Na nissanklub.pl pytałem się o to, czy (wtedy gdzie i jakie) reszta użytkowników NCVT korzysta z jakichś zamienników. Niestety post pozostał bez odpowiedzi. Szkoda.
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
Odświeżę temat, bo sam mam taką skrzynię NCVT w Micrze, a informacji o niej jak na lekarstwo.
Od innych, typowych automatów różni się tym, że nie ma efektu pełzania, czyli po wrzuceniu D [drive] samochód nie jedzie.
Ma to swoje plusy i minusy. Np., na skrzyżowaniu nie ma potrzeby wciskać cały czas hamulca. Minus mały, na wzniesieniu, na biegu, przy ruszaniu może się stoczyć, co przy typowych automatach jest niemożliwe (pełzanie), ale wystarczy wcisnąć wtedy gaz.
Zmieniając filtr oleju w NCVT trzeba odkręcić miskę olejową. Zmieniając filtr i przykręcając miskę olejową, zaleca się zmienić uszczelkę pod miską i przy filtrze. Dlatego, że przy odkręcaniu np. mogła się uszkodzić. Oczywiście są to tylko zalecenia i pewnie chętnie by wszyscy ich przestrzegali gdyby nie koszty...
Micra moja ma 137000 km przebiegu, skrzynia nie sprawiała mi problemów i niech tak będzie przez długi czas.
Ostatnio zobaczyłem ile kosztują używane skrzynie biegów NCVT do K11 na motoallegro.pl. Były dwie oferty, 1800 zł i 1999 zł. Porażka.
6,0Lalfabox pisze:W Haynesie napisali:
Ilość oleju 6,0L
Typ oleju Dexron II type ATF (Duckhams Uni-Matic or D-Matic)
Jeździ się tak jak manualem, tylko, że nie trzeba biegów zmieniać. Dla mnie bardziej konieczność niż wygoda.Wald pisze:Jak ona sie spisuje w Micrze, jazda takim automatem jest w miare przyjemna?
Od innych, typowych automatów różni się tym, że nie ma efektu pełzania, czyli po wrzuceniu D [drive] samochód nie jedzie.
Ma to swoje plusy i minusy. Np., na skrzyżowaniu nie ma potrzeby wciskać cały czas hamulca. Minus mały, na wzniesieniu, na biegu, przy ruszaniu może się stoczyć, co przy typowych automatach jest niemożliwe (pełzanie), ale wystarczy wcisnąć wtedy gaz.
Według informacji w instrukcji WKŁ producent nie wymaga zmiany filtra przy zmianie oleju w skrzyni. Jednak jest to zalecane (wg WKŁ). Coś na zasadzie wymieniam olej w silniku, a zostawiam stary i brudny filtr oleju.Wald pisze:A co do wymiany oleju to dlaczego trzeba w niej wymieniać uszczelki? Ja u siebie wymieniam olej za 200zl i spokój.
Zmieniając filtr oleju w NCVT trzeba odkręcić miskę olejową. Zmieniając filtr i przykręcając miskę olejową, zaleca się zmienić uszczelkę pod miską i przy filtrze. Dlatego, że przy odkręcaniu np. mogła się uszkodzić. Oczywiście są to tylko zalecenia i pewnie chętnie by wszyscy ich przestrzegali gdyby nie koszty...
Micra moja ma 137000 km przebiegu, skrzynia nie sprawiała mi problemów i niech tak będzie przez długi czas.
Ostatnio zobaczyłem ile kosztują używane skrzynie biegów NCVT do K11 na motoallegro.pl. Były dwie oferty, 1800 zł i 1999 zł. Porażka.
oznaczenie oleju do micry CVT to ns_1 cvt nie występują zamienniki!!! Skrzynie często są zalewane Dextronem ale to błąd , jest on żrący (w minimalnym stopniu)
Używana skrzynia ze sprzęgłem (które sprawia najwięcej kłopotów) to około 1500 - 2000zł
Nie kupujcie używanego sprzęgła które długo leżało ! Wiem że nowe nie jest tanie i nie ma zamiennika , ale przynajmniej mamy pewność zakupu.
Generalny remont to około 2500 do 3500zł , gwarancja 05 lub 1 rok.
Ta skrzynia nie lubi szarpnięć gazem, nagłych przyspieszeń, i buta w podłodze, najleprze i żwawe poruszanie się takim autem to systematyczne wciskanie gazu, proporcjonalne do nabieranej prędkości.
Te same uwagi tyczą sie Primery p11 ze skrzynią cvt M6 , która nigdy nie występowała w dieslu. Zniszczył by ją moment obrotowy .
Ciekawostki , skrzynia cvt bliźniacza trafiała np do fiata punto mkI ale była bardziej awaryjna, dalej to np, ford fiesta i bliźniacza mada 121, subaru justy, alfy lanie itp....
Używana skrzynia ze sprzęgłem (które sprawia najwięcej kłopotów) to około 1500 - 2000zł
Nie kupujcie używanego sprzęgła które długo leżało ! Wiem że nowe nie jest tanie i nie ma zamiennika , ale przynajmniej mamy pewność zakupu.
Generalny remont to około 2500 do 3500zł , gwarancja 05 lub 1 rok.
Ta skrzynia nie lubi szarpnięć gazem, nagłych przyspieszeń, i buta w podłodze, najleprze i żwawe poruszanie się takim autem to systematyczne wciskanie gazu, proporcjonalne do nabieranej prędkości.
Te same uwagi tyczą sie Primery p11 ze skrzynią cvt M6 , która nigdy nie występowała w dieslu. Zniszczył by ją moment obrotowy .
Ciekawostki , skrzynia cvt bliźniacza trafiała np do fiata punto mkI ale była bardziej awaryjna, dalej to np, ford fiesta i bliźniacza mada 121, subaru justy, alfy lanie itp....
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
Odświeżę temat. Kolega mrówa myli się co do oleju. Do Micry z N-CVT leje się olej Nissan AT-Matic D Fluid incl. N-CVT i żaden inny. Jest kompatybilny z Dextronem ale nie jest zamiennikiem ! ! ! Zamienniki nie istnieją na polskim rynku więc pozostaje oryginał.
Nissan NS-1 CVT leje się do automatów np. w P11.144 ze skrzynią M6 Hyper-CVT a nie do N-CVT w K11 ! ! !
Inny temat to filtr oleju w automatycznej skrzyni biegów N-CVT w Nissan Micra K11, którego wymianę ZALECA SIĘ ( czyli nie jest obowiązkowa) co 45.000km.
Na rynku sprzedawany jest zamiennik BLUE PRINT ADS72104 ale niestety nie pasuje. Filtr w skrzyni N-CVT w K11 wygląda jak papierośnica więc nie mam pojęcia skąd wziął się ten niby zamiennik. Innymi słowy jeżeli ktoś chce wymienić filtr w N-CVT to tylko ASO Nissan.
Aby nie było wątpliwości oleje do automatów Nissan klasyfikują się:
Nissan AT- MATIC D incl. N-CVT automaty łącznie z N-CVT (Micra K11) - KE908-99931
Nissan AT- MATIC J automaty Nissan Pathfinder R51M & Navara D40M - KE908-99932
Nissan NS-1 CVT tylko Nissan CVT np. M6 Hyper-CVT w P11.144 (nie dla N-CVT & Z50) - KE909-99942
Nissan NS-2 CVT tylko Nissan Murano Z50 CVT - KLE52-0000403
[ Dodano: 2012-02-28, 19:21 ]
Dodam jeszcze, że po 130.000km chyba pierwsza wymiana oleju w N-CVT w K11 z '97 i powiem, że olej spuszczony ze skrzyni kryształ, filtr idealny więc nie trzeba zmieniać a uszczelka jak się uważa przy rozbiórce to nie trzeba wymieniać.
Nissan NS-1 CVT leje się do automatów np. w P11.144 ze skrzynią M6 Hyper-CVT a nie do N-CVT w K11 ! ! !
Inny temat to filtr oleju w automatycznej skrzyni biegów N-CVT w Nissan Micra K11, którego wymianę ZALECA SIĘ ( czyli nie jest obowiązkowa) co 45.000km.
Na rynku sprzedawany jest zamiennik BLUE PRINT ADS72104 ale niestety nie pasuje. Filtr w skrzyni N-CVT w K11 wygląda jak papierośnica więc nie mam pojęcia skąd wziął się ten niby zamiennik. Innymi słowy jeżeli ktoś chce wymienić filtr w N-CVT to tylko ASO Nissan.
Aby nie było wątpliwości oleje do automatów Nissan klasyfikują się:
Nissan AT- MATIC D incl. N-CVT automaty łącznie z N-CVT (Micra K11) - KE908-99931
Nissan AT- MATIC J automaty Nissan Pathfinder R51M & Navara D40M - KE908-99932
Nissan NS-1 CVT tylko Nissan CVT np. M6 Hyper-CVT w P11.144 (nie dla N-CVT & Z50) - KE909-99942
Nissan NS-2 CVT tylko Nissan Murano Z50 CVT - KLE52-0000403
[ Dodano: 2012-02-28, 19:21 ]
Dodam jeszcze, że po 130.000km chyba pierwsza wymiana oleju w N-CVT w K11 z '97 i powiem, że olej spuszczony ze skrzyni kryształ, filtr idealny więc nie trzeba zmieniać a uszczelka jak się uważa przy rozbiórce to nie trzeba wymieniać.
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2013-02-12, 12:21
- Lokalizacja: Opolskie
Dla wszystkich poszukujących zamiennika oryginału:
http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-prze ... ype-d.html
Olej w pełni zgodny z:
Nissan AT- MATIC D incl. N-CVT automaty łącznie z N-CVT (Micra K11) - KE908-99931
tylko cena 39 zł zamiast 100 zł.
http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-prze ... ype-d.html
Olej w pełni zgodny z:
Nissan AT- MATIC D incl. N-CVT automaty łącznie z N-CVT (Micra K11) - KE908-99931
tylko cena 39 zł zamiast 100 zł.
Filtr oleju do skrzyni CVT
Witam mam pytanie czy ktoś może mi powiedzieć gdzie nabędę filtr oleju do skrzyni CVT do micry z 2001r ponieważ nigdzie nie mogę zakupić i druga kwestia ktoś wyżej pisał że zalecana wymiana jest co 45tys czy w ostateczności można wymienić olej bez filtra ?
Dzięki za odpowiedź.
Pozdr
Dzięki za odpowiedź.
Pozdr
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Teraz ja odświeżę ... nie wiem od czego to zależy , ale w Micrach k11 występowały dwie opcje ... po 2000r większość zaleceń , producenta i większości instrukcji widnieje ns1-cvt , w wersjach silnikowych 1.4 .
W starszych bywało różnie , nawet były dwie opcje lewarka zmiany biegów ,,,
Niezależnie od rocznika , ale zaczynając od 1996r , różne micry, miały różne zalecenia . Czemu nie wiem ...
Nissan AT-Matic D Fluid incl ten owszem widnieje w instrukcjach 1993 -1996 i od 1996 do 2001 =ale nie we wszystkich ...
Kolejny raz pytam czemu ?
Sam się dziwię i szukam odpowiedzi . Firma SAMKO stwierdziła że owszem stosuje się dwa rodzaje oleju w zależności od podzespołów i numerów skrzyni ...
Niektóre partie skrzyń, można ponoć można zalać DEXTRONEM mowa o latach 1996-1998 .
I znów pytam które ? i jak to odróżnić , bo sam głupieje
W starszych bywało różnie , nawet były dwie opcje lewarka zmiany biegów ,,,
Niezależnie od rocznika , ale zaczynając od 1996r , różne micry, miały różne zalecenia . Czemu nie wiem ...
Nissan AT-Matic D Fluid incl ten owszem widnieje w instrukcjach 1993 -1996 i od 1996 do 2001 =ale nie we wszystkich ...
Kolejny raz pytam czemu ?
Sam się dziwię i szukam odpowiedzi . Firma SAMKO stwierdziła że owszem stosuje się dwa rodzaje oleju w zależności od podzespołów i numerów skrzyni ...
Niektóre partie skrzyń, można ponoć można zalać DEXTRONEM mowa o latach 1996-1998 .
I znów pytam które ? i jak to odróżnić , bo sam głupieje
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA