EGR - system recylkulacji spalin
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
EGR - system recylkulacji spalin
Korzystając z pobytu w domu podczas świątecznej przerwy i dostępu do garażu, chcę wreszcie zaślepic sobie egr. Opis na nkp niestety zginął śmiercią naturalną . Stąd mam prośbę, aby ktoś w miarę możliwości umieścił tu opis zaślepienia EGR, bo nie odnalazłem.
Primera P10SLX 1.6
Pzdr.
mimier dodał:
1. Co to jest EGR?
EGR to układ recyrkulacji spalin, wymyślony po to żeby obniżyć zawartość szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodu. Polega to na tym, że część spalin z wydechu wraca z powrotem do kolektora dolotowego. Efekt tego taki że m.in. obniżono zawartość dwutlenku azotu o 7%.
2. Czemu to zwalczać?
Powodów jest kilka; przede wszystkim spaliny to rozgrzany gaz, który trafia do kolektora dolotowego. Gorące gazy mają to do siebie że są rzadsze niż te zimne i poprzez spalanie ogrzanych gazów obniżamy sprawność silnika. Innym powodem jest to, że spaliny zawierające "syf" lecą spowrotem do silnika, a tam część spalin zostaje jako nagar zanieczyszczając olej.
3. A jakie są wady?
Zanieczyszczasz środowisko, to po pierwsze. Po drugie często można usłyszeć od osób, które odłączyły EGR że spalanie nieznacznie wzrosło. W moim przypadku wynik był tego taki, że na LPG auto praktycznie ciągle paliło mi 9,5-10L/100km niezależnie od stylu jazdy; czyli wzrost o jakieś 0,5L/100km. Zwracam uwagę że jest to sprawa bardzo indywidualna, u niektórych nic się nie zmienia, u niektórych jest nieznaczny wzrost spalania.
4. Jak to odłączyć?
Jest kilka sposobów. Pierwszy jest trochę trudny i wymaga ingerencji w silniku.
Cała operacja polega na zaślepieniu rurki zaznaczonej na poniższym zdjęciu. Zależnie od modelu auta rurka ta może mieć różne wymiary i średnice, często zaślepiana jest dwuzłotówką (tzw. tuning za dwa złote) bądź też inną monetą. Po prostu rurkę się odkręca, wsadza coś żeby zatkać dziurę i wkręca się z powrotem rurkę.
Sposób drugi, sporo łatwiejszy.
Patent polega na tym, że ta rurka biegnie do zaworu sterowanego podciśnieniowo, tzn. EGR nie jest ciągle otwarty a sterowany zawsze jakimś zaworem. W przypadku silnika GA16DS to zawór na podciśnienie. Żeby sprawić że zawór będzie ciągle zamknięty należy namierzyć taki zaworek (fot. 2 i 3), odłączyć tę rurkę (fot. 4) i ją czymś zaślepić. Koniec
źródło: http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=30&t=550
Primera P10SLX 1.6
Pzdr.
mimier dodał:
1. Co to jest EGR?
EGR to układ recyrkulacji spalin, wymyślony po to żeby obniżyć zawartość szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodu. Polega to na tym, że część spalin z wydechu wraca z powrotem do kolektora dolotowego. Efekt tego taki że m.in. obniżono zawartość dwutlenku azotu o 7%.
2. Czemu to zwalczać?
Powodów jest kilka; przede wszystkim spaliny to rozgrzany gaz, który trafia do kolektora dolotowego. Gorące gazy mają to do siebie że są rzadsze niż te zimne i poprzez spalanie ogrzanych gazów obniżamy sprawność silnika. Innym powodem jest to, że spaliny zawierające "syf" lecą spowrotem do silnika, a tam część spalin zostaje jako nagar zanieczyszczając olej.
3. A jakie są wady?
Zanieczyszczasz środowisko, to po pierwsze. Po drugie często można usłyszeć od osób, które odłączyły EGR że spalanie nieznacznie wzrosło. W moim przypadku wynik był tego taki, że na LPG auto praktycznie ciągle paliło mi 9,5-10L/100km niezależnie od stylu jazdy; czyli wzrost o jakieś 0,5L/100km. Zwracam uwagę że jest to sprawa bardzo indywidualna, u niektórych nic się nie zmienia, u niektórych jest nieznaczny wzrost spalania.
4. Jak to odłączyć?
Jest kilka sposobów. Pierwszy jest trochę trudny i wymaga ingerencji w silniku.
Cała operacja polega na zaślepieniu rurki zaznaczonej na poniższym zdjęciu. Zależnie od modelu auta rurka ta może mieć różne wymiary i średnice, często zaślepiana jest dwuzłotówką (tzw. tuning za dwa złote) bądź też inną monetą. Po prostu rurkę się odkręca, wsadza coś żeby zatkać dziurę i wkręca się z powrotem rurkę.
Sposób drugi, sporo łatwiejszy.
Patent polega na tym, że ta rurka biegnie do zaworu sterowanego podciśnieniowo, tzn. EGR nie jest ciągle otwarty a sterowany zawsze jakimś zaworem. W przypadku silnika GA16DS to zawór na podciśnienie. Żeby sprawić że zawór będzie ciągle zamknięty należy namierzyć taki zaworek (fot. 2 i 3), odłączyć tę rurkę (fot. 4) i ją czymś zaślepić. Koniec
źródło: http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=30&t=550
Ostatnio zmieniony 2009-12-30, 01:27 przez martins, łącznie zmieniany 3 razy.
oj coś kiepsko szukałeś na NKP
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wanie-egr/
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wanie-egr/
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
To znalazłem, tylko zdjęcia się posypały, bynajmniej u mnie nie wyświetla a link pod zdjęciami "Wersja oficjalna jest pod adresem:" nie istnieje. A chciałbym zobaczyć jak to ma wyglądać...
Edit, żeby nie było przeglądałem dalsze strony i działał mi 1 link z fotkami, ale tam jest jakaś zaślepka a chodziło mi o zaślepienie monetą...
No i przyda się taki opis tez na tym forum
DZIĘKOWAĆ
Edit, żeby nie było przeglądałem dalsze strony i działał mi 1 link z fotkami, ale tam jest jakaś zaślepka a chodziło mi o zaślepienie monetą...
No i przyda się taki opis tez na tym forum
DZIĘKOWAĆ
Należy sie przygotować w cały zakres monetek od 20 groszy do 2 zł.martins pisze:Edit, żeby nie było przeglądałem dalsze strony i działał mi 1 link z fotkami, ale tam jest jakaś zaślepka a chodziło mi o zaślepienie monetą...
W moim enginie jest patent za 20 groszy u innych może być "droższy"
1. Zdejmujemy osłonę kolektora wydechowego.
2. Rurka od recyrkulacji spalin jest dokręcona do kolektora.
3. Odkręcamy nakrętkę i wyciągamy z kolektora miedzianą rurkę.
4. Dopasowujemy monetę tak aby weszła w kolektor wylotowy dokładnie w to miejsce z którego wyciągnęliśmy rurkę.
5. Wsadzamy monetę, z powrotem wsadzamy tam rurkę następnie nakręcamy z powrotem nakrętkę.
6. Montujemy z powrotem osłonę kolektora wydechowego.
GOTOWE
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
- theant
- wiem o czym pisze
- Posty: 65
- Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontakt:
A co EGR ma do mocy? Proponuję zapoznać się z zasadą działania sytemu EGR. Wałkowane było 55 razy na forach, że zaślepienie/usunięcie EGR nie wpływa w żaden sposób na moc, tylko na reakcję na wciśnięcie pedału gazu. I tyle...NadiR pisze:100NXy, Sunny GTi, i inne DE/H nie mają EGR ,poszli w moc.
GA wszystkie.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
faktycznie EGR nie daje mocy i było to wałkowane tyle razy ale ja u siebie kiedys zaślepiłem i w sumie to zdaje mi sie że naprawde zaslepienie tego układu nie daje absolutnie nic ...theant pisze: A co EGR ma do mocy? Proponuję zapoznać się z zasadą działania sytemu EGR. Wałkowane było 55 razy na forach, że zaślepienie/usunięcie EGR nie wpływa w żaden sposób na moc, tylko na reakcję na wciśnięcie pedału gazu. I tyle...
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
- theant
- wiem o czym pisze
- Posty: 65
- Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontakt:
Dylson: Pomyśl po co w takim razie byłby ten czujnik? Nie wiem jaka jest jego podstawowa rola, ale na pewno do sprawdzania stanu zaworu EGR. Gdy komputer otworzy zawór a temperatura nie wzrośnie - check: zacięcie zaworu, to samo w sytuacji odwrotnej - gdy zamknie zawór a temperatura nie spadnie. Dlatego w 2.2 DCi zaślepienie EGR skutkuje checkiem, bo właśnie nie ma zmian temperatury czy to zawór jest otwierany czy zamykany. A nie wydaje mi się, żeby do większego silnika z rodziny DCi wstawili durniejszy program, który by tych zmian nie kontrolował.
Także bez zmiany oprogramowania lub kawałka elektroniki w silnikach DCi raczej się nie obejdzie.
Także bez zmiany oprogramowania lub kawałka elektroniki w silnikach DCi raczej się nie obejdzie.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed