Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Wod2u, 0W40 od Penrite
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Penrite ma 0W50 i z tego co pamiętam to Eneos też, ale ten drugi to wymiana co 5kkm MNie pamiętam co RP ma w swojej ofercie
A co do Agipa to mówiłem, że dobry
___________________________________________________
Polecam kolejny ciekawy artykuł:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,N ... 729,1.html
_
A co do Agipa to mówiłem, że dobry
___________________________________________________
Polecam kolejny ciekawy artykuł:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,N ... 729,1.html
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, ten silnik wygląda jakby nigdy nie miał zmienianego oleju. Uważam, że wymiana co 30.000 km ma sens, o ile wymiana jest co pół roku. W Golfie robie 40 tys rocznie, w między czasie dolewam ok 2l oleju świeżego i przez 2 lata zero awarii. Pewnie jak się skończy gwarancja, to warto to skrócić, ale to już problem nastepnego właściciela.
Ja jakoś nie mogę się przekonać do tej wymiany co 30kkm...Mam nowe 1.2 tsi i tam jest wymiana co 30 właśnie ale na własne życzenie wymieniam co 10(zobaczymy jak to wpłynie na żywotność jednostki). Muszę jeszcze tylko znaleźć sposób żeby przy wymianie w ASO zmusić ich do stosowania płukanek bo nie chcą i straszą utratą gwarancji (wiadomo rozleci się po gwarancji to kupię kolejny nowy, a tak to klient im ucieknie bo będzie bezawaryjnie jeździł).
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Pawel18PL, można bez płukanek, jeśli leje się od nowości porządne oleje i wymienia max co 10kkm. Ważne, żeby był względnie wysoki TBN (zasadowość).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To co jest wlewane do silnika też dobiera Skoda...Castrol...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Andrzej., ja zmieniam co 7kkm
Pawel18PL, ..................................
Pawel18PL, ..................................
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Z tego co wiem to w PL też da się zrobić analizę używanego oleju, może warto wlać, co zalecają, po 10k wziąć próbkę i do analizy. Jak wyjdzie, że olej ciągle ma dobre właściwości (=że dodatki się nie zużyły) to można cisnąć dalej i po powiedzmy kolejnych 5k znowu próbka.
Generalnie w EU oleje wytrzymują dłużej niż np w US, powodem jest mniej zasiarczone paliwo, w EU jest norma 10ppm (lpg 50ppm), w stanach 30ppm. Więcej siarki to szybsze zakwaszenie a przez to szybsze obniżanie TBN. Tak czy inaczej zmiana raz na rok to raczej minimum, ale w US potrafią wyjść dobrze analizy oleju nawet po 15 tys. mil (dobrze = mają jeszcze dodatki chroniące, wystarczające TBN i nie ma nadmiaru metalu w oleju).
Paweł, częsta wymiana zastepuje płukankę, nie odłoży Ci się syf jeśli olej ma jeszcze dodatki myjące. Może zekrnij pod dekiel czy rzeczywiście trzeba to już płukać (edit: teraz zauważyłem, że janusz to samo napisał).
Jak Ci się nie podoba Castrol to dobierz po normie VW coś innego, jest spory wybór teraz, aczkolwiek te oleje z wysokimi normami są cholernie drogie.
Generalnie w EU oleje wytrzymują dłużej niż np w US, powodem jest mniej zasiarczone paliwo, w EU jest norma 10ppm (lpg 50ppm), w stanach 30ppm. Więcej siarki to szybsze zakwaszenie a przez to szybsze obniżanie TBN. Tak czy inaczej zmiana raz na rok to raczej minimum, ale w US potrafią wyjść dobrze analizy oleju nawet po 15 tys. mil (dobrze = mają jeszcze dodatki chroniące, wystarczające TBN i nie ma nadmiaru metalu w oleju).
Paweł, częsta wymiana zastepuje płukankę, nie odłoży Ci się syf jeśli olej ma jeszcze dodatki myjące. Może zekrnij pod dekiel czy rzeczywiście trzeba to już płukać (edit: teraz zauważyłem, że janusz to samo napisał).
Jak Ci się nie podoba Castrol to dobierz po normie VW coś innego, jest spory wybór teraz, aczkolwiek te oleje z wysokimi normami są cholernie drogie.
pozdr. Kamil
jest sens zmieniać valvo 10w40 maxlife diesel na coś innego?
myślałem o jakimś millersie 10w40, albo valvo maxlife 5w40. Nie chcę wydawać za dużo na olej, ale te 30-40zł za litr jest w miarę akceptowalne.
Jeżeli chodzi o płukanki to trochę się boję, że jakiś magik przede mną mógł coś skopać i po płukance silnik się rozklekocze
myślałem o jakimś millersie 10w40, albo valvo maxlife 5w40. Nie chcę wydawać za dużo na olej, ale te 30-40zł za litr jest w miarę akceptowalne.
Jeżeli chodzi o płukanki to trochę się boję, że jakiś magik przede mną mógł coś skopać i po płukance silnik się rozklekocze
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
Fogo, przeczytaj temat od początku. Valvo dupy nie urywa, MaxLife to tylko chwyt marketingowy.
Jak 30-40zł/1L jest akceptowalne to oleje Midland, Gulf, Liqui Moly, Ravenol
Jak 30-40zł/1L jest akceptowalne to oleje Midland, Gulf, Liqui Moly, Ravenol
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
przeczytałem. Chyba zaryzykuję z tą płukanką i olejem od millersa. Wydaje się być najlepiej wyśrodkowany jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość.
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
http://motoneo.pl/img/133/pdf/027029a.pdf
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam .Wiem że były filtry wspomagania w starych mietkach w124. Warto coś takiego aplikować?
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam .Wiem że były filtry wspomagania w starych mietkach w124. Warto coś takiego aplikować?
Dzięki uprzejmości kolegi Colinsa z NKP dostałem taki ciekawy link Ja zawsze wiedziałem, że na Rosjanach można polegać TEST OLIW
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na prośbę janusz, opowiem dzisiejszą bajkę o olejach i płukankach i smokach
Tym razem zaszalałem i jedno płukanie było gratis , a co mi tam. Raz się żyje
Pierwsze co zrobilem to dodałem do obecnego VR1 plukankę Valvo,
15min na wolnych
wylałem smołę,
zmieniłem filtr,
zalałem Commę do płukania,
następne 15min, tym razem na lekko podniesionych obrotach,
wylałem trochę mniej zasyfiałą zupę, ale nadal czarną,
opróżniłem filtr oleju i zalozylem go spowrotem,
wlałem jeszcze jedną porcję Commy i klasycznie po 15min wylałem. Tym razem kolor mocnej herbaty a nie smoły.
zmienilem filtr na docelowy i zalałem nowym valvo (SynPower 5W-40)
w miedzyczasie sruba od miski oczywiscie musiala wpasc 2 razy w piach.
przy kazdym wylewaniu zupy podnosilem najpiew lewa strone samochodu sporo do gory , a pozniej prawą ( dzieki temu dodatkowe 0,5l oleju udało sie wydobyc z miski)
Przy drugim płukaniu na bagnecie nie mozna bylo dojrzec stanu , po wlaniu docelowego oleju tym bardziej
Na fotkach z bagnetami widac jak wygladała zupka przed plukaniem , w trakcie i po.
Co do plam na koszulce nie jest to reklama proszku do prania, a kolejnych wymiocin.
Dość zanudzania! Fotki
Ostatni rzyg:
Obejrzałem przy okazji silnik pod względem wycieków, np.simmering od strony koła pasowego wygląda na suchy, a to już była hmm.. Nta płukanka w każdym razie.
Pozwolę sobie zapisać tutaj przebieg.
Jak za pół roku zapomnę to sobie tutaj sprawdzę
205500 Km
Co powiecie na temat koloru spalin? To jest już niebieski czy jeszcze biały?
Mi ciężko odróżnić. Oleju żre ok 0,4l na 1000km
Tym razem zaszalałem i jedno płukanie było gratis , a co mi tam. Raz się żyje
Pierwsze co zrobilem to dodałem do obecnego VR1 plukankę Valvo,
15min na wolnych
wylałem smołę,
zmieniłem filtr,
zalałem Commę do płukania,
następne 15min, tym razem na lekko podniesionych obrotach,
wylałem trochę mniej zasyfiałą zupę, ale nadal czarną,
opróżniłem filtr oleju i zalozylem go spowrotem,
wlałem jeszcze jedną porcję Commy i klasycznie po 15min wylałem. Tym razem kolor mocnej herbaty a nie smoły.
zmienilem filtr na docelowy i zalałem nowym valvo (SynPower 5W-40)
w miedzyczasie sruba od miski oczywiscie musiala wpasc 2 razy w piach.
przy kazdym wylewaniu zupy podnosilem najpiew lewa strone samochodu sporo do gory , a pozniej prawą ( dzieki temu dodatkowe 0,5l oleju udało sie wydobyc z miski)
Przy drugim płukaniu na bagnecie nie mozna bylo dojrzec stanu , po wlaniu docelowego oleju tym bardziej
Na fotkach z bagnetami widac jak wygladała zupka przed plukaniem , w trakcie i po.
Co do plam na koszulce nie jest to reklama proszku do prania, a kolejnych wymiocin.
Dość zanudzania! Fotki
Ostatni rzyg:
Obejrzałem przy okazji silnik pod względem wycieków, np.simmering od strony koła pasowego wygląda na suchy, a to już była hmm.. Nta płukanka w każdym razie.
Pozwolę sobie zapisać tutaj przebieg.
Jak za pół roku zapomnę to sobie tutaj sprawdzę
205500 Km
Co powiecie na temat koloru spalin? To jest już niebieski czy jeszcze biały?
Mi ciężko odróżnić. Oleju żre ok 0,4l na 1000km
howard512, niezłe efekty - Lubię takie coś
________________________________________________
Wymiana oleju u Michala_M66
LM 10W40+BG109
A po zlaniu oleju z kuwety........
Comma wyciągnęła jeszcze takie rzeczy z silnika
________________________________________________
Wymiana oleju u Michala_M66
LM 10W40+BG109
A po zlaniu oleju z kuwety........
Comma wyciągnęła jeszcze takie rzeczy z silnika
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja na tyle jeszcze jestem rąbnięty, że już po wylaniu praktycznie wszystkiego niepotrzebnego i założeniu docelowego filtra zakręcam korek miski juz na 2 kolach na ziemi, wlewam ok 300ml docelowego oleju, znow podnosze na boki i wylewam praktycznie do co kropli commę . W silniku zostaje tylko to, co ma zostać
Wymieniłem olej w swoim 1.2 tsi, Wcześniej był Castrol niestety, obecnie wlany został Millers Oil 5w30 EE Longlife. Pierwsze spostrzeżenia - na chwilę przed wymianą cykliczna trasa i normalne tempo 100-110 dawało spalanie na poziomie 5,6-5.8l/100km (olej miał przebieg ~10kkm), dziś ta sama trasa i te same prędkości - spalanie 4.6....Silnik chodzi może minimalnie ciszej ale ciężko jest mi to stwierdzić bo i tak praktycznie nie słychać go w kabinie. Zobaczymy co będzie później....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Kolejny pacjent, który przeżył płukankę - Primera P11GT kolegi Vespa. Motorownia - SR20DEH, która klepała jak stara ku...a. Płukanka środkiem Liqui Moly seria ProLine. Do silnika był zalany castrol.......
Bełt po zlaniu miski:
Po zlaniu oleju z kuwety, ostało w niej takie coś:
I ni chu.....a nie chciało spłynąć. Po ponad 5min grzania opalarką trochę spłynęło:
Auto dostało nowy olej - Comma Syner-G 5W40 - i zaczęło normalnie pracować, silnik przestał jęczeć i klepać - ogólnie pozytyw. Co więcej, Comma dość szybko zaczęła zbierać brudy z silnika i już po 20km olej jest brązowy.
_
Bełt po zlaniu miski:
Po zlaniu oleju z kuwety, ostało w niej takie coś:
I ni chu.....a nie chciało spłynąć. Po ponad 5min grzania opalarką trochę spłynęło:
Auto dostało nowy olej - Comma Syner-G 5W40 - i zaczęło normalnie pracować, silnik przestał jęczeć i klepać - ogólnie pozytyw. Co więcej, Comma dość szybko zaczęła zbierać brudy z silnika i już po 20km olej jest brązowy.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dobra panowie, podajcie schemat postępowania dla sr20ve. Obecnie jeździ na liqui moly race tech gt1 10w60. Tylko konkretne co po kolei. Obecnie robione było tak:
-wymiana co 6kkm
-stosowana płukanka LM
-silnik używany zgodnie z zaleceniem ..... Faza używana....dość często >:-)
-brak konsumpcji oleju jak i brak jakichkolwiek wycieków
-wymiana co 6kkm
-stosowana płukanka LM
-silnik używany zgodnie z zaleceniem ..... Faza używana....dość często >:-)
-brak konsumpcji oleju jak i brak jakichkolwiek wycieków
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
To ja zapytam - po co? Startujesz w wyścigach górskich, że tak gęstego oleju używasz?Jastrząb pisze:Obecnie jeździ na liqui moly race tech gt1 10w60
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Gaweł lotnisko ala track day i autostrady odwiedzam. Średnio zmieniam między 6-8kkm i ten silnik to lubi. Ostatnio w ogóle przeszedłem z Valvoline vr1 5w50 na LM i też jest różnica w pracy (na LM jest ciszej po pojeżdżawkach).
Fakt że LM jest droższy od Valvo, tutaj można było by pomyśleć o jakiejś alternatywie.
Fakt że LM jest droższy od Valvo, tutaj można było by pomyśleć o jakiejś alternatywie.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Jastrząb, nie ma w twoim przypadku najmniejszej potrzeby korzystania z oleju, który parametrami lepkościowymi pasuje do luźno spasowanych, mocno wysilonych turbodoładowanych silników pracujących pod długotrwałym dużym obciążeniem. Przerost formy nad treścią.
Stosuj 5W40, silnik odwdzięczy się szybszym smarowaniem przy rozruchu, niższymi oporami wewnętrznymi i redukcją temperatury oleju.
Stosuj 5W40, silnik odwdzięczy się szybszym smarowaniem przy rozruchu, niższymi oporami wewnętrznymi i redukcją temperatury oleju.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535