Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

EGR - system recylkulacji spalin

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

EGR - system recylkulacji spalin

Post autor: martins » 2009-12-30, 00:45

Korzystając z pobytu w domu podczas świątecznej przerwy i dostępu do garażu, chcę wreszcie zaślepic sobie egr. Opis na nkp niestety zginął śmiercią naturalną ;-) . Stąd mam prośbę, aby ktoś w miarę możliwości umieścił tu opis zaślepienia EGR, bo nie odnalazłem.

Primera P10SLX 1.6

Pzdr.

mimier dodał:

1. Co to jest EGR?
EGR to układ recyrkulacji spalin, wymyślony po to żeby obniżyć zawartość szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodu. Polega to na tym, że część spalin z wydechu wraca z powrotem do kolektora dolotowego. Efekt tego taki że m.in. obniżono zawartość dwutlenku azotu o 7%.
2. Czemu to zwalczać?
Powodów jest kilka; przede wszystkim spaliny to rozgrzany gaz, który trafia do kolektora dolotowego. Gorące gazy mają to do siebie że są rzadsze niż te zimne i poprzez spalanie ogrzanych gazów obniżamy sprawność silnika. Innym powodem jest to, że spaliny zawierające "syf" lecą spowrotem do silnika, a tam część spalin zostaje jako nagar zanieczyszczając olej.
3. A jakie są wady?
Zanieczyszczasz środowisko, to po pierwsze. Po drugie często można usłyszeć od osób, które odłączyły EGR że spalanie nieznacznie wzrosło. W moim przypadku wynik był tego taki, że na LPG auto praktycznie ciągle paliło mi 9,5-10L/100km niezależnie od stylu jazdy; czyli wzrost o jakieś 0,5L/100km. Zwracam uwagę że jest to sprawa bardzo indywidualna, u niektórych nic się nie zmienia, u niektórych jest nieznaczny wzrost spalania.
4. Jak to odłączyć?
Jest kilka sposobów. Pierwszy jest trochę trudny i wymaga ingerencji w silniku.
Cała operacja polega na zaślepieniu rurki zaznaczonej na poniższym zdjęciu. Zależnie od modelu auta rurka ta może mieć różne wymiary i średnice, często zaślepiana jest dwuzłotówką (tzw. tuning za dwa złote) bądź też inną monetą. Po prostu rurkę się odkręca, wsadza coś żeby zatkać dziurę i wkręca się z powrotem rurkę.
Obrazek
Sposób drugi, sporo łatwiejszy.
Patent polega na tym, że ta rurka biegnie do zaworu sterowanego podciśnieniowo, tzn. EGR nie jest ciągle otwarty a sterowany zawsze jakimś zaworem. W przypadku silnika GA16DS to zawór na podciśnienie. Żeby sprawić że zawór będzie ciągle zamknięty należy namierzyć taki zaworek (fot. 2 i 3), odłączyć tę rurkę (fot. 4) i ją czymś zaślepić. Koniec :-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło: http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=30&t=550
Ostatnio zmieniony 2009-12-30, 01:27 przez martins, łącznie zmieniany 3 razy.
sie remontuje sie Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-30, 00:55

jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
martins
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-09, 11:31
Lokalizacja: Poznań/Człuchów

Post autor: martins » 2009-12-30, 01:02

To znalazłem, tylko zdjęcia się posypały, bynajmniej u mnie nie wyświetla :-P a link pod zdjęciami "Wersja oficjalna jest pod adresem:" nie istnieje. A chciałbym zobaczyć jak to ma wyglądać...

Edit, żeby nie było przeglądałem dalsze strony i działał mi 1 link z fotkami, ale tam jest jakaś zaślepka a chodziło mi o zaślepienie monetą...

No i przyda się taki opis tez na tym forum ;-)

DZIĘKOWAĆ :-)
sie remontuje sie Obrazek

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-30, 06:31

Tutaj link do tematu o 2.2Di - to samo jest na NKP: Link
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-01-01, 04:52

Ma ktos z fotami SR20DE??
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-01-02, 21:05

martins pisze:Edit, żeby nie było przeglądałem dalsze strony i działał mi 1 link z fotkami, ale tam jest jakaś zaślepka a chodziło mi o zaślepienie monetą...
Należy sie przygotować w cały zakres monetek od 20 groszy do 2 zł.
W moim enginie jest patent za 20 groszy u innych może być "droższy"

1. Zdejmujemy osłonę kolektora wydechowego.
2. Rurka od recyrkulacji spalin jest dokręcona do kolektora.
3. Odkręcamy nakrętkę i wyciągamy z kolektora miedzianą rurkę.
4. Dopasowujemy monetę tak aby weszła w kolektor wylotowy dokładnie w to miejsce z którego wyciągnęliśmy rurkę.
5. Wsadzamy monetę, z powrotem wsadzamy tam rurkę następnie nakręcamy z powrotem nakrętkę.
6. Montujemy z powrotem osłonę kolektora wydechowego.

GOTOWE
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-01-15, 13:35

No dobra, a na VQ30DE ktos próbował tego patentu?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-15, 15:06

W a32 masz czujnik temperatury spalin i wywali checka.

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-01-15, 15:23

Pies drapał checka :-> Da się z tym żyć. Ciekaw jestem po prostu, jakie efekty dałoby to w Maxi...

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-15, 16:22


Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-01-15, 16:55

Czyli należałoby ściągnąć ten wężyk, który widać u góry grzybka?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
sebabp
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2009-12-13, 11:51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: sebabp » 2010-01-15, 18:47

A jak to jest w SR20DEH. Jak wywalę seryjny dolot i zrobię wszystko na rurkach to co z ERG?? Bo z odmą to każdy wie co i jak to nawet się głupio nie pytam ;-)
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
saw
fanatyk nissana
Posty: 322
Rejestracja: 2009-12-09, 16:40
Lokalizacja: warszawa - ursus

Post autor: saw » 2010-01-15, 20:19

moze mi ktos na zdjeciu pokazac gdzie w moim silniku tego szukac ?? dla mnie to czarna magia :)
byla P10 2.0 automat
tym razem Astra G OPC

viewtopic.php?t=16912

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-19, 17:01

sebabp pisze:A jak to jest w SR20DEH. Jak wywalę seryjny dolot i zrobię wszystko na rurkach to co z ERG?? Bo z odmą to każdy wie co i jak to nawet się głupio nie pytam ;-)

100NXy, Sunny GTi, i inne DE/H nie mają EGR :) ,poszli w moc.
GA wszystkie.

Awatar użytkownika
sebabp
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2009-12-13, 11:51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: sebabp » 2010-01-19, 17:52

No to dlaczego mam jeszcze jakiś inny wężyk oprócz odmy do dolotu doprowadzony??
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-19, 20:20

sebabp, mozliwe, ze to pcv. Egr nie wchodzi w dolot tylko w kolektor ssacy.

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-19, 20:35

NadiR pisze:100NXy, Sunny GTi, i inne DE/H nie mają EGR :) ,poszli w moc.
GA wszystkie.
A co EGR ma do mocy? Proponuję zapoznać się z zasadą działania sytemu EGR. Wałkowane było 55 razy na forach, że zaślepienie/usunięcie EGR nie wpływa w żaden sposób na moc, tylko na reakcję na wciśnięcie pedału gazu. I tyle...
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2010-01-20, 18:31

jeśli ją przyspiesza, a tak powinno być to już pół sukcesu ;)

Ja tam dla spokojności sumienia przy wymianie ssącego zaślepiłem EGR

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2010-01-30, 13:29

theant pisze: A co EGR ma do mocy? Proponuję zapoznać się z zasadą działania sytemu EGR. Wałkowane było 55 razy na forach, że zaślepienie/usunięcie EGR nie wpływa w żaden sposób na moc, tylko na reakcję na wciśnięcie pedału gazu. I tyle...
faktycznie EGR nie daje mocy i było to wałkowane tyle razy ale ja u siebie kiedys zaślepiłem i w sumie to zdaje mi sie że naprawde zaslepienie tego układu nie daje absolutnie nic ...
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-31, 20:19

Niby nic, ale dolot będzie czystszy. U mnie poprawił reakcję na gaz, bo zawór się nie domykał i robił to dość wolno.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

szoferro
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-08-17, 17:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: szoferro » 2010-09-16, 09:45

Czy ktos wie moze czy w Pathfinderze 2,5 dci 2007 rok moge podobnie zaslepiec EGR?
Czy bedzie wywalalo caly czas blad, jesli nie dokonam zmian w progrmie?

Pozdrawiam.
...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-16, 16:55

szoferro, zobacz czy masz czujnik temperatury spalin w egr. Prawdopodobnie bedzie wiec check wyskoczy. Mozliwe ze jesli wykrecisz ten czujnik i zostawisz go swobodnie pod maska to checka juz nie wywali - tak to podobno dziala w maximach z tym czujnikiem.

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-09-17, 05:35

Dylson: Pomyśl po co w takim razie byłby ten czujnik? Nie wiem jaka jest jego podstawowa rola, ale na pewno do sprawdzania stanu zaworu EGR. Gdy komputer otworzy zawór a temperatura nie wzrośnie - check: zacięcie zaworu, to samo w sytuacji odwrotnej - gdy zamknie zawór a temperatura nie spadnie. Dlatego w 2.2 DCi zaślepienie EGR skutkuje checkiem, bo właśnie nie ma zmian temperatury czy to zawór jest otwierany czy zamykany. A nie wydaje mi się, żeby do większego silnika z rodziny DCi wstawili durniejszy program, który by tych zmian nie kontrolował.

Także bez zmiany oprogramowania lub kawałka elektroniki w silnikach DCi raczej się nie obejdzie.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-17, 08:27

theant, napisalem tylko jak to dziala w maximach. Na maxima.org napisali, ze nawet w a34 to przechodzi czyli aucie ktore wyszlo w 2004r na rynek.

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-09-17, 13:39

Nie napisałeś jasno że działa na bank :P
dylson pisze:tak to podobno dziala w maximach
No to niech kolega próbuje - może zadziała...
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-18, 09:48

Bo nie wiem czy dziala na bank. Na tym smiesznym forum (maxima.org) pisza rozne rzeczy i wole nie brac wszystkiego na 100%. Na 100% moge napisac, ze w a32 qx mozna usunac egr i nie wywali checka bo nie ma zadnego czujnika, w a32 us jest juz czujnik i trzeba pokombinowac.

Awatar użytkownika
SnowLady
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-11-30, 18:28
Lokalizacja: Kobylnica/k.Slupska

Post autor: SnowLady » 2010-09-18, 20:04

Asahi pisze:Należy sie przygotować w cały zakres monetek od 20 groszy do 2 zł.
W moim enginie jest patent za 20 groszy u innych może być "droższy"
U mnie wyszło 70 gr ;) i jest o niebo lepiej...
Pozdrawiam
SnowLady ...

Z nissanem od sierpnia 2005 :D

Ważne sprawy i nie tylko: 504619604 ;)

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-09-19, 11:17

Mam pytanie czy w silniku GA14DS (gaźnik :P) też znajdę to cudo?
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-09-19, 20:57

Oczywiście ;-) zapchaj to dziadostwo w cholerę. :-P

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-09-22, 16:01

eee aby na pewno?
zdjąłem dziś osłonę termiczną z kolektora i żadnej rurki nie ma.
zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
To nie to miejsce?
Obrazek
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”