Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-25, 09:53

Elektryk1409, wbrew pozorom 5W będzie lepiej chronił silnik niż 10W. Trzeba zobaczyć w service manuala jaki ma być. Myślę, że do ciebie w zupełności wystarczy porządne 10W40 (jeździsz podobnie jak ja).

BTW z tego co ostatnio wyczytałem to Mobil1 5W50 to jest HC+ a nie pełny PAO :D

No i w ramach dowcipu - u nas Full Syntetyk, a w Niemczech - technologia syntetyczna

Obrazek


Finetto - żaden z nich. Lepiej idź o normalnego sklepu motoryzacyjnego, dołóż 10-15zł i kup coś pewniejszego. Ale jeśli chcesz już koniecznie któryś z tych 2 to bierz ELFa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmk1
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2014-07-29, 18:38
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa

Post autor: tmk1 » 2014-09-25, 20:48

finetto, http://allegro.pl/gulf-tec-plus-10w40-4 ... 82153.html - brałem dokładnie od nich, duży sklep więc raczej nie mają podróbek, Gulf raczej będzie lepszy niż te oba z biedry...

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-09-26, 10:59

Witam

nie długo kroi mi się wymiana oleju w mojej almerze n15 z GA14DE rocznik 98. Mam ją od kwietnia tego roku na liczniku jakieś 180 tys (czy realny przebieg to nie mam pojęcia). Aktualnie jeździ na Castrol 10w40, apetytu na olej zero, jego kolor czorny :D.

Rozważam:

1. Zakup motula 6100 10w40 bez zbędnych kombinacji czyli zlać stary wlać nowy
2. Płukanka LM plus ten sam motul
3. Zakup jakiegoś full syntetyka (nie mam pojęcia jeszcze jakiego) bez zbędnych kombinacji
4. Płukanka LM i full syntetyk

Płukankę i full syntetyk odradzał mi mechanik, żeby się silnik nie rozszczelnił a wy co byście w tym temacie doradzili?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-09-26, 11:21

Valvoline Max Life 10w40,olej o dobrej opinii...olej a olej,do Saaba pierwszym olejem po zakupie był Motul X-cess 8100 5W30,bardzo zalecany do silnika JTD,wymiany co 15 tyś km,na tym oleju zrobiłem niecałe 9 tyś i komputer kazał robić serwis olejowy,ok,następny Mobil1 ESP 5W30,zrobione na tym ponad 12 tyś km i jeszcze 30% żywotności oleju...na Valvoline jeszcze się tak nie przejechałem :D
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-09-26, 12:17

amnesia, niestety w aucie masz w tej chwili zalany syf:P Bo chyba inaczej nie da się określić takiego Castrola, szczególnie jak jest z polskiej dystrybucji.
Na Twoim miejscu robiłbym płukankę, bo jak wielokrotnie było udowadniane na forum dobra płukanka wykonana zgodnie z instrukcjami nie szkodzi. I teraz olej już do zastanowienia, bo raz, że jedna płukanka po Castrolu może nie pomóc i następny olej też się szybko zanieczyści, więc można by zalać w miarę dobre tanie 10W. Z drugiej strony idzie zima, a w chłodzie nieporównywalnie lepszy będzie 5W.
Osobiście w rodzinie do niewysilonych silników zawsze polecam Valvoline Synpower 5W40 i się sprawdza, a cenowo też nie zabija (130zł/5l).
Tak z ciekawości, co jest zalecane do GA14 przez Nissana?
A silnik mają uszczelniać uszczelniacze i uszczelki :mrgreen: a nie nagary po starym przepalonym oleju :-P
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-09-26, 12:27

co do castrola to niestety poprzedni właściciel lał to cudo, cholera go wie czy oryginalny w ogóle ;) zima czy nie nie robi mi to różnicy po auto i tak stoi w podziemnym garażu w którym jest dość ciepło :) głównie chodzi mi co będzie najlepsze dla silnika.

Z tego co wiem to nissan chyba zaleca 10w40 :)

Kurde najchętniej wymienił bym ten olej sam ale brak dostępu do kanału czy podnośnika sprawia, że jestem skazany na warsztat i mam nadzieje, że nie będą bręczeli że płukankę chce :P

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-09-26, 12:52

Zawsze mają jakieś uwagi, ja już się przyzwyczaiłem. Najlepiej od razu powiedzieć, że chcesz płukać i auto ma po zalaniu płukanki nie jeździć, więc te 20min postoi dłużej na stanowisku.
Sprawdziłem z ciekawości katalog Valvoline i w pierwszej kolejności do Twojego auta polecają 5W30, a 10W40 jest na liście dopiero jako druga propozycja.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-09-26, 13:01

no też jak patrzyłem na katalogi producentów oleju to wszędzie było 5W30 ale w książce nissana było o ile dobrze pamiętam 10W40 ;)

Generalnie mam tylko nadzieje, że mi silnika nie rozszczelni po castrolu

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-09-27, 07:52

amnesia, najlepiej jednak samemu wymienić, bo wtedy dokładnie wiesz co i jak zostało zrobione - znaleźć gdzieś jakiś najazd w okolicy, bądź nawet samemu go sobie zrobić: viewtopic.php?p=345189#345189 Polecam takie rozwiązanie, kilka desek porządnie zbitych (nawet z europalety), dwa rozsądne polana i do podstawowych prac jak znalazł :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-09-27, 08:13

Zielkq, wiadomo, że najlepiej samemu :D żałuje, że w Poznaniu nie ma żadnego podjazdu bo sam bym to ogarnął a tak to raczej wole oddać do mecha bo przy moim szczęściu Almera spadnie mi na łeb :P

Aktualnie plan mam taki, że pojadę i będę patrzył mechanikowi na ręce :P

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-09-27, 10:32


Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-09-27, 10:52

8100 to chyba full syntetyk a 6100 nie do końca, więc brał bym 8100 tak na moje :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-09-27, 12:49

Ja odnośnie Motula (x-cess 5W40) mam takie zdanie jak Rysiu83, podejrzanie szybko tracił właściwości (8-9 tys. km i silnik nie pracował już tak miękko). No i mi się dłużej silnik na nim rozgrzewał.
Ale jak koniecznie ma być motul, to x-cess > x-clean, bo clean jest przeznaczony do diesli, czyli zawiera mniej dodatków chroniących silnik (bo te dodatki jednocześnie szkodzą dpf-om i tym podobnym eko wynalazkom).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-09-27, 18:02

Dzięki za poprawkę,chodziła mi o cleana :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
finetto
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2013-02-12, 06:22
Lokalizacja: Płock, Sierpc

Post autor: finetto » 2014-09-29, 08:39

bombel pisze:Elf
janusz pisze: Finetto - żaden z nich. Lepiej idź o normalnego sklepu motoryzacyjnego, dołóż 10-15zł i kup coś pewniejszego. Ale jeśli chcesz już koniecznie któryś z tych 2 to bierz ELFa
tmk1 pisze:finetto, http://allegro.pl/gulf-tec-plus-10w40-4 ... 82153.html - brałem dokładnie od nich, duży sklep więc raczej nie mają podróbek, Gulf raczej będzie lepszy niż te oba z biedry...
Dzięki Panowie z info, niestety już kupiłem. Matiz by oszalał ze szcześcia i przestał jeździć :P
Teraz jeździ na Orlenowym oleju.
Ale tego Gulfa będę miał na uwadze przy wymianie w Primerze.
Pozdrawiam
Bute prokleni Lachy

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2014-10-01, 14:48

A tak się zapytam .. skąd macie opnie o Castrolu ?? Że syf kiła i mogiła ?? 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-01, 15:13

Szymeq, 5 lat lany był do używanej Kia Rio, którą kupili w rodzinie - "KIA poleca Castrol". Efekt jest taki, że pod pokrywą zaworów czarno, a auto ledwo miało 80 tys. km przekroczone - i to wszystko mimo, że sam olej (5W30) był regularnie zmieniany raz na rok. Poza tym po zmianie na Valvo nawet kobiety zauważyły różnicę (akustyczną) w pracy silnika:) Także ja osobiście mam złe doświadczenia.
Może te droższe, lepsze (wyczynowe?) oleje są w porządku, ale co jak ktoś kupuje w markecie? Albo w serwisie olejowym leje "Castrola z beczki"?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-02, 17:37

Obecnie jestem na etapie testowania płukanki do silnika od Archoila AR2300. Jest to płukanka na bazie PAO i estrów. Wlewa się ją do silnika na min 3kkm przed wymianą oleju. Okres ten można zwiększyć nawet do pełnego interwału wymiany oleju.
Po prawie 100km mogę powiedzieć, że silnik się trochę wyciszył i obroty się wyrównały. Nie wiem może to efekt placebo?! W każdym bądź razie czekam na efekty za niecałe 3kkm mam wymianę oleju więc zobaczymy co, jak i dlaczego. Przed wymianą będzie jeszcze płukanka Archoilem AR2820.

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-13, 17:41

Podbijam, pogrzebałem w specyfikacjach i tak:
- płukanka LM palność od 60st,
- Motul - 40st,
- Millers - 140st.
Wg tego, co kiedyś pisał Gaweł wychodzi, że tylko Millers nie jest na bazie rozpuszczalników... Trochę lipa, bo chciałem spróbować LM ale chyba odpuszczę.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-13, 17:53

Wod2u, możesz spróbować płukanki Archoila :] Co do LM, to ja już zrobiłem u siebie 2 płukanki tym środkiem i jakoś problemów nie ma. W mojej opinii jest również skuteczniejsza niż Millersa. Lestant robił u siebie LM serią Pro-Line i też jest wszystko OK.

Możesz również spróbować zrobić płukankę olejem XADO Verylube Flushing Oil, ale to już droższa zabawa.


_______________________________

Przedstawienie efektów płukanek:
http://www.oil-club.ru/promyvki-dvigate ... -promyvat/





_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-13, 20:44

Ja z kolei robiłem w przeciągu pół roku 2 płukanki Motulem i nic złego się nie działo. Po drogiej płukance jest nawet spora poprawa w pracy silnika, ale to może być spowodowane przejściem na inny olej. W każdym razie ładnie rozpuszcza syfy i czyści komorę.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-13, 20:56

Engine flush od valvo takze nie jest na rozpuszczalnikach :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-13, 23:36

Ja jakiegoś strasznego szlamu nie mam pod pokrywą, mimo 215 tys. więc chyba zadowolę się Millersem, nie potrzebuję chyba aż tak agresywnej płukanki (zdjęcia są dość ciemne, ciemnych osadów brak, przy dziennym świetle wszystko miało taki jasny kolor wewnątrz, ale płukałem Millersem już ze 3 razy):
Obrazek
Obrazek
Natomiast już jestem prawie zdecydowany wlać przy następnej wymianie olej syntetyczny od Liqui Moly, jak się uda dostać to będzie 5W50, jak nie to będę się musiał zadowolić 5W40 (dzięki janusz za naprowadzenie na nie).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-14, 00:41

Wod2u, u Ciebie to jest czyściutko pod pokrywą klawiatury, nie to co u mnie.....

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-14, 11:02

Wygrzebałem kolejne dwie:
Valvoline VPS engine flush - temp. zapłonu 75 st C.
Amsoil Engine and Transmission Flush - zapłon 140 st C.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-15, 14:05

A ja znalazłem coś na temat metod pomiaru olejów. Moim zdaniem bardzo doby materiał i sporo wyjaśnia. Zawiera również definicję podstawowych parametrów.
http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2004.pdf

Jak ktoś chce to mam resztę tej książki/broszury
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-16, 21:43

dobry material-jak powiedziales, wiele wyjasnia
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-21, 19:38

Siema,

Chcę wymienić olej.

Auto Nissan Sunny 1.4 LX '92
Przebieg 270kkm

Przez ok. 90kkm jeżdżone w LPG 1gen.

Ze mną od przebiegu 240kkm.

Nie wiem, co lał poprzedni właściciel, ja lałem 15W40 Mobil1.

Olej zawsze czarny przy wymianie (wymiana co 5-10kkm, min. raz do roku).

Autem jeżdże głównie po mieście, raczej od dołu (3-4k RPM), choć czasem lubię je przegonić górą. Raz/dwa w miesiącu trasa ~150km.

Auto użytkowane było przez inną osobę przez ostatnie pół roku. Zastałem je teraz z jakimś nieznanym mi wcześniej olejem Mannol (market?) 10W40.

Auto nie brało wcześniej oleju - robił się jedynie czarny. Na tym Mannol'u przejechane może z >5kkm.

Od spodu wokół miski silnik jak by delikatnie się pocił ale nie widać ubytku na bagnecie.

Auto przeszło zmianę z DS na DE tzn wleciały wtryski z 16DE + reszta potrzebna do tego by działało. Aktualnie LPG odłączone choć jeśli silnik utrzyma się w zdrowej kondycji to myślę o założeniu sekwencji.

Co polecacie?

Chcę zrobić płukanie silnika, zdjąć michę, wymyć, założyć i zalać nowy męski olej tak, żeby od wymiany do wymiany zawsze zlewać złoty.

Czy to dobry pomysł i jakie polecacie do tego samochodu środki (płukanka, filtr, olej). Z tego, co tu przeczytałem, to najlepsza płukanka to Millers, olej Millers lub Valvoline, filtr Knecht.

Z ciekawostek to słyszałem, że im czarniejszy olej po wymianie, tym lepiej o nim świadczy, bo czyści silnik. Jeśli to prawda to niezły syf tam musi być skoro jest zawsze czarny po kilku tyś km.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-21, 20:14

Imachine, płukanka jak najbardziej tak. Ja obecnie testuję płukankę Archoila Ar2300 i powiem tak - robi robotę. Przed wymianą oleju będzie jeszcze szybka - Archoila AR2820. Jak dobrze pójdzie to jeszcze olej płuczący - Flushing Oil.

Z własnych doświadczeń mogę napisać, że płukanka Liqui Moly jest lepsza niż Millersa.

Jeśli chodzi o olej - 10W40 - to Eneos, Eni i-Sint Ultra (dawny Agip), Midland, Millers CFS
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-11-22, 15:35

janusz pisze:Flushing Oil
????
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”