Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
jakie opinie macie na temat olejów Gulf? Warto się pchać w ta marke? często są one podrabiane? pozdr
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Majchrzok moim zdaniem warto Nie sądzę, żeby Gulf był podrabiany na taką skalę jak castrol czy mobil.
Porozmawiaj z Bomblem lub Scooterem oni mają silniki zalane Gulfem.
Porozmawiaj z Bomblem lub Scooterem oni mają silniki zalane Gulfem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Cenowo wypada bardzo optymalnie więc prawdopodobnie się na niego skuszę.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Zuhu spróbuj zalać Petronasa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jako, że w Primerze będzie wymieniany cały rozrząd i rdzewiejąca miska olejowa, to planuję zrobić też płukankę + będzie wymieniany olej i filtr, w związku z tym:
1) Czy płukankę LM brać 300, czy 500ml?
2) Czy w GA16DE z 205k realnego przebiegu warto zamiast GULF TEC PLUS 10W40 wlać Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 (póki co był Lotos, więc na pewno i Gulf będzie lepszy, pytanie czy full syntetyk byłby jeszcze lepszy, czy w tym silniku to sztuka dla sztuki, o ile w ogóle nie okaże się, że jest dla niego za dobry i coś się nie zacznie pocić)
3) Jaki filt oleju do tego?
1) Czy płukankę LM brać 300, czy 500ml?
2) Czy w GA16DE z 205k realnego przebiegu warto zamiast GULF TEC PLUS 10W40 wlać Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 (póki co był Lotos, więc na pewno i Gulf będzie lepszy, pytanie czy full syntetyk byłby jeszcze lepszy, czy w tym silniku to sztuka dla sztuki, o ile w ogóle nie okaże się, że jest dla niego za dobry i coś się nie zacznie pocić)
3) Jaki filt oleju do tego?
Tmk1,
1. Płukanka 300ml wystarcza;
2. Na początek Gulf 10W40albo LM 10W40 i zobacz jak się będzie zachowywało auto, później możesz przejść na 5W40
3. Knecht, MANN
1. Płukanka 300ml wystarcza;
2. Na początek Gulf 10W40albo LM 10W40 i zobacz jak się będzie zachowywało auto, później możesz przejść na 5W40
3. Knecht, MANN
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wziąłem:
- Gulf Tec PLUS 10W40 - muszę wyczyścić silnik i zobaczyć, czy nic nie będzie się pocić, ani nie będzie go ubywać, jeśli tak, to przy następnej zmianie przejdę na full syntetyk tak jak piszecie
- LM Engine Flush LM2640
- Filtr Mann
do tego jeszcze:
- Motul Dexron III (tańszego akurat nie było na stanie), chcę wymienić cały płyn, a nie robić dolewkę, bo obecnie mój zamiast czerwonego ma kolor bursztynowo-brązowy
- Ravenol VSG SAE 75W90 - jest GL4/5 - mam nadzieję, że pomoże na to, że czasami (zwłaszcza kilka pierwszym KM) 1 i 3 ciężko wskakują i chroboczą
- Gulf Tec PLUS 10W40 - muszę wyczyścić silnik i zobaczyć, czy nic nie będzie się pocić, ani nie będzie go ubywać, jeśli tak, to przy następnej zmianie przejdę na full syntetyk tak jak piszecie
- LM Engine Flush LM2640
- Filtr Mann
do tego jeszcze:
- Motul Dexron III (tańszego akurat nie było na stanie), chcę wymienić cały płyn, a nie robić dolewkę, bo obecnie mój zamiast czerwonego ma kolor bursztynowo-brązowy
- Ravenol VSG SAE 75W90 - jest GL4/5 - mam nadzieję, że pomoże na to, że czasami (zwłaszcza kilka pierwszym KM) 1 i 3 ciężko wskakują i chroboczą
Tmk1, do skrzyni trzeba było brać TSG, bo to czyste GL4. Repsol w swojej ofercie ma 75W90 pełny syntetyk GL4
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, ale TSG to półsyntetyk + pamiętałem, że Gaweł napisał:
Mam nadzieję, że będzie dobrzeZłota zasada dla skrzyń zsynchronizowanych wygląda tak:
Jeśli olej ma napisane GL-4 - kupujemy
Jesli olej ma napisane GL-4+ lub GL-4/GL-5 - kupujemy - gdyż jeśli podane są obie klasyfikacje, to pierwsza dotyczy właśnie skrzyń synchronizowanych, a druga przekładni hipoidalnych.
Z racji, że zalewałem tłoki naftą, to po tym zabiegu trzeba było czymś przepłukać silnik. Wybór padł na olej Elf evolution 900 nf. Autko przejechało na nim jakieś 500-600 km. Silnik pracował głośniej niż na Millersie, trochę go wcięło, ale pedał był w podłodze .
Po pokonanym dystansie poszła płukanka silnika - już 3 . Zlany olej był dużo czystszy niż po 1 płukance. Co jednak nie zmienia faktu, że jeszcze trochę tego syfu w silniku jest - zwłaszcza w górnych jego partiach - głowica.
Po pokonanym dystansie poszła płukanka silnika - już 3 . Zlany olej był dużo czystszy niż po 1 płukance. Co jednak nie zmienia faktu, że jeszcze trochę tego syfu w silniku jest - zwłaszcza w górnych jego partiach - głowica.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panowie, porady potrzebuję.. pacjent sr20deh + lpg, stan licznika 320tys ale całkiem zdrowo ciągnie
poprzedni właściciel jeździł na Castrol GTX 15W40, ja w marcu zmieniłem filtr i olej na Motula 6100 10w40 + płukanka Liqui Moly Engine Flush 300ml 2640, zrobiłem 1100km od tego czasu, poziom oleju ok, kolor złotawy, ale olej jest już szorstki w palcach i co dalej..?
płukanka nitro wg patentu Janusza, płukanka Liqui Moly i znowu Motul 6100 czy jak zrobić aby dobrze było?
poprzedni właściciel jeździł na Castrol GTX 15W40, ja w marcu zmieniłem filtr i olej na Motula 6100 10w40 + płukanka Liqui Moly Engine Flush 300ml 2640, zrobiłem 1100km od tego czasu, poziom oleju ok, kolor złotawy, ale olej jest już szorstki w palcach i co dalej..?
płukanka nitro wg patentu Janusza, płukanka Liqui Moly i znowu Motul 6100 czy jak zrobić aby dobrze było?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Marlos90, płukanka według mojego patentu nie za wiele się tu zda, ponieważ syf siedzi na ściankach skrzyni korbowej i w kanałach olejowych. Jeśli chcesz zmienić olej to spróbowałbym nieco innej metody. Kupić jakieś 0W40 poganiać na tym, żeby wypłukało tyle ile się da, później przed wymianą płukanka i nowy olej. Można też spróbować nieco innej metody - środek ARCHOIL AR2300 i pojeździć z nim te 3kkm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
albo krata piwa i caly weekend w czesciach sr20
kupujesz kpl uszczelek, rozbierasz silnik, myjesz dokladnie, robisz rekonesans, wymieniasz co trzeba i skladasz do kupy-drozsze niz plukanka ale efekt 1000razy lepszy
ps. jeszcze nie mialem w palcach szorstkiego oleum
kupujesz kpl uszczelek, rozbierasz silnik, myjesz dokladnie, robisz rekonesans, wymieniasz co trzeba i skladasz do kupy-drozsze niz plukanka ale efekt 1000razy lepszy
ps. jeszcze nie mialem w palcach szorstkiego oleum
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Z ciekawostek - ostatnio zacząłem drążyć temat płukanek do silnika - ogólnie czyszczenia chemicznego. Na szukaniu i czytaniu, to zeszło mi się jakoś ponad 4 dni. Szukałem zarówno na polskich stronach jak i na zagranicznych. w pewnym momencie natrafiłem na wzmiankę o preparacie BG109. No to co? Kopiemy temat, kolejne godziny na szukaniu jakiś informacji. Znalazłem info o tym, że środki BG są stosowane przez autoryzowane serwisy, do chemicznego czyszczenia silnika etc. Natrafiłem również na informację - chyba na forum Subaru - o tym, że preparaty ARCHOIL zamiatają jeszcze po preparatach BG. a to już była ciekawostka, bo popatrzyłem na zdjęcia tego co robi preparat BG44K z układem paliwowym i w jaki sposób jest w stanie wyczyścić depozyty węglowe na tłokach.
Po znalezieniu informacji o preparatach BG, zacząłem szukać przedstawicielstwa w PL - znalazłem. Wysłałem zapytanie - brak odpowiedzi...... no to co? Szukamy ARCHOIL Polska - znalezione bez problemu. Patrzę na stronę, a tam co? Sklep. No to siup do niego i kupiłem dwa preparaty. Przedstawię je w niedługim czasie oraz to, co zrobiły ciekawego.
Po znalezieniu informacji o preparatach BG, zacząłem szukać przedstawicielstwa w PL - znalazłem. Wysłałem zapytanie - brak odpowiedzi...... no to co? Szukamy ARCHOIL Polska - znalezione bez problemu. Patrzę na stronę, a tam co? Sklep. No to siup do niego i kupiłem dwa preparaty. Przedstawię je w niedługim czasie oraz to, co zrobiły ciekawego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
co do rozbierania silnika to niema szans, miski mogę co najwyżej zdjąć
a z tym płukaniem to nie wiem, pamiętasz Janusz jak oglądaliśmy GTka to chłopak mówił że coś tam olej bierze, ale nie pamiętam ile.. na te 1100km poszło mi niecałe 4l oleju, bo wymiana, raz coś dolewałem i teraz jest w połowie miarki między min i max.
co ile w ogóle się wymienia olej w sr20deh? co 10tys?
a z tym płukaniem to nie wiem, pamiętasz Janusz jak oglądaliśmy GTka to chłopak mówił że coś tam olej bierze, ale nie pamiętam ile.. na te 1100km poszło mi niecałe 4l oleju, bo wymiana, raz coś dolewałem i teraz jest w połowie miarki między min i max.
co ile w ogóle się wymienia olej w sr20deh? co 10tys?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
jesli olej robi sie po jakims przebiegu po wymianie szorstki to kupil bym najbardziej pluczacy olej dostepny w sklepie ale nie najdrozszy-jakis elf 5w50 czy cos i zmienial go w momencie kiedy zacznie sie robic kulawy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Marlos90, nie pamiętam, ale ten silnik wcinał 15W40....... i to castrola......... Trzeba spróbować ten preparat ARCHOILa co napisałem
Olej powinno się wymieniać co 10kkm (maks. 12kkm). Nie wierzyć w interwały po 30kkm, bo takim czymś to się silnik zajedzie.....
Ja wymieniam co 9kkm.
Olej powinno się wymieniać co 10kkm (maks. 12kkm). Nie wierzyć w interwały po 30kkm, bo takim czymś to się silnik zajedzie.....
Ja wymieniam co 9kkm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
[350Z] Jaki olej do 350z
Witam
Ostatnio kupiłem 350z z 2004r z przebiegiem 90tys km. (Manual)
Na początek planuje wymianę oleju i filtrów, tylko zastanawiam sie jaki olej?
Ponoć Motul 300v jest dobry, tylko nie wiem czy 5w30 czy 10w40?
Jakieś sugestie?
Ostatnio kupiłem 350z z 2004r z przebiegiem 90tys km. (Manual)
Na początek planuje wymianę oleju i filtrów, tylko zastanawiam sie jaki olej?
Ponoć Motul 300v jest dobry, tylko nie wiem czy 5w30 czy 10w40?
Jakieś sugestie?
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Elektryk1409, jak nie katujesz po obrotach cały czas myślę, że u Ciebie wystarczy jakieś 10W40 albo 5W40. Możesz też zalać 5W50, ale tu to Millers, Valvoline albo Mobil1.
Na 5W silnik łatwiej będzie się wkręcał na obroty - to z autopsji.
Na 5W silnik łatwiej będzie się wkręcał na obroty - to z autopsji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Generalnie śmigam między 3 a 4 tysiące obrotów (na ciepłym silniku oczywiście), czasem jakieś przeciągnięcie pod czerwone pole. Martwi mnie tylko napinacz rozrządu (często padają w K11), czy 5W nie będzie dla niego za rzadki? Jeśli brałbym coś z 5W to 5W40 Motula lub 5W50 Mobilajanusz pisze:Elektryk1409, jak nie katujesz po obrotach cały czas