[N15] Bajka o naprawie Almery 1,4 rok 99, LPG, made in NASA

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

[N15] Bajka o naprawie Almery 1,4 rok 99, LPG, made in NASA

Post autor: agaj666 » 2015-05-06, 14:06

Opowiem Wam bajkę o naprawie Almery 1,4 LPG.
Na początku był styczeń i chaos czyli Alma paliła kiedy chciała. Można było kręcić do padnięcia akumulatora i nic albo zaskakiwała z półobrotu jak CN ;) Nie miało znaczenia czy na Pb czy na LPG. Loteria... Wystarczyło odpalić raz i potem już pałiła bez problemów.
Znajomy mechanik powiedział mi, że to coś w stacyjce. Trzeba przeczyścić, przedmuchać i będzie ok. Tak zrobił. Naprawa trwała ledwo ... miesiąc i .... nic nie zmieniła.
Po reklamacji kolejna diagnoza. Czujnik Halla i problemy z aparatem zapłonowym oraz immobilizerem. Podobno mam jakiś nietypowy aparat zapłonowy, nie na jedną wtyczkę i 6 pinów lecz na dwie wtyczki i 7 pinów. Coś mogłem pokręcić ale takiego typu odpowiedzi dostawałem. Dziwi mnie to, że w tak prostym aucie mogą być jakieś nietypowe rozwiązania.
Ta "naprawa" trwała niemalże miesiąc ale w końcu się udało. Odebrałem Almę, zapałiła jak CN ale następnego dnia rano.... powtóka z rozrywki :(
Lina i do naprawiacza. Mam blisko, raptem dwie ulice dalej, naprawiaczy znam od dawna, wyrobnicy ale nie zaliczyli u mnie grubszej wpadki , a Alma nie jest wytworem NASA, a przynajmniej tak myślałem. Do czasu...
Kolejna wizytacja u naprawiaczy. Było to na początku marca i ... trwa do dziś.
Okazało się, że trzeba regenerować przepustnicę i ją zaprogramować. Coś takiego się programuje ??? Samochód zwiedzał rózne warsztaty elektroników samochodowych,a ja coraz mocniej utwierdzałem się w przekonaniu, że to jednak produkt NASA, bo co zadzwoniłem to się dowiadywałem o nowych problemach. Np. takich, że warsztaty elektroników samochodowych nie mają odpowiedniej końcówki do komputera i nie są w stanie ....itd, itp, etc....
Po postraszeniu kowali Policją sprawa chyba ruszyła z miejsca co nie znaczy,że mam auto z powrotem. Rzekomo kupiłi brakującą końcówkę diagnoistyczną i już, już odbiorę auto.
Może....kiedyś.....
Sam nie wiem co mam robić.
Czekać aż naprawią?
Żądać przywrócenia do stanu przed "naprawą" jechać do innego mechanika? Do kogo?
Iść po pomoc na Policję? Co mi to da?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-06, 14:17

Agaj666, jedź do Bodka, tamci pseudomechanicy niech Ci oddają kasę, bo wzięli, a nie naprawili.

W N15 programowanie przepustnicy?!

Z tego co napisałeś - to mam dwa podejrzenia - jedno to rozrusznik, a drugie to masz gdzieś wilgoć w cylindrze, albo wodę w oleju.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-05-06, 14:35

Rozrusznik? Kręci jak głupi aż do padnięcia baterii.
Podczas kręcenia miga check i wtedy nie odpala. Jak się kręci i nie miga to pali od razu.
Wody w oleju nie stwierdziłem. Oleju nie przybywa, majonezu nie ma.
Bodek?
Gdzie ma lecznicę? Jakieś namiary?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-06, 14:39

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-05-06, 14:49

Dzięki.
Pamiętam, że był jeszcze ktoś w Ożarowie Maz.
Nie ukrywam, że Ożarowa mam rzut beretem, a na Ursynów "nieco" dalej.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-06, 14:52

zachowują się jak by to była conajmniej F10 od BMW.
co tu może się zepsuć. skoro nie odpala w tym samym momencie ani na PB ani na LPG to wina lezy w zapłonie. coś go blokuje. prosty sposób- zworka w złącze diagnostyczne i odczytaj błąd jaki wywala. być może diagnoza naprawnika była dobra- aparat zapłonowy a właściwie zawarty w nim czujnik położenia wału.
świece wymienili ? :-o ;-)

[ Dodano: 2015-05-06, 15:55 ]
jeszcze tak się zastanawiam, czy w n15 aby system NATS nie ma kontrolki na podszybiu? jak tak to czy przy próbie uruchomienia silnika nie mruga?

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-05-06, 15:00

Kontrolka jest ale .... zapomniałem jak się zachowuje.
Już zapomniałem jak Alma wygląda....

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-06, 15:02

taka rada, jak to tyle trwa to lepiej zabierz to auto od tych "fachowców". tyle co już naoglądałem się w TV różnego rodzaju akcji związanych z nieporadnością mechaników to szkoda gadać. tak jak Janusz radzi, zaprowadź auto to kogoś zaufanego.

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-05-06, 15:51

Właśnie się dowiedziałem, że przyszły części wymontowane ze Zderzacza Hadronów i dziś zostaną dopasowane do Almy.
Jutro, a najdalej pojutrze będę mógł polecieć na Jowisza ;)
No, chyba, że to nie ten model Zderzacza....

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2015-05-06, 19:17

Z tego co piszesz to tak jak byś miał uszkodzone immo. Ja gdy wkładam dorobiony kluczyk to też miga mi check i nie odpala a na ori pali jak ta lala.

Jakby padł Ci immobiliser to z kompa może usunąć Ci go nasz klubowy kolega Ramzes_II

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-06, 20:42

agaj666, w Ozarowie to Szymeq :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2015-05-06, 20:56

agaj666 pisze:Podczas kręcenia miga check i wtedy nie odpala.
Miałem tak w serenie skończyło się na wywaleniu natsa, po drodze był czujnik hala czyli wymiana aparatu
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-05-06, 20:59

Na 100% uszkodzona antenka od Natsa lub zła masa idąca do stacyjki (dość popularny problem).
Obrazek

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-05-19, 20:50

Dobra. Przy pomocy Policji udało mi się odzyskać Almę.
Niby pali ale w/g kowala do wymiany jest to czego nie sposób nigdzie dostać czyli
moduł aparatu zapłonowego na 7 pinów w jednej wtyczce.
N15, 99 rok, 1,4, 55 kW
Rzeczywiście jest z tym problem?
NATS jest ok, masy są ok.

[ Dodano: 2015-05-20, 22:08 ]
Podpowiecie czego konkretnie mam szukać? Jak się fachowo nazywa to ustrojstwo?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2015-05-22, 13:53

Jak pali i jeździ normalnie to niczego nie wymieniaj. Ja jeżdże odkąd kupiłem samochód czyli trzy lata bez bezpiecznika od czujnika który jest w aparacie zapłonowym. Już 50tys zrobione i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2015-05-23, 11:27

Jeśli szybko miga Ci kontrolka silnika i auto nie zapala to blokuje go immo.
Jak powtórzy się problem z zapłonem - wyjmij ECU (jest na tunelu pod deską) i przyślij.
Rozwiążę problem raz na zawsze. W razie potrzeby telefon mam w podpisie.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-10-23, 20:49

Coś Wam powiem.
Alma nadal jest w naprawie....
Sam kupiłem i oddałem dwa immo czy też kompy, już nie pamiętam. Niestety różnica jednej literki w oznaczeniu wystarczy, że nie zadziałały.
Alma stoi u mechanika, który robi tylko japońce. Coś tam podobno kombinował ale nie dało to efektu i mam wrażenie, że on już chyba też nie ma pomysłu na jej naprawę, a ja nie wiem co robić. Sprzedać tak jak stoi? Zezłomować?
Trwa to już 10 miesięcy. Niby mam drugi samochód ale po co mi coś za co płacę i nie mogę z tego korzystać?

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-10-23, 21:16

jeśli chodzą ci po głowie myśli o sprzedaży, to chyba sprzedać tak jak jest, lub na części, oddając auto na kasację dostaniesz max 500 zł, tak jest co najmniej u mnie w okolicy na stacjach demontażu pojazdów...
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-10-23, 21:28

Coto za mechaniory, ktorych rozklada 20 letni nissan. Laguna 2 bylaby dla nich statkiem kosmicznym?!

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2015-10-24, 05:39

Nie mam pojęcia ale gość siedzi w japońcach ponad 20 lat i niejedno auto mi naprawił.

[ Dodano: 2015-12-19, 13:44 ]
A tymczasem .....
Niebawem minie pierwsza rocznica usiłowania naprawienia Almery :(
Na benzynie chodzi.... czasami. Ponoć gdzieś, coś się rozłącza i silnik gaśnie. Problem jest ze zlokalizowaniem owego "cosia". Jakiś nawiedzony studencik walczy z tym w miarę wolnego czasu, po zajęciach na uczelni więc może to trochę jeszcze potrwać.
Tak naprawdę nie wiem co mam z tym fantem zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”