[N16] 2.2 di dymienie z rury.

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

[N16] 2.2 di dymienie z rury.

Post autor: Fogo » 2015-08-11, 14:28

Pytanie brzmi dlaczego almera dymi? Silnik 2.2 di wersja przed liftem 110 koni (teoretycznie).
Co do dymienia to nie jest tak, że dymi cały czas, ale czasami zostawiam za sobą dość wyraźną czarną chmurę.
Najczęściej ma to miejsce gdy przekraczam 3k obrotów, alebo z gdy na wyższym biegu mam mało obrotów i zanim załapie to walnie dymem z rury.
Ogólnie samochód fajnie się zbiera, silnik pracuje równo (tak mi się przynajmniej wydaje), nie ma problemów z odpalaniem.
Dodam tylko, że nie ma katalizatora i egr jest zaślepiony (dowiedziałem się o tym już po zakupie).
Olej to valvoline wymieniony jakieś 5tysięcy km temu, filtry powietrza i oleju też były wtedy wymienione.
Paliwo tankuję tylko na Orlenie (sieć nie franczyza).
Po zalaniu dodatkiem stp jakby dymienie było mniejsze, czy to może oznaczać kończące się wtryski?
Przebieg 230tysięcy (chyba rzeczywisty).

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-11, 15:13

Pogoń go parę razy po obrotach tak, żeby się wszystko przedmuchało. Tylko najlepiej się przejechać gdzieś po obwodnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-06, 01:42

Przegonienie samochodu po trasie plus wymiana paliwa na vervęON przyniosły dobry skutek. Samochód dymi rzadziej i mniej. Kolor dymu też nie jest już kruczoczarny, ale lekko szarawy :)

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-09-06, 08:49

Fogo, Tylko nie przesadzaj z tym przeganianiem bo coś możesz uszkodzić. Filtr paliwa wymieniałeś ale mam nadzieję że nie na jakiegoś filtrona??

Aby całkowicie wyeliminować dymienie to raz na jakiś czas Verva lub jakieś inne wzbogacane paliwko, terminowo filtr powietrza i jazda (po rozgrzaniu) pomiędzy 1700 a 3200 obr.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-06, 12:12

Filtr paliwa niestety filtron, ale juz niedlgo. verva juz na stale chyba zagosci, bo mniej samochod jej spala.
Pezejechalwm teraz bardz podobna trase na vervie i spalanie o 0.5litra mniejsze niz na zwyklym on. Przy obecnej cenie nie ma co zalowac :)
Silnika nigdynie mecze gdy jest zimny, a jezdze w zakresie obrotow 1500 - 3500, chociaz powyzej 3k to tylko przy wyprzedzaniu.

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-09-06, 13:25

1500 to taka granica przy której koło dwumasowe jest bardzo obciążone. Polecam choć odrobinę wyżej. Przy skrzyni 6 biegowej najlepiej zmieniać przy 2300-2500. Wtedy jest ekonomicznie oraz nic nie dostaje po d****.
Co do filtrona to po przejechaniu jakiś 500 km auto zaczęło mi gasnąć przy 140 km/h. Polecam mann filters lub mahle
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-06, 15:11

w Almerze skrzynia jest 5biegowa i z tego co wiem tam nie ma dwumasu. Biegi zmieniam powyzej 2000 prawie zawsze. Filtr powietrza, kabinowy i oleju mam wlasnie Manna i chyba takie beda kolejne. Duzo dobrego czytalem o filtrach Knecht (chyba poprawnie napisalem).

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-09-06, 18:06

Znasz dokładnie oznaczenia silnika??
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
gwaltek
aktywny forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 2011-08-06, 12:17
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Post autor: gwaltek » 2015-09-06, 18:49

Y22DDT
Almera 2.2 Di - sold
Black Almera N16 2.0 VVL 224KM/228Nm
https://www.facebook.com/N16VVL

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-06, 19:05

jak wyzej, tylko przed 2 jest jeszcze d czyli silnik to: YD22DDT. To tez pompa bosha, co podobno lubi padac.

Awatar użytkownika
gwaltek
aktywny forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 2011-08-06, 12:17
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Post autor: gwaltek » 2015-09-07, 19:16

sry nie wcissło się :P
a pompa właśnie po 230 kkm lubi oddać życie ;)
Almera 2.2 Di - sold
Black Almera N16 2.0 VVL 224KM/228Nm
https://www.facebook.com/N16VVL

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-07, 19:50

nic nie mow na temat pompy :p mam nadzieje, ze nie padnie. Dbam o nia jak tylko potrafie.
oby wytrzymala chociaz do wiosny. poki co sa inne problemy z samochodem i wolalbym poki co nic wiecej nie robic.

Awatar użytkownika
gwaltek
aktywny forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 2011-08-06, 12:17
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Post autor: gwaltek » 2015-09-08, 08:28

Podobno pomaga dolewanie Mixolu do paliwa 1L na zbiornik
Co do dwumasy to na szczęście w tym silniku nie ma czegoś takiego :)
Może w dci jest (136 KM) dwumas i wtedy silnik ten sam tylko osprzęt inny (YD22DDTi)
Almera 2.2 Di - sold
Black Almera N16 2.0 VVL 224KM/228Nm
https://www.facebook.com/N16VVL

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-09-08, 12:10

w zimie dolewalem dodatki antyzelujace. Srodek czyszczacy wtryski tez dolewalem. Filtr paliwa tez zaraz zostanie wymieniony. Ja samochodem zrobilem juz ponad 15tys km i poki co silnik ma sie dobrze.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-09-10, 18:39

Kolega gwaltek dobrze napisał, przy stodziesiątkach jeszcze nie było dwumasy i skrzyń 6 biegowych.

berny_p, a dlaczego filtron to zły producent filtrów? Mój traktor zrobił na poprzednim filtrze paliwa 30 tyś, co roku był odwadniany i nigdy nie miałem problemów. Pierwszy filtr też był filtrona i obecny również.

Co do dymienia to podejrzana może być jeszcze sprężarka, ewentualnie nieszczelność w dolocie.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-09-11, 19:05

Mój kolega współpracownik był ostatnio na szkoleniu z układów comon rail i mówił że filtry Filtrona maja za malą przepustowoćś żeby poprawnie układ pracował. Co więcej kilka razy sie to sprawdziło :) . O złej opinni na temat Filtrona do zwykłych diesli też nic nie słyszałem :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”