skrzypienie zawieszenia przedniego oraz lekkosc kierownicy
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
skrzypienie zawieszenia przedniego oraz lekkosc kierownicy
dla zaoszczedzenia miejsca na serwerze - dwa mini tematy w jednym.
1- podczas przejazdu przez spiacego policjanta (poprzeczny zwalniacz predkosci czy jakkolwiek to sie zowie) przy naprawde niewielkiej predkosci, slysze jak zawieszenie skrzypi, chrobocze, drapie... trudno to nazwac ale na pewno wiecie o co chodzi... co to moze byc? czy ktos mial takie cosik?
2- przy duzych predkosciach (120-140km/h) kierownica w ogole nie stawia oporu (im wieksza predkosc tym kiera powinna trudniej chodzic, stawiac opor przed niekotrolowanym skreceniem). mam wrazenie ze ma bardzo duzy luz, jakby w ogole nie byla podpieta do zadnej przekladni (i krecila sie tylko w kolumne kierowniczej) lub jakby kola w ogole nie dotykaly asfaltu.
chcialbym zasiegnac waszej opinii zanim pojade na kanal i zanim mechanik mi wcisnie zbedne naprawy. dodam ze niedawno wymienilem amorki (kayaba Excel-G).
1- podczas przejazdu przez spiacego policjanta (poprzeczny zwalniacz predkosci czy jakkolwiek to sie zowie) przy naprawde niewielkiej predkosci, slysze jak zawieszenie skrzypi, chrobocze, drapie... trudno to nazwac ale na pewno wiecie o co chodzi... co to moze byc? czy ktos mial takie cosik?
2- przy duzych predkosciach (120-140km/h) kierownica w ogole nie stawia oporu (im wieksza predkosc tym kiera powinna trudniej chodzic, stawiac opor przed niekotrolowanym skreceniem). mam wrazenie ze ma bardzo duzy luz, jakby w ogole nie byla podpieta do zadnej przekladni (i krecila sie tylko w kolumne kierowniczej) lub jakby kola w ogole nie dotykaly asfaltu.
chcialbym zasiegnac waszej opinii zanim pojade na kanal i zanim mechanik mi wcisnie zbedne naprawy. dodam ze niedawno wymienilem amorki (kayaba Excel-G).
Ostatnio zmieniony 2012-01-24, 16:48 przez hordagoga78, łącznie zmieniany 1 raz.
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
hordagoga78, to może być cokolwiek , od piasku między elementami do uszkodzonego amora .. Może woda się gdzieś zebrała .. Musisz osłuchać zawieszenie np. na "szarpakach" . Spróbuj określić po której stronie skrzypi i przy jakim "ruchu"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
zabukuje wizyte u mechanika i zobacze - ale to dopiero za dwa tygodnie...
odnosnie drugiego problemu - myslalem aby obnizyc auto na sprezynach. moze to pomoze? bardziej docisnie kolo do jezdni... zatem, czy amortyzatory musza byc takze krotsze czy normalny rozmiar moze byc?
odnosnie drugiego problemu - myslalem aby obnizyc auto na sprezynach. moze to pomoze? bardziej docisnie kolo do jezdni... zatem, czy amortyzatory musza byc takze krotsze czy normalny rozmiar moze byc?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Amortyzatory muszą mieć inną charakterystykę do obniżonych sprężyn,bo zwykłe się wytłuką.Co więcej tył też byś musiał dostosować do przodu,bo będą problemy z trakcją.hordagoga78 pisze: odnosnie drugiego problemu - myslalem aby obnizyc auto na sprezynach. moze to pomoze? bardziej docisnie kolo do jezdni... zatem, czy amortyzatory musza byc takze krotsze czy normalny rozmiar moze byc?
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
czyli dupa zbita... no trudnoalfabox pisze:Amortyzatory muszą mieć inną charakterystykę do obniżonych sprężyn,bo zwykłe się wytłuką.Co więcej tył też byś musiał dostosować do przodu,bo będą problemy z trakcją.hordagoga78 pisze: odnosnie drugiego problemu - myslalem aby obnizyc auto na sprezynach. moze to pomoze? bardziej docisnie kolo do jezdni... zatem, czy amortyzatory musza byc takze krotsze czy normalny rozmiar moze byc?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
-
- nowy na forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-02-08, 13:26
- Lokalizacja: Zabrze
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
powiedz, w jaki spsob sprawdzales stan sworzni? czy jestem w stanie to sprawdzic samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika?jura199090 pisze:Ja również mam skrzypienie po przejechaniu przez policjanta. Dzisiaj sprawdzałem i sworznie wahacza są do wymiany, jeszcze amorki z tylu padają, ale nówki KYB już zamówione więc luz. Pozdro
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
czy autko musi stac na lewarze? przepraszam za takie banalne pytania...alfabox pisze:Wsuń jakiś łomik pomiędzy wahacz a zwrotnicę i próbuj odginać lekko,jeśli jest luz to na pewno w ten sposób wyczujesz.hordagoga78 pisze:
powiedz, w jaki spsob sprawdzales stan sworzni? czy jestem w stanie to sprawdzic samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london