Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Sunny N14 GTI- 168HP 193Nm Rally Car

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

[Sunny] Sunny N14 GTI- 168HP 193Nm Rally Car

Post autor: lazik » 2012-08-15, 21:23

Witam wszystkich serdecznie :)
Autko co prawda zakupiłem już ponad 2 miesiące temu lecz ciągle z nim walczę i dla tego dopiero teraz prezentuje :) Rewelacji nie ma :)
Do rzeczy:
Model: Nissan Sunny N14 GTI z 95r 218tyś. przebiegu(?)
Silnik: SR20DE - nie wiadomego pochodzenia, ciagle problemy az obrocilo panewke, wttedy podjalem decyzje o przeszczepie zdrowiutkiego sr20 z n14 gti. zalany olejem 10W60 Valvoline vr1
Układ Dolotowy:: Stożek + BLOS + gumowe połączenia -> filtr walcowy w zamkniętej puszce homemade -> dolot zbudowany od podstaw z filtrem w nadkolu
Układ Wydechowy: kolektor hmm, na seryjny mi nie wygląda -> przelot 2,25" + końcowy tłumik końcowy (niestety z niewyjaśnionych przyczyn pucha o srednicy 2" -> Ori kolektor - > przelot 2,5" + końcowy przelotowy Pro Racing z wkładką wyciszającą -> całość 2,25" z końcowym przelotowym
Układ Napędowy: seria
Układ Hamulcowy: seria, na chwile obecną mi w zupełności wystarcza
Zawieszenie: seria
Koła: Alus 15" ET 25, opony przód Toyo T1R 195/45/R15, tył Goodyear 195/50/R15 -> Opony przód Yokohama Advan ad08 195/50/15, kleją aż miło(dzięki BeNeK), tył T1R 195/45/15 urywa dupę niemiłosiernie... -> AD08van przód MAXSPORT, tył Ad
Car Audio: wydech gra <3
Wnętrze: seria, troche zużyta
Body Kit:Przedni zderzak z dokładką + dokładki na progi, reszta bez zmian -> nowy seryjny zderzak na przód + wymieniony błotnik po stłuczce (na zdjęciu jeszcze nie spasowany i bez dokładki na progi)
Paliwo:PB98

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Plany:

1. Przede wszystkim ogarnięcie pracy silnika na PB, przerywa, gaśnie, nie chodzi równo
2. Wywalenie wszelkich dokładek, zderzaka, wstawienie serii (najlepiej z jakiegoś 1.6 :) )
3. Wymiana tłumika końcowego na 2,25"
4. Gleba plus lekkie rozstawienie kół, dystanse 1cm na każde koło
5. Poprawki lakiernicze
Na dalszą przyszłość o ile budżet pozwoli planuje zakupić Nissana 100NX do codziennej jazdy a ze słoneczka wywalić lpg i zająć się wzmocnieniem silnika ale o tym na razie się nie będę rozpisywał :)

AD.1 Auto już pracuje na PB tak jak należy :) zrobiłem generalny przegląd silnika. wyciągnięty kolektor ssący, następnie dobrze wypucowany z nagaru, to samo z przepływką i krokowcem. Przyczyną problemu pracy silnika okazało się zwarcie sygnału lambdy z masą przez co calutką wiązkę musiałem przeszukać i połatać najdrobniejsze ubytki izolacji :) do tego było zaślepione jedno podciśnienie, wepchnięta metalowa kulka w wężyk, nie wiem kto i po co to zrobił ale domyślam się że to gazownicy... grunt że auto pracuje już jak powinno :) trochę mi zeszło to ogarnąć :)
AD.2 Nowy zderzak wleciał tylko coś hak holowniczy mi nie spasował a że był problem z jego odkręceniem to po prostu w zderzaku wyciąłem dziure na niego.
AD.3 tłumik końcowy Pro Racing 2,5" jest :)
AD.4 Tu na razie nic się nie zmieniło ale może w najbliższym czasie nowe sprężyny wlecą :)
AD.5 Blacharkę zostawiam na przyszły tydzień :) sporo wolnego to będzie można się tym zająć :)

UP! 27.04.13


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

UP! 08.06.13
na jakieś 3 tygodnie przed zlotem podczas pojeżdzawek nocnych obróciło mi panewkę, miałem dylemat że wymieniać czy nowy silnik, wybór padł na nowy, zdrowy z małym przebiegiem, składane na szybko przed zlotem lecz, że sloneczko na zlocie nie za bardzo się popisało zaraz po powrocie wziąłem się za ogarnięcie silnika bo wykres z hamowni mnie załamał...
Obrazek

wleciał nowy dolot, długi, zakończony stożkiem schowanym za zderzakiem, pozostało mi jeszcze zrobić jakiś dobry łapacz powietrza w zderzaku:

Obrazek

wleciała nowa wiązka i pompa paliwa, auto momentalnie odżyło, dzisiejszy świeżutki wykres z hamowni drogowej, dodam że w dolocie jest blos (srednica ok 45mm), wydaje mi się że całkiem przyjemnie wyszło:

Obrazek

jeden przejazd z wkładką wyciszającą (gorsze osiągi), drugi bez :)

tak się teraz ogólnie prezentuje:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dzisiaj prawdopodobnie wlecą R888 do słoneczka, zobacze które lepiej będą kleiły to pójdą na przód :) a 23 czerwiec Rzeszów Cup 2013 - 1/4 mili :)

przy lekkiej wydmuszce 990 kg
1\4 mili fotokomorka et 15,14 przy wilgotnej nawierzchni :)
Ostatnio zmieniony 2015-06-18, 20:47 przez lazik, łącznie zmieniany 11 razy.

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-08-15, 22:38

kolektor wygląda na normalny
dekiel nie od sunniaka

a dokładka przedniego zderzaka fajna jak zdejmiesz daj znać :mrgreen: może łykne

walcz walcz

Awatar użytkownika
Arbuz
fanatyk nissana
Posty: 500
Rejestracja: 2010-01-30, 22:46
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Arbuz » 2012-08-15, 22:42

Nie mam nic do gazu,sam wiele razy miałem auto z gazem, ale to druciarstwo z gumowymi wężami mnie załamuje i rozkłada ! :/ . Zaraz po ogarnięciu normalnej pracy na benzynie, proponuje dobrego gazownika co ogarnie Ci te węże, i może zainwestuj i przerób instalacje na sekwencje ? nowe wtryski, przewody,komputer i reduktor to koszt 800zł z montażem a samego blosa sprzedaż za jakies 150-200zł ....

Śledzę temat !
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą ....

SPRZEDAM WAŁKI DO SR20DE PODNOSZĄCE MOC....

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-08-16, 14:54

Arbuz -> Wiem że to szpeci ogólnie komorę silnika ale na dzień dzisiejszy słoneczko służy mi na co dzień :) będę miał alternatywne auto do jazdy codziennej to tutaj LPG nie będzie :)

Co do zderzaka to na razie mam inne wydatki więc Ci go nie oddam :D wygląd auta to dla mnie sprawa trzeciorzędna :P

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-08-16, 15:28

Ogolnie niezabardzo lubie widok gazu w SR20 ale tu gaziarze chyba mysleli ze to Golf i poszli po calosci :shock:
Auto do ogarniecia ,przedni zderzak jest spoko tylko te siatki wywal i zaloz ori halogeny, progi out i powinno byc ok.
Bede kibicowal zeby ten Sunny zasłuzyl zeby mowic o nim GTI :)
Obrazek

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-11-04, 00:24

Słoneczko wreszcie zaczęło gadać na PB :)

Zmiany:
-nowy ECU - stary był przepalony
-Sonda Lambda
-wywalona zwężka instalacji gazowej z dolotu
-nowy przepływomierz
-nowa pompa wody - stara zaczęła mocno lać, wymiana kosztowała mnie kontuzje palca, jak na razie to go ani nie czuje ani ruszać nie moge :D czego się nie robi dla swej miłości :D
-zmieniony dolot + czyszczenie przepustnicy - dopływ powietrza z 'siateksu' ze zderzaka

W dalszych planach pozostaje jeszcze przerzucić reduktor na drugą strone co by przewody nie szły przez całą komore + ładne zamaskowanie co by się w oczy nie rzucało :)

Myślałem nad modem rozrządu ale w mojej okolicy chyba nie mam kogoś zaufanego żeby to dać do zrobienia a sam się trochę boję bawić tym :)

[ Dodano: 2012-11-04, 00:18 ]
ehh tak to jest jak ktoś dostaje prawko, weźmie auto od tatusia i jedzie na miasto z kolegami... ciesze się że jechalem wolno i zacząłem uciekać bo gdybym miał większą prędkość to by sie to źle skonczyło :/ do wymiany zderzak, nadkole, kierunek i prawdopodobnie zawieszenie do roboty bo auto dość mocno sciąga w prawo :/
Młody kierowca cwaniak mandatu nie przyjął i muszę czekać na sprawę w sądzie choć wszyscy mu odradzali takiego rozwiązania :)

tłumaczenie gościa by się nadawało do TVN turbo "Uwaga pirat": "jechał prawym pasem więc mogłem się włączyć do ruchu, on(czyli ja) nie mógł wtedy zmieniać pasa..."

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-11-04, 00:38

Ciekawe co tatuś na to :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-11-04, 00:44

chyba nie będzie zadowolony bo autko było odpicowane, błyszczało się :D
kurde ja nie wiem, jak można ledwo odebrać prawko i nie znać zasad ruchu drogowego, włączał się do ruchu i twierdził że ma pierwszeństwo bo ja niby jechałem innym pasem choć wcale tak nie było...

dodam że u mnie zbytnio nie widać uszkodzeń zaś auto sprawcy miało przednie, tylne drzwi i tylne nadkole rozwalone, miejscami chyba nawet rozerwana blacha :)

ehh tylko nerwów się najadłem :/
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-11-04, 00:48

A tak z ciekawości spytam :-P jakaś niemiecka padaka to była :?: :-)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2012-11-04, 00:56

citroen berlingo :P wyglądało na naprawde zadbane :)

urocza policjantka proponowała mandat wysokości 300 zł ale kolega odmówił twierdząc że nie będzie miał z czego zapłacić bo się uczy i nie pracuje...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-11-04, 01:02

Berlingo na imprezę w sobotę jak znalazł :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-02-11, 13:27

słoneczko dostało nowy dolocik home made:

Obrazek

plus na koniec wydechu możliwe że jeszcze dzisiaj wleci kupiony po okazyjnej cenie Pro Racing MT-01

Obrazek
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-03, 13:42

Będzie oddychać teraz :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-03-03, 15:44

dolot w pewnymstopniu wzorowany na projekcie Tofu z nkp, filtr walcowy zamkniety w plastikowej obudowie, jeszcze zostaje doprowadzic zimne powietrze i powinno grac :)

co do wydechu to wsrod opini pojawialy sie takie ze wkladka nie wiele zmienia, mimo to zdecydowalem sie na taki i milo sie zaskoczylem, z wkladka jest na prawde cicho, w aucie swobonie mozna rozmawiac, przyjemnie sie podrozuje natomiast prawdziwa jazda zaczyna sie bez wkladki :D
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-04-13, 17:54

Obiło mi się o uszy że kolega będzie miał teraz dużooooo trakcji na przedniej osi :P

A tak poza tym to jak doszedłeś już co jest z silnikiem ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-06-08, 16:36

Up w pierwszym poście - wykres z hamowni :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-06-09, 10:51

Gratuluje ogarniecia silnika :) teraz pojedynek pewnie bylby zaciety :)

pzdr
rz

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-09, 11:17

lazik, masz jeszcze rok, żeby nie zeszło poniżej :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-06-09, 11:54

rz sprawdzimy sie za rok :P choc przyznam ze sloneczko szlo w miare rowno z astra gsi ktora robi na 1\4 14,6, z tym ze ja mialem obciazone auto :) wszystko wyjdzie za 2 tygodnie na zawodach w rzeszowie :)

vixo mniej na pewno nie bedzie (chyba ze wagi) :D
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2013-06-09, 16:49

no widzisz lazik, wychodzi tak jak Ci mówiłem ze poniżej 15 jest do zrobienia spokojnie ;)
a wykresik z hamowni ładny, gratuluje :) może mi dasz namiary do tego goscia i tez swojego sprawdze ;)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-06-25, 22:48

pierwsze oficialne wyscigi na 1\4 mili za soba :)
waga 990 kg
et 15,14 przy wilgotnej nawierzchni :) mysle ze spokojnie na obecnym setupie dalo by sie zejsc ponizej 15 :)
do nastepnej cwiartki dwa miesiace, w planach mod rozrzadu, zamach 6kg, wywalenie pompy wspomagania, wyrzucenie co najmniej 50 kg z auta :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

d-rose
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2012-07-19, 17:14
Lokalizacja: w-wa

Post autor: d-rose » 2013-06-26, 16:38

Fajnie wygląda słoneczko! Mi mod rozrządu i zapłonu mega odmuliło samochód, szczególnie przszyło sporo niuta od 3,5-6krpm. Więc powodzenia! i założ może jakąś lżejszą felge i będzie pinkie :evil:

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-06-30, 19:37

felga wbrew pozorom jest i tak lekka :) ale nie ukrywam że chciałbym coś lekkiego wrzucić :) mam całe dwa miesiące do nastepnych legalnych zmagań :) planów trochę jest, na chwilę obecną piorytetem jest ogarnięcie kawałka podłogi do której przymocowane są sanki (nie za ciekawie tu jest :/ )

powoli biorę się za ogarnięcie auta od podstaw, zdobyłem zdrowiuteńką bude, praktycznie żadnej rudy :)
Dzięki SPOKOjny za graty ^;)
tu tak na zachętę do śledzenia tematu:

Obrazek

Obrazek
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-06-30, 20:55

Oooo, moja maska ;)

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-10-23, 20:06

Co się chyba pozmieniało , nie ? :-D
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-11-01, 21:42

Nadeszła pora żeby się zabrać za słoneczko :) biorąc pod uwagę fakt w jakim stanie była podłoga (długie poszukiwania osoby która w ogóle by się podjęła regeneracji, nie mówiąc już o kosztach), sanki praktycznie się trzymały jedynie podłużnic które też już się sypały po mocniejszym uderzeniu w nie, brak progów, ogólnie obraz nędzy i rozpaczy, oczywiście wszystko było przykryte konserwacją... :D więc zaczęły się poszukiwania zdrowej budy (chodziło mi jedynie o zdrowiutką podłogę jak i podłużnice) i tu kolejny problem, kto w ludzkich pieniądzach odda zdrowa bude, wreszcie się trafiła jedna, zarejestrowana, golutka buda, szybkie oględziny i niestety po dokładnym przejrzeniu zrezygnowałem z niej, mimo opisu były spore ubytki w podłodze, wtedy mnie olśniło, przypomniało mi się że osoba od której kupiłem slinik (Karpiu) miał auto w całkiem ciekawym stanie, telefon, oględziny i pakowanie na lawete i wracamy, komary nas pogryzły masakrycznie... :D
Obrazek

Fakt faktem, było po stłuczce, przedni pas do wymiany, lekko zagięta podłużnica ale za to stan samej podłogi - rewelacja :) No to szybko, pas przedni, progi zamówione, zawiezione do znajomego magika, tydzień później auto już pod domem :) teraz malowanko, drobne detale co by przygotować wszystko do przekładki ze starego auta :)

tak wyglądaly kawałki podłogi, zapomniałem zrobić zdjęcie całości więc takie małe bo już część wnętrza była złożona...
Obrazek

Obrazek

Tu już po pomalowaniu przedniego pasa i części komory :)

Obrazek


Tu nagle nastąpiło jakieś niezidentyfikowane zjawisko paranormalne, z niewiadomych przyczyn cały czas odkładałem całą przekładkę aż obudziłem się początkiem października (buda kupiona w czerwcu) i drobny problem w postaci braku na tyle dużego garażu żeby móc przekładać całość, mówi się trudno i robi wszystko na polu, tydzień wyjęty z życia przez chorobę jaka mnie rozłożyła ale później powrót i praktycznie już dzień w dzień przesiadywałem przy aucie. Rozbiórka starego auta nie była taka łatwa, pordzewiałe śruby itp, praktycznie większość śrub trzeba było odcinać ale mniejsza o to ;) przejdźmy do sedna, silnik wyciągnięty, brak jakiejś wyciągarki, żurawia co by go wrzucić więc poszliśmy inna drogą, nie dało się silnika włożyć do auta to auto wrzuciliśmy na silnik :D

Obrazek

przed przykręceniem łap była chwila nie pewności czy czasem podłużnice nie ugięły się przy stłuczce ale na szczęście okazało się wszystko w porządku :)
Wszystkie łapy już przykręcone, półosie nabite, zawieszenie złożone na nowych gumkach, sworzniach i łącznikach stabilizatora.
Skrzynia zalana olejem Total (nie pamietam jaki dokładnie, jak sprawdzę to zaktualizuje)
Silnik zalany Valvoline 10W60 VR1.
Teraz zabawa z podpinaniem całej elektryki, sporo wtyczek o dziwo nie pasowała, jutro zamieszczę zdjęcia wtyczek które zostały mi luzem i nie mam pojęcia co to jest :/ ale to co najważniejsze do pracy silnika jest podpięte, przy okazji wywalona została cała instalacja ABSu, razem z wiązką elektryczną i pompą i tu mała wpadka wycięta część wiązki od wycieraczek przednich :D gorsze że wnętrze złożone a tu trzeba ogarnąć wiązkę, trochę gimnastyki było ale się udało podpiąć :)
Wszystko poskładane, nadszedł czas na złożenie hamulców, założone, bierzemy się za odpowietrzanie i klaps... ciągle miękki pedał, powietrze nie leci i co dalej? podmiana pompy hamulcowej, dalej to samo, hmm wywalone korektory obciążeniowe, nowe przewody elastyczne i dalej nic, ku**** :/ kilka dni w dupe, brak pomysłów, trzeba było się zrelaksować trochę:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

aż mnie olśniło przy próbie dokręcenia jednego z przewodów do zacisku (przód), czemu końcówka się nie blokuje między tymi cyckami na zacisku co by się nie obracała i myśl "ja pie*****", odwrotnie zaciski założone, zamiana, odpowietrzanie, hebel kamień :) jest dobrze, można wyjechać na testy (bez wydechu, kolektor i kawałek rurki :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=61 ... tif_t=like

tak to jechało na mokrym asfalcie i padającym deszczu (wskaźnik paliwa i temp nie działają jeszcze), obrotomierz troche skacze ale to przez próbę podświetlenia wskazówki.

tragedii nie ma więc można wracać i składać resztę. Trochę się spisałem ale i tak połowy rzeczy zapomniałem napisać jak np nie pasujące wtyczki do licznika i bawienie się kabelkami czy problemem dostania w okolicy szyby czołowej... bede dopisywał :)

Przy okazji jeszcze kolektor wydechowy owinięty bandażem:

Obrazek


Obrazek

Obrazek

jutro postaram się wrzucić więcej fotek ;)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-11-02, 10:00

Dobry opis hehehe, no to panie miałeś przeboje z tym gti :D Dałeś rade, graty!

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-01-08, 16:40

taki mały up.

w weekend wleciało lekkie koło zamachowe o wadze 4,3 Kg, mimo okresu swiątecznego Pan Otocki szybko mi go odesłał co mnie miło zaskoczyło

Obrazek

Porównanie seryjnego i odelżonego:

Obrazek

Obrazek


Oczywiście nie obyło się bez problemów, najadłem się sporo piachu bo skrzynie wydzierałem bez kanalu, auto na kobyłkach i wjazd pod auto... Jak już zamach był zmieniony i poskładałem wszystko, razem z nabiciem półosi to glupi dopiero wtedy pomyślałem żeby sprawdzić czy sprzęgło działa... no i zonk, nie wysprzęgla :/ ehh, to dawaj, drzemy spowrotem, wyciągnięcie skrzyni zajęło całe 15min, sam się zdziwiłem że tak sprawnie poszło :) no i oglądanie co siadło nie tak - łożysko, składamy od nowa, już miałem się poddać bo opadałem z sił ale zebrałem resztki sił i słoneczko wyjechało z garażu jeszcze przed północą :)

Wiele osób mówi że przez lekki zamach traci się wolne obroty, jakoś nie zauważyłem. Silnik fajny elastyczny się zrobił i dobrze się dokręca, bez problemu się kręci na 4 biegu do odcięcia, piątki wolałem nie ryzykować, zresztą po co :) ogólnie co do pozytywnych tego efektów to powiem tak: mam pewien odcinek drogi gdzie zawsze testujemy auta, są na nim charakterystyczne punktu według których porównuję przejazdy i do tej pory na danym odcinku, na dogrzanych Advanach bądz R888 195/50/15 kończyłem 3 bieg, w tym momencie na średnich zimówkach, ten sam odcinek z balastem 100 kilogramowym na pokładzie w postaci znajomego kończę na dobrze odkręconej 4 gdzie start był tragiczny, zero trakcji więc niby jakiś postęp jest, jak się uda to skorzystam jeszcze z ciepłych dni i na slicku nagram filmik jak się odpycha :)


Ponadto wziąłem się trochę za eksperymenty z zawieszeniem, na pierwszy ogień utwardziłem przednie amortyzatory, wcześniejsze gumowe zawieszenie już mnie dobijało bo tragicznie się prowadziło, wyszło hmm, bardzo ciekawie, nie jest beton ale baaardzo twardo, nie podbija auta na nierównościach, pewnie trzyma się drogi (wreszcie :D ) na dniach porobię fotki samych amorków, może komuś się przyda jak będzie chciał usztywnić zawieszenie :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-08, 16:47

No wreszcie się ruszyło :)
Nagraj jakiś zwiastun ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-01-08, 19:48

Postępy w pracach cieszą :D Gratki doprowadzenia do stanu cieszącego właściciela :D

O utwardzeniu zawieszenie przyda się info co i jak, może zastosuję u siebie :D

E:
lazik ,mógłbyś jeszcze podesłać kontakt do Otoczaka? Bo nie mogę nigdzie znaleźć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”