Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Nissan Sunny GTI by Ammaimon

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

[Sunny] Nissan Sunny GTI by Ammaimon

Post autor: ammaimon » 2011-10-23, 12:31

Witam,

Z racji tego, iż mój samochód znów zaczął jeździć, postanowiłem opisać go tutaj na forum. Projekt już wcześniej był opisany na innych stronach, ale tutaj jeszcze nie.

Model:
- Sunny GTI N14 3d, rocznik 1993,

Silnik:
- SR20DE 143KM seria,

Mechanika:
- lekko ruszona głowica po poprzednim właścicielu (wypolerowane kanały i nieszczelny zawór po stronie ssącej),
- wałki CatCams 272/263 ustawione po bożemu :) ,
- regulowane kółka rozrządu,
- rocker arm stoppery Greddy,
- twardsze sprężynki zaworowe Tomei,
- talerzyki tytanowe Brian Crower,

Układ wydechowy:
- kolektor 4-2-1 SSAC owinięty bandażem wraz z dwururką,
- wydech 2,5" przelotowy na 2 tłumikach,

Układ dolotowy:
- stożek Apexi Power Intake,
- zmodyfikowana przepływka (duża obudowa + wkład z 1.9 TDI),
- gruby dolot z nierdzewki,
- przepustnica 70mm z Alfy Romeo
- kolektor ssący po portingu,
- uszczelka termoizolacyjna Ferriday Engineering pomiędzy kolektorem, a głowicą,

Układ paliwowy:
- regulator ciśnienia paliwa F1-Z,
- pompa paliwa z 200sx S14,

Elektronika:
- Ecumaster DET3,
- strojenie Colin i voj2s,

Napęd:
- skrzynia seria,
- sprzęgło Sachs,
- szpery brak :(

Inne:
- lekkie koła pasowe Unorthodox Racing,

Body:
- seria GTI,
- zderzak przód z normalnego Sunny,
- maska z laminatu - replika GTI-R,

Wnętrze:
- 2 kubły Mirco (S1 i S3)
- pasy 4pkt Jacky z homologacją,
- wypatroszony tył,
- rollbar + wzmocnienia boczne,
- tapicerka z przodu seria,
- zegary Swoosh: temp. oleju, ciśnienie oleju, EGT,
- kierownica zamszowa RRS (podróbka OMP :P ),
- akumulator w bagażniku, za tylną osią,

Zawieszenie:
- sprężyny H&R -30mm,
- amortyzatory KYB Excel-G,
- rozpórka przód Sparco,
- komplet poliuretanów Energy Suspension,
- negatyw z przodu -1,5st,

Hamulce:
- przewody w stalowym oplocie,
- tarcze Brembo,
- klocki Ferrodo Premier,

Koła:
- felgi Platin 15"
- opony Toyo Proxes T1R 195/50/R15

Moc po modyfikacjach: 197.0KM / 213Nm


Wykres:

Obrazek

Filmy z ostatniej hamowni:

Sunny hamownia 1
Sunny hamownia 2

Poglądowa fotka:

Obrazek

Większość prac została wykonana w firmie DoubleB w Krakowie. Duże podziękowania dla Wojtka, Colina i Pawła, bo bez nich auto by tak nie śmigało...

Pozdrawiam
J.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:37 przez ammaimon, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-10-23, 13:34

Wynik bardzo imponujący! W sumie samych modyfikacji nie jest jakoś nadzwyczaj dużo a przysrost 1/3 mocy seryjnej to sporo.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

pawelas
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-06, 22:14
Lokalizacja: Sopot

Post autor: pawelas » 2011-10-23, 14:07

fajny wynik. dużo było problemów z motorownią?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-23, 14:08

Fajnie, że i bez zmiennej fazy można ładne wyniki wyciągać z SR`a :) Gratuluje. Mam pytanko jak jeździ Ci się na tych amorkach KYB??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-23, 15:23

Dzięki, przyznam szczerze, że tez jestem zadowolony z tego co wyszło. Myślę, że gdyby nie ten nieszczęsny zawór to może byłaby dwójka z przodu ;) Obecnie nie opłaca mi się tego naprawiać, bo w zimie silnik idzie do rozebrania pod grubsze mody i m.in. będzie obrabiana porządnie głowica...
Problemów jako takich nie miałem i silnik znosi dodatkowe konie bardzo dzielnie. Jedyne z czym się borykam to spalanie stukowe, ale jest ono też efektem nieszczelnej głowicy. Zapłon przez to jest ustawiony bardzo lajtowo ;)
Obecny setup zawiasu daje całkiem miły kompromis pomiędzy dobrym prowadzeniem, a komfortem jazdy, ale czasami w zakrętach czuć, że auto zbyt łatwo wyjeżdża przodem, albo za bardzo się przechyla. Poza tym przy szybkim skręcie w stylu "testu łosia" czuć, że przednie koła od razu reagują na skręt kierownicą, a tył dopiero z niewielkim opóźnieniem, tak jakby był przegubowy :P Nie mam pojęcia z czego bierze się taki efekt.
Muszę zacząć też szukać jakiejś szpery, albo skrzyni SR16VE ze szperą, bo przy poprzednim setupie (187KM) już jeździło się gorzej :/

Pozdr

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2011-10-23, 15:43

Fajne Sunny widze ze kolega z Krk moze kiedys jakis spot Nismo ;-) Pzdr
Obrazek

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-10-23, 15:50

Najmocniejszy, niedoładowany DE :-D Gratulacje. Z lekką budą może sporo zwojować.
Pozdro od rudej.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-23, 18:38

No fajnie ze opisałeś auto.

Moc piekna, powiedz mi z której alfy ta przepustnica i czy dużo był problemow z jej montażem??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-10-23, 19:28

Dobry wynik ale czekamy jak zawsze na więcej :) i witamy w naszym skromnym gronie,.mocnych przednio napędowych nissanów:)Chyba kiedyś mieliśmy okazje wymienic pare zdań na gg o poliuretanach i laminatach :) ,... szacuneczek dla kolegi z krakowa ;)

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-23, 20:21

PumaRST, Przepustnica jest z jakiejś Alfy V6, jutro Ci dam znać z czego dokładnie :) Możliwe, że została jeszcze jedna taka jak coś. Dużo problemów nie było, ale wymagała rzeźby lekkiej jeśli chodzi o flansze do kolektora ssącego i zamontowanie do niej seryjnego TPSa z Nissana.
lukasz84, dziękuję dziękuję :) Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to na przyszły sezon setup będzie dużo grubszy i ciągle N/A 8-)
Na ten sezon modyfikacje są zakończone. Została tylko kosmetyka typu wymiana czujnika ciśnienia oleju do zegara, czy zamontowanie dużego wentylatora od SPALa ;-)
No i muszę szukać skrzyni/szpery :-/

Pozdro

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-23, 20:47

xtomek pisze:Najmocniejszy, niedoładowany DE :-D
Niestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.

Troszke nie rozumiem jak to nieszczelny zawór ssacy ? Raczej nie powinno być w ogóle ciśnienia na tym garze ?

Projekt bardzo fajny, maska z gti-r ? to laminat ? Macie jakieś formy do tej maski ?

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-10-23, 21:23

Niestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.
Proszę o podpowiedź ;-) może coś przegapiłem :-P

.............................................................................
Sunny N14 GTI by Ammaimon - 197.0KM, 213Nm
Sunny N14 GTi „Bandit” by Coocio – 193KM, 208Nm
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-10-23, 21:41

zapomniałes o sunnym kiviego który swojego czasu wypluł 211 koni

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-23, 22:13

Z tego co przeglądałem projekt Kiviego to było dokładnie 209,8KM :) Spoko mnie nie zależy wyjątkowo na super najmocniejszym SR20DE, ale patrząc na listę modyfikacji w tamtym aucie i u mnie, może uda się przez zimę coś powalczyć jeszcze ;-)
Maska z GTI-R to laminat jednostronny - formę do tej maski ma Jacek Lesiak w Warszawie.
Ciśnienie jest i zbyt dużych różnic między cylindrami nie ma. Co do zaworu to na drugim garze zawsze wychodzi ciemniejsza świeca niż na 3 pozostałych. Po ściągnięciu kolektora ssącego do portingu okazało się, że jeden zawór na 2 garze ma na sobie brązowy nagar i tak samo wyglądał też początek kanału drugiego cylindra w kolektorze ssącym. Może nieszczelność zaworu pojawia się dopiero przy wyższych obrotach, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ale coś musi tam być nie tak. Z drugiej strony wyjaśniałoby to łatwo pojawiające się spalanie stukowe, bo u mnie nie można pokręcić zapłonem "z łapy", albo rozwiercić fasolek w aparacie, żeby dowalić mu więcej :P

Pozdr

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2011-10-23, 22:26

Bardzo fajny projekt :) Szacunek za włożoną pracę i wyniki :cool:
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-26, 07:43

Seryjna lotka z gti jest przykręcona i przyklejona, czy tylko przyklejona? :-) bo przymierzam się do kupna lotki gti-r.

Pozdro

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2011-10-26, 07:55

Jest przykręcona na 3 śruby. Do lotki z GTI-R będziesz musiał jeszcze dwie dziury na śruby zrobić.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-26, 14:50

Ok, dzięki za info! :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-10-26, 18:15

Super wynik gratuluje :)
Całe Auto Fajne, zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą :)

Ps. na problemy ze stukiem pomagają zimniejsze świece oraz mniejsze przerwy na nich np. BKR7EY i przerwa 0,6mm...
Pss. głowica seryjna czy już coś liźnięta ??

Jakbyś chciał to mam na stanie komplet tłoków z 300ZX N/A nowe firmy NRP - pasują pnp pojemność rośnie do 2048ccm a stopień sprężanai do 11:1
Ostatnio zmieniony 2011-10-27, 22:22 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-27, 07:14

Coobcio pisze: zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą :)
a ty znowu zapominasz o Almerach ;-)

Sorry za OT
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-27, 12:12

Coobcio, dzięki :) może w przyszłym roku w końcu wybiorę się a jakąś pojeżdżawkę :)
Głowica ma tylko wypolerowane kanały po poprzednim właścicielu, no i ten jeden zawór na ssącym się coś nie domyka... Poza tym seria i zawory też.

I jeszcze filmik jak teraz drze się dolot :D

Sunny przejazd

Pozdro

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2011-10-27, 14:41

pięknie śpiewa :mrgreen: wynik naprawde bardzo przyjemny , mierzyłeś jakie to czasy kręci ??

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-10-27, 15:54

Auto idealnie udowadnia że VE nie jest jedyną drogą do mocnego nissanowskiego dwulitrowego NA. Bardzo ciekawi mnie co wypluje hamownia po obróbce głowicy! Zawory będą nadwymiarowe czy w tym przypadku nie jest to wskazany mod?

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-10-27, 17:11

gratuluje wyniku cyferki robią wrażenie tylko dotknąć a będzie dwójka z przodu :) tak z ciekawości jaki jest koszt takich wałeczków ? pod nie konieczne są mocniejsze sprężynki + talerzyki ? i jak jest z wolnymi obrotami na nich ?

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-10-27, 17:27

i jak jest z wolnymi obrotami na nich ?
No właśnie, też jestem ciekaw, bo wahania w moim VE doprowadzają mnie do ..... :->
Znowu się pogorszyło. Nawet Coobcio sobie z tym nie radzi :-o
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-27, 20:04

Dzięki wszystkim za słowa uznania! :D
Czasów nie mierzyłem póki co, ale może przed końcem sezonu uda mi się przejechać z jakimś g-techem chociaż, żeby zobaczyć ile się zmieniło w stosunku do poprzedniego setup'u.
Zawory raczej zostaną seryjne (możliwe, że będą tylko odchudzone) - modyfikacja jest wskazana, ale nie wiem czy finansowo to ogarnę :P W głowicy jest sporo do wybrania, więc na pewno parę ukrytych KM tam jest.
Wałki to koszt ok. 1600zł. Przy przesuniętej odcince do 8200rpm sprężynki i talerzyki są wskazane, bo na seryjnych powyżej 7000rpm zaczyna występować valve float. Na wolnych auto chodzi trochę jak drag na metanolu, ale jak patrzyłem po necie to jest to norma przy tych wałeczkach :) Wolne obroty trzyma słabo, ale przy odpowiedniej gimnastyce da się ustawić tak, żeby auto było bezpieczne do jeżdżenia po mieście, także nie narzekam. Obecnie trochę przygasa na zimnym silniku, ale po wymianie przepustnicy jeszcze nie udało mi się usiąść nad tym spokojnie i ustawić je zgodnie ze sztuką :P Filmik z wolnych mogę wrzucić przy okazji, dla zainteresowanych.

Pozdr

P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś ;)

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-10-27, 20:24

ammaimon pisze: P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś ;)
a mozesz zrobić foto na kolektorze i jesli masz jakieś z prac które trzeba było zrobić żeby ją zaadoptować też bym poprosił. generalnie chodzi mi o zakres dokładnych przeróbek potrzebnych do jej montażu
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2011-10-28, 11:05

Fotki porobię i auta, i dolotu, żeby było w miarę aktualnie, ale póki co jestem chory :/

Pozdro

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-04-17, 09:57

Odkopie Ci temat pewnie cos tam dłubiesz przy Nismo a tu nic...na spotach tez cisza :-P
Obrazek

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-04-17, 11:17

mam małe pytanko na tych wałkach co masz to jak Ci silnik chodzi na biegu jałowym i czy te sprężynki zaworowe i talerzyki to konieczność
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”