[Sunny] Nissan Sunny GTI by Ammaimon
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] Nissan Sunny GTI by Ammaimon
Witam,
Z racji tego, iż mój samochód znów zaczął jeździć, postanowiłem opisać go tutaj na forum. Projekt już wcześniej był opisany na innych stronach, ale tutaj jeszcze nie.
Model:
- Sunny GTI N14 3d, rocznik 1993,
Silnik:
- SR20DE 143KM seria,
Mechanika:
- lekko ruszona głowica po poprzednim właścicielu (wypolerowane kanały i nieszczelny zawór po stronie ssącej),
- wałki CatCams 272/263 ustawione po bożemu ,
- regulowane kółka rozrządu,
- rocker arm stoppery Greddy,
- twardsze sprężynki zaworowe Tomei,
- talerzyki tytanowe Brian Crower,
Układ wydechowy:
- kolektor 4-2-1 SSAC owinięty bandażem wraz z dwururką,
- wydech 2,5" przelotowy na 2 tłumikach,
Układ dolotowy:
- stożek Apexi Power Intake,
- zmodyfikowana przepływka (duża obudowa + wkład z 1.9 TDI),
- gruby dolot z nierdzewki,
- przepustnica 70mm z Alfy Romeo
- kolektor ssący po portingu,
- uszczelka termoizolacyjna Ferriday Engineering pomiędzy kolektorem, a głowicą,
Układ paliwowy:
- regulator ciśnienia paliwa F1-Z,
- pompa paliwa z 200sx S14,
Elektronika:
- Ecumaster DET3,
- strojenie Colin i voj2s,
Napęd:
- skrzynia seria,
- sprzęgło Sachs,
- szpery brak
Inne:
- lekkie koła pasowe Unorthodox Racing,
Body:
- seria GTI,
- zderzak przód z normalnego Sunny,
- maska z laminatu - replika GTI-R,
Wnętrze:
- 2 kubły Mirco (S1 i S3)
- pasy 4pkt Jacky z homologacją,
- wypatroszony tył,
- rollbar + wzmocnienia boczne,
- tapicerka z przodu seria,
- zegary Swoosh: temp. oleju, ciśnienie oleju, EGT,
- kierownica zamszowa RRS (podróbka OMP ),
- akumulator w bagażniku, za tylną osią,
Zawieszenie:
- sprężyny H&R -30mm,
- amortyzatory KYB Excel-G,
- rozpórka przód Sparco,
- komplet poliuretanów Energy Suspension,
- negatyw z przodu -1,5st,
Hamulce:
- przewody w stalowym oplocie,
- tarcze Brembo,
- klocki Ferrodo Premier,
Koła:
- felgi Platin 15"
- opony Toyo Proxes T1R 195/50/R15
Moc po modyfikacjach: 197.0KM / 213Nm
Wykres:
Filmy z ostatniej hamowni:
Sunny hamownia 1
Sunny hamownia 2
Poglądowa fotka:
Większość prac została wykonana w firmie DoubleB w Krakowie. Duże podziękowania dla Wojtka, Colina i Pawła, bo bez nich auto by tak nie śmigało...
Pozdrawiam
J.
Z racji tego, iż mój samochód znów zaczął jeździć, postanowiłem opisać go tutaj na forum. Projekt już wcześniej był opisany na innych stronach, ale tutaj jeszcze nie.
Model:
- Sunny GTI N14 3d, rocznik 1993,
Silnik:
- SR20DE 143KM seria,
Mechanika:
- lekko ruszona głowica po poprzednim właścicielu (wypolerowane kanały i nieszczelny zawór po stronie ssącej),
- wałki CatCams 272/263 ustawione po bożemu ,
- regulowane kółka rozrządu,
- rocker arm stoppery Greddy,
- twardsze sprężynki zaworowe Tomei,
- talerzyki tytanowe Brian Crower,
Układ wydechowy:
- kolektor 4-2-1 SSAC owinięty bandażem wraz z dwururką,
- wydech 2,5" przelotowy na 2 tłumikach,
Układ dolotowy:
- stożek Apexi Power Intake,
- zmodyfikowana przepływka (duża obudowa + wkład z 1.9 TDI),
- gruby dolot z nierdzewki,
- przepustnica 70mm z Alfy Romeo
- kolektor ssący po portingu,
- uszczelka termoizolacyjna Ferriday Engineering pomiędzy kolektorem, a głowicą,
Układ paliwowy:
- regulator ciśnienia paliwa F1-Z,
- pompa paliwa z 200sx S14,
Elektronika:
- Ecumaster DET3,
- strojenie Colin i voj2s,
Napęd:
- skrzynia seria,
- sprzęgło Sachs,
- szpery brak
Inne:
- lekkie koła pasowe Unorthodox Racing,
Body:
- seria GTI,
- zderzak przód z normalnego Sunny,
- maska z laminatu - replika GTI-R,
Wnętrze:
- 2 kubły Mirco (S1 i S3)
- pasy 4pkt Jacky z homologacją,
- wypatroszony tył,
- rollbar + wzmocnienia boczne,
- tapicerka z przodu seria,
- zegary Swoosh: temp. oleju, ciśnienie oleju, EGT,
- kierownica zamszowa RRS (podróbka OMP ),
- akumulator w bagażniku, za tylną osią,
Zawieszenie:
- sprężyny H&R -30mm,
- amortyzatory KYB Excel-G,
- rozpórka przód Sparco,
- komplet poliuretanów Energy Suspension,
- negatyw z przodu -1,5st,
Hamulce:
- przewody w stalowym oplocie,
- tarcze Brembo,
- klocki Ferrodo Premier,
Koła:
- felgi Platin 15"
- opony Toyo Proxes T1R 195/50/R15
Moc po modyfikacjach: 197.0KM / 213Nm
Wykres:
Filmy z ostatniej hamowni:
Sunny hamownia 1
Sunny hamownia 2
Poglądowa fotka:
Większość prac została wykonana w firmie DoubleB w Krakowie. Duże podziękowania dla Wojtka, Colina i Pawła, bo bez nich auto by tak nie śmigało...
Pozdrawiam
J.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:37 przez ammaimon, łącznie zmieniany 3 razy.
Fajnie, że i bez zmiennej fazy można ładne wyniki wyciągać z SR`a Gratuluje. Mam pytanko jak jeździ Ci się na tych amorkach KYB??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dzięki, przyznam szczerze, że tez jestem zadowolony z tego co wyszło. Myślę, że gdyby nie ten nieszczęsny zawór to może byłaby dwójka z przodu Obecnie nie opłaca mi się tego naprawiać, bo w zimie silnik idzie do rozebrania pod grubsze mody i m.in. będzie obrabiana porządnie głowica...
Problemów jako takich nie miałem i silnik znosi dodatkowe konie bardzo dzielnie. Jedyne z czym się borykam to spalanie stukowe, ale jest ono też efektem nieszczelnej głowicy. Zapłon przez to jest ustawiony bardzo lajtowo
Obecny setup zawiasu daje całkiem miły kompromis pomiędzy dobrym prowadzeniem, a komfortem jazdy, ale czasami w zakrętach czuć, że auto zbyt łatwo wyjeżdża przodem, albo za bardzo się przechyla. Poza tym przy szybkim skręcie w stylu "testu łosia" czuć, że przednie koła od razu reagują na skręt kierownicą, a tył dopiero z niewielkim opóźnieniem, tak jakby był przegubowy Nie mam pojęcia z czego bierze się taki efekt.
Muszę zacząć też szukać jakiejś szpery, albo skrzyni SR16VE ze szperą, bo przy poprzednim setupie (187KM) już jeździło się gorzej
Pozdr
Problemów jako takich nie miałem i silnik znosi dodatkowe konie bardzo dzielnie. Jedyne z czym się borykam to spalanie stukowe, ale jest ono też efektem nieszczelnej głowicy. Zapłon przez to jest ustawiony bardzo lajtowo
Obecny setup zawiasu daje całkiem miły kompromis pomiędzy dobrym prowadzeniem, a komfortem jazdy, ale czasami w zakrętach czuć, że auto zbyt łatwo wyjeżdża przodem, albo za bardzo się przechyla. Poza tym przy szybkim skręcie w stylu "testu łosia" czuć, że przednie koła od razu reagują na skręt kierownicą, a tył dopiero z niewielkim opóźnieniem, tak jakby był przegubowy Nie mam pojęcia z czego bierze się taki efekt.
Muszę zacząć też szukać jakiejś szpery, albo skrzyni SR16VE ze szperą, bo przy poprzednim setupie (187KM) już jeździło się gorzej
Pozdr
PumaRST, Przepustnica jest z jakiejś Alfy V6, jutro Ci dam znać z czego dokładnie Możliwe, że została jeszcze jedna taka jak coś. Dużo problemów nie było, ale wymagała rzeźby lekkiej jeśli chodzi o flansze do kolektora ssącego i zamontowanie do niej seryjnego TPSa z Nissana.
lukasz84, dziękuję dziękuję Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to na przyszły sezon setup będzie dużo grubszy i ciągle N/A
Na ten sezon modyfikacje są zakończone. Została tylko kosmetyka typu wymiana czujnika ciśnienia oleju do zegara, czy zamontowanie dużego wentylatora od SPALa
No i muszę szukać skrzyni/szpery
Pozdro
lukasz84, dziękuję dziękuję Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to na przyszły sezon setup będzie dużo grubszy i ciągle N/A
Na ten sezon modyfikacje są zakończone. Została tylko kosmetyka typu wymiana czujnika ciśnienia oleju do zegara, czy zamontowanie dużego wentylatora od SPALa
No i muszę szukać skrzyni/szpery
Pozdro
Niestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.xtomek pisze:Najmocniejszy, niedoładowany DE
Troszke nie rozumiem jak to nieszczelny zawór ssacy ? Raczej nie powinno być w ogóle ciśnienia na tym garze ?
Projekt bardzo fajny, maska z gti-r ? to laminat ? Macie jakieś formy do tej maski ?
Proszę o podpowiedź może coś przegapiłemNiestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.
.............................................................................
Sunny N14 GTI by Ammaimon - 197.0KM, 213Nm
Sunny N14 GTi „Bandit” by Coocio – 193KM, 208Nm
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Z tego co przeglądałem projekt Kiviego to było dokładnie 209,8KM Spoko mnie nie zależy wyjątkowo na super najmocniejszym SR20DE, ale patrząc na listę modyfikacji w tamtym aucie i u mnie, może uda się przez zimę coś powalczyć jeszcze
Maska z GTI-R to laminat jednostronny - formę do tej maski ma Jacek Lesiak w Warszawie.
Ciśnienie jest i zbyt dużych różnic między cylindrami nie ma. Co do zaworu to na drugim garze zawsze wychodzi ciemniejsza świeca niż na 3 pozostałych. Po ściągnięciu kolektora ssącego do portingu okazało się, że jeden zawór na 2 garze ma na sobie brązowy nagar i tak samo wyglądał też początek kanału drugiego cylindra w kolektorze ssącym. Może nieszczelność zaworu pojawia się dopiero przy wyższych obrotach, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ale coś musi tam być nie tak. Z drugiej strony wyjaśniałoby to łatwo pojawiające się spalanie stukowe, bo u mnie nie można pokręcić zapłonem "z łapy", albo rozwiercić fasolek w aparacie, żeby dowalić mu więcej
Pozdr
Maska z GTI-R to laminat jednostronny - formę do tej maski ma Jacek Lesiak w Warszawie.
Ciśnienie jest i zbyt dużych różnic między cylindrami nie ma. Co do zaworu to na drugim garze zawsze wychodzi ciemniejsza świeca niż na 3 pozostałych. Po ściągnięciu kolektora ssącego do portingu okazało się, że jeden zawór na 2 garze ma na sobie brązowy nagar i tak samo wyglądał też początek kanału drugiego cylindra w kolektorze ssącym. Może nieszczelność zaworu pojawia się dopiero przy wyższych obrotach, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ale coś musi tam być nie tak. Z drugiej strony wyjaśniałoby to łatwo pojawiające się spalanie stukowe, bo u mnie nie można pokręcić zapłonem "z łapy", albo rozwiercić fasolek w aparacie, żeby dowalić mu więcej
Pozdr
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Super wynik gratuluje
Całe Auto Fajne, zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą
Ps. na problemy ze stukiem pomagają zimniejsze świece oraz mniejsze przerwy na nich np. BKR7EY i przerwa 0,6mm...
Pss. głowica seryjna czy już coś liźnięta
Jakbyś chciał to mam na stanie komplet tłoków z 300ZX N/A nowe firmy NRP - pasują pnp pojemność rośnie do 2048ccm a stopień sprężanai do 11:1
Całe Auto Fajne, zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą
Ps. na problemy ze stukiem pomagają zimniejsze świece oraz mniejsze przerwy na nich np. BKR7EY i przerwa 0,6mm...
Pss. głowica seryjna czy już coś liźnięta
Jakbyś chciał to mam na stanie komplet tłoków z 300ZX N/A nowe firmy NRP - pasują pnp pojemność rośnie do 2048ccm a stopień sprężanai do 11:1
Ostatnio zmieniony 2011-10-27, 22:22 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio, dzięki może w przyszłym roku w końcu wybiorę się a jakąś pojeżdżawkę
Głowica ma tylko wypolerowane kanały po poprzednim właścicielu, no i ten jeden zawór na ssącym się coś nie domyka... Poza tym seria i zawory też.
I jeszcze filmik jak teraz drze się dolot
Sunny przejazd
Pozdro
Głowica ma tylko wypolerowane kanały po poprzednim właścicielu, no i ten jeden zawór na ssącym się coś nie domyka... Poza tym seria i zawory też.
I jeszcze filmik jak teraz drze się dolot
Sunny przejazd
Pozdro
No właśnie, też jestem ciekaw, bo wahania w moim VE doprowadzają mnie do .....i jak jest z wolnymi obrotami na nich ?
Znowu się pogorszyło. Nawet Coobcio sobie z tym nie radzi
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Dzięki wszystkim za słowa uznania!
Czasów nie mierzyłem póki co, ale może przed końcem sezonu uda mi się przejechać z jakimś g-techem chociaż, żeby zobaczyć ile się zmieniło w stosunku do poprzedniego setup'u.
Zawory raczej zostaną seryjne (możliwe, że będą tylko odchudzone) - modyfikacja jest wskazana, ale nie wiem czy finansowo to ogarnę W głowicy jest sporo do wybrania, więc na pewno parę ukrytych KM tam jest.
Wałki to koszt ok. 1600zł. Przy przesuniętej odcince do 8200rpm sprężynki i talerzyki są wskazane, bo na seryjnych powyżej 7000rpm zaczyna występować valve float. Na wolnych auto chodzi trochę jak drag na metanolu, ale jak patrzyłem po necie to jest to norma przy tych wałeczkach Wolne obroty trzyma słabo, ale przy odpowiedniej gimnastyce da się ustawić tak, żeby auto było bezpieczne do jeżdżenia po mieście, także nie narzekam. Obecnie trochę przygasa na zimnym silniku, ale po wymianie przepustnicy jeszcze nie udało mi się usiąść nad tym spokojnie i ustawić je zgodnie ze sztuką Filmik z wolnych mogę wrzucić przy okazji, dla zainteresowanych.
Pozdr
P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś
Czasów nie mierzyłem póki co, ale może przed końcem sezonu uda mi się przejechać z jakimś g-techem chociaż, żeby zobaczyć ile się zmieniło w stosunku do poprzedniego setup'u.
Zawory raczej zostaną seryjne (możliwe, że będą tylko odchudzone) - modyfikacja jest wskazana, ale nie wiem czy finansowo to ogarnę W głowicy jest sporo do wybrania, więc na pewno parę ukrytych KM tam jest.
Wałki to koszt ok. 1600zł. Przy przesuniętej odcince do 8200rpm sprężynki i talerzyki są wskazane, bo na seryjnych powyżej 7000rpm zaczyna występować valve float. Na wolnych auto chodzi trochę jak drag na metanolu, ale jak patrzyłem po necie to jest to norma przy tych wałeczkach Wolne obroty trzyma słabo, ale przy odpowiedniej gimnastyce da się ustawić tak, żeby auto było bezpieczne do jeżdżenia po mieście, także nie narzekam. Obecnie trochę przygasa na zimnym silniku, ale po wymianie przepustnicy jeszcze nie udało mi się usiąść nad tym spokojnie i ustawić je zgodnie ze sztuką Filmik z wolnych mogę wrzucić przy okazji, dla zainteresowanych.
Pozdr
P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
a mozesz zrobić foto na kolektorze i jesli masz jakieś z prac które trzeba było zrobić żeby ją zaadoptować też bym poprosił. generalnie chodzi mi o zakres dokładnych przeróbek potrzebnych do jej montażuammaimon pisze: P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź