Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Almera GTI

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

[ Almera] Almera GTI

Post autor: bandito » 2013-11-11, 23:11

Almera GTI
wersja Sport Line
Obrazek

Autko kupione niemal półtora roku temu (ale dopiero się zebrałem aby napisać ;-) )
Przyjechało do polski z niemiec w 2010 gaz zalożony w 2012

Rok produkcji 97' w dowodzie 98'

Silnik
SR20DEH

Moc: seria????

Zasilanie: Pb 98+ LPG

zmiany :-D :

-zimny dolot z zachowaniem seryjnego filtra powietrza by my garage :-)

-założona sekwencyjna instalacja gazowa

-przeniesiony włącznik halogenów z lewej strony na środkową konsolę

-pokrywa zaworów w kolorze nadwozia :-)
Obrazek

-białe podświetlenie wnętrza (kontrolki, oświetlenie pedałów i nóg pasażera oraz oświetlenie wyjścia :-P)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

-zmiana licznika przed liftowego na po z wersji angielskiej
Obrazek

Obrazek

-malowanie lamp przednich

-założenie tylnych lamp po lifcie

-tylne nadkola plastikowe

-malowanie zacisków

-skórzany mieszek oraz gałka zmiany biegów (seryjna była aluminiowa i bardzo zimna szczególnie zimą)

Naprawy/czynnosci servisowe :) :

-wymiana oleju + wszystkie filtry
-wymiana klocków hamulcowych
-naprawa halogenów (nie świeciły)
-wstawienie nowych progów (oryginalne były dość dziurawe)
-wymiana pompy oleju wraz z obudową (z niewiadomych przyczyn zatrzymała się)
-wymiana rurek klimatyzacji, uszczelnienie, nabicie i odgrzybienie
-zabezpieczenie podłogi oraz progów
-i różne pierdółki o których zapomniałem

Pare fotek:

pierwsza z moim starym nissanem


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:17 przez bandito, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-11, 23:12

jakieś plany co do modów? :->
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-11, 23:19

poprawa wydechu chodzi mi po głowie, coś luzniejszego i najlepiej nie wiele glośniejszego niż seria.
Ale na razie zbieram fundusze :)

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-12, 11:47

na razie szukam halogenow po liftowych. jeden juz mam :)
Gril vzr by sie przydal. a kierunki gdzie moglbym znalesc?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-12, 21:24

to malowałeś od zewnątrz?
Kozacko wyglądają takie kierunki :) ale poczekamy, jak czas pozwoli to się pobawimy, a tak odnośnie wydechu dostałem strumienice i nie wiem czy ją warto wrzucać.

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2013-11-12, 21:57

Fajna czarnula. Była wgl almera w wersji sport line?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-12, 22:23

bandito16 pisze:dostałem strumienice i nie wiem czy ją warto wrzucać.
Nie warto ;)

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-11-13, 03:54

misiar90 pisze: Była wgl almera w wersji sport line?
O ile mnie pamięć nie myli to na rynek niemiecki taka wychodziła.

Ładna Alma, przednie lampy też poliftowe są?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-13, 05:18

Kwietas pisze:
Ładna Alma, przednie lampy też poliftowe są?
dzieki :-) Tak, ale to ingeręcja poprzedniego właściciela ale to niestety po kolizji. co zresztą widać na zdjęciach ze sie idealnie nie sklada

[ Dodano: 2013-11-13, 05:26 ]
misiar90 pisze:Była wgl almera w wersji sport line?
Były produkowane w limitowanej ilosci, podobnie jak Primera tylko czerwone i czarne. różniły się tym od zwyklej gti ze miały seryjnie aluminiową gałkę zmiany biegów Nissan (do tej pory mam tylko leży w szawce:)), nakładki na pedały, nakladki na progi z kwasówki i ponoć kuty wał korbowy. i tylko wału nie jestem pewien ;)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-13, 08:46

bandito16 pisze:ponoć kuty wał korbowy
hehehe, to tylko pogłoski :>

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-13, 10:18

Tak slyszalem ;) ale wizualnie nie różni sie od zwykłego. Przy wymianie pompy specjalnie mu sie przyjrzałem:)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-11-14, 15:06

wkurzyłem się jak zobaczyłem biały pasek na deskę rozdzielczą "sportline"- jak kupiłem moją to owy pasek lekko odstawał, uznałem go za jakiś marketowy gadżet i poleciał do śmieci... ile byś chciał za ten element?? :-D
Nie masz też widzę naklejek Sport Line na błotnikach, u mnie z lewej strony brakuje bo lewy błotnik był wymieniany...
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-11-14, 15:46

Nie na sprzedaż :-) tez mnie delikatnie irytował ten paseczek, bo również jest przy końcach po gięty (ktoś się chciał tego pozbyć) ale już sie przyzwyczaiłem :)

u mnie z kolei prawy błotnik był wymieniany i na nim nie mam. Ale na lewym jest :-)

Obrazek

A widzę że tą gałkę też masz :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-11-15, 10:49

doookładnie, muszę w końcu poszukać kogoś kto mi wytnie identyczną naklejkę sportline, albo dwie do kompletu, ponieważ wizualnie nie chciałbym nic modyfikować w oryginalnym gti (może poza felgami o których marzę- OZ ultraleggera ) :-)
powodzenia!
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2013-12-14, 13:03

Misiek jak znajdziesz taką naklejkę to daj znać na pw - też mi brakuje na lewym błotniku :-)

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-24, 20:11

Odnośnie naklejek to kolega Ad@mus właśnie mi dziś wysłał.
ostatnio wziełem się za regeneracje wahaczy i przy tym wyszło, że jest pęknięta guma przegubu. Więc kupiłem dwie SKFu okazały sie troche nie odpowiednie, za długie.

A niebawem bede wymieniał sprzegło (już czeka w garażu Valeo :))
wiecie jakie gumy na przeguby kupić by były jak ori??

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-04-24, 20:19

Wkładałem 2 lata temu manszety firmy Spidan. Guma jakościowo ok, ale pierścień zabezpieczający zostawiłem stary (mi wypadała półoś na zakręcie), a opaski te które są w komplecie były za duże.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-04-24, 20:30

bandito16 pisze:Odnośnie naklejek to kolega Ad@mus właśnie mi dziś wysłał.
Ja też u kolegi Ad@musa zamówiłem kilka sztuk :-D

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-24, 21:46

Modzelitto pisze: ale pierścień zabezpieczający zostawiłem stary (mi wypadała półoś na zakręcie), a opaski te które są w komplecie były za duże.


te pierscienie SKF tez sa za duze, nie myslelem o starych ale jutro wleca :)
Dzieki za podpowiedz :-)

[ Dodano: 2014-04-25, 19:38 ]
Dzis wszystko złożone. Założone Uniwersalne opaski zbezpieczające na przeguby po 3 zł szt :) bardzo solidne a stare nie dały rady.

po regeneracji wahaczy wszystkie pukania ucichły z tym że pojawiło się tak jakby piszczenie w lewym kole nie wiem od czego...

[ Dodano: 2014-05-22, 22:50 ]
powoli zaczynam prace nad poprawieniem osiągów mojej czarnej bestii :-P
ostatnio wpadł stożek simoty, silnik nabrał rasowego brzmienia :-) i chyba lepiej sie wkreca. Obecnie walczę z puszką na niego. na razie początek:
Obrazek

został przyspieszony zapłon i niebawem mod rozrządu:)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-23, 07:33

Zacna furka.
Jak odczucia z jazdy po przyspieszeniu zapłonu ?
Ja muszę u siebie doń zajrzeć, bo często gęsto jak chcę jechać np na jedynce, lub dwójce na niskich obrotach bez gazu to auto idzie kangurkiem.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-23, 08:11

Chyba coś pomogło ale dużej różnicy nie ma. Dziś go jeszcze bardziej skręce :mrgreen:
Tylko coś przez stożek z mulił mi się tak do 4rpm ciężko idzie. Nie wiem czy nie potrzebne strojenie będzie, bo lpg to na pewno :-P

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-23, 09:00

Ramzes_II pisze:jak chcę jechać np na jedynce, lub dwójce na niskich obrotach bez gazu to auto idzie kangurkiem
:mrgreen: żadko kiedy benzyniak ma tyle momentu na dole, żeby jechać płynnie bez gazui ;) charakterystyczne za to dla traktorów :D

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-24, 15:49

u mnie rzadko kiedy szarpnie na jedynce bez gaz.
Budowa puszki filrta już prawie zakonczona. jeszcze drobne poprawki i karbon na wierzch :)
Obrazek


Obrazek

i trzeba pomyśleć o łatwiejszym zamykaniu bo na razie 7 wkrętów i śróba od błotnika to trochę za dużo...

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-25, 08:56

bandito16 pisze:Chyba coś pomogło ale dużej różnicy nie ma. Dziś go jeszcze bardziej skręce :mrgreen:
Tylko coś przez stożek z mulił mi się tak do 4rpm ciężko idzie. Nie wiem czy nie potrzebne strojenie będzie, bo lpg to na pewno :-P
Rozumiem ze stożek masz mokry ? znaczy nasączony olejem doń przeznaczonym ?
Nie wiem czemu poszedłeś w kierunku stożka zamiast wkładki sportowej o mniejszych oporach przepływu. W wolnossaku każdy element w dolocie jak i w wydechu pełni ważną rolę.
Ogólnie przyjęło się iż skracanie dolotu poprawia górę (KM), a wydłużanie dół (Nm), ale to każdy typ silnika reaguje indywidualnie.

Rozumiem ze w nadkolu masz otwór przez który zasysane jest powietrze do puszki w której jest stożek ?
Więc wg mnie zamknięcie obudowy powoduje zbyt mały air flow przez wąski kanał który masz za akumulatorem.
Zrób próbę bez puszki którą zrobiłeś, po prostu sam stożek bez ścian i zobacz czy nie ustąpi mulenie.
Usuwając puszkę filtra powietrza zmniejszyłeś objętość dolotu, wiec pogorszyłeś dół silnika.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-25, 09:15

Stożek nasączony olejem. Filtr zamknięty dlatego by nie zasysał gorącego powietrza z komory silnika tylko z rury spiro fi80 ze zderzaka. jeszcze wsadźe rezonator powietrza ten przy przepustnicy tylko gdzieś trzeba reduktor przestawić...

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-25, 09:19

Wiem czemu filtr zamknięty, ale spróbuj bez obudowy zrobić test. Tyle ciepłego co pociągnie krzywdy nie zrobi, a będziesz miał jasność ze obudowa nie wpływa na osiągi.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-25, 09:49

Luknę to jutro. Wydaje mi się (chociaż to głupie) że teraz więcej powietrza dostaje. Na otwartym na gazie przy gwałtownym wciśnięciu gazu robił bu i tylko dzwięk bez zadnych gwałtownych przyśpieszeń. Na pb też robi buu ale mniejsze i przyśpiesza. Tak jakby był zamulony. Mowa oczywiście o dolnym zakresie obrotów. górny to chyba nie uległ zmianom. Ale to tylko moje odczucie

[ Dodano: 2014-05-26, 20:46 ]
Prace zakończone. Wszystko uszczelnione i jeszcze raz zrobione niektóre elementy.
Efekt Finalny :
Obrazek

w między czasie przymiarka felg
Obrazek
Ale trochę twardo się jezdzi

[ Dodano: 2014-06-18, 18:32 ]
W samochodzie troche sie zmienilo. wpadlo nowe kompletne sprzeglo. przerobiona instalacja lpg, wpadla puszka rezonansowa od primerz p11, bo gaziarze wyrzucili.... Po wrzuceniu puszki wydaje mi sie ze lepiej zacza sie zbierac, bo tak troche sie mulil ze startu na stozku. Czy jest mozliwos wystrojenie tego za pomoca ecumastra ? Pb oczywiscie

[ Dodano: 2014-06-18, 23:21 ]
A tu taka mała zardzewiała niespodzianka sie pokazała po zdjęciu tylnego boczka...
dziura na wylot
Obrazek

[ Dodano: 2014-07-07, 12:54 ]
Trochę za dbałem o wygląd zewnętrzny umyte felgi :)
Obrazek
Obrazek

mega różnica :)
oraz wypastowłem maskę:
Obrazek

Nadkole po spawane...
ale mam problem z uciekającym olejem...
Chyba ktoś kiedyś wyciął kawałek uszczelki spod głowicy i przez to NON STOP przecieka...

Awatar użytkownika
Drifter
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2013-07-31, 14:47
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Drifter » 2014-07-12, 15:22

Jak problem z szarpaniem na wolnych ?
Nie moc silnika, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika.
N15 GTI ->N14 GTI -> P10 eGT NeoVVL -> P11 NeoVVL

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-07-13, 00:32

Czasami sobie szarpnie. Przeważnie jest tak że jadę po osiedlu bez gazu, obroty na równym poziomie i nagle dwa bądź trzy razy delikatnie szarpnie i później spokój.
Zauważyłem też że przy hamowaniu biegami silnik hamuje i nagle w dolnym zakresie przestaje i zaczyna ciągnąć.

Awatar użytkownika
Drifter
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2013-07-31, 14:47
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Drifter » 2014-07-13, 09:24

Pytam bo mam podobny problem. Jak bez gazu to jeszcze zrozumiem, u mnie szarpie w dolnym zakresie obrotów lub przy jeździe z niskimi prędkościami. Zaczyna mnie to coraz bardziej denerwować, a co gorsze szkoda mi poduszek silnika i skrzyni.
Nie moc silnika, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika.
N15 GTI ->N14 GTI -> P10 eGT NeoVVL -> P11 NeoVVL

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”