[ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
sam nie wiem, raczkuję dopiero w tym silniku. powoli do celu. chciałbym wrócić do VTC bo na razie nie ma. Pozatym proste rzeczy na początek. Porting, polerka, Wydech, IC, może większa przepustnica, przepływka w innej obudowie. Oczywiście trzeba to stroić. Panewki, pierscienie, uszczelniacze i podstawowa obróbka głowy.
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Do sunnego robiłem obudowę przepływki, która stanowiła odrazu częśc dolotu z nierdzewki. Poprostu było mniej łączeń. Tutaj z tego co widziałem to byłoby jedno łączenie z turbiną. a nie wiem czy nie ma tam przykręcanej flanszy dolotowej. Jeśli tak to by nie było wogóle gumek po drodze od filtra.
DDC-Performance
Fajny patent i z pewnoscia przydatny, ale imho nie teraz Przeplywka starcza spokojnie na seryjne wtryski, a u mnie i na prace z 555cc. Seryjna turbina nawet bez modowania przeplywomierza w pelni rozwinie skrzydla. Dopiero przy np gt2871r mozna by zaczac sie zastanawiac czy takie rozwiazanie nie bedzie alternatywa do przeplywki z Z32.
ps. z przepustnicami trzebaby obadac temat tych z sr20de w roznych generacjach primer bo sa w nich pewne roznice, ale generalnie podchodza po niewielkich modach do sx'a. Upgrade z 50mm na 60mm ale trzeba stroic (udowodnione na hamowni ze inaczej ujmuje troche mocy).
ps. z przepustnicami trzebaby obadac temat tych z sr20de w roznych generacjach primer bo sa w nich pewne roznice, ale generalnie podchodza po niewielkich modach do sx'a. Upgrade z 50mm na 60mm ale trzeba stroic (udowodnione na hamowni ze inaczej ujmuje troche mocy).
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Rób dużą przepływkę
Zawsze pomoże turbinie wstać
Zawsze pomoże turbinie wstać
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
I weź tu bądź tu mądry jeden pisze nie rób prze-pływki drugi że rób
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Nie zrozumcie mnie tez zle - generalnie zabieg bardzo pozadany tak jak wieksza przepustnica, tylko sadze ze przy prawie seryjnym silniku najpierw lepiej skoncentrowac sie na innych, bardziej konwencjonalnych w rozwoju sr20det zabiegach Chyba ze jest to dla Ciebie operacja bardzo prosta/z malymi nakladami i nie ingeruje w plany innych modow.
tylko że duża przepływka przy seryjnym wozie nic nie da
SR już z fabryki wyjeżdża "zalany", nie ma co mu poprawiać tego stanu większą przepływką bo będzie bąki na wolnych puszczał
wjeżdżaj z tłokami, dużym turbo i główką VE
a jak lightowo to wydech, cooler, mbc albo ebc, strojenie (wtedy można przy okazji przepływkę)
SR już z fabryki wyjeżdża "zalany", nie ma co mu poprawiać tego stanu większą przepływką bo będzie bąki na wolnych puszczał
wjeżdżaj z tłokami, dużym turbo i główką VE
a jak lightowo to wydech, cooler, mbc albo ebc, strojenie (wtedy można przy okazji przepływkę)
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
QRCZE. Moje plany były takie:
zmieniłem filtr na Apexi, chce do odciąć od gorąca. Mam zamiar zrobić końcowy tłumik przelotowy bo złości mnie że nie słychać jak jade tym autem. Porządny adapter pod stożek i posprzątać pod maską. Pozbyć się niepotrzebnych rzeczy.
Potem miał wpaść IC, orurowanie, blow-off i CAI. No i wydech bez kotów i cały 3" w tym rezonator po drodze. no i nowe, więkdze DP.
I taka konfiguracja pewnie już do zlotu. Potem w wakacje silnik na stolik.
No i przed zlotem chciałbym lakier poprawić ale zobaczymy jak się uda.
zmieniłem filtr na Apexi, chce do odciąć od gorąca. Mam zamiar zrobić końcowy tłumik przelotowy bo złości mnie że nie słychać jak jade tym autem. Porządny adapter pod stożek i posprzątać pod maską. Pozbyć się niepotrzebnych rzeczy.
Potem miał wpaść IC, orurowanie, blow-off i CAI. No i wydech bez kotów i cały 3" w tym rezonator po drodze. no i nowe, więkdze DP.
I taka konfiguracja pewnie już do zlotu. Potem w wakacje silnik na stolik.
No i przed zlotem chciałbym lakier poprawić ale zobaczymy jak się uda.
DDC-Performance
Mysle, ze zaczynasz od zlej strony . Zrob silnik na zabawki nadejdzie czas.TomyDDC pisze:QRCZE. Moje plany były takie:
zmieniłem filtr na Apexi, chce do odciąć od gorąca. Mam zamiar zrobić końcowy tłumik przelotowy bo złości mnie że nie słychać jak jade tym autem. Porządny adapter pod stożek i posprzątać pod maską. Pozbyć się niepotrzebnych rzeczy.
Potem miał wpaść IC, orurowanie, blow-off i CAI. No i wydech bez kotów i cały 3" w tym rezonator po drodze. no i nowe, więkdze DP.
I taka konfiguracja pewnie już do zlotu. Potem w wakacje silnik na stolik.
No i przed zlotem chciałbym lakier poprawić ale zobaczymy jak się uda.
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
na razie brak funduszy na remont silnika, bo nie chce go po lebkach robić tylko gruntownie. Więc zrobię co mogę za darmo i we własnym zakresie, a w miedzy czasie bede kompletowal czesci do silnika.
[ Dodano: 2011-02-27, 01:50 ]
A w międzyczasie dotarła do mnie paczka od Yoshiego ze spryskiwaczami do lamp Brakuje mi jednego spryskiwacza i modułu/wzmacniacza spryskiwacza. Ktoś może ma ?
[ Dodano: 2011-02-27, 01:50 ]
A w międzyczasie dotarła do mnie paczka od Yoshiego ze spryskiwaczami do lamp Brakuje mi jednego spryskiwacza i modułu/wzmacniacza spryskiwacza. Ktoś może ma ?
DDC-Performance
W sumie plan imho jak najbardziej poprawny. Wszystkie rzeczy ktore chcesz zalozyc przed zlotem to typowe bolt-on'y ktore do kwestii remontu silnika nic nie maja. Mozesz zerknac sobie na tego pdf'a z sxoc - taka ogolna instrukcja rozwoju dla sr'a LINK
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów. Ja sie spodziewalem że będzie syf ale nie aż taki.
Biała pasta, czarny silikon i gdzieniegdzie czerwony. Wszystko na raz. Uszczelka poprzecinana, Szpilki pourywane... Oczyściłem powierzchnię i zauważyłem że jedna krzywka jakby sucha... Myślałem że przez przypadek ją wytarłem szmata, ale od spodu też sucha. Okazało się, że te rurki, które tryskają olejem na krzywki były pozapychane... Muszę koniecznie rozebrać silnik niebawem i wymyć wszystko bo kto wie co jeszcze jest pozatykane tym syfem... Uszczelka pod świece dała się połamać jak opłatek. W tym tygodniu może uda mi się pomalować pokrywę... Nie wiem jaki kolor dać. Czy czerwień czy czerń...
a tak po wyczyszczeniu.
Przynajmniej jeden przeciek będzie zatamowany
Biała pasta, czarny silikon i gdzieniegdzie czerwony. Wszystko na raz. Uszczelka poprzecinana, Szpilki pourywane... Oczyściłem powierzchnię i zauważyłem że jedna krzywka jakby sucha... Myślałem że przez przypadek ją wytarłem szmata, ale od spodu też sucha. Okazało się, że te rurki, które tryskają olejem na krzywki były pozapychane... Muszę koniecznie rozebrać silnik niebawem i wymyć wszystko bo kto wie co jeszcze jest pozatykane tym syfem... Uszczelka pod świece dała się połamać jak opłatek. W tym tygodniu może uda mi się pomalować pokrywę... Nie wiem jaki kolor dać. Czy czerwień czy czerń...
a tak po wyczyszczeniu.
Przynajmniej jeden przeciek będzie zatamowany
DDC-Performance
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Mam nadzieję że wałków nie powycierało...
Wszystko wskazuje że to Nissan z niemiec był co znaczy że olej był bardzo rzadko wymieniany - pozatykane rurki smarujące...
Co ok 5-7tyś najlepiej w nich oliwę wymieniać...
Hehe VTC wyleciało i wałek z Sunnego GTi sobie siedzi - ciekawe jak taki mod na hamowni się sprawdza ?
Wszystko wskazuje że to Nissan z niemiec był co znaczy że olej był bardzo rzadko wymieniany - pozatykane rurki smarujące...
Co ok 5-7tyś najlepiej w nich oliwę wymieniać...
Hehe VTC wyleciało i wałek z Sunnego GTi sobie siedzi - ciekawe jak taki mod na hamowni się sprawdza ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
a może istnieje jakiś doktor, który mi oczyści flaki zanim zaleje oleju właściwego? Może syntetyka do wypłukania muszę umyć silnik i zobaczyć gdzie wycieki są. Pod pokrywą jest już nieźle. Jutro zostaną dorobione szpilki i podkładki do pokrywy. Potrzebuję tych gumowych tulejek pod śruby pokrywy zaworów. I jeszcze jedno, w któreych miejscach pod uszczelką daje się silikon? bo ktoś mi kiedyś mówił że nawet przy fabrycznej trzeba w niektórych miejscach dać siuwaksu.
Jeszcze przede mną jedno zadanie. Ktoś kiedyś chyba urwał kable od rozdzielacze zapłonu... są polutowane ale tak że przewody dyndają na jednym druciku i czasami się zwieraja... Masakra poprostu...
Jeszcze przede mną jedno zadanie. Ktoś kiedyś chyba urwał kable od rozdzielacze zapłonu... są polutowane ale tak że przewody dyndają na jednym druciku i czasami się zwieraja... Masakra poprostu...
DDC-Performance
Może zalej syntetykiem przelataj z 2kkm i zlej?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
W sklepach są dostępne środki do oleju do płukania silnika wlewasz przed zmianą do starego oleju. Ja stosowałem w uno co 2-3 zmiany oleju i silnik był czyściusieńki.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Ja mam taki płyn , bardzo dobry firmy KERNITE. Ale jak tu się spotkać ?TomyDDC pisze:a może istnieje jakiś doktor, który mi oczyści flaki zanim zaleje oleju właściwego? Może syntetyka do wypłukania muszę umyć silnik i zobaczyć gdzie wycieki są. Pod pokrywą jest już nieźle. Jutro zostaną dorobione szpilki i podkładki do pokrywy. Potrzebuję tych gumowych tulejek pod śruby pokrywy zaworów. I jeszcze jedno, w któreych miejscach pod uszczelką daje się silikon? bo ktoś mi kiedyś mówił że nawet przy fabrycznej trzeba w niektórych miejscach dać siuwaksu.
Jeszcze przede mną jedno zadanie. Ktoś kiedyś chyba urwał kable od rozdzielacze zapłonu... są polutowane ale tak że przewody dyndają na jednym druciku i czasami się zwieraja... Masakra poprostu...
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Raczej nie są takie same bo u mnie jest wielo cewka i te gniazda są szersze. Dziś będę miał już szpilki dorobione. Muszę porozwiercać otwory w głowicy i pogwintować na M8. Chciałbym wreszcie wymienić pompę paliwa ale nie wiem jak to mi się uda z czasem...
Temat do obgadania telefonicznie.Maniek-ol pisze:bo ja kombinuję jak się spotkać
DDC-Performance
No nie za ciekawie z tym syfem. My stosujemy często w takich przypadkach Engine Clean Motula. Wlewasz go do starego oleju do komory silnika, na rozgrzanym motorze i przez 15min samochód zostaw na wolnych obrotach. Potem zlewasz cały syf i zalewasz świeżym olejem. Tak jak jestem sceptyczny do tego typu środków tak ten sprawdza się znakomicie. My kupujemy w Łodzi, ale masz link żebyś wiedział o co chodzi.
link http://allegro.pl/motul-engine-sysem-cl ... 27832.html
link http://allegro.pl/motul-engine-sysem-cl ... 27832.html
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Spryskiwacze zamontowane i zainstalowane. Coprawda na razie tylko 2 z 4 bo mam 3 spryskiwacze. Ale przez 2 bardzo szybko ucieka płyn ze zbiornika Do prawidłowej instalacji potrzebny jest taki moguł, którego ja nie mam więc zrobiłem instalację na przekaźniku. Oryginalnie po wciśnięciu przycisku, spryski lały przez sekundę same. U mnie ręcznie się poprostu pryska Teraz jeszcze chciałbym zdobyć oryginalny nissanowski przekaźnik z podstawką to bym umieścił go w skrzynce w wolnym miejscu no nie lubie jak mi coś dynda pod maską.
Druga sprawa to wyczyściłem przepływomierz i założyłem porządny adapter do stożka (made in DDC-Performance). Efekt jest taki że auto równiej pracuje na wolnych obrotach.
Zainstalowałem też Walbro i muszę powiedzieć że na początku to co zauważyłem to głośna praca. Poprawy w górnym zakresie nie było (brak mocy przy 5500rpm) Po wyczyszczeniu przepływki wydaje mi się że ciągnie ładnie do 7000rpm.
Podjąłem próbę wymiany szpilek od pokrywy zaworów, ale to raczej robota na dłuższą chwilę. więc na razie odłożona. Koniecznie też muszę poprawić kable przy rozdzielaczu zapłonu bo tam jest poprostu źle.
Foty niebawem
Druga sprawa to wyczyściłem przepływomierz i założyłem porządny adapter do stożka (made in DDC-Performance). Efekt jest taki że auto równiej pracuje na wolnych obrotach.
Zainstalowałem też Walbro i muszę powiedzieć że na początku to co zauważyłem to głośna praca. Poprawy w górnym zakresie nie było (brak mocy przy 5500rpm) Po wyczyszczeniu przepływki wydaje mi się że ciągnie ładnie do 7000rpm.
Podjąłem próbę wymiany szpilek od pokrywy zaworów, ale to raczej robota na dłuższą chwilę. więc na razie odłożona. Koniecznie też muszę poprawić kable przy rozdzielaczu zapłonu bo tam jest poprostu źle.
Foty niebawem
DDC-Performance