Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11 GX daily

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-29, 20:08

KTR, no wlasnie idea wydaje mi sie fajna ale nie mam ani czasu na grzebanie ani nawet wszystkich czesci wiec boje sie zeby mnie z tym pierwsze sniegi nie zastaly...


Chyba juz wiem jak zamocowac wieksze poliuretany przedniego wahacza -> potrzebne jest mocowanie z P10, mlotek i wiertarka :)

Chodzi o to zeby z tego:
Obrazek

Zrobic to:
Obrazek

Stad pytanie - czy komus takie kawalki blachy nie walaja sie przyapdkowo po garazu ?? :roll:

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-09-29, 23:10

sprawdzę czy ja gdzies nie mam... :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-30, 19:19

Ryba pisze:sprawdzę czy ja gdzies nie mam... :)
Byłbym bardzo wdzięczny :)

[ Dodano: 2010-10-15, 19:08 ]
Miałem chwilę wolnego, więc kilka rzeczy udało się powoli ruszyć.

Poliuretany wylądowały pod maglownicą:

Obrazek
Obrazek

i w stabilizatorze drążka zmiany biegów:

Obrazek

Sam drążek został lekko przerobiony na short shifter metodą Coobcia :) Niestety trochę za mało przedłużyłem jego dolną część przez co skok dźwigni jest krótszy, ale nadal za długi :( No nic - tak zostaje:

Obrazek

Nabiłem też nowe łożysko (NSK) w prawą zwrotnicę, żeby mieć spokój na przyszłość:

Obrazek

Uzbrojony został jeden wahacz:

Obrazek

I starałem się też zdiagnozować co jest nie tak z rozrusznikiem :/ Otóż pomimo, że akumulator jest ok rozrusznik podczas zapalania zaczyna kręcić (normalnie, szybko), ale po 2, czasem 3 czy 4 obrotach jakby się zawiesza/zacina... Niestety oględziny nie wykazały żadnych nienormalnych objawów, więc jedyne co mi do głowy przychodzi to przerywanie, na którymś ze styków na kablach do elektromagnesu... Odczyściłem, nasmarowałem i może będzie git... Jakby co poniżej jest foto komutatora ze szczotkami - może ktoś się czegoś dopatrzy :)

Obrazek

Pzdr

[ Dodano: 2010-10-15, 21:24 ]
+1 :) z czym wiążę wielkie nadzieje odnośnie ubywającego oleju...

Obrazek

Awatar użytkownika
Elmer
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2009-12-11, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Elmer » 2010-10-18, 08:25

Z P11 GX daily zrobisz w końcu P11 GX casual

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-10-18, 15:47

Adams mocowanie już wysłałem :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-10-18, 19:55

Wielkie dzięki - dam znać jak przyjdzie czy uda się je przypasować!

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-10-19, 20:16

Tulejki w rozruszniku nie są przypadkiem zbytnio wyrobione ??

Ps. pieścisz to auto aż miło patrzeć.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-10-26, 17:46

podj pisze:Tulejki w rozruszniku nie są przypadkiem zbytnio wyrobione ??

Ps. pieścisz to auto aż miło patrzeć.

Tuleje macałem, mierzyłem etc. - są jak trzeba. Jak będę już go mógł włączyć to się zobaczy czy czyszczenie styków pomogło. No i dzięki :)

Z postępów - na początku nadkole wyglądało tak:

Obrazek

Potem tak:

Obrazek

Następnie:

Obrazek

I na koniec :) /będzie jeszcze warstwa bitexu i można zabierać się za drugie.../

Obrazek
Obrazek


Wahacz też obskoczyłem żeby się lepiej komponował :)

Obrazek

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-10-27, 09:56

Kurcze żebym ja tak miał tyle czasu aby zająć się wszystkim w aucie albo chociaż drugie auto do jazdy :-|
Kawał dobrej roboty robisz aby tak dalej.
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Elmer
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2009-12-11, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Elmer » 2010-10-27, 15:07

Co za oczojebny kolor dałeś? :) Ten sam którym zmalowałeś to co się na stole ostatnio w garażu walało?

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-10-29, 17:42

@Rambo - masz racje ze bez drugiego auta takie grzebanie nie ma prawa bytu, ale z czasem tez mam teraz problem bo w sumie juz Primera stoi ponad dwa miesiace rozgrzebana :-? Jak zaczynalem na zewnatrz bylo bardzo fajnie cieplo, a teraz pluje sobie w brode ze do garazu nie wstawilem....

@Elmer - tak -> walala mi sie po garazu puszka "weinrot glanzand" wiec znalazlem dla niej zastosowanie :) Ale nie jest to sprawa kontrowersyjna bo i tak nadkola wygladaja juz tak:

Obrazek

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-10-30, 20:22

No ladnie adams widzę ze primke doprowadzasz do stanu jak Sx :mrgreen: Z czasem VE trzeba będzie wsadzic i bedzie fajny dupo wozik :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-01-28, 15:09

Jako, zaniedbałem opis tematu czas na mały update:

oczyszczone drugie nadkole + widoczny wycięty kawałek kielicha, gdzie zalęgła się rdza:
Obrazek

reperaturka lewego błotnika:
Obrazek

nowy przegub zewnętrzny z nareszcie całym pierścieniem od abs'u:
Obrazek

kolejne poli mocujące stabilizator drążka zmiany biegów:
Obrazek

poliuretany mocowania tylnej belki:
Obrazek

tylne amorki z nowymi odbojami i obudowami:
Obrazek

głośniki alpine'a na tył (oj było zabawy z wpasowaniem, gdy magnes okazał się sporo większy :roll: )
Obrazek

odseparowane clariony na przód z s14a - widoczne gigantyczne gwizdki :lol: - ale gra dużo lepiej:
Obrazek

lewa strona złożona:
Obrazek

generalnie pod maską już zrobione, tylko reperaturka + lakierowanie kielicha, wjechał też nowy akumulator - okazuje się, że problemy z zapalaniem były powodowane przez stare truchło, a nie sam rozrusznik:
Obrazek

Jako, że były pewne ofiary w ludziach pojawiły się również dwie osłony pod silnik i prawe nadkole:
Obrazek

No i jeszcze wysłużony mieszek zamieniłem na nową skórę:
Obrazek

W skrzyni pojawił się wreszcie olej Valvoline'a i nowe uszczelniacze. Nic nie kapie stąd główny problem, od którego cała robota się zaczęła zażegnany :)
No i jeszcze w trakcie roboty poddały się przednie wycieraczki :/ Ilekroć staram się ich użyć pali się bezpiecznik - chwilowo nie mogę zlokalizować zwarcia...

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-01-28, 16:40

Ładnie pięknie w 1szym gatunku jak zwykle :D

ps. a co to wystaje za korkiem wlewu oliwy? jakaś puszka tam zalega chwilowo? ;)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-01-28, 18:41

dzięx :) a na kielichu jest syrena od alarmu.
pzdr

[ Dodano: 2011-01-31, 20:15 ]
Na kolejny ogień poszły:

tego chyba nie muszę opisywać :roll:
Obrazek

na wszelki wypadek wyczyściłem przepływkę, po demontażu okazało się, że było to wskazane:
Obrazek

Prawa strona też już złożona:
Obrazek

Silniczek też ogarnięty - tylko kielich się trochę :D odcina, ale chciałem mieć już go zrobionego, a nie miałem dobranej farby, więc poszedł metalik CS0 nissan'a - kiedyś będę musiał to poprawić:
Obrazek

Pod silnikiem pojawiły się brakujące osłony, ale szczerze mówiąc spasowanie nowych było śrenie, a to i tak o niebo lepiej niż w wypadku nowego nadkola... Wprawdzie kosztowało zawrotne 18pln, ale podczas montażu dostałem białej gorączki...
Obrazek

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2011-02-01, 00:16

O widzę że na tym forum jest większa przychylność dla poli niż w nissan klubie.
Jakby co to jest zestaw do P11 gotowy do kupienia
Coś takiego Obrazek
Tylko że w Tajlandi. Cena 200$ +wysyłka około 100zł
Pisałem do gościa - istnieje możliwość wysyłki do PL. Pisał że jest to wykonane na materiałach australiskiego superpro (które jest naprawde spoko - miałem w corolli)
Sam miałem z tym tematem walczyć - ale czas gonił i zrobiłem zawieszenie na gumie.
Link do strony DUROFLEX
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-02-01, 10:02

tmx pisze: Tylko że w Tajlandi. Cena 200$ +wysyłka około 100zł

Drogo jak ch... :shock:

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2011-02-01, 11:08

NadiR pisze:Drogo jak ch...
Ja wiem - zobaz masz do wahaczy górnych komplet, wahacz dolny, +stabilizator mocowania + do łączników. Jest też jeszcze poli od superpro - set do gónych wahaczy - regulowany mozna zrobić bardziej w negatyw - ale kosztuje około 600zł.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-02-01, 23:17

Ciekawe - tego kompletu jeszcze nie widzialem. Superpro/Fulcrum owszem, ale pomimo ze kit bardzo fajny to z cena ostro przeginaja... Generalnie ich produkty sa duzo drozsze od chocby energy suspension czy prothane... W sumie troche taki whiteline :)
W zestawie z tajlandii najciekawsze sa imho tylne mocowania dolnych wahaczy - tego wydaje mi sie ze nikt inny nie robi (choc jak pisalem mozna zastosowac od sentry na mocowaniach z p10tki).

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-02-02, 13:06

No widze adams żę robisz z primerki taki stan kolekcjonerski jak 200sx :mrgreen: Podziwiam Cię za zapał ;-) Z czasem bedziesz musiał tam sr20ve wsadzić :hah:

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-02-10, 01:50

Limon pisze: Z czasem bedziesz musiał tam sr20ve wsadzić :hah:
Powiem szczerze ze zawsze intrygowala mnie kwestia kompresora do GA16 ;) A tak bardziej realnie to mysle o podstawowych rzeczach w stylu, dolot, pompa, regulator cisnienia paliwa, walki i strojenie jakos w lecie - choc to tez zalezy od tego co bede robil przy sx'sie bo jednak on ma tutaj priorytet nad prima.

Ostatnio pojawily sie:

nowa flexa w wydechu i zostal on troche zmodernizowany:
Obrazek

chyba pierwszy raz od wyjazdu z fabryki zmieniono filtr przeciw pylkowy:
Obrazek

jako ze EGR od dawna mialem zaslepiony to pod maska pojawilo sie troche kompopnentow ktore kompletnie niczemu nie sluzyly, wiec zgodnie z idea upraszczania postanowilem calosc zdemontowac :)
czyli wywalilem zaznaczone elementy + wiazke wezykow idaca do filtra weglowego
Obrazek

po robocie:
Obrazek

Teraz czekam na nowy silnik wycieraczek przednich...

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-02-10, 10:44

Mówisz kompressor? Więcej da niż softturbo czy może taniej wyjdzie? ob kurna swap na 2.0 to jest tego prucia.. :roll: ale z mańki to ile się max bezpiecznie ugra, 160-170km z GA max? (turbo lub kompressor)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-02-10, 10:58

Adams pisze:chyba pierwszy raz od wyjazdu z fabryki zmieniono filtr przeciw pylkowy:
paliwa też rok starszy od wegla :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-02-11, 20:21

bonzo pisze:paliwa też rok starszy od wegla :mrgreen:
Co ciekawe on nie jest jakiś bardzo stary, a rzeczywiście wygląda na skamielinę... Ale żeby nie było - mówisz masz :->

Obrazek

Ten który teraz założyłem jest dedykowany do Z32 - pasuje jak trzeba w seryjne miejsce, a jest sporo większy (patent z 200sx''a).

Obrazek

Do tego zapobiegawczo zmieniłem kopułkę rozdzielacza i palec na nowe firmy Facet :roll:

Obrazek
Obrazek

@NadiR - ani taniej ani prościej - przynajmniej tak mi się wydaje. Po prostu z turbo mam już sporo styczności, a z kompresorem nic i dlatego coraz bardziej mnie taka wizja fascynuje :) A co do wytrzymałości samego GA to ciężko rzec. Co innego też jak wychodził z fabryki, a teraz kiedy te silniki mają już sporo lat i przebiegu. Ale czytałem o projektach 170-190 koni, które podobno bezproblemowo nabiły już sporo kilometrów, więc z odrobiną szczęścia powinno się udać. Jest też opcja wzmocnienia silnika innymi tłokami etc, nawet nie kucizną, ale po prostu czymś bardziej jebutnym. Podobno szczególnie newralgicznym w tych silnikach miejscem jest łączenie korb z wałem.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-02-12, 10:24

Adams pisze:
@NadiR - ani taniej ani prościej - przynajmniej tak mi się wydaje. Po prostu z turbo mam już sporo styczności, a z kompresorem nic i dlatego coraz bardziej mnie taka wizja fascynuje :) A co do wytrzymałości samego GA to ciężko rzec. Co innego też jak wychodził z fabryki, a teraz kiedy te silniki mają już sporo lat i przebiegu. Ale czytałem o projektach 170-190 koni, które podobno bezproblemowo nabiły już sporo kilometrów, więc z odrobiną szczęścia powinno się udać. Jest też opcja wzmocnienia silnika innymi tłokami etc, nawet nie kucizną, ale po prostu czymś bardziej jebutnym.
Ale kompressor nie daje tego uszczszuszczszzz :mrgreen: jak w turbo :-P no ale ty już to masz więc ;)
Adams pisze: Podobno szczególnie newralgicznym w tych silnikach miejscem jest łączenie korb z wałem.
No właśnie, a na pełnej piź....e w podłodze to tenże układ po niej najbardziej dostaje..czyli korbowy-tłokowy, więc korby i tłoki z serii wek..?
Ale też nie wiem czy nie lepiej po prostu SR20DET z Avenria wrzucić i już :cool:
Myślę, że kosztowo podobnie wyjdzie, ale masz ponad 200 kunia :P

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-SR20 ... ccessories

Cena fajna, co?

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-02-13, 02:13

Sadze ze to (SR20xxx) bylaby najbardziej uzasadniona ekonomicznie droga do dobrych osiagow. Cena zajebista, roboty w sumie troche ale spokojnie do przeskoczenia, a potencjal silnika o wiele wiekszy (szczegolnie przy nie inwestowaniu w niego kroci).

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-02-13, 11:49

Adams pisze:Sadze ze to (SR20xxx) bylaby najbardziej uzasadniona ekonomicznie droga do dobrych osiagow. Cena zajebista, roboty w sumie troche ale spokojnie do przeskoczenia, a potencjal silnika o wiele wiekszy (szczegolnie przy nie inwestowaniu w niego kroci).
W takim razie trzeba brać się do roboty :mrgreen: będzie sleeper jak się patrzy ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2011-02-17, 02:14

NadiR pisze: W takim razie trzeba brać się do roboty :mrgreen: będzie sleeper jak się patrzy ;)
Pozdro
Niestety chwilowo fundusze nie pozwalaja nawet na prace przy sx'ie a primera to o wiele dalszy priorytet. No ale moze kiedys :roll:

A z dobrych informacji to wreszcie ten etap prac uwazam za skonczony :) Problemy z wycieraczkami rozwiazal nowy silnik. Wine za zwarcie ponosi uklad sterujacy ich praca, ale pomimo ze rozlozylem stary silnik na srubki nie jestem w stanie zlalezc usterki... Tak czy inaczej wymiana zalatwila sprawe. Do tego przed instalacja wyczyscilem/przesmarowalem nowy i mam nadzieje ze nie bedzie sprawial zadnych problemow w przyszlosci.

Obrazek

No i na koniec dorwalem zaslepke EGR w miejscu wejscia w kolektor. Sruby o srednicy 2cm i dlugosci 1.4cm raczej nie da sie kupic wiec nie obylo sie bez ingerencji szlifierki.

Obrazek

No i na koniec bak do pelna i zobaczymy czy zabiegi ostatnich kilku miesiecy daly jakis pozytywny efekt.
Tak czy inaczej jestem zadowolony :mrgreen:
pzdr!

[ Dodano: 2011-09-13, 17:45 ]
Od czasu ostatniego postu miały miejsce następujące roboty:

- ulepiłem ze specjalnie dobranego (65-70A) sylikonu prawe mocowanie silnika. Wyglądało mocno średnio ale robotę robiło świetną, aż za dobrą - okazało się że dobrałem za twardy materiał i generalnie cała karoseria otaczająca silnik grała jak orkiestra w rytm motorowni :/ skończyło się na wycięciu i nabiciu nowej poduszki:

Obrazek
Obrazek

- wleciały przewody NGK:

Obrazek

- sprzęgło exedy:

Obrazek

- jeden z wahaczy którymi się niedawno zajmowałem miał już chyba tak wybite gniazdo, że nawet z nowym sworzniem zaczął po kilkudziesięciu km stukać więc na pokładzie pojawiły się poniższe:

Obrazek

- no i foto motorowni jak jeszcze była czysta bo obecnie samochód nie widział czyszczenia od dawien dawna :-|

Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2015-11-03, 18:59

I co dalej w temacie?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2015-11-03, 19:46

Obrazek
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”