Chciałbym się troszkę pochwalić swym nabytkiem. Co prawda zakupu dokonałem już jakiś czas temu bo w grudniu 2010 roku, jednak do niedawna nie byłem przekonany co do trafności wyboru. Jest to mój pierwszy japończyk i podchodziłem do niego z dystansem. Auto kupiłem w okazyjnej cenie i raczej do dalszej odsprzedaży (nie jestem handlarzem jak by ktoś pytał). Auto w dniu oględzin wyglądało jak dla mnie tragicznie - porysowane, śmietnik w środku i wszechobecny smród nie zachęcały do zakupu. Co mnie przekonało to cena i stan techniczny bo o wizualnym lepiej nie mówić. Jak pisałem wcześniej chciałem doprowadzić auto do używalności i odsprzedać ze sporym zyskiem. Na szczęście życie zweryfikowało moje plany i co tu dużo mówić zakochałem się w tym chrupku
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Ale zmierzając do sedna moja Alma to:
- rocznikowe 2002 - czyli wersja przed liftem (po długim postoju - ponad rok w garażu służąc za dodatkowe półki na graty)
- 5 drzwi
- fabryczny podwójny spoiler
- klima
- elektryka szyb przednich (w planach również tylnych)
- podobno moduł komfortu domykający nawet szyby po zamknięciu niestety jeszcze nie dotarłem dlaczego nie działa
- pierwszy właściciel (salonowa polska)
- w dniu zakupu 60.000 przebiegu
- silniczek 1,5 (90 KM) QG15DE
W dniu zakupu auto wyglądało tak:
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1789/5af70040f8acdc95m.jpg)
Nie mam zdjęć środka bo i nie ma co pokazywać. Już na starcie auto wylądowało u tapicera i tym sposobem mogłem po kilku dniach jeździć bez koca na fotelu i bezpiecznie wozić pasażerów
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
To coś co miało być fabryczną tapicerką zarosło czymś bliżej niezidentyfikowanym, stąd decyzja o wymianie na coś miłego dla oka.
No i u tapicera pierwsza przygoda w postaci stłuczonej lampy tylnej i 2 tygodnie poszukiwań czegoś w oryginale oczywiście. Ta stłuczka dokonana przez tapicera zaowocowała 50 % zniżką na usługę oraz zwrotem kosztów zakupu lampy
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
na dzień dzisiejszy autko troszkę się zmieniło. Mianowicie w pierwszej kolejności wyeliminowałem wszystkie usterki mechaniczne w postaci pękniętych sprężyn przednich, uszkodzonego osuszacza klimy oraz reanimacji zapieczonych po długim postoju hamulców. nawiasem pękniętych sprężyn nie mogłem sobie odmówić założenia krótszych odpowiedników
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
autko zaczęło lepiej się prowadzić i wyglądać. Ale jeszcze czegoś brakowało...
jako że Alma z tym silnikiem mocą i osiągami nie grzeszy postanowiłem pójść w stronę wyglądu a nie osiągów i nabyłem takie o to coś:
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1795/a8d164cd1ef96aa9m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1567/7b934d6f76eeac86m.jpg)
Felgi w rozmiarze 7,5/17 i do tego oponki 205/40R17
no i tak to wyglądało w trakcie zakładania jeszcze na seryjnym zawiasie:
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1789/6c8efecd83747800m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1572/dab95c71b226cb12m.jpg)
Niestety springi docierały do mnie dość długo więc po okupionym moją cierpliwością oczekiwaniu doszły i zostały zmontowane. Niestety z uwagi na brak już wtedy cierpliwości nie zrobiłem zdjęć sprężyn tylko auta przed i po ich montażu.
I tak przed to stało:
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1795/613e8ebc9f4acb11m.jpg)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/429/ca21dbaf1109205cm.jpg)
a tak już zaraz po:
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/429/9f44b8bc45e2b205m.jpg)
Z uwagi na znaczną ilość pokonywanych kilometrów zmuszony byłem zainstalować podtlenek LPG co mnie bardzo boli. Jednak doznałem swego rodzaju szoku, gdyż poinformowany zostałem, iż po strojeniu auta na hamowni w pewnej znanej łódzkiej firmie Alma wypluła całe 93,7 KM na podtlenku.
Autko spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo komfortowe i nawet nie takie mułowate jak bym się spodziewał po montażu tych kół.
Teraz czas na pozbieranie się i zabranie za wizualną stronę wyglądu. W najbliższym czasie planuję zabrać się za zapraweczki na nadwoziu i zabezpieczenie antykorozyjne mocowań kielichów amortyzatorów. Gdy to nastąpi małymi krokami zmierzał będę do poprawienia osiągów auta, co by jednak troszkę żwawiej się poruszało.
Do wykonanych do tej pory modyfikacji dodać należy montaż CB radia we wnęce pod fabrycznym radiem kasetowym
![:P](./images/smilies/razz.png)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
No i jak fundusze pozwolą odwiedzę chyba MACA by popatrzeć w mój wydech
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Długo się zbierałem by opisać swoją Almę i mam nadzieję że nikogo swoim opisem nie zanudziłem.
Mogę obiecać że projekt jej wzmocnienia jest i będzie aktualny oraz oczywiście będę go odświeżał o nowe nabytki i pomysły.
A co do pomysłów to i liczę na waszą pomoc
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Nie boję się krytyki, więc opinie mile widziane - wszelakiej maści oczywiście
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)