Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Tomiw's N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

[ Almera] Tomiw's N16

Post autor: tomiw » 2010-02-06, 15:12

Auto to Almera N16, rocznik 2003 czyli po lifcie. Wyposażenie nie zbyt wysokie ale wystarczające ;)
Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca :P ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty.

Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu):

MODEL: Almera N16

SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu.

SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj

UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25

UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport

UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798

ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs. Dodatkowo Innovate LC-1

ZAWIESZENIE: Gwint Weitec Hicon GT, rozpórka przednia górna

HAMULCE: Przód - Zestaw 4 tłoczkowy (sumitomo, aluminium) z 300zx, tył seria

KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15 - Na dużym hamulcu 205/55 R16

DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i zajebista pokrywa by ONYX

Jakieś foto słabej jakości:

Ogólne:

Obrazek
Obrazek

Bardziej szczegółowe:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nowe hamulce 300zx:

Obrazek
Obrazek

Wynik z hamowni - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować:

Obrazek

Jest plan żeby dmuchnąć czymś takim:


Obrazek
Obrazek

Czyli Eaton M62 z merca CLK230
Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wymagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia..
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:25 przez tomiw, łącznie zmieniany 8 razy.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-02-06, 21:05

dasz radę i zmieścisz tego Eatona :)
oczywiście czekam na pierwsze w PL QG z kompresorem :D
pozdr

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-07, 00:17

W ogóle czekamy na pierwszego w Polsce Nissana FWD z kompresorem :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-02-07, 09:29

Mas pisze:dasz radę i zmieścisz tego Eatona :)
Miejsca w komorze silnika jest dużo, problem mogą być jedynie mocowania do bloku i odpowiednie umiejscowienie kółka. Na razie nie chcę rezygnować z klimy, ale najłatwiej było by go wsadzić zamiast kompresora klimatyzacji.

[ Dodano: 2010-03-09, 21:38 ]

Edit:
Dziś przyszedł cooler :)

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2010-03-19, 19:30 ]
Coobcio pisze:W ogóle czekamy na pierwszego w Polsce Nissana FWD z kompresorem :)
A były w ogóle jakieś nissany z kompresorem w PL? Turbo projektów jest sporo ale kompresora nie widziałem..

[ Dodano: 2010-04-26, 11:25 ]
W sobotę chcieliśmy włożyć już eatona pod maskę jednak czasu brakło ale mam już projekt mocowania, wiemy jak ogarnąć pasek więc jestem już coraz bliżej:) Bardzo pozytywnym aspektem jest to ze pod maską jest w cholerę miejsca i nie muszę przenosić alternatora niżej żeby się maska domknęła:)

[ Dodano: 2010-06-03, 15:06 ]
Co prawda kompresora jeszcze nie ma ale wpadło trochę nowych diwajsów:
- zawieszanie gwintowane Weitec Hicon GT
- nowe tarcze brembo + klocki ferodo premier na przód
- nowe klocki na tył trw
- rozpórka przednia górna od MAS'a

Foto:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-06, 17:15

No ładnie, ładnie :)
Czekam oczywiście na kompresor, ale wrzuć jeszcze jakiś filmik jak w zakrętach teraz lata :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-06, 20:59

O Kurcze się dzieje :)
Nie wiedziałem nawet żę Weitec robi zawiasy do N16 - fajnie to musi się prowadzić, on tam ma regulację pochylenia konta z przodu ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-06, 21:27

Byłem na weekend w Pieninach i dziś jak wracałem to bajka! Jakbym jechał innym samochodem, jeszcze go nie wyczułem ale czuć wyraźną różnicę, każdy zakręt pokonuję 20-30% szybciej i nic, auto jest naprawdę neutralne ale zobaczymy jak się nauczę jeździć nową Almerą ;-)

Tak dokładne McPherson z przodu ma regulację konta pochylania, teraz mam -40'

Awatar użytkownika
anderman
doświadczony forumowicz
Posty: 209
Rejestracja: 2009-12-09, 09:21
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: anderman » 2010-11-21, 11:25

Gdzie kupowałeś wydech?gdzieś w Kraku?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-21, 12:22

Czekam na ten kompresor i wyniki :)

Widzę, że nie śpisz i się coś dzieje w temacie :D

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-11-21, 16:22

Ciekawy projekt się szykuje, powodzenia w modach :)


pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-11-21, 21:55

anderman pisze:Gdzie kupowałeś wydech?gdzieś w Kraku?
Wydech robiłem w mgmotrsport w Siemianowicach Śląskich.

Co do kompresora to leży i czeka na lepsze czasy czyli przypływ gotówki bo plan założenia przy pomocy znajomych padł, cóż tacy znajomi...

fitzyk

Post autor: fitzyk » 2010-12-29, 23:04

Bardzo ładna almera i widzę, że kolego poważnie podchodzisz do modyfikacji.
Ostatnio zmieniony 2011-01-22, 11:43 przez fitzyk, łącznie zmieniany 1 raz.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-01-07, 19:41

Dziś przyszła nowa zabawka:

Obrazek
Obrazek

Czyli przepustnica z QR25 :D

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2011-01-07, 19:54

Coś się dzieje :-D
Kurcze może by w końcu ogarnąć ludzi z okolic krk i nie tylko i zrobić w końcu jakiegoś spota na wiosnę? :-P
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Awatar użytkownika
Jacob_300zx
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-11-17, 05:46
Lokalizacja: Milwaukee /Chrzanow
Kontakt:

Post autor: Jacob_300zx » 2011-01-07, 20:24

Z VG30dett by Ci nie podeszla chyba jest wieksza ;) wrazie czego mam ich 6 :D
06 INFINITI G35x sedan
90 Nissan 300zx TT coupe

www.infinitifans.pl

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-01-07, 20:32

Jacob no nie podejdzie :-) Ale dzięki za propozycję!

Tuner - tyle razy pisałem o spocie w krk na forach nissana i nic z tego nie było więc dałem sobie spokój.

[ Dodano: 2011-01-09, 18:14 ]
No to założyłem :-D Było trochę zabawy, ale jakoś się udało. Muszę jeszcze pojeździć z laptopem żeby sprawdzić jak zmiana TB odbiła się na AFR. Reakcja na gaz jest jednak zajebista. Jutro wrzucę foto bo mam tylko komórkę..

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2011-01-09, 22:49

piekna almerka
a nie myslales aby zalozyc cimnografitowe felgi i czarne brembo z czerwonymi zaciskami?
mimo wszystko gratulacje za pomysl...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-01-10, 13:37

Myślę o wielu rzeczach które chciałbym mieć w tym aucie ;-) A na co pozwala kasa to widać..

[ Dodano: 2011-01-12, 11:16 ]
Wczoraj trochę pojeździłem z kolegą, program w det3 został dostosowany do nowe przepustnicy. W zakresie nie pełnych uchyleń afr był znakomity - tutaj ecu poradził sobie przy pomocy lambdy natomiast przy WOT trzeba było dolać paliwa bo miejscami AFR wynosił powyżej 15... teraz jest w pobliżu 12.9. A jak wiadomo więcej powietrza + więcej paliwa = równa się więcej mocy :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-01-15, 14:29

no gratki :)
prawie równamy się modami - ciekawe co na to wszystko hamownia powie ;)
ja swojego też jeszcze nie hamowałem, ale na wiosnę sprawdzimy / dopracujemy jeszcze mapę i trzeba się będzie pomierzyć w końcu. Życzę Tobie i sobie 135+KM w n/a :D ;)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-01-22, 11:42

No i obiecane fotki:

Obrazek
Obrazek

Przepływkę z przepustnicą połączyłem przy pomocy elementów Jacky :lol: Ale jak się okazuje przy silniku N/A są w zupełności wystarczające.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-01-22, 11:46

Przepustnica juz ta z QR25 zamontowana ??
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 19:59 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-01-22, 18:05

Patrz kilka postów wyżej :)

tomiw pisze:Dziś przyszła nowa zabawka:

Czyli przepustnica z QR25 :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-09-21, 20:45

Siemanko. Jak tam auto - coś się ruszyło do przodu? bo cisza w temacie ;)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-10-25, 20:54

Cisza, cisza.. Czekam aż w końcu Przema założy mi Eatona ale on ma teraz swoje problemy :(
Czekając stwierdziłem że trzeba coś zrobić i założyłem zaciski z 300zx (aluminiowe, system sumitomo), tarcze 280x30mm :)
Tarcze dostałem z razem zaciskami i nie wiem co to za model, klocki to ferodo premier, wolałbym peformance ale niestetty kasy nie stykło, myślę że lepsze klocki wpadną na wiosnę bo do tych zacisków wybór jest dużo większy niż do ori z N16 :->

Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda z felgą, ale powiem że udało się bez dystansów, jednak stalufelga nie wchodzi, trzeba by zakładać dystans co najmniej 20mm i zmienić szpilki na dłuższe :|

To chyba pierwsza taka instalacja do N16 w PL ?

ps. sorki za jakośc zdjęć ale mój mechanik nie ma lepszego aparatu na warsztacie :-P
Ostatnio zmieniony 2011-10-25, 21:06 przez tomiw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-10-25, 21:06

Zakładaj Eatona Będzie już 3 kompresor ;) Przema z włoszczowej??

[ Dodano: 2011-10-25, 22:06 ]
PS jak ciasno masz pod maską??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-10-25, 21:09

długo czekasz na tego Eatona ale w końcu się doczekasz :)
w sumie fajnie, że najpierw wpadły heble przed kompresorem - zawsze bezpieczniej będzie.
imho do mocy w n/a seria świetnie sobie radzi, ale pod K albo T to już fajny mod, no i świetnie wygląda. Jak jeszcze w lakier rzucisz, to będzie super :)
z tego co wiem to nikt do N16 takich zacisków nie wrzucał w PL, takie rzeczy to tylko w USA i AU widziałem ;)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-10-25, 21:15

Bardzo dobre zaciski. Sam ma takie w Primie i jestem z nich mega zadowolony :) Musze tylko zadbać o tłoczki :)

Klocki proponuje akebono, moim zdaniem są lepszym i tańszym rozwiązaniem niż Feroodo :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-10-25, 21:25

To tak jak u mnie w Maximie pierwsze zaciski Brembo z 350Z 324mm :-D Fajnie to wygląda, ciekawe jak pod felgą się prezentuje :-) A co do klocków to Ferodo się już popsuło, teraz zakłada się TRW :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-10-25, 21:26

@Pawel18PL
Pod maską pełen luz, Eaton z peirwszego posta wchodzi ślicznie nad alternator, maska się zamyka. Ale zanim zajęczy to jeszcze chwilę :(

@Mas No kompresor już u mnie leży i leży ale może w końcu się doczekam...

@Ryba
Właśnie widziałem w twoim topicu takie zaciski ;)
O akebono nie pomyślałem, na ori zaciskach miałem ferodo premier i byłem zadowolony więc takie kupiłem.

@MacGayver
Fotki zrobię jak będzie jasno :) TRW? To się porobiło! Tak jak wyżej - klocki na wiosnę zostaną wymienione na coś męskiego wraz z przewodami w oplocie :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-10-25, 21:35

Te Ferodo które masz jeszcze są dobre, bo ze starej serii, a teraz już nie ma co ich kupować - popsuły się niestety :-/
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”