Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pojazd typu buggy z silnikiem P10GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-22, 20:20

Daj adres na pw ;) trochę ten schemat z dupy robiony ale po paru godzinnej analizie coś się wyczyta
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 23:41

A może ten króciec jest od tej puszki z węglem aktywnym czy jak to się nazywa. Już nie mam pomysłów od czego to może być, prośba jak ktoś mógłby zobaczyć gdzie to idzie. I ta kostka co pisałem wcześniej. Byłbym wdzięczny. :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-27, 00:02

Króciec leci do tej dużej czarnej puszki (wegiel
aktywny czy jakoś tak)
Wtyczka która jest przy silniku krokowym wchodzi
w gniazdo wtyczki która ma dwa kable czarny i
żółty chyba ale dalej zamieniają się w jeden
kabel
Edyta:
Ruszyło się coś :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-27, 00:49

Jutro może coś pogrzebie jak czas znajdę. Teraz słabo stoję i z kasą i z czasem. Dzięki za info :) Mam nadzieje że to przez to silnik gaśnie.

A ten aktywny węgiel to po co? Potrzebny on jest? Z tej puszki znowu kilka króćców jest i nie wiadomo który gdzie idzie ;/

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-27, 00:54

Zatykaleś tą rurke :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-27, 11:24

Jeszcze nie ale chyba zatkam skoro ona jest od tego węgla.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-28, 03:32

Progress :?: :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 13:05

Nie, dalej to samo ;/ a nawet gorzej. Ostatnio odpalał na chwile a teraz w ogóle.

Zabrałem się dalej za buugiego. Po przestawieniu maxymalnie zapłonu silnik jakby lepiej gada ale dalej nie jest ok. Na początku myślałem że P10 nie ma knock sensora ale okazało się że byłem w błędzie. Szybka diagnoza nie podłączony czujnik znaczy komp cofa zapłon, nie wiem czy diagnoza sprawna czy nie ale to jest mało teraz ważne. Czujnik spalania stukowego i tak musze podłączyć, no ale gdzie?
Wie ktoś może jakiego koloru przewody idą do czujnika spalania stukowego?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 13:49

Żółty i jakiś jeszcze wtyczka typu jak do krokowego ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 13:53

może zielony i żółto-czarny?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 14:45

a masz gdzieś w pobliżu wtyczke z czarnym kablem :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 14:52

Albo z jakiej kostki wychodzą kable na ten czujnik?
Znalazłem jakąś wtyczke która ma oderwane kable. Wtyczka pasuje do czujnika i z niej wychodzą dwa zółte kable. Ale w wiążce nie ma takich kabli, jest tylko dwa urwane i jeden to zielony a drugi to zółto czarny;/

[ Dodano: 2013-05-02, 15:56 ]
Mam wtyczke z kablem czarnym i z żółto-zielonym ale ta wtyczka nie pasuje do czujnika. W sumie to mam dwie takie wtyczki z takimi kablami ale tylko jedna z nich ma na tyle długie przewody żeby sięgnąć do czujnika.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 15:03

W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 15:11

te trzy kostki które trzymam w ręku są takie same ale kable mają różne.
Jedna ma biały/kremowy i czarno-biały ale "więcej" jest czarnego koloru
druga kostka ma czarny i zielono-żółty z tym że więcej zielonego
trzecia kostka ma jeden przewód czarny a drugi przewód zółto-zielony z tym że więcej jest żółtego.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 15:12

Cały czarny musi być jeden kabel ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 15:16

to zostają dwie dostki.
Jedna z czarnym i z żółto-zielonym
druga z czarnym i zielono-żółtym

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 15:19

Mi coś z żółtym się kojarzy ale jaj nie dam sobie uciąć :D w schematach jest mowa o czarnym tylko ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 15:20

a do krokowego jakie kable idą?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 15:37

nie mam na razie auta niestety ale krótki kabel tam jest :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 15:44

Jak myślisz, może być tak że do jednej z tych kostek może być podłączona drugi kawałek wiązki który jest podłączony do czujnika?
Bo już mi się pomysły kończą. Mam wtyczke która pasuje do czujnika i z niej wychodzą dwa żółte kable.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 15:50

no do czujnika jest podłączony kawałek kabla z dwiema wtyczkami jedna do czujnika druga do wiązki ;)

[ Dodano: 2013-05-02, 16:51 ]
taka przejściówka :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-24, 21:16

Trochę mi to wyjaśnia.

[ Dodano: 2013-05-02, 20:29 ]
A więc tak, trochę pomogło. Zapłon już mniej więcej normalnie ustawiony i silnik odpala ale po chwili gaśnie. Po próbie dodania gazu gaśnie jakby czegoś brakowało. Po chwili zastanowienia, padło na to że pompa już przepompowała to co miała przepompować i już nie daje rady. Auto miało instalacje LPG więc pewnie pompa nie miała lekko. Po odpięciu jednego wtrysku silnik kulał dosyć mocno ale chodził dłużej niż na czterech cylindrach.

[ Dodano: 2014-01-24, 21:15 ]
Znowu buggy zawitało w garażu. Walczę z instalacją ale tym razem w ręku jest schemat którego kompletnie nie rozumiem :P Nie no po głębszej analizie postanowiłem go posklejać do kupy i przeczytać co poszczególne oznaczenia znaczą (trochę masło maślane no ale nie ważne). Potem się sporo wyjaśniło.
Tylko kompletnie nie rozumiem dlaczego tak po durnemu są oznaczone piny w ECU.
Co mnie jeszcze ciekawi dlaczego nie mam takiego czegoś jak regulator powietrza który jest podłączony do przekaźnika pompy i wg schematu powinien się włączać razem z pompą paliwa.
Poniżej fotka schematu.
Obrazek
Aha czy zawór powietrza dodatkowego to jest silniczek krokowy?

Możecie napisać co jak się nazywa bo pewny nie jestem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-24, 22:49

Na pierwszym zdjęciu (pomijając schemat)
Jest czujnik temperatury
Ten czerwony o ile dobrze kojarze od ciśnienia oleju
Drugie foto
Na czerwono silniczek krokowy
Żółto jakiś czujnik , coś z powietrzem będzie :-P
To na trzecim to nie kojarze, ale bankowo idzie tam czarna kostka z drutem zabezpieczającym :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-26, 02:28

To tak jak myślałem z tym że czujnik ciśnienia oleju okazało się że jest pod kolektorem ssącym.
Jeszcze muszę pokombinować z zegarami bo kontrolki się nie świecą :/

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-27, 11:11

Pierwsze zdjęcie: czujniki temperatury cieczy,
jedno pinowy to sygnał na zegary, dwu pinowy sygnał do komputera.
Drugie zdjęcie: w czerwonym silniczek krokowy a w żółtym zawór od podbicia obrotów po włączeniu klimatyzacji.
Trzecie zdjęcie: zawór IAAC od ssania. Taka sama wtyczka jak do niego idzie do czujnika stuku.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-27, 13:07

Dzięki wielkie.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-27, 15:59

Z tego co pamiętam to czujnika stuku idzie czarny grubszy przewód,
w środku jest ekranowany tak jakby masą.
Może tak będzie Ci łatwiej go namierzyć w wiązce.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-27, 21:15

Czujnik spalania stukowego mam już podpięty. Masz racje idzie ekranowany przewód. Jutro jak dam rade będzie próba odpalenia.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-28, 14:44

To widać nie doczytałem.
Jak coś bym mógł pomóc pisz to podam nr.tel. na pw.
Sporo przy swoim spędziłem czasu robiąc przekładkę na GTI
co prawda w N14 ale wielkich różnic względem P10 ni ma :-).
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-28, 15:00

Bo nie napisałem ;/
W buggy to z P10 mam tylko napęd, silnik skrzynia itp więc to samo co w GTI

[ Dodano: 2014-01-28, 15:10 ]
Wszytko pięknie ładnie ale zapomniałem o baku ;/ dzisiaj z nim powalcze.
No i zegary się okazały od P10 1.6 i to chyba na gaźniku. Zegary już dawno kupiłem i coś mi w nich nie pasowało. I się okazało że nie ma kontrolki "czek". Po wsadzeniu żarówek i wybebeszeniu zegarów z płytek (tam gdzie są symbole kontrolek) jakaś żaróweczka się zapaliła która wcześniej była zasłonięta. To jest czek bo robiąc autodiagnostyke wymigałami kod 55 czyli brak błędów.
Mogą być jeszcze jakieś różnice między zegarami z 1.6 gaźnik a 2.0 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”