Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Cięzko zapala i szarpie podczas jazdy

Moderatorzy: bonzo, azorek

marcinf

Cięzko zapala i szarpie podczas jazdy

Post autor: marcinf » 2012-06-17, 20:03

Witam.
Na początek witam wszystkich forumowiczów. Terrano mam od dwóch lat ale dopiero teraz mam problemy.

Opisze problemy. Auto rano zapala dopiero po ok. czterech obrotach. Po zapaleniu puszcza szary dym. Drugi problem to taki że podczas jazdy przerywa od ok1500 do ok 2000 obr/min. Wygląda to tak jakby przez ułamek sekundy brakowało paliwa. Dodam że autko przyspiesza znakomicie i kręci się do 4000obr bez problemu. To przerywanie nie jest uciążliwe ale czuć.
Podpowiecie gdzie szukać problemu. Filtr paliwa wymieniony po zimie.

Model terrano to 2.7 tdi 125km na osprzęcie zexela.
Pozdrawiam
Marcin

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-06-18, 09:03

Przepływomierz?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

marcinf

Post autor: marcinf » 2012-06-18, 17:17

Przepływomierz powiadasz? Sprawdzę czy działa.

Dziś zauważyłem że przy włączonej klimie problem znika.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-06-19, 22:21

Bo są wyższe obroty biegu jałowego, ale jaki to ma wpływ?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

marcinf

Post autor: marcinf » 2012-06-20, 17:01

Jadę jutro do mechanika na regulacje pompy. Zaczął mi ciezko palić jak jest rozgrzany. Zapala dopiero po ok. 4 sek. Może uda mu sie podregulować dawkę rozruchu. Jak to nie pomoże wymienię przepływke. Może znajde jakąś używaną :)

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-06-20, 18:40

używkę? Przecież ktoś rozgryzł jakiś zamiennik za uczciwe pieniądze...

marcinf

Post autor: marcinf » 2012-06-20, 19:06

A to mnie zaskoczyłeś. Masz może namiary na ten zamiennik? Gdzie go szukać?

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-06-20, 19:10

Piotr323f jest specem od TDI :) Pewnie wrzuci link

marcinf

Post autor: marcinf » 2012-06-20, 19:30

No to czekam na link

Przeszukiwałem też allegro i znalazłem zamienniki hitachi (bo taki mam przepływomierz) Ceny nie są zabójcze na szczęście :) Poczekam na linka i porównam. Mam nadziej że Piotr tu zaglądnie.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-06-21, 20:38

marcinf pisze:No to czekam na link

Przeszukiwałem też allegro i znalazłem zamienniki hitachi (bo taki mam przepływomierz) Ceny nie są zabójcze na szczęście :) Poczekam na linka i porównam. Mam nadziej że Piotr tu zaglądnie.
Witam,

Przepływomierz przed opcją wymianą oczywiście już posprawdzałeś? Generalnie to sczytaj ewentualne kody błędów z ECU, może tam będą jakieś ciekawe informacje.

Ja mam instalację Boscha, więc za bardzo z zamiennikiem nie pomogę. Z tego co się orientuję to faktycznie do instalacji Zexel przepływomierze są podejrzanie droższe. Osobiście jak już bym musiał to zdecydowałbym się na jakiś zamiennik, chociaż wszystko zależy od producenta zamiennika i różnicy w cenie.

Co do regulacji pompy to jest problem. Poprzez standardowe złącze ODB do sterownika pompy nie dotrzesz a i z tym jest problem. Potrzebny jest interfejs diagnostyczny Nissan Consult np taki --> http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 88198.html, podobno można po przestawieniu pinów we wtyczce uniwersalnym się połaczyć, nie sprawdzona informacja. Tak że jest z połączeniem się z pompą problem. Trzeba znaleźć kogoś kto to już robił. Natomiast z obsługą mechaniczną pompy (czyszczenie nastawnika HDK) nie ma żadnego problemu, poradzić sobie powinien każdy mechanik co robił silniki Diesla w starszych VW, BMW, Oplach.

Ogólnie to jak rozumiem problem jest tylko i wyłącznie z rozruchem silnika, początkowym dymieniem i przerywaniem przy niskich obrotach? Ja bym po pierwsze sprawdził świece żarowe, każdą osobno (oczywiście bez wykręcania z głowicy!). Po drugie to dla spokoju zaglądnął do filtra siatkowego w/lub pod śrubą króćca zasilającego pompy wtryskowej. Zaglądnął bym również do IC (intercoolera) czy nie ma tam przypadkiem oleju z odpowietrzenia silnika lub turbosprężarki. Rano jak silnik nie był jeszcze uruchamiany to sprawdź jak się zachowuje ręczna pompka na filtrze paliwa, powinna nie dać się wcisnąć - ewentualne problemy ze szczelnością.

Kolego "Thespian" dzięki za uznanie, ale ja nie jestem żadnym fachowcem w temacie Diesla, posiadam trochę teorii i to wszystko. Nie chciałbym, aby ktoś, kto tu pierwszy raz zajrzy źle to zrozumiał. To co pisze warto a nawet należy skonsultować jeszcze z kimś innym przed jakąkolwiek naprawą czy zakupem części/usługi. Dopiero teraz tu zaglądnąłem bo aktualnie rozpracowuję układ paliwowy MPI w żony Punto 1.2/75KM.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”