[N16] gaśnie gdy zimny

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
globus
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-06-15, 14:35
Lokalizacja: Tychy

[N16] gaśnie gdy zimny

Post autor: globus » 2012-06-15, 23:59

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy, jednak liczę, że uda mi się znaleźć pomoc.

Posiadam samochód: Almera 2001 r 1.5 benzyna

Ostatnio pojawił się problem, otóż gdy odpalam autko na zimnym silniku, wskakuje na obroty, ale zaraz potem gaśnie. Gdy po odpaleniu dodam gazu, wszystko jest ok, silnik pracuje i już nie gaśnie. Gdy motor jest ciepły problemu w ogóle nie ma. W celu odnalezienia problemu wykonałem następujące czynności:
-sprawdziłem błędy na komputerze, w ASO powiedzieli, że nie ma żadnych problemów z silnikiem
-przeczyściłem przepływomierz, przepustnicę, silnik krokowy
-przeczyściłem cały układ dolot u powietrza
-wykonałem adaptację przepustnicy
-próbowałem wyregulować niskie obroty na śrubie przy przepustnicy

wszystkie te działania były daremne, ponieważ główny problem nie ustąpił, dodatkowo po czyszczeniu przepustnicy i krokowego pojawiła się kontrolka 'check engine', po podłączeniu do kompa okazało się, że błąd ten to P0120.

Muszę przyznać, że skończyły mi się już pomysły, co można jeszcze zrobić. Dodam, że silnik pracuje równo, nie ma absolutnie żadnych problemów z przyspieszaniem, przygasaniem, niskimi obrotami itp. Przy maksymalnym obciążeniu tzn włączona klima, światła, nadmuch, radio i ogrzewanie tylnej szyby, obroty spadają do około 550 ze standardowych 850.

Poniżej zamieszczam filmik jak to wszystko wyglądało przed czyszczeniem przepustnicy. W tej chwili nawet jak jest zimny to trzyma te 800 obrotów więc jest poprawa, nadal jednak główny problem tzn przygasanie nie ustąpił.

http://www.youtube.com/watch?v=azVMUnW1 ... ture=g-upl

Bardzo ale to bardzo serdecznie proszę o pomoc :) Pozdrawiam

tom26
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-01-13, 11:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tom26 » 2013-01-14, 19:31

Witam serdecznie zakupiłem taka samam wąłsnie almere i mam ten sam problem jak poradziłeś sobie z tymi obrotami to napisz co było bo ja juz niemam pomysłów

[ Dodano: 2013-02-08, 13:03 ]
Cześć doszedłem co jest przyczyna tych obrotów mam dobra i zła informacje to jest wina silnika krokowego to jest dobra w silniku znajduja sie 2 cewki i takie jaja sie dzieja akurat tak było w moim przypadku a ta zła informacja silnik krokowy tylko oryginał bo zamienników niema a oryginał wystepuje z przepustnica i kosztuje 1400zł pozdrawiam

creative
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-09-23, 17:39
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: creative » 2013-09-23, 17:53

Miałem to samo po odpaleniu na zimnym obroty skakały i po chwili gasł silnik do tego jeszcze szarpało jak jechałem dopóki silnik sie nie zagrzał. Im wieksza wilgotnosc powietrza tym bardziej obroty sie waliły i tym bardziej szarpał. Do tego troche sie zamulał, słabo przyspieszał. Jezdziłem z komputera na komputer kazdy wymyslał co innego. Wymieniłem wszystkie cewki, swiece, przepływomierz, czysciłem przespustnice,silniczek krokowy i nic nie pomagało. W koncu trafilem na ogranietego elektromechanika co zdiagnozował problem. Sonda lambda była "leniwa" pracowala jakby chciala a nie mogla, jednak to nie glowna przyczyna. Głowna przyczyną był rozciągniety pasek rozrządu !!! :-o . W ogóle nie hałasował-zadnego dzwonienia a byl rozciągniety. poprzedni właściciel zeby nie wymieniac przed sprzedaza rozrzadu podłozyl podkladki pod czujnik polozenia walu oraz namotał w kablach tak zeby CHECK sie nie palił. po wymianie sondy i rozrzadu jezdzi sie jak zupełnie innym samochodem. :) :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”