Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Traktorem też można - P11 na ropę

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba, Zielkq, janusz

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

[ Primera] Traktorem też można - P11 na ropę

Post autor: Wiooreck » 2012-05-06, 22:03

Historia:

Samochód zawitał do Polski w 2008 roku. Przybył z Belgii w b. dobrym stanie technicznym. Pierwsza reakcja na samochód: WOW :) Jednym mankamentem był zniszczony środek, bardzo wyeksploatowana, gałka zmiany biegów, co nie wróżyło dobrze... Drugim, inny odcien koloru na błotniku prawym, wymieniony i umalowany po uszkodzeniu przez poprzedniego właściciela. Tak to bezwypadkowy. Pierwsza przejażdżka i... samochód pracuje jak zegarek, żadnych stuków, pisków, nic nie huczało, silnik zapalił na dotyk, nawet dymka nie puścił, przyspieszał bardzo żwawo. Padł werdykt: bierzemy. Dalsza eksploatacja samochodu potwierdziła stan techniczny i najechane kilometry. Przez te 4 lata od kupna przebieg zwiększył się o 60k km, w tym czasie nissan zawiódł (aż?) dwa razy: 1. skorodowana lewa półoś, osłabienie materiału i ukręcenie; 2. przy 23° mrozie nie odpalił, okazało się że pasek od pompy był na tyle wyciągnięty, że za późno silnik dostawał paliwo. Po ustawieniu kąta wtrysku, zaczął odpalać na dotyk, spalanie spadło i ożywił się w niższym zakresie obrotów. Wynik pomiaru kompresji wyszedł wzorowo. Po tych 60 tyś. km auto dostało nową przepływkę i jakże niezmiernie mnie ucieszył powrót utraconych koni.


Model: Primera P11;

Data I rejestracji: kwiecień 1999;

Silnik: CD20T o poj. 1974 ccm;

Moc: seria 90 KM (66 kW) i 174 Nm --> z IC :?: KM i :?: Nm;

Kolor: Ciemny niebieski metalik [BT3];

Wyposażenie:

komputer pokładowy
elektryczne 4 szyby;
elektryczne i podgrzewane lusterka;
wspomaganie kierownicy;
centralny zamek wraz z pilotem;
klimatyzacja;
skórzana tapicerka + podgrzewane fotele;
halogeny;
ori alu 15" nissana na lato i alu MSW 15" na zimę;

Audio: Sony CDX-C780R oraz 6 fabrycznych głosników.

Opony:
- Na lato z przodu Fulda EcoControl, z tyłu Semperit Comfort-Life w rozmiarze 185/65/15;
- Na zimę wszystkie 4 Sava Eskimo S3 w rozmiarze 185/65/15;

Hamulce:
- przód - seryjne zaciski Lucas'a, seryjne tarcze fi 280 i seryjne klocki;
- tył - tarcze fi 257 mm oraz zaciski i klocki od maximy;

Układ wydechowy:
Rozszerzający się zaraz za turbiną do 2,5", konstrukcja na jednym końcowym tłumiku w pełni przelotowa. (Tłumik Rm Motors. Wykonanie www.klinika-japonczyka.pl )

Co w nissanie zostało wymienione:

- sworznie dolnych wahaczy [TRW];
- poduszki dolnych wahaczy [TRW];
- łączniki stabilizatora;
- górne wahacze [Lemforder lewy, prawy Made in Japan, podobno dobry bo za 190 zł ;)];
- przednie tarcze hamulcowe wraz z giętkimi przewodami [TRW];
- przednie klocki hamulcowe [BOSCH] x2;
- 4 amortyzatory [KYB Excel-G];
- łożyska kół: przednie lewe i tylne prawe wraz z piastą [NSK];
- półoś lewa;
- przegub zewnętrzny lewy;
- termostat;
- tylne tarcze oraz klocki [TRW];
- przegub zewnętrzny prawy [Ruville];
- świece żarowe [OEM];
- 3 poduszki silnika;
- komplet sprzęgła: docisk [Luk], tarcza [Luk], łożysko oporowe [NSK-Japan];
- pasek zębaty napędu pompy wtryskowej [Gates];
- pasek zębaty napędu wałka rozrządu [Gates];
- chłodnica wody [Koyo];
- piasta lewa tylna z łożyskiem [OEM];
- przepływomierz [Bosch];
- tuleje gumowe łączników stabilizatora - poliuretany [STRONGFLEX].

Plany na przyszłość:

- prawa półoś;
- shortshifter;
- program [???]

Modyfikacje:

- tzw. "obrysowe oświetlenie" w przednich kierunkach;
- założona dokładka przedniego zderzaka (zaadoptowana z laguny - ph1);
- montaż Intercoolera;
- zamontowane zegary od GT (prawie plug&play).
- wydech przelotowy - w pełni ręczna robota


Galeria:

Na zimowym felunku

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Na letnim felunku, zaraz po oklejeniu i modyfikacji przedniego zderzaka ;)

Obrazek Obrazek

"Obrysówki"

Obrazek Obrazek

Regeneracja skóry

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Podsumowując, pomimo licznych wymian, wyższego spalania niż u konkurencji, niezbyt żwawego silnika jestem jak najbardziej zadowolony ze swojego nissana. Bardzo komfortowy, w miarę dobrze wygłuszony, z ogromnym bagażnikiem... I co najlepsze, funkcjonalne nadwozie, które jest w stanie wyprowadzić z akademika 2 studentów i jeszcze jednego z Torbą zmieścić ;) Gdybym miał kupić jeszcze raz ten samochód, to wcale bym się nie zastanawiał. A może pomyślałbym nad 2.0 benzyną?? Nieee ;)

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2015-05-11, 07:35 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 21 razy.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-05-06, 22:38

Gratulacje dobrego zakupu :)

Pokaż foty po regeneracji skór kanapy, może się ktoś przekona do takiego zabiegu.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1591
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-05-06, 22:57

Nie ma co sie przekonywac sam takie robilem i jestem zadowolony , co prawda po takim czyms za pol roku znowu bedzie bida , ale lepiej niz poszarpane ;) ogolnie fajnie :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-07, 13:47

Fajne wozidło :))
Co do motorowni .. zawsze można to i owo poprawić :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-05-12, 16:12

Dzięki ;) fotki skóry wrzucę jak już nałożę lakier zabezpieczający, bo sama farba szybko się zetrze.

Dzisiaj po trasie stwierdziłem, że zmierzę sobie przyspieszenie 80 km/h i wzwyż. Zamieszczam link:

VIDEO

edit:
scubzik pisze:Co do motorowni .. zawsze można to i owo poprawić
Owszem, można. Chciałbym założyć intercooler bo były seryjne CD20Ti, tylko, że jeździły w Largo...

[ Dodano: 2012-08-05, 19:10 ]
Jako, że ostatnio się co nie co zmieniło w aucie, wrzucam świerze fotki:

Obrazek Obrazek

A mianowicie, jak widać wleciały "świeższe" fotele z P11 SE. Jest grzanie dupy, ale na razie tylko fotel kierowcy, bo brakuje mi przełącznika i całej tej wiązki w konsoli środkowej. Wyrzeźbiłem więc swoją, tymczasową.

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 677
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-10, 13:29

Super primera, ładne wnętrze :-D
Też muszę u siebie założyć dokładkę od laguny :->
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-03, 20:09

adrionGT pisze:Też muszę u siebie założyć dokładkę od laguny
Tylko wiesz, "jedyny element który się w lagunie udał" (jak to stwierdził MlodyLDZ :D ), jest towarem rozchodzącym się jak świerze bułeczki ;) więc jak rzucą na sprzedarz w dobrych pieniądzach, to zaraz go nie będzie.

Mam pytania i prosiłbym o jakieś porady. Jako, że zbieram się do tego jak sójka za morze, w końcu się wziąłem za siebie postanowiłem poczynić jakieś kroki w stronę FMIC. Mając trochę czasu, pokręciłem się po okolicy w WPY i popytałem o używki. Mam możliwość zakupić ICek z astry G oraz od renault mastera w cenie 80 zł. Z tym, że astra miała udokumentowane 123k przebiegu i ICek nie usmarowany jeszcze olejem, suchutki, a od renówki taki sobie, jak przejechałem palcem po przewodzie w środku to się ubrudziłem olejem.
Ten od renówki nie za bardzo mi pasuje, bo mam mało miejsca ze względu i na chłodnicę klimy, i te przewody (od oleum chyba) z przodu, takie "amelinowe" powyginane zaraz za zderzakiem. A ten od astry zmieściłbym (patrząc na zderzak od frontu) po prawej stronie za lampą. Oczywiście wiem, że poprowadzenie przewodów to rzeźba i tu i tam, ale da się zrobić. Tylko teraz co byście mi doradzili w tej sprawie.

Od astry:
Obrazek Obrazek

Od mastera:
Obrazek Obrazek

Jak bym zamontował, to z założenia do silnika dostawałoby się chłodniejsze powietrze niż dotychczas, co za tym idzie, więcej tlenu i mieszanka będzie bardziej nasycona. Teoretycznie osiągi silnika wzrastają, szczególnie przy wyższych partiach obrotów, ale czy przy tej samej dawce ON nie będzie to jednak trochę za ubogo?

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2012-09-03, 20:30

Jak dobrze pamiętam to na NKP była p11 2.0TD+i poszperaj :) tak chłopaki ogarneli i wyszło bodaj 110 zaropiałych rumaków :)
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-03, 20:59

Wiem wiem że było, z tym, że oni podlewali dość gęsto ropy i boost up, a ja na razie bym się chciał obejść bez tego.

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-09-03, 21:37

Wiooreck pisze:"jedyny element który się w lagunie udał" (jak to stwierdził MlodyLDZ :D )
Ja tak stwierdziłem? :mrgreen: Chyba pora zmienić dupowóz na coś innego, skoro tak o nim mówię... :P Wiooreck, nie mogłem tak powiedzieć, bo i wygodne i się nie psuje(jedyny egzemplarz chyba), chociaż ostatnio gorzej. ;) I ważne, jak to mówiłem byłem autem, czy bez? <piwosz> :lol:

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1174
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2012-09-04, 06:35

Mlody, jak juz to jeden z dwoch egzemplarzy :mrgreen:
No to Wiorek dzialaj, i zobaczymy co tam wyjdzie :)

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2607
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2012-09-04, 07:19

Wiooreck pisze:Mam możliwość zakupić ICek z astry G
wg mnie nie bierz od Astry bo jak patrzeliśmy u ADEXa to ten icek jest jednym z najmniejszych jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Wiem że jak u niego była mowa o wymianie Icka na większy to coś było napomknięte że od razu ( jak by automatycznie i bez ingerencji ) podniesie się doładowanie o 0,1 bara
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-04, 15:33

Z tym, że rozmiarami i parametrami turbiny z astry i z primery są podobne, więc myślałem, że by się nadała. A przypomnę, że u mnie jest maleństwo T2 garretta. Znowu w masterze jest K03-055, to już dość mocne turbo więc i spory cooler potrzebny...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-09-04, 20:47

Chinola zapodać jakiego do uturbionych beznyn wrzucamy:
http://fmic.pl/product.php?id_product=11

Do tego coś z wydechem pokombinować bo fabryczny to gorzej niż dramat...
Po obu zabiegach 500obr.min wcześniej powinno to już generować maks momet.
Ogólnie po filmiku nie ma tragedi z przyspieszeniem, myślę że w trasie 1.6 pewno by to to objechało :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-26, 19:40

Jest postęp. FMIC założony, półtora dnia dłubania łącznie z rozłożeniem i złożeniem przodu. Zaczęło się od przejażdzki jeszcze raz na szrot, po przystawieniu tego coolera z mastera stwierdziłem że nie da rady go założyć, za duży i go nie zmieszczę za chiny ludowe. Padł wybór na ten z astry. Wybrałem jedyne (chyba) słuszne miejsce, ze względu na brak miejsca pod maską nawet na włożenie zapałki. Przewody poprowadzone pod samochodem do komory silnika (również na brak mozliwości, bez ingerencji w przód pojazdu). Po zmontowaniu tego wszytkiego, dzisiaj się przejechałem, nie obyło się od razu bez niespodzianek, za słabo ściśnięta opaska i po depnięciu przewód się zsunął. Przewód założony, druga próba i jedzie. Ale po powrocie znowu d*pa, muszę wymienić rurę. Ogólnie samochód jakby się lepiej zbierał, nie wiem czy placebo, bo nie zdążyłem się najeździć... Niestety u siebie mam problem z dostaniem czegokolwiek na miejscu, a już o jakiś rarytasach typu rury alu i profesjonalne łączniki trzeba zapomnieć. Jedyne co można dostać to jakieś rury z cienkiego pcv, reszta, to co przyjdzie mi na myśl podczas przeglądania sklepów. Ogólnie, profesjonalizmu brak ;)

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2012-09-27, 22:28 ]
No i w końcu sukces, zero awarii, samochód jedzieeeeee :D I teraz chyba najgorsza faza, faza długoterminowego testowania przed decyzją o hamowni ;p

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Jeszcze czeka mnie smyrnięcie zderzaka od środka. Ale to już kiedy indziej.

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1174
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-03-27, 17:14

I jak wrażenia?

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-03-27, 18:07

Ten IC zrobiłeś z braku czasu czy nie chciało ci się rzeźbić :?:

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1721
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-03-27, 19:55

Jak to się stało że mnie ominęło że wszystko poskładane.

Wiooreck
gratki że hula. Jakiś wykresik kiedy będzie ??
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Jest jakieś kombi

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-27, 20:01

Tak szczerze powiedziawszy, to miał być niskobudżetowy eksperyment, bez większej ingerencji w konstrukcję samochodu. Oczywiście, eksperyment jak najbardziej się udał, ja osobiście jestem z tego zadowolony, bo czuć różnicę (małą, tak jak mały jest ICek, ale czuć) :) I nawet okazało się, że po skompletowaniu elementów, to tylko "plug&play"

Bardzo mnie zastanawia kwestia ingerencji w dawki paliwa. Wiadomo, że nie wyciśnie się na tym setupie dużo, ale chciałbym chociaż doprowadzić do prawidłowego afr'u, którego nie dało rady nawet zaobserwować, bo na Macowej sondzie poza skalę wychodziło...

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-03-27, 22:07

A co ma chłodzić ten śmieszny IC bo chyba nie powietrze

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 774
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-03-27, 22:14

Maro, To jest tylko 90konny diselek :D Tutaj wiele nie potrzeba :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-03-27, 22:18

Dobry dolocik up bosta i wydech zrobić to można nieźle ugrać a po wymianie dmuchawki na większa to i za 200KM i 400Nm :-D

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 774
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-03-27, 22:20

Ten silniczek podobno ma dość mocny dół bo maniacy z turbokillersów chcą zrobić hybrydę CA(D)20DET . Dół od diesla góra od CA18DET :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-28, 00:49

Maro pisze:A co ma chłodzić ten śmieszny IC bo chyba nie powietrze
Chciałbym zauważyć, że oryginalny IC jaki występował w CD20Ti był także malutki i śmieszny, a na dodatek był zamontowany też nad silnikiem. I fabryka wyciągała z takiego dolotu 105 KM. A ja mam to od frontu, więc myślę, że fabrykę mógłbym dogonić, nawet i na tym. Z resztą kwota za jaką to wyrzeźbiłem też jest śmieszna, mało kto mi w to wierzy a działać działa i już 5 tyś. km bezawaryjnie przejechało, w sumie nawet można powiedzieć że w każdych warunkach - zdało egzamin.

Wykres bym zrobił nawet sam dla siebie, ale kurde, zestroić muszę. A gdzie..? Hmm...

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-03-28, 09:38

Naprawde nie dało się umieścić tego w zderzaku żeby całą powierzchnie chłodziło :?:

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-30, 11:07

No jest przeciez w zderzaku, a dokladniej to za zderzakiem :P Sam masz taka primere, to zreszta powinienes wiedziec, ze tam za zderzakiem bez ciecia, snopu iskier i w miare coolera na wymiar wraz z orurowaniem, to ciezko cokolwiek upchac. To nie p11.144 za ktorej przednim zderzakim mozna schowac dwa worki ziemniakow :) nasze dwa modele roznia sie tez silnikami, inne gabaryty gdzie indziej osprzet, a poza tym, turbine zamontowales pewnie w tym samym miejscu co wszyscy, wiec dodatkowe miejsce na dole miales na dolot.
Tak czy inaczej, na razie tego nie bede zmienial, moze wpadnie mi kiedys w rece wieksze turbo, to bedziem cudowac.

A teraz tak na serio, czy jest mi w stanie ktos cos doradzic, co moge zrobic z tym, o ile to mozna tak nazwac, strojeniem? Moze ktos z was przerabial to kiedys w jakimkolwiek dieslu z elektroniczna pompa? Czy musze sie szykowac na swinke tak jak i w benzynie, czy moze da rade to jakos inaczej rozwiazac?
Wiem, ze mozna jeszcze nastawnikiem regulowac, ale to jest malo precyzyjny sposob.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-30, 12:33

Obrazek

Mi się taki zmieścił :P

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-11-15, 22:24

Dawno nie aktualizowałem tematu.

Jakoś wyleciało mi z głowy, ale w ciągu ostatnich 10k km założyłem m.in. nowe tarcze i klocki z tyłu. Co się okazało, mam zaciski (i automatycznie jarzma) takie jak w Maximie :) . Grzało się również jedno koło bardziej, więc sprawdziłem też tłoczek. Okazło się, że jest do wymiany, bo skorodował, więc kupiłem i założyłem cały zestaw naprawczy z uszczelkami i gumami osłonowymi.

Wymieniłem również prawy przegub, bo już zaczynało się klekotanie podczas skręcania (ciche bo ciche, ale po pęknięciu półośki wolę mieć ukł. napędowy w pełni sprawny).

A wczoraj wleciały, po 40k km od pierwszej wymiany tarcz i klocków, nowe klocki z przodu. Przy okazji sprawdziłem stan elementów przedniego zawieszenia i wymieniłem tuleje gumowe lewego łącznika stabilizatora. Nie miałem oryginalnych, ale za to znalazłem idealnie pasujące nowe zafoliowane tulejki od samochodu marki Łada w szufladzie :D tata kiedyś miał dużo takich radzieckich samochodów, to i sporo drobiazgów się wala po garażu ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8351
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-15, 22:30

Wiooreck faktycznie, dawno nic nie pisałeś w temacie :D

Co do łączników stabilizatora i gum do nich to ja mam wrzucone poliuretany i powiem szczerze, że dzięki temu łącznik wolniej się zużywa. Guma się dość szybko wybija, łącznik zaczyna latać, a potem to już wiadomo co się dzieje :D A poli trzyma i się nie wybija ani nie odkształca :D .

Przy okazji, widziałem Primerę na żywo - ładnie się prezentuje i jest zadbana.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-11-16, 00:08

fajny projekt, sam ciekawy jestem ile da sie z tego wykrecic??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”