Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba, Zielkq, janusz

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams

Post autor: Adams » 2009-12-25, 03:03

Hej,


wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:

Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.

Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:



Pod maską:


Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)


Przeniesienie napędu:

Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a


Zawieszenie i hamulce:

Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu


Wnętrze:

Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)


Na zewnątrz:



Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów ;]

Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.

To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac :)

Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:

Obrazek

Obrazek


Pzdr B)
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:19 przez Adams, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
FiliX
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 06:40
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: FiliX » 2009-12-25, 06:39

Ha mialem kiedys Micre w podobnym kolorze:P

A tak serio to widac duzo wlozonego serca;) Powodzenia!
www.micra.go.pl - i wszystko jasne:)

Kubuś - viewtopic.php?p=4344

Jonny - viewtopic.php?t=394

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2009-12-25, 10:23

Jesteś Skromny i Wielki. Gdyby nie moje P10 ukochane, to S14 też bangla. Przecież to Nissan. Może xkarol dostanie na gwiazdkę za rok :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2009-12-25, 18:33

piękny i maksymalnie dopieszczony i zadbany wózek.
Ps. wiesz na co czekam w nowym sezonie ;)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-25, 20:30

Hehe :) Dzieki Panowie :)

@Bullit - ok, obiecalem i nie bede sie wykrecal: ustawimy sie na kresce jak tylko pogoda pozwoli ;-)

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2009-12-25, 20:44

na kresce :-o nie zdążył bym zobaczyć gdzie pojechałeś nawet :) albo wysiadłbym z fury bo bym myślał że stoję jak byś mi odjechał :)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-25, 20:46

:-P
Przewozka oczywiscie bedzie :)

btw w sumie w temacie o aucie powinien byc jakis opis osiagow, ponizej stan na 09.2009, przy czym z odczytow na gtechu wyglada na to ze na samym koncu pomiaru odpuscilem lekko noge z gazu:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Rzeznik
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 15:43
Lokalizacja: KNZ/ŁDZ/Piotrków

Post autor: Rzeznik » 2009-12-25, 20:49

uwielbiam ten kolor 200sx'ów, fajnie że nie styrany driftami mocno, widać że bardzo zadbane autko :D a tak z ciekawości spytam ile Ci pali to cudeńko? :D

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-25, 21:05

Bardzo roznie... W sumie na trasie gdy jechalem jak emeryt to szczeka mi opadla poniewaz spalanie wyszlo ponizej 9 litrow. W miescie przy normalnej jezdzie (wiekszosc spokojnie czasem ostrzej) 15-17, ponownie w miescie ale z wieksza iloscia wypadow na jakies radosne pojezdzawki 17-20, a z gazem w podlodze, no coz... 10,5 litra paliwa do baku i zjazd na stacje po 24,7 kilometra :roll:

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3064
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-25, 21:21

Wiesz co Adam .... Twoje auto jest chore .... u każdego kto się zbliży wywołuje ślinotok i wytrzeszcz oczu ...
:mrgreen:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-25, 23:02

Tak, wozik jest zdecydowanie ponadprzeciętny! Planuję zakupić takie felgi do Sunny. Miałeś już z nimi jakieś przygody (pogięcie, prostowanie itp.)?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2009-12-25, 23:46

Furka fajna,sam bym chcial taka miec ale to tylko mozna pomzyc.
A co do tego co pisales ADAMS to bogaty musisz byc,skoro jestes studentem i stac cie na takie auto. Pozdro.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-26, 00:30

jak kombinujesz to masz..

Adams zawsze Twoja 2-seta mi sie podobala... chyba mialem okazja ja kiedys usłyszec w wawie.

Masz jakies plany co do dalszych modyfikacji..

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-26, 01:28

@Bodek - jakdotad udalo mi sie zaliczyc kilka porzadnych wyrw w jezdni i jest na nich tylko jeden slad - marginalne odgiecie na rancie ktore nie odbilo sie w widoczny sposob na wywazeniu felgi. Wiec z moich doswiadczen wynika ze pomimo ze lekkie i "filigranowe" to twarde i dobre na polskie drogi :)

@Homik - wiesz gdyby tak bylo to pierwszy post bylby przynajmniej 2 albo 3 razy dluzszy ;)

@Ryba - na cargo w sezonie bywam czesto bo mam rzut beretem wiec na bank bedzie okazja :) co do planow to najpierw lekkie przerobki w tylnych drazkach zeby moc dobrze ustawic kat nachylenia kol, potem dokonczyc hamulce - zrobic tyl na porzadnych tarczach 280mm (je juz mam), tylko nie wiem czy bede ruszal zaciski czy nie no i troche manufaktury z tym bedzie. Nastepnie stabilizatory i zbieranie funduszy na stage 3a czyli 1.4 bara z gt2871r (no ale to juz dlugofalowe dzialania).
Gdyby to ostatnie sie udalo to moglbym wreszcie powiedziec ze jestem zadowolony z mocy generowanej przez autko :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2121
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-26, 11:38

Przypominam ze to temat o nissanie Adamsa a nie jaka ma swinke skarbonke.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-27, 13:24

Pan Moderator nas tu do pionu stawia;]

280 mam na przodzie 4 tloczki daja rade z Twojego modelu ;)
ale na tył ??
Adams jak to zrobisz na standardowych zaciskach??

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2009-12-27, 13:34

piekny samochód!! dbaj, pieść ...niech ci służy w takim stanie jak najdłużej:) zrób filmik jak to jedzie

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-28, 17:01

Dzieki Besel - staram sie jak moge :) A na filmik trzbe bedzie poczekac az aura umozliwi choc troche trakcji...

@Ryba - bede musial zrobic adapter wysuwajacy seryjny zacisk o rowno 1cm (inne parametry tarcz sa takie same tylko ze sx ma seryjnie 258mm a ja chce wstawic 278). Jak juz bede mial zaciski od sx'a w reku to sprawdze tez czy przypadkiem zacisk od a32 nie pasowalby plug and play - watpie ale byloby to ciekawe rozwiazanie bo ma wieksze klocki i podejrzewam ze tloczek. Mial byc swap na tarcze i zaciski z z32 (wentylowane + 2 tloczki) ale stwierdzilem ze po pierwsze to o wiele wieksza masa wirujaca a po drugie raczej zbyt duza sila hamowania akonto tego co jest z przodu (a sa 330mm nacinane brembo na seryjnych zaciskach + project mu b-force).

Tarcze od a32:
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-28, 17:20

Super.. jakie klocuszki do tego??


Ja zamontowałem od 200sx S14 zaciski, i wszytsko fajnie gra.

Mam pytanko bo moze obilo Ci sie o uszy.. jakie był rozstaw śrub w 200-setkach..

Znalazłem tarcze 280mm z rozstawem 4x144,3,

http://moto.allegro.pl/item864421457_ta ... 280mm.html

Zdziwilo mnie to trochę bo 200-setki maiły z tego co wiem 5 szpilek.
Jednak taka tarcza bez żadnych przerobek wchodzi do mojej primery.
Fakt firma jest lipna ale to tylko przyklad..

Mam jeszcze jedno pytanko, odnośnie adapterów. Gdzie je mozna znaleść?

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 937
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2009-12-28, 18:09

Mikoda nie jest lipna :papa:
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-28, 19:06

wronek, jest fatalna.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2121
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-28, 19:19

Ryba, s13 mial 4x114,3 a s14 5x114,3.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-28, 19:47

dylson pisze:Ryba, s13 mial 4x114,3 a s14 5x114,3.
o ile sie nie myle to S13 z SR20DET rowniez mialy juz 5x114,3, a 4x114,3 byly tylko przy CA18DET.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2009-12-28, 20:23

Nissan 200 SX, rok 88 > 94 :: 4x114,3, o66,1, ET 38
Nissan 200 SX, rok 95 > :: 5x114,3, o66,1, ET 38

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-28, 22:54

Ha.. no to waidomo jakich talerzy teraz potrzebuje i do jakiego modelu wejdą do mnie bez wiercenia dziur :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-28, 23:18

W wypadku poszukiwania info o tarczach hamulcowych bardzo polecam katalog online brembo - mozesz tam wyszukiwac po modelu auta ale rowniez po wszystkich waznych parametrach. Co do klockow to beda hawk hps albo hp+ o ktorych naczytalem sie bardzo dobrych opinii (albo w sumie project mu b-force o ktorych sam mam bardzo dobra opinie :) ).

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-31, 12:51

Rowniez papierowy sie spisuje, ale dla pewnosci najpierw sam zloze przod na pewnych tarczach 4x100 z czterotloczkowymi zaciskami a potem bede sie chwalil od czego sa ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3622
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2009-12-31, 17:35

a może założyć od 350Z ? tam są tarcze 330mm i 4-tłoczkowe złote zaciski Brembo. Mam takie na stanie bo będę zakładał je do Maximy.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-31, 18:18

324mm :) i generalnie sa w pelni plug and play do s14 (trzeba tylko o 2mm rozwiercic otwory w jarzmach) ale w sumie maja jedynie troche wieksze tloczki no i material to alu . Dalem sobie z ta opcja spokoj bo stwierdzilem ze i tak powinnien dobrze hamowac z tym przodem ktory jest a jak bede chcial isc dalej to juz po prostu big brake kit. W tej chwili ceny brembo z z33/r34 sa na tyle wysokie ze opyla sie juz chyba bardziej kupic 8tloczkowe ksporty z jakiegos zakupu grupowego - a przynajmniej ja przyjalem takie zalozenie :)

[ Dodano: 2010-01-06, 16:35 ]
Jako ze temat wydaje mi sie troche ubogi w fotki, a co za tym idzie bardziej nudny... postanowilem wrzucic kilka z roznych prac przy aucie. Nie mam zamiaru robic pelnej dokumentacji modow ale opisac kilka zdjec ktore mam juz wrzucone gdzies w siec :)

- instalacja FMIC'a okazala sie stosunkowo prosta, przed nim pod maska goscil jeszcze smic z S15:
Obrazek
Obrazek

- turbinka dostala nowe uszczelki, szpilki, etc no i przewody w oplocie:
Obrazek

- i actuator Forge'a na 1 bara:
Obrazek


- przy elektryce czasami sporo sie dzialo :)
Obrazek

- choc i tak najbardziej stresowalo mnie zawsze wlutowywanie chipow w ecu (jakdotad bezbledne):
Obrazek

- hamulce, o ktorych byla mowa, wygladaja z przodu w ten sposob:
Obrazek

- akumulator wylecial spod maski:
Obrazek

- do kufra:
Obrazek

- zeby zadbac o paliwo wrzucilem walbro (pierwsza rzecz zrobiona przy aucie...) i wtryski 555cc nismo:
Obrazek
Obrazek

- przy wkladaniu nowych wtryskiwaczy wypolerowalem kolektor dolotowy:
Obrazek
Obrazek

- na probe zdjalem spoiler i tak juz zostalo, zostaly tez nieudolnie zalatane otwory w klapie bagaznika... przynajmniej do czasu zakupu klapy z laminatu:
Obrazek

- gdy zdjalem skrzynie wymienilem praktycznie wszystko do czego byl w miare latwy dostep, oczywiscie kluczem programu byly ponizsze:
Obrazek
Obrazek

- zajalem sie tez malym odnowieniem samej skrzyni:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-01-27, 20:20

Pięknie tylko pozazdrościć furmanki :-o Polerka kolektorka pierwsza klasa 8-) I widać, że projekcik się rozwija. Powodzenia w dalszych modach.
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”