Dobre sportowe klocki hamulcowe - jakiej firmy?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Dobre sportowe klocki hamulcowe - jakiej firmy?

Post autor: Modzelitto » 2012-03-24, 18:48

Witam. Tydzień temu na jednej z krajówek miałem gwałtowne hamowanie z 220 do 0km/h ( złapałem się z Volvo V70 2.5) Klocki dały rade, ale zaraz po tym nie szło już normalnie hamować. Tarcze się zwichrowały, szarpie, piszczy itp. I teraz pytanko do Was- jakie klocki polecacie do typowego street'u? Układ będzie oparty na tarczach 4x Mikoda GT i przewodach HEL'a + dobrym płynie. Żywotność nie gra znaczącej roli, skuteczność jak najbardziej.
Pozdro
QG15+

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2012-03-24, 19:03

Podobno Mikoda GT od standard nie różni się zbytnio, po za tym że jest to nacinana i nawiercana tarcza.
Co do klocków to raczej coś miękkiego
Ferrodo DS performance
ATE, jest wersja sportowa tych klocków o b. dobrych parametrach nazwyają się POWER PAD,może jest już do Almery dostępna, początkowo tylko do VW robili
EBC black
Textar

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2004
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-03-24, 19:50

a zielone green stuffy ebc
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-03-24, 19:55

Ja mam zielone EBC u siebie i w sumie moge polecic ,sprawdzaja sie przy agresywnej jezdzie
Obrazek

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-24, 19:56

Berry to co wymieniłeś jest praktycznie niedostępne. Będę się skłaniał chyba ku EBC, tylko które te Stuff'y wybrać? :-| Jak ktoś ujeżdża któreś z tej serii niech się wypowie...
Shadows a coś więcej? Mocno pylą? Jak agresywnej? Od ilu km je masz?
QG15+

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-03-24, 20:05

Zrobilem na nich ok 4tys km i powiem Ci ze prawie wogóle niepyla (na zwyklych klockach felga by byla czarna a na EBC nic) , jak sie troche zagrzeja to czuc duza róznice do seryjnych szczegolnie przy duzych predkosciach. Noi i ten zapaszek przy otwartej szybie jak sie mocno goni po miescie i nagle hamowanko bo czerwone złapało
Obrazek

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2012-03-24, 20:25

Shadows jakie tarcze masz założone?
Pytanie czy Mikoda wytrzyma Greena

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-03-24, 20:41

Seryjne mam tarcze (niepamietam jakiej firmy ) , po 4tys niewidac niepokojacych znakow jezli chodzi o tarcze , zreszta na stronie EBC producent pisze ze Green'y daja rade z seryjnymi tarczami
Obrazek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3446
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-25, 00:00

jeśli chodzi o klocki to jak najbardziej polecam TRW, kiedyś Ferodo Premiery polecałem ale już się popsuły. jeśli uda Ci się znaleźć to kupuj też Hawk i oczywiście EBC, ATE też podobno są dobre ale osobiście na nich jeszcze nie jeździłem.

Reasumując: ATE-->TRW-->HAWK-->EBC :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2012-03-25, 06:20

Ferrodo DS performance
uzywalem w civicu, wytrzymaly 15 tys dosc ostrej jazdy, zbytnio sie nie pylily troche piszczaly, roznica miedzy zwyklymi premium mega....

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2012-03-25, 06:41

Koszt EBC green na przód 250zl, tył 240zł , to chyba drożej od kompletu tarcz mikody.

Faktycznie mało dostępność klocków, na stanie widze ATE,TRW,Kashiyama,ABEi jakieś Hert+ buss, te ostatnie tak drogie jak EBC

Jutro sprawdzę dostępność Ferrodo
Edit:
fds604 ferrodo DS cena 380zł na przód :mrgreen:

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-25, 08:01

Ferodo odpada, za drogie. Wczoraj rozmawiałem z firmą Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód, 110- tył, więc nie jest źle. Co do klocków, to czekam na odpowiedz EBC Polska, bo na dzień dzisiejszy do Almery GTI w ofercie mają tylko OEM za 280zł na przód. Jak się uda zamówić do wezmę Green'y, jaknie to te OEM...
QG15+

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2012-03-25, 08:31

OEM mówisz o Black-Ultimaxach?

Wszystkie są dostępne, ceny
Green 270zł
Red 330zł
Yelow 370zł

Przed wymianą warto by było sprawdzić bicie piast, jak dużo hamujesz żeby tarcz nie pokrzywiło, wymienić płyn, i bardzo istotne nasmarować tłoczki-to naprawdę dużo daje;)
Ostatnio zmieniony 2012-03-25, 08:44 przez Berry, łącznie zmieniany 2 razy.

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 372
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-03-25, 08:41

Po pierwsze do po co dobre klocki to słabych tarcz? Lepiej mieć lite przyzwoite tarcze jak chce się dobre klocki kupić. Klocki hawk są jak najbardziej do polecenia.
A jeżeli chodzi o komplet, to tarcze i klocki textara mają super stosunek jakości do ceny.
Jeszcze bardzo dobre są klocki Jurid.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3446
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-25, 09:12

Modzelitto pisze:Ferodo odpada, za drogie. Wczoraj rozmawiałem z firmą Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód, 110- tył
jego dom/firmę mam praktycznie pod samym domem, żeby nie powiedzieć oknami, muszę do niego kiedyś zagadać żeby po sąsiedzku dobre ceny robił :-)

Jurid i Textar robia też klocki i okładziny do ciężarówek więc materiał musi być dobry, ciekawe czy dużo się różni skład okładzin ciężarówki/osobówki
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 1909
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-03-25, 10:32

Modzelitto pisze:Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód
...lita, czy wentyl nacinany i nawiercany?
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1327
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-03-25, 12:27

ja mam komplet MIKOD GT + klocki ATE i taki zestaw moge polecić, wiadomo że EBC czarne będą lepsze ale cena robi różnicę.
Dark Shadow

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-25, 19:10

Berry pisze:OEM mówisz o Black-Ultimaxach?
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
Ali-En pisze: po co dobre klocki to słabych tarcz?
A według Ciebie dobre tarcze to jakie? Tylko nie mów że EBC, czy Brembo... W tej cenie nic lepszego nie dostanę. Mądrze je dotrzeć i posłużą długo. Po torze nie latam, więc rozgrzewać do czerwoności hebli nie będę.

Hahkuh tarcza jest wentylowana, nacinana i nawiercana. Bozarto to pakowacz- w środku jest Mikoda GT.
QG15+

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 372
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-03-25, 22:01

Modzelitto pisze: A według Ciebie dobre tarcze to jakie? Tylko nie mów że EBC, czy Brembo... W tej cenie nic lepszego nie dostanę. Mądrze je dotrzeć i posłużą długo. Po torze nie latam, więc rozgrzewać do czerwoności hebli nie będę.
Np takie bedą lepsze niż mikoda. No chyba że dla wyglądu kupujesz....
http://moto.allegro.pl/tarcze-zimmerman ... 16725.html
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-03-25, 22:17

Możesz poszukać tarcz DBA jak chcesz mieć pro wyrób :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Berry
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-11-06, 07:52
Lokalizacja: ZWC

Post autor: Berry » 2012-03-26, 09:52

Alien dobrze gada...tarcze sprawdzone, Mikoda u mnie się nie popisała.

Będę sprzedawał na pewno klocki TRW w b.dobrym stanie, ale kiedy nie wiem

Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany ;(
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6

elmer80
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-03-26, 21:16

Coś w temacie

Czyli, nie istnieja tarcze i klocki ATE, tarcze Textar i Ferodo, klocki Brembo i klocki Zimmermann. Nie ma również producenta, który produkuje jednoczesnie tarcze i klocki.
W Europie jest kilka odlewni tarcz i 10 razy wiecej pudelek dla nich.
Zimmermann pracuje dla siebie, Textara i 1/4 ATE. Brembo kiedys dla Ferodo, Textara i ATE , ale to samo ATE zamawia także tarcze w Czechach i w Chinach.
Mikoda, czesc produkcji kieruje do Niemiec, podobno wracaja do nas jako Juridy. TRW w 2006 r. kupilo fabryke klockow Remsa w Hiszpanii.
Tylko klocki z Ferodo, Textara, Pagida, Jurida i Galfera idą na pierwszy montaż do wszystkich samochodów seryjnych!
Zaciski natomiast robia ATE, TRW, Bosch i Brembo.
Mowa oczywiście jedynie o firmach tzw znanych , OE.
Klocki cywilne naprawde poprawiające skutecznośc hamowania to HAWK HPS i Carbone Lorraine. PIerwszych nie mge namierzyć do primery lecz ich ceny wahaja sie średnio od 300 do 500 zł do innych aut natomiast te drugie to juz wydatki rzędu 600+
Sory że tak nie do końca na temat ale właśnie sam śledzę temat hamulców. Dopiero zacząłęm.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 849
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-03-26, 21:49

Elmer, widzę że niezłą kopalnię wiedzy ogarnąłeś. Ciekawe informacje.

Ja dodam, że w Sunnym miałem tarcze przód ATE i do ostrej jazdy się nie nadawały bo po zagrzaniu dostawały sporego bicia. Klocki trw paliłem, klocki Ferodo paliłem, o tańszych nie wspomnę bo dym szedł. Najlepsze jakie jeździłem (ale też udało mi się je zagrzać) to Nisshinbo, które swego czasu Osa miał w ofercie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-03-26, 22:45

Sprawdziłem stare klocki przód, miałem ori z logiem nissana... Producent: Jurid :-D Lepsze były, niż TRW, które mam teraz. System hamulcowy ATE, wsio się zgadza z tym, co wyszukał elmer. To zabieram się za szukanie kompletu na tył, ale zmieniam trochę preferencje co do producentów, dzięki elmer :-D
pozdr. Kamil

elmer80
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-03-26, 22:54

A te klocuszki to zwykłe cywilne były i na zimno normalnie łapały? Jak z piszczeniem?
Są jeszcze w ofercie?
Na razie jestem przy zestawie znanym i nudnym i wszystkie znaki wskazują na to ze jednak optymalnym przy normalnych pieniadzach czyli brembo +ferodo ew textar. No i te Hawki mnie cały czas intrygują. Napisałem do paru gości czy wystepują do primery bo w katalogu jakoś nie znalazłem ale moze z blizniaczego modelu jakiegoś. No i ważna jest tez cena.
Aha , co do klocków green stuff spotkałem się z opinią że są niewiele lepsze od zwykłych ferodo (jezeli chodzi o sama skuteczność hamowania, nie poruszamy tematu odp na wys temp). Alternatywą dla ebc są klocki Black Diamond ciutke tansze lecz podobno o tych samych parametrach klik (moze ktos wypróbuje) .Ale i tak obydwa te klocki nie dorównują wspomnianym Hawk-ą.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 372
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-03-26, 23:03

elmer80 pisze:Zaciski natomiast robia ATE, TRW, Bosch i Brembo.
A nissin?

A jak kupujesz dżem TIP w realu, który robi dla nich Łowicz to jest to to samo co oryginalny łowicz? Wątpię, ba, nawet jestem pewny że nie.
Tak samo jest w motoryzacji, skoda też należy do gruby VW, ale nie znaczy że jest to ten sam samochód co audi albo bugatti. A to że coś wychodzi z tej samej fabryki nie zawsze oznacza że musi być tym samym. Materiały zastosowane do OEM mogą być zupełnie inne.

Takie generalizowanie i upraszczanie może dość mocno rozminąć się z prawdą.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

elmer80
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-03-26, 23:33

Wymieniłem firmy mające największa część rynku. Zawsze znajdzie się jakaś nisza, zawsze znajdą sie firmy dla nas egzotyczne produkujące na inne rynki zbytu. Skupiłem się na
rynku europejskim, tym który nas bardziej dotyczy. Nie twierdzę że to wszystko jest prawdą jedyną, piszę co wyczytałem. Temat jest do dyskusji. Do "obrobienia" A czy części OEM są zupełnie innej jakości czy nie? Czy lepszej i czy zawsze? Myślę że prawda leży gdzieś po środku. Fakt jest jedynie taki, ze brandy ze sobą współpracują w taki sposób że nigdy nie mamy pewności kto tak naprawdę jest producentem danej części a kto uzyczył nazwy. A co to ma na celu, kto i jak na tym zarabia i co to oznacza dla Nas do końca nigdy nie wiadomo.
Poza tym torszke już pózno i troszkę cięzko mi się mysli. Jak coś nowego mi wpadnie, to maznę co nieco.
na razie 120KW/270Nm

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-27, 12:30

Elmer fajnie to opisałeś, ale artykuł który podałeś w linku to nic innego jak reklama Ferodo. Poza tym wydawać 600+ na klocki, do tego odpowiednie tarcze, to moim zdaniem lepiej opłaca się zainwestować w big brake kit, np. z 200sx. Ktoś to ostatnio robił w Primerze GT, więc może się wypowiedzieć co do kosztów.

Powracając do tematu, wybór padł na EBC GREEN STUFF przód, NISSHINBO tył. Mam nadzieję że się sprawdzą, zwłaszcza, że szykuje się niedługo dość mocny power up.
QG15+

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 1992
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-27, 14:57

Modzelitto pisze:EBC GREEN STUFF
Po ile to masz ?

Z tych o których była mowa mogę mieć Textar albo kashiyama. Jakoś do trw czy ferrodo nie mam pewności co do jakości jako klocki do szybszej jazdy ... no i pylą mocno.
Z nissanem od 2005 roku :)

Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1451
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-27, 15:06

Szymeq pisze:Po ile to masz ?
270 + przesyłka
Bozarto w komplecie z tarczami sprzedaje klocki TRW. Mój kumpel zdecydował się na taki zestaw przód tył i teraz z perspektywy czasu mówi, że to nie jest dobre połączenie. Auto to Alfa 156 2.4JTD po chipie na 160KM/400Nm
QG15+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”