Opony wyczynowe

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

pawelas
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-06, 22:14
Lokalizacja: Sopot

Opony wyczynowe

Post autor: pawelas » 2011-11-17, 15:51

Proponuje założyć temat o oponach. nasza wiedza itp związana z torami/pojeżdzawkami/ miastem i konkretnymi typami upalanych opon
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez pawelas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 849
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-11-21, 18:57

Z początku był tu dział na temat felg i opon ale został przeniesiony/podporządkowany do działu porad eksploatacyjnych. viewforum.php?f=90&start=0&sid=dc3ceaa4 ... 44d85e0587

Niech ten temat będzie stricte Performace'owy przez Duże P
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-03, 17:10

Jakie opony kupić. Dużo osób mówiło o MArkgumach, ale jaki model?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-03, 21:49

margum to nalewki.
ja preferuje toyo.

do czego gum szukasz?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-03, 21:50

Brak trakcji przy starcie na 1/4 mili na zlocie :(

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-03, 21:54

no to przydaby się miekki slick

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-03, 21:56

NO ale jaki?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-03, 21:58

jaki masz budżet?

[ Dodano: 2013-06-04, 07:10 ]
jak chcesz coś wyczynowego to np Avon koło 1000zł za szt.

toyo jest du zo tańsze, ale jak to ma być tylko na ćwiartkę i nie bedziesz po ulicy tym latał to faktycznie chyba margum bedzie najtańszy ale nie znam ceny. orientowałeś się ile margum kosztuje?np 15".

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-06-04, 07:49

toyo r888 kupuj

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-04, 08:45

MArkgum ma tyle róznych bieżników, że nie wiem jaki jest optymalny.

R888 nie ma w takich rozmiarach by mi weszły. Muszą być 215/40 lub 225/35 R17

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 354
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2013-06-04, 09:57

jesli opony mają byc na ulice i czasami tor czy 1/4 to wydaje mi sie że dobrym wyborem będą federale 595 rs-r. Sam jeszcze nie testowałem ale mam zamiar kupować a opinie bardzo pozytywne i podobno duzo mniejsza scieralnosc niz R888
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=80369
tutaj masz troszke opisane i opis testu tez jest

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-04, 10:10

Wg Coobcia to opona na pojeżdżawki a nie na 1/4, bo faktycznie tak się nie ściera i klei, ale przy gwałtownym ruszaniu jest lipa

P.S. Przy okazji na jaki rozmiar zmienić? Schodzić do 15" lub 16" czy zostać przy 17"?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-25, 16:18

EDIT.

Znalazłem fajne wyjaśnienie co oznacza w oponach rajdowych np rozmiar 210/650 17

210 - szerokośc w mm

650 - wysokość całkowita opony, czyli felga plus opona. W tym wypadku (650 mm - 17" (432 mm))/2 = 109 mm co nam daje 52%

17 - rozmiar felgi w calach

Zatem 210/650 17 = 210/52 R17

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-25, 16:51

Zawsze mnie to zastanawiało :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-06-26, 21:58

Bomblu... z chodź z masy obrotowej koła... Lekki felunek plus miękki slik. Na 1/4 R8888888 a do streetu Federal ( choc na mokrym możesz sie zdziwić :P ;)

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 674
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-06-26, 23:03

R888 mają E więc mogą być używane także w Streecie.
Mniejsza masa wirowalna to tylko plusy. Są lżejsze opony od R888 i Federali RSR o podobnych własnościach kosztem miękkiej ścianki bocznej
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-06-26, 23:24

Federal za twardy na 1/4. Mieszanka twardsza od R888 (o około 6 w skali shore'a), nie dogrzejesz, a i przy zmianie biegów może zrywać. Latam na Federalu 1.5 roku :)
Do jazdy na wprost Markgum wystarczy (bo chociaż się kładzie na boki w zakręcie, to hamuje i przyspiesza na wprost ;) ) - ale po co, skoro można nabyć w tej cenie Profila np. pozbawionego wzmocnień bocznych, i przez to lżejszy od Markguma o ok. 1kg. Są dostępne nawet super miękkie mieszanki specjalnie na 1/4 mili.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-06-27, 05:24

Słyszałem bardzo pozytywne opinie o tych oponach - Profila

I cena jak za nową opone nie odstrasza :)

Maro
fanatyk nissana
Posty: 849
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-06-27, 15:55

Opony jak opony ważne jest ciśnienie w nich według mnie

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-06-27, 16:04

A co polecacie to latania po mieście, dobrze trzymająca na zakrętach i żeby na mokrym się jeździć dało ??

Po głowie chodzi mi Yokohama Parada Spec - 2, bo kumpel ma w Integrze Type R

Ogólnie to ten sezon zjeżdże na Michelin Energy na 15", ale na przyszły sezon właśnie szukam dobrej konfiguracji na 16" 205/50/R16, co by się GT kleiło drogi, bo nie ukrywam lubię po zakrętach zapitalać :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 388
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2013-06-27, 17:41

bombel pisze:...R888 nie ma w takich rozmiarach by mi weszły. Muszą być 215/40 lub 225/35 R17
U mnie 215/45R17 weszły. Felga Momo Fighter 17'' ET42.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-27, 18:13

lordkain pisze:U mnie 215/45R17 weszły
NO tak, ale ja mam za niskie auto. Musze najpierw sprezyny wymienić widzę

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2013-06-27, 18:18

Jak chcesz coś tylko na ćwiarę to bierz maxsporta w miękkiej mieszance - testowane u Jemioło w Ibizie, wyniki mówią same za siebie.

A na ulicę to R1R, R888 - według moich testów nie ma różnicy przy starcie na wprost. Federal na pewno tak nie klei na zimno, ja nie byłem zadowolony na ulicy, za to na pojeżdżawki jak się nagrzeje to bardzo dobrze trzyma.

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 388
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2013-06-27, 19:30

A no tak bombel. Ty masz niżej o 10mm + masa własna kierowcy. ;) Moim zdaniem nie zmieniaj rozmiaru kół tylko wymień sprężyny i wrzucaj r888. Po ostatnim zlocie szok jak to klei. Będę na 99% w poniedziałek w WWA to mogę wziąć kółka i przymierzymy do twojego czy mocno szorują. I przekonasz się czy warto r888 czy lepiej coś innego.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-27, 19:36

lordkain pisze: Będę na 99% w poniedziałek w WWA to mogę wziąć kółka i przymierzymy do twojego czy mocno szorują. I przekonasz się czy warto r888 czy lepiej coś innego.
Super :)

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 388
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2013-06-27, 20:08

No to załatwione. Dam jeszcze znać jak będzie potwierdzone na 101%. :-)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 797
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-06-27, 20:17

jesli chodzi o opony ktore maja tez sluzyc na codzien to od siebie polecam yokohama advan neova ;) szybko sie grzeje, na deszczu calkiem fajnie sie prowadzi :) z moich odczuc r888 gorzej sie prowadzi :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-06-27, 23:10

Arias pisze:A co polecacie to latania po mieście, dobrze trzymająca na zakrętach i żeby na mokrym się jeździć dało ??

Po głowie chodzi mi Yokohama Parada Spec - 2, bo kumpel ma w Integrze Type R
Parada Spec-2 to opona do wyglądania, a nie do jazdy ;)

Toyka R1R spełnia twoje powyższe warunki - ale nie lubi upałów. Albo Yoko Advan Neova.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2004
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-01-17, 11:36

siemka doradźcie mi jakieś oponki ogólnie tylko miasto jeżdzę plus niedzielne upalanko vvla mają okiełznać takie znalazłem oponki na necie :
http://allegro.pl/opony-letnie-federal- ... 68520.html
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... v#48736662
http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken- ... v#48936126
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... r#31805365
skłaniał bym się ku federalką bo dobra cena
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-01-17, 12:11

killer2000,
zacznijmy od tego że ten profil chyba ciut za mały będzie. Może 205/50R15 Takie jak Neptune ma. Miękka mieszanka musi byś, bierz RS-R Federal 595 :D Na 195 zgubisz trakcje :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”