Jakie oleje/płyny polecacie do naszych nysek...

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-17, 17:23

Garygary, ja bym zalał 5W50, albo jakiś syntetyk 10W40 od Royal Purple lub jak masz więcej kasy to Red Line - 74zł/0,946L :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 704
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-06-18, 21:54

Zalałem dziś Valvoline VR1 10W60, pierwsze wrażenia:

Muli na niskich obr. gaśnie przy dojerzdzaniu do świateł i w ogóle pracuje tak, że pożal się boże, falują obroty między 600 a 1000, wymieniłem tylko olej. Fakt od 3k jest bajka. Pytanie czy może być to wina oleju? Wydaję mi się, że nie. Aczkolwiek wolę się upewnić. No bo co ma olej do tego, że obroty falują i nie da się jeździć 50km/h na 4 biegu?
Ostatnio zmieniony 2014-06-18, 22:07 przez garygary, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11219
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-19, 03:24

Na pewno nie olej. Masz przeplywke?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 704
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-06-19, 07:53

mam, z tym, że nic nie ruszałem, po za filtrem oleju i olejem.

Kumi00
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-11-16, 18:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Kumi00 » 2014-12-15, 20:13

Witam wszystkich Klubowiczów,
Mam na imię Kamil, od miesiąca jestem póki co szczęśliwym posiadaczem Maximy QX 2.0 1996r. Moje pytanie: ile oleju potrzebuję do silnika i skrzyni MANUALNEJ? Będzie to Valvoline, kwestia ile kupić (aha z wymianą filtra oleju)

Najważniejsze - ile wchodzi do SKRZYNI MANUALNEJ?
Pozdrawiam!

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 910
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-04-01, 12:06

jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-01, 12:31

nice-wawa pisze:płukanka pomorze?
Niestety Mazowsze :d :d :d :d


Tu raczej nie pomoże, tu tylko rozebranie silnik i wyczyszczenie go :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-01, 20:58

garygary, po sprawdzają wtyczki i czy na pewno wszystko dobrze podłączone :) tak obroty jak w zegarku były :) żadnych falowan mulenia :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-04-08, 20:33

W mojej primerze mam zamiar wymienić olej w skrzyni z racji tego że gdy jest zimno biegi ciężko wchodzą i ma już najprawdopodobniej parę ładnych lat. Z tego co się orientuję powinienem zalać syntetyczne 75w/90 zamiast 80w/90 jak podaje manual. Tylko pozostaje pytanie czy gl4, a może olej dostosowany do przekładni i gl4 i gl5. Samo gl5 na pewno odpada ze względu na możliwość wywołania korozji chemicznej i braku przystosowania skrzyni do pracy w tym oleju- co z resztą wszyscy wiemy :P. Czy olej gl4/gl5 jest lepszy niż samo gl4?
Teoretycznie tak bo posiada zalety gl5( większą ilość dodatków smarnych) i przy tym nie uszkadza przy tym skrzyni. Ale jakie jest wasze zdanie/ doświadczenia? Pozdr.

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 222
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2015-04-09, 06:22

Na moje to ja bym unikał uniwersalnych olejów typu gl4/gl5. Kup porządny olej gl4 i będziesz zadowolony :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-09, 11:33

Skrzynia biegów SR20 z P11.144 jaki olej tam zalać. Będzie głównie katowana przez ponad 300HP
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-09, 11:53

Oskr5, możesz kupić olej, który ma na etykiecie napisane GL4/GL5, czystego GL5, ani GL4+ nie zalewaj.
Vixo, 75W140 GL4 lub GL4/GL5
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-09, 12:06

ile do skrzynki wchodzi ?? ok 4litry tak ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-09, 12:16

Do P11 3,6L
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-04-09, 13:36

Do skrzyni z P11.144 (SR) wchodzi właśnie mniej, bo 3l.
pozdr. Kamil

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-09, 19:41

wod2u, pewne info ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-04-09, 23:08

vixo, tak, 3l wlali mi panowie jakieś 3 lata temu i było pod korek wlewowy. Motula kupiłem i pamiętam, bo kosztował 60zł/l więc całkiem sporo wyszła ta wymiana. A skrzynie P11 i P11.144 się różnią, Yapko chyba pisał, że w P11.144 jest najmocniejsza (wytrzymałościowo) skrzynia, więc możliwe, że jest tam inna ilość oleju.
pozdr. Kamil

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-10, 05:07

Właśnie, ze jest mocniejsza to ja zakładam:)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-04-10, 09:15

Ja latam na Elf 900 NF 5W40 i jestem zadowolony :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-04-11, 21:10

odnosnie oleju silnikowego to ostatnio trafilem na dobra propozycje Gulfa, dokladnie gulf formula g 5w40... kolejna wymiana poleci na takim oleim :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-04-13, 23:30

janusz pisze:75W140 GL4 lub GL4/GL5
Jakieś żródło gdzie w miarę tanio idzie taki olej kupić ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2015-04-14, 06:11

Ja od siebie mogę polecić Motul 5W40 8100 X-cess. 2 tygodnie temu przeszedłem z 10w40 castrola (poprzedni właściciel lał), przebieg Almy jakieś 180 tys (GA14DE), zrobione póki co jakieś 500km i zero zużycia oliwy (przedtem też nie brała).

Zmiany zdrowotne zaobserwowane po wymianie - szybsze gaśnięcie kontrolki oleju i wydaje mi się, że cichsza praca silnika.

W przyszłym miesiącu wymiana sprzęgła, pewnie pójdzie komplet Aisin plus wymiana oleju w skrzyni myślę, że też na Motula bo mam sklep koło domu, który jest oficjalnym dystrybutorem i ma przyzwoite ceny na ich produkty :)

Awatar użytkownika
iparts
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-03-26, 10:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts » 2015-06-23, 08:01

Motul o którym wspomina amnesia jest jak najbardziej OK, ja od siebie mogę polecić też olej Liqui Moly Special Tec 5W30 albo High Tech, również bardzo dobre produkty.

rampanger
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2015-07-17, 07:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: rampanger » 2015-07-17, 07:37

Wejdź później do sklepu netowego "zmienolej" (sprawdź sobie w gogle) i kup sobie millersa wg zaleceń.
Nie staraj się zaoszczędzić na wynalazkach z hipermarketu 50zł...
10w40 może być syntetyk i półsyntetyk oraz udawany syntetyk jak to jest np.: w Castrolu...

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 569
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2015-08-03, 10:15

Jak kupiłem auto był Gulf tec plus i dwie nast wymiany zrobiłem też Gulfem, teraz mam zamiar zrobić płukankę i zalać Valvoline Maxlife 10-40
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-03, 10:35

AdrionGT, Valvo jest przereklamowane. Jeśli miałeś 5W to dalej lej 5W. Spróbuj zalać ENEOSa - dobry olej :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 569
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2015-08-03, 12:00

Miałem 10w, zobaczę jaka różnica będzie po płukance :)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-03, 12:03

Zalej 10W40 od Eneosa. Obecnie mam taki zalany do swojego padła i nie narzekam.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 569
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2015-08-05, 12:07

janusz, Gdzie najlepiej kupić ten olej? I jaki to dokładniej? ten?http://www.eneosoil.pl/produkty1/eneos-premium
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

smeru
fanatyk nissana
Posty: 385
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-01-26, 10:36

Co myślicie o MoS2-Leichtluf 10W-40?
Obecnie mam Mobila 1 5W50.
Albo druga opcja zalać Valvoline MAXLIFE SYNTETYCZNY 5W-40 i dodać Liqui Molu MoS2?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”