Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Gdzie i jak umieścić subwoofer ?

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Gdzie i jak umieścić subwoofer ?

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 13:15

Jako, że stoję przed wizją wykonania suba własnoręcznie nurtuje mnie pytanie.
Jak umieścic sub lub zabudować głośnik. Zdaję sobie sprawę, że należało by wykonać testy w różnych pozycjach ale nie mam zbyt czasu jak i materiałów na próby.
Teraz mi chodzi o to czy zbudować skrzynkę która w micrze zabierze wiekszą część bagażnika, czy moze zabodować sub z boku lub we wnęce koła zapasowago ( wbudować kosz w koło) ? Gdzie można spodziewać się dobrych efektów/ Czy macie jakieś własne doświadczenie ?
Z nissanem od 2005 roku :)

ADEX
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2009-12-12, 17:19
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: ADEX » 2009-12-15, 20:46

najważniejsze w każdej budzie głośnika jest litraż. gdy kupisz głośnik subwooferowy to producent podaje w instrukcji jakie parametry litrażowe musi spełniać skrzynia w zależności od średnicy głośnika/ modelu/ solo czy tandem/zamknięta czy otwarta (basreflex) skrzynia.
dopiero gdy będziesz znał litraż jaki wymagany jest dla głośnika który chcesz zainstalować wtedy możesz myśleć gdzie chcesz go umiejscowić.
ja w micrze miałem zrobioną zabudowę tak ze do bagażnika miesił sie plecak ale za to brzmienie miało :) dla mojego głośnika 30cm litraż dla skrzyni otwartej 2 bas reflexy fi60 wynosił 55-65 litrów. skrzynia o ścianach trapezowatych trochę matematyki i wyliczyło sie czy skrzynia jaka mi pasuje mieści się w tych wymiarach. stosując mnisze warianty głośnika (25 lub pospolite 20 cm) dobre brzmienie uzyskasz nawet z 20 litrów (na zdjęciach widzisz 60 litrowa skrzynia za siedzeniami z głośnikiem 30 cm i 2 skrzynie z 20scm głośnikami i litrażem chyba niecałe 20 litrów każdy. a niżej dodaje fotke z tym samym glosnikiem 30 w skrzyni 43 litrowej i powiem tak - grać gra ale przy pełnej mocy ewidentnie bylo słychać ze skrzynia jest za mała o te pare litrów :/

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 21:05

Dlatego mam zamiar zakupic głośnik 20 ew.25 cm i zamontować z boku - zależy mi tez na funkcjonalności.
Jednak nurtuje mnie pytanie czy głośnik za siedzeniami , z boku czy może na dole w kole :-D ?
Niemniej jednak dzięki Adex za odp.
Z nissanem od 2005 roku :)

ADEX
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2009-12-12, 17:19
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: ADEX » 2009-12-15, 21:19

i w teori i w praktyce możesz suba mieć gdzie chcesz. dźwięk wydobywa się i tak zza siedzeń i dla ciebie jako kierowcy słyszalny jet tylko z tyłu. różnice mogą odczuwać pasażerowie z tyłu gdy suba umieścisz za oparciami.
skrzynia za siedzeniami:
prostsza budowa
łatwiej jest dobrać litraż idealny do głośnika
w razie potrzeby zawsze możesz ja zdemontować
prezencja wg gustu

skrzynia zabudowana w boku bagażnika:
nie tracisz bardzo powierzchni bagażnika
ciężko jest pogodzić to co pasuje z wymaganym litrażem
wielościanowa nie równomierna konstrukcja może utrudniać prace powietrza przy ruchach membrany (pierdy itd..)
w mikrach problematyczny jest "przymocowanie" takiej zabudowy

skrzynia zabudowana w kole
pod względem pracy/przpływu powietrza w skrzyni zbudowanej na bazie okręgu jest to bardzo dobre rozwiązanie
niemniej musiałbyś pozbyć się mocowani koła kolo kłaść do bagażnika (do góry nogami) lub prostsza wersja - pozbyć się koła
następne co w gre w chodzi to musisz dokonać ODLEWU tylnej części skrzyni która będzie pasować do wnęki bagażnika/ koła w wnęce
kosztowny proces.
do tego dochodzą zmiany i przebudowa całej podłogi.
efekt akustyczny - petarda
efekt wizualny - bombowy
w praktyce nie zdaje egzaminu jeżeli chcesz mieć praktyczny bagażnik
byle śmieć wpadnie na membranę i go słychać, dlatego mało kto sie na to decyduje

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 21:35

Właśnie najbardziej przekonuje się do wnęki koła ...
- odlew to spoko - mam kumpla co siedzi w tych rzeczach,
- wpadające kawałki, okruchy można się łatwo pozbyć. przykrywasz drobną siatka a na to materiał akustyczny i po sprawie. co dla mnie największy plus .. jest niewidoczny 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

ADEX
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2009-12-12, 17:19
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: ADEX » 2009-12-15, 21:40

no to czekam z niecierpliwością na efekty :)
porób fotki i zdaj relacje :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-16, 08:15

najpierw musze pozbierać zabawki .. jakiś projekcik .. choćby w głowie :)
fotorelacja napewno sie pojawi
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-16, 08:25

Szymeq: a może coś takiego viewtopic.php?t=303 ? Co prawda w N16 ale chodzi mi głównie o zamysł. Głośnik ma 30cm średnicy i pracuje w obudowie zamkniętej (chociaż parametry mówią co innego) przy pojemności tylko 17 litrów. Wg producenta powinien pracować w obudowie bass-reflex (Qts<0,5), BassBox 6 Pro też pokazywał że powinna być bass-reflex. Zdecydowałem się na zamkniętą z kilku powodów:
- wyższa wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne (membrana ma mniejsze wychylenia),
- akustycznie lepsza charakterystyka częstotliwościowa w otoczeniu jakim jest wnętrze samochodu,
- łatwość znalezienia miejsca na taką małą obudowę.

Gra całkiem nieźle jak za głośnik za 180PLN, z resztą polskiej produkcji. Kolega Mas słyszał mój zestaw i nie miał uwag co do odbioru...

Proponuję zapoznać się z programem BassBox 6 Pro (bo WinISD bardzo często oszukuje) - ułatwi to bowiem wybór głośnika i wielkości obudowy. Od razu piszę że bass-reflex nie zagra zbyt dobrze (dużo podbić w okolicach f3) i im niższa częstotliwość tym szybciej znika. W zamkniętej spadek ten jest kompensowany przez akustykę samochodu - jest możliwość podstawienia do wykresów uśrednionej charakterystyki dostarczonej z programem - sam z resztą zobaczysz jak go odpalisz.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
DezMond
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:16
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: DezMond » 2009-12-17, 16:35

No ja wlasnie mam zamiar cos takiego samego wykonac, jak kolega w N16, tylko z jakims 25cm glosnikiem, w obudowie zamknietej max 15-20 litrow skrzynka. Pewnie z czasem bedzie brakowac basu, wiec zapewne pojawi sie subik i z drugiej strony.
Pioneer DEH P88RS / Front: Rainbow SAX 265.20 / Amp: Mosconi 200.2 / Sub: Aliante 12" Si Ltd / Amp: DLS A6

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-17, 17:11

Uwierz mi: basu nie brakuje... A wzmacniacz nie ma ustawionego gaina na max tylko w okolicach połowy.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
DezMond
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:16
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: DezMond » 2009-12-18, 12:17

wierze, ale z czasem choroba car audio pewnie Cie dopadnie :D
Pioneer DEH P88RS / Front: Rainbow SAX 265.20 / Amp: Mosconi 200.2 / Sub: Aliante 12" Si Ltd / Amp: DLS A6

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-18, 20:24

Heh... Nie... Ja nie ma takich zapędów - gra ładnie to gra i już. Nie będę z samochodu robił dyskoteki.

Koniec OT.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

bReko
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2009-12-13, 14:35
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bReko » 2009-12-19, 13:54

Szymeq, a jakis przetwornik masz namierzony czy nawet juz zakupiony? Bo
z tego co pamietam przetworniki Intertechnika sa male gabarytowo i zadowalaja sie malej pojemnosci obudowami. Do tego jak na swoja moc daje rade i jeszcze jak micra jest baza to juz miodzio. Bo nie ma co sie czarowac 50-60l paczka to jednak sporawa jest ;]
buuu

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2009-12-19, 15:10

bReko, proponowałem Szymeq'owi ten przetwornik. Cena go wystraszyła.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 08:40

DJSzmer, znalazł mi przetwornik 10" BOSS Model AVA-W106 - dzis jadę go zakupić. Nie mam dużej kasy na zainwestowanie więc cena jest dla mnie wyznacznikiem ... a po drugie wymyśłiłem sobie nagłośnienie w minimalnej cenie. :lol:
Zobaczymy jak to bedzie pomykało. Jak zakupie głośnik to wtedy pomyślę jak i gdzie go zamocować.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 11:10

A masz do niego parametry TS? Bo szukam w necie i jakoś znaleźć nie mogę - tylko jakieś aukcje i sklepy, a żadnych danych oprócz mocy i impedancji.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 11:15

No ja też szukałem i wynika, że to jest stary model jakiś.Jedynie to co mam to na pudełku .. w środku jedynie ulotki firmy Boss oraz szablon do wycięcia otworu.
Tak to wyglada .. bardzo sztywno zawieszony ..
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 11:55

W takim razie loteria - tylko obudowa zamknięta i jakieś 25l + pojemność zastępcza głośnika (~2-3l).
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
DezMond
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:16
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: DezMond » 2009-12-21, 13:41

Impedencja 2x6Ohm ?!?! :)
Pioneer DEH P88RS / Front: Rainbow SAX 265.20 / Amp: Mosconi 200.2 / Sub: Aliante 12" Si Ltd / Amp: DLS A6

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 13:50

Tak ... połączymy równolegle i powinno być ładnie ;-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 13:53

No właśnie.
Trzeba połączyć albo oddzielnie do dwóch kanałów 4ohmowych, albo do mostka 2ohmowego wcześniej łącząc cewki równolegle - ot cała filozofia.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 14:07

W planach równolegle do mostka.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 14:17

Soko... Tyko gdzie ty to w Mikrusi upchniesz?
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 14:28

Tez się zastanawiam :mrgreen: ... muszę chyba wywalić zapas ... :-|
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 15:35

Nie wiem jak ty, ja bez suba mogę jeździć, ale bez zapasu miałbym stresa... Spróbuj w boczku zainstalować. No chyba że zapas powędruje na bok a sub w miskę po zapasie... Ale jak tam chcesz zrobić obudowę to ja nie wiem.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 20:35

Nie ma co gdybać ... zobaczymy gdzie będzie lepiej ..
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
DezMond
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:16
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: DezMond » 2009-12-22, 13:21

Z impedencja panowie to wiem ja podlaczyc, ale dawno nie widzialem takiego wynalazku, a co do umiejscowienia, ja bym pomyslal o nadkolu, chyba ze nie jezdzisz w trasy jakies dalekie to smialo zapas wywal, zawsze to wieksza skrzynka bedzie.
Pioneer DEH P88RS / Front: Rainbow SAX 265.20 / Amp: Mosconi 200.2 / Sub: Aliante 12" Si Ltd / Amp: DLS A6

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-22, 13:34

Mam pewien plan ale z nim musze się udać do "miejscowego szamana car audio " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2009-12-22, 14:41

Głośnik to dobra, stara konstrukcja Boss.
Tak 2x6 Ohm, w łączeniu równoległym da nam 3 Ohm, będzie go gonił Audiobahn DUB w mostku.
Skrzynia zamknięta 20L, z kątem nachylenia 45* lub tłumiona gąbką akustyczną.



2Cewkowych głośników nie polecam zasilac każdej z oddzielnego kanału!
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-22, 15:05

DJSzmer pisze:Głośnik to dobra, stara konstrukcja Boss.
Tak 2x6 Ohm, w łączeniu równoległym da nam 3 Ohm, będzie go gonił Audiobahn DUB w mostku.
Skrzynia zamknięta 20L, z kątem nachylenia 45* lub tłumiona gąbką akustyczną.
Howgh ! :mrgreen:
Z nissanem od 2005 roku :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”