Heble do P11 GT

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-03-11, 21:50

ja montuję z X'a, nawet 1szt mam już na aucie, jutro może wpadnie druga i jakieś testy zrobię ;)
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-12, 00:02

marlos90, co w końcu wykombinowales z przewodami? I dawaj znać jak się sprawują, to może swoje wreszcie kiedyś rusze...
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-13, 16:23

Również zakupiłem zestaw hebli z dwutłoczkiem z X-TRAILA, będziem modzić :]

Na plus jest, że mamy tarczę 280x28 więc podstawka pod 4-ro tłoczki w razie co, ale wydaje mi się, że skoro X-Trail dobrze na tych hamuje to i upgrade Primery będzie dobry :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-03-14, 19:14

oem stalówka 15stka et45 nie kręci się na zacisku z X'a, ale alu 15stka et45 już tak
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-14, 19:48

Ja mam zimowe fabryka z GT 15" na lato 17" ale nie pamiętam ET, ale bankowo bardziej wystają niż te 15"
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-03-27, 08:47

A sam montaż (ups) hebli z X'a to P&P czy raczej jakieś komplikacje występują?
Ostatnio zmieniony 2015-03-29, 12:26 przez tmx, łącznie zmieniany 2 razy.
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-27, 08:52

tmx, rozstaw śrub jarzma pasuje, ale śruby w Xie są większe i trzeba rozwiercić i nagwintować mocowania zwrotnicy ;)
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-27, 08:52

Tmx, trzeba przerobić zwrotnicę - mocowanie jarzma.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-27, 09:21

By rozwiać wszelakie wątpliwości:

Co potrzeba:
1.Kompletne zaciski z X-Traila T30
2.Klocki do w.w. zacisków
3.Tarcze hamulcowe z X-Traila T30
4.Ze pół litra płynu hamulcowego,a najlepiej litr i wymienić przy okazji :)

Co robimy:
1.Przewiercamy tarcze na 4x114,3
2.Rozwiercamy otwory w zwrotnicy z fi12 na fi14
3.Podpinamy przewody hamulcowe z Primery ze śrubą z Primery, chyba że walimy od razu w oplot.
4.Odpowietrzamy układ.
5.Have fun and go to hell :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-03-29, 12:24

Dzieki za info panowie.
Czeka mnie wiosna robota hamulców przód i to kompletna - przewody, tarcze, klocki, zaciski i płyn i zastanawiam sie nad opcjami. Regeneracja zacisków tych które mam (jeden po rozgrzaniu zaczyna hamować mocniej niż drugi) pozostaje niewiadomą - jaki będzie efekt i koszt. Chętnie bym nabył jakies zaciski używki - ale mocniejsze/nowsze niż w GT - ale jak sie doczytałem zacisk X'a nie wejdzie w oem'owe felgi z p11 (u mnie w GT ledwo sie odważniki wklejane mieszczą miedzy zaciskiem a felgą) i zatstanawiam się nad innymi opcjami bo nie uśmiecha mi sie zakup 4 alusów + opony no i kwestia zimówek. Czy coś z nowszych nissanów (np zacisk z p12, lub innego da sie wpasować P&P?).
Z góry dzieki za info.
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-29, 13:19

tmx, cienko czytasz :P Zaciski z X'a nie wchodzą pod stalówki 15", ale oemowe alu z GT jest bezproblemowo, bo ja tak teraz mam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-03-29, 20:00

Doczytałem sie tego że oem Alu pasują - ale nie wiem jak bo moje oem alu względem oem zacisków maja tak małą przerwę że szok (2mm) - chodzi mi o wysokość. Ale jeśli u ciebie śmiga to git. Opisz Arias jak sie to sprawdza w GT. Myślałem o masie zacisk + tarcza - która jest raczej większa - czy da sie odczuć jakieś negatywne skutki? Czy czuć różnice w sile hamowania?
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-30, 14:10

Różnicy w sile hamowania nie odczujesz, bo oem z GT hamuje dobrze, ale jak pisałem jest szerszy zakres dohamowywania zanim zblokuje koła, płynniej to jakoś chodzi.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-04-03, 13:49

OK dzięki za info. Rozważę tą kwestię. PZDR
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-29, 09:56

Dobra, są pierwsze problemy :P

Hamulce z X-a nowe tarcze, nowe klocki, zero luzów w zawieszeniu, koła wyważane 3 razy dla 100% pewności, odważniki maja nie więcej jak 3cm. Felgi proste, żadnych bić.

Do 100-110km/h jest spoko, powyżej zaczyna bić kierownica. Nieważne czy na biegu, czy na luzie.

Z racji, że to wyraźnie czuć na kierownicy, a nie na "tyłku" to wydaje mi się, że to na 99% przód.
Jeszcze na dniach będę zmieniał skrzynię i kompletne półosie, żeby wykluczyć wpływ walnietych przegubów, ale nie jestem pewien, czy nie potrzeba dystansu pod tarczę, bo jest ona bardziej od strony tłoczków umieszczona.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-29, 10:02

Arias, ja bym szukał przyczyny w tarczach :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-29, 10:07

jak będę u kumpla na warsztacie to je wrzucę na maszynę zobaczyć co i jak, bo zmiana rozstawu śrub raczej nie powinna mieć znaczenia ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1546
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2015-06-29, 13:34

Przeguby wewnetrzne bym zobaczyl , u mnie sie poprawilo , choc lekkie bicie i tak dalej mam pewnie od tarcz.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-29, 13:41

No moje wewnętrzne mają po okręgu ponad centymetr luzu :P Za dużo zrywania przyczepności na 2-ce :P Teraz mam całe półosie z zerowym luzem, sztywne elegancko, ale ściąłem jedną gumę i tak srednio ciekawie tam wygląda, jest ok 2mm po obwodzie zżarte
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-06-29, 14:11

Przegub bez obciążenia będzie bić po kierownicy ?? ;>
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-29, 22:02

z obciążeniem, czy bez ale kręci się razem z kołem, czyż nie ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-29, 22:14

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-29, 23:13

mam wyjebcane oba wewnętrzne :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-03-28, 23:18

Odkopuję temat, złota łopata poszła w ruch.
Jak już pisałem w wątku dot swojej WP11.144, mam problem z heblami - tarcze mi się szybko wichrują - 1 komplet ferodo po 30kkm i 2 komplet brembo po 15kkm, dlatego też zacząłem myśleć o wymianie pełnego zestawu hamulców od czegoś większego z grubszą tarczą. Rozważałem różne opcje jakie pojawiały się na alledrogo i olx, ale po lekturze tego wątku wybór padł na zestaw hamulców z X-traila T30, który zanabyłem z anglika za dobrą kasę. Tarcze sprawdzone na tokarce - nie biją, mają 27,4mm grubości (nowe 28mm, dla porównania tarcza P11 ma 22mm grubości), więc jeszcze trochę pośmigają. Zaciski zostały poskładane na nowych gumkach i paście ate pastilube. Ostatnio udało mi się je założyć i dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę na nich. Powiem tak - przejechałem moją Primerą ponad 50kkm i dopiero dzisiaj czułem że to auto hamuje i mam dużą kontrolę nad hamulcami - w ogóle nie ma porównania do ori zacisków, dlatego polecam każdemu ten mod - tańszy niż zakładanie 4-ro tłoczków, a kosztowo tarcze + klocki + zaciski i ich regeneracja wyszły mnie tyle co zestaw dobrych tarcz w ori rozmiarze do P11. Oczywiście, nie jest to p&p bo trzeba powiększyć otwory w zwrotnicy i przyciąć osłonę tarczy hamulcowej aby jarzmo się zmieściło, ale uważam że jest to warte zachodu.
Dodatkowo, pełny zestaw mieści się pod moje felgi stalówki 15".
Ostatnio zmieniony 2016-03-29, 08:54 przez lgruca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-03-29, 07:48

na pewno mieści się pod stalówki 15stki? u mnie felga na zacisku się opiera, a na alu 15stce jest ok
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-03-29, 08:53

Na pewno - są może 2-3mm luzu. Następnym razem jak będę u rodziców to specjalnie dla Ciebie przykręcę koło i nagram filmik jak się kręci ;)

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-03-29, 09:30

spoko, wierzę Ci. Może masz stalówki nie od nissana czy coś bo moje mają ET45 i felga zatrzymuje się na zacisku.

przewód elastyczny został ten co był? i teraz jest bez tego zabezpieczenia że kołeczek wchodzi w miejsce na zacisku?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-03-29, 09:36

Jak kupowałem stalówki na allegro to było napisane że od nissana, ale głowy nie dam sobie uciąć czy są to ori.
Przewód został ten co był i niestety nie udało mi się go tak ułożyć aby kołeczek wszedł w zabezpieczenie. Jak patrzyłem na ori przewody z X'a to zabezpieczenie jest w nich ułożone pod kątem 90stopni.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-03-29, 10:40

marlos90, lgruca, a gdyby zrobić jakiś kawałek metalu trzymający "nasze" zabezpieczenie i wchodzący w miejsce zabezpieczenia Xa?
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-03-29, 11:05

Zielkq, pewnie jest możliwość by to ogarnąć migomatem, ale nie miałem pod ręką takowego sprzętu. No chyba że stop z którego są zrobione zaciski jest jakiś nie ten teges i nie można do niego czegoś przyspawać, ale to ja na tym się już nie znam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”