[Sunny] Moja N14...reanimacja :)

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny] Moja N14...reanimacja :)

Post autor: mimier » 2009-12-11, 10:30

MODEL: SUNNY N14, wersja LX wyprodukowany w 1995r.
SILNIK: GA14DE (wersja o zredukowanej mocy). Jedyne zmiany to: przyspieszony zapłon, wycięty EGR i katalizator, dedykowany końcowy tłumik Remus.
Standardowo 75KM / 112 Nm,
Było: 86,1 KM - 5631 obr/min i 122,5 Nm - 3536 obr/min (z mikserem, standardowym filtrem powietrza i bez nawiewu w upał)
Jest: 89,9 KM - 5940 obr/min i 114,3 Nm - 3150 obr/min (z blosem, zmienionym kolektorem ssącym, stożkiem i nadmuchem powietrza)
ZAWIESZENIE: no name...niziutkie i pierońsko twarde :)
WYPOSAŻENIE: poduszka kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczny szyber, regulacja kierownicy, regulacja fotela w trzech płaszczyznach.

Drobne modyfikacje polepszające samopoczucie :) - alu 14", przyciemnione szyby fotochromem FOLIATEC, grill zrobiony na clear + siatka, tylne lampy bez pomarańczowych odbłyśników kierunkowskazów, dodane halogeny, zaciski i bębny hamulcowe pomalowane na srebrno, całkowity brak oznaczeń, zmienione podświetlanie zegarów i wnętrza na niebiesko, elementy kokpitu pomalowane na jaśniejszy odcień niebieskiego, kilka wstawek a`la carbon z allegro (ścianka w liczniku, lusterka zewnętrzne)-ta folia trochę WT podjeżdża ale ringi na zegary myślę, że uratują sytuację…

Jak już moją staruszkę K10 doprowadziłem do ideału…to spotkałem przy trasie niebieskie N14 i od razu powiedziałem, że musi być moje :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autko zakupiłem za niemałe pieniądze od handlarza na początku marca 2008 z przebiegiem 189000km. Autko ogólnie było w stanie zadowalającym ale jako, że lubię rekreacyjnie dłubać przy aucie to wiedziałem co kupuję…A więc na początek standardowa lista usterek w N14: dmuchawa działała tylko na 4-tym biegu, nie działające światła wsteczne i zamek tylnej klapy, nierówne obroty biegu jałowego, opadające drzwi kierowcy, zapieczone zaciski z przodu (dzięki temu nierówno zjechane klocki hamulcowe) no i zjedzone tylne nadkola…

Obrazek

Przy okazji dokładnej konserwacji nadkoli zakonserwowałem również auto od spodu + progi (moim zdaniem fajniej się teraz komponują z czarnymi plastykami na zderzakach).
Dodatkowo od razu po zakupie wymienione: oliwa w skrzyni, osłona przegubu, sworzeń wahacza, świece, kopułka, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, olej (Texaco 10W40) + filtry oleju i powietrza i tu można zobaczyć jak poprzedni właściciel dbał o auto :/

Obrazek

Komora silnikowa została wymyta jako, że lubię mieć czyściutko pod maską, do tego przeczyściłem przepustnicę i krokowca, zaślepiłem EGR i założyłem LPG drugiej generacji ale instalacja ta okazała się nieporozumieniem ponieważ auto gasło przy zmianach biegów co skończyło się przytuleniem do krawężnika i rozerwaniem opony (zawieszenie na szczęście nie ucierpiało) i jak pojechałem z reklamacją to gazownik powiedział, że jedyne co może zrobić to zdjęcie rury doprowadzającej zimne powietrze do puszki filtra <lol> więc panu podziękowałem i zakupiłem od Klubowicza kompletny dolot + Blos z P10 GA16DE wraz z filtrem na odmę i teraz auto chodzi jak powinno ;)

Auto przez trochę ponad rok przejechało tylko niecałe 9000km jako, że przebywam za granicą ale planuję je jeszcze trochę doinwestować. Jeśli chodzi o modyfikacje pod maską najlepszym wyjściem jest jedynie swap na GA16DE ale silnik nie bierze oleju, nie słychać rozrządu także na razie nie ma co bawić się w wymianę jednostki napędowej i jedynie czym się zajmę to odetkaniem fabrycznie zdławionej mocy. Jeśli chodzi o to co z zewnątrz to parę klocków do tej układanki już powoli kompletuję&#8230;
Tak autko wyglądało niedawno:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak auto wygląda na dzień dzisiejszy i pod spodem jedyne filmiki gdzie jest pokazane jak to jeździ :)
Doszły białe kierunki boczne, lotka z GTi oraz felgi TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

:arrow: http://s180.photobucket.com/albums/x171 ... IM1311.flv
:arrow: http://s180.photobucket.com/albums/x171 ... IM1304.flv
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=gZfXKMiU ... annel_page
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:06 przez mimier, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-11, 10:39

Czy przy takim ulozeniu filtra (za aku) nie masz 'dziury' pomiedzy 4500-5500obr? W poprzednim nissanie mialem wlasnie takowy problem. W takim zakresie przestawal ciagnac i dostawal zmule. Zmiana polozenia filtra rozwiazala sprawe

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 10:41

Jak dla mnie najladniejszy kolor na Sunniaczu :)

Tylko felunek brzydki...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-11, 10:44

Quattro pisze:Tylko felunek brzydki...
Tego juz nie chcialem pisac ;)

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 430
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 10:45

jak dla mnie znacznie lepiej prezentowal sie na tych 14'

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-11, 10:50

rz pisze:Czy przy takim ulozeniu filtra (za aku) nie masz 'dziury' pomiedzy 4500-5500obr? W poprzednim nissanie mialem wlasnie takowy problem. W takim zakresie przestawal ciagnac i dostawal zmule. Zmiana polozenia filtra rozwiazala sprawe
ogólnie chciałbym to sprawdzić na hamowni bo dziura jest...to fakt ;) ale wynika to z faktu posiadania kolektora ssącego z wersji zdławionej co widać na załączonym wykresie :-/
Quattro pisze:Jak dla mnie najladniejszy kolor na Sunniaczu :)

Tylko felunek brzydki...
Mnie ten kolor też najbardziej podpasował
...a co do felg widzicie Panowie mamy różne gusta :lol: ...mogę jedynie dodać, że na żywo to o wiele lepiej wygląda :]
ps. te 14" powędrowały na zimówki ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 3654
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-11, 12:03

mi tam sie na tych felgach podoba bardzo ...ale jak bysmy zrobili hybryde z twojego i mojego to juz calkiem fajnie moglby jezdzic hehe ...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-11, 12:06

mimier pisze:
rz pisze:Czy przy takim ulozeniu filtra (za aku) nie masz 'dziury' pomiedzy 4500-5500obr? W poprzednim nissanie mialem wlasnie takowy problem. W takim zakresie przestawal ciagnac i dostawal zmule. Zmiana polozenia filtra rozwiazala sprawe
ogólnie chciałbym to sprawdzić na hamowni bo dziura jest...to fakt ;) ale wynika to z faktu posiadania kolektora ssącego z wersji zdławionej co widać na załączonym wykresie :-/
No to powalcz moze z dolotem. Umiesc stozek w innym miejscu. To chyba najtansze i najprostsze rozwiazanie. Nic nie tracisz a mozesz zlikwidowac ta dziure. Przechodzilem to samo na gazie z blosem

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-11, 12:54

rz pisze:No to powalcz moze z dolotem. Umiesc stozek w innym miejscu. To chyba najtansze i najprostsze rozwiazanie. Nic nie tracisz a mozesz zlikwidowac ta dziure. Przechodzilem to samo na gazie z blosem
Najpierw wymienię kolektor bo myślę, że to bardziej jego wina ;)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 1992
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-11, 13:02

w mikrusie mam dokładnie tak samo dolot zrobiony - mam jeszcze doprowadzone elastyczną rura dopływ powietrza który ciągnie pomiedzy chłodnicą a wzmocnieniem i wychodzi za aku od dołu ...
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-11, 15:14

mimier pisze:
rz pisze:No to powalcz moze z dolotem. Umiesc stozek w innym miejscu. To chyba najtansze i najprostsze rozwiazanie. Nic nie tracisz a mozesz zlikwidowac ta dziure. Przechodzilem to samo na gazie z blosem
Najpierw wymienię kolektor bo myślę, że to bardziej jego wina ;)
Kolektor odblokuje ci kilka koni i niuktow to fakt ale my chyba mowimy o 2 roznych rodzajach 'dziury'. Moze inaczej, czy na Pb jest taki sam objaw co na LPG? Bo jesli na Pb jest ok to bedzie tak jak mowie... stozek winny ;)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-12, 22:00

rz pisze:Kolektor odblokuje ci kilka koni i niuktow to fakt ale my chyba mowimy o 2 roznych rodzajach 'dziury'.
no chyba tak...dlatego jak zmienię kolektor i postaram się o nowy wykres to wrócimy do tematu ;)

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-13, 16:31

Takie małe pytanko-to Ty przerobiłeś miejsce na radio,czy już tak kupiłeś??

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-13, 16:39

ja to przerobiłem bo dla mnie jest wygodniej jak radyjko jest na dole ;) ...teraz zostało mi tylko zakupić tą zamykaną półeczkę :)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2093
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2009-12-13, 16:47

ładne auto w dobrych rękach...przed Carismą w rodzinie mieliśmy też N14 w 3 furtkach (GA14DE salon Polska rocznik 93) w kolorze czarnym...jak to auto chodziło..może poniekąd na przestrzeni kilku lat użytkowania kupiłem Primerę a nie coś innego?

życzę szybkiego zrealizowania planów :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Szyman
doświadczony forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post autor: Szyman » 2009-12-15, 00:50

fajne felgi i kolorek, podobuje mnie sie ten saniacz ;D
Obrazek

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2009-12-15, 01:32

Gdybyś spróbował parownik umieścić bliżej blosa, nawet tam koło serwa to zyskałbyć na reakcji na pedał gazu. Byłyby mniejsze opóźnienia. Przy blosie im krótszy odcinek między blosem a parownikiem tym lepiej a u Ciebie widze że są możliwości nawet na odcinek o długości 100mm :D Radzę też często zaglądać do blosa i do przepustnicy bo lubią się zalepiać, szczególnie w okresie zimowym ;-)
DDC-Performance

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-15, 13:27

TomyDDC pisze:Gdybyś spróbował parownik umieścić bliżej blosa, nawet tam koło serwa to zyskałbyć na reakcji na pedał gazu. Byłyby mniejsze opóźnienia. Przy blosie im krótszy odcinek między blosem a parownikiem tym lepiej a u Ciebie widze że są możliwości nawet na odcinek o długości 100mm
Trzeba będzie o tym pomyśleć a jak na razie muszę uporać się z innym problemem dotyczącym BLOSA. Jak go zamontowałem to nie przeprowadzałem regulacji tylko przez jakiś czas jeździłem na ustawieniach poprzedniego użytkownika (P10 GA16DE) i nie było żadnych problemów ale jak pojechałem na ustawienie na analizatorze, to kolega który już trochę blosów wyregulował w swoim życiu poległ przy mojej instalacji, ponieważ przy 3000obr/min udało się ustawić lambdę idealnie a na biegu jałowym nawet po ustawieniu śrubki od wolnych obrotów w położeniu minimalnym było nadal za bogato :(
Czy ma wpływ na to fakt, że na Pb jest również za bogato (najprawdopodobniej sonda zmienia napięcia z opóźnieniem).
...No i po regulacji na analizatorze gdy auto ostygło niemożliwe było przełączenie po odpaleniu z PB na LPG (auto po prostu gasło...) więc wróciłem do standardowych dla Blosa ustawień ale auto zaczęło trochę więcej gazu wcinać...co może być za to odpowiedzialne...sonda? jak byłem u gazownika pare miesięcy wcześniej to pokazywał mi na lapku, że sonda jest ok...

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 3654
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-15, 13:51

michal masz moze schemat albo mozesz mi napisac albo zrob to w temacie jak sonde podlaczyc pod lpg ...bo u mnie sie rozlutowalo i teraz szarpie na pb :) a nie chce metoda prob i bledow probowac ...napisz ktory kabel od lpg ma byc gdzie wlutowany tzn w ktory przewod od sondy :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-18, 19:26

sergiej musisz założyć nowy temat ponieważ w tym momencie jestem jakieś 1700km od auta ;(

[ Dodano: 2010-01-18, 18:25 ]
zamieszczam aktualne zdjęcie auta robione wczoraj:
Obrazek
...szkoda mi go ale jeszcze musi trochę na mnie poczekać ;(

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-01-18, 20:12

Czym malowałeś osłonę kolektora wydechowego? Malowałeś też zbiorniczek od wspomagania?

P.S. Niedługo może zabiorę się za malowanie tego rdzewiejącego kolanka przy zbiorniczku od wspomagania i ramion wycieraczek pod okiem znajomego lakiernika. Jak zrobię to się pochwalę.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-18, 20:21

Poczeka i doczeka się :mrgreen: Pozdro dla Ciebie i Anii.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-18, 21:37

Rudy89 pisze:Czym malowałeś osłonę kolektora wydechowego? Malowałeś też zbiorniczek od wspomagania?

P.S. Niedługo może zabiorę się za malowanie tego rdzewiejącego kolanka przy zbiorniczku od wspomagania i ramion wycieraczek pod okiem znajomego lakiernika. Jak zrobię to się pochwalę.
Osłonę malowałem srebrzanką piecową ale pod wpływem temperatury zmieniła trochę kolor, zbiorniczek od wspomagania zakonserwowałem tylko przy wspomnianym przez Ciebie kolanku ale czekam na odpowiedź czy rdzewieje dalej...jak tak to zamawiam jakąś zdrową używkę ;) Ramiona wycieraczek również musiałem malować ale potraktowałem je farbą w sprayu.
xtomek pisze:Poczeka i doczeka się :mrgreen: Pozdro dla Ciebie i Anii.
Dzięki i również pozdrawiamy <soczek> ...no jeszcze do końca lutego musi poczekać a potem będę miał dwa tygodnie, żeby przygotować mojego mułka do dłuuugiej podróży...ponad 1700km w jedną stronę :-D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-18, 23:56

Kurde nie wiem co jest grane ale jakoś tak najładniej się prezentują sunniacze w niebieskim kolorze...

Ps. ale bez lotki z GTi na tylnej klapie to auto słabo się prezentowało :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-31, 02:45

Coobcio pisze:Ps. ale bez lotki z GTi na tylnej klapie to auto słabo się prezentowało :D
no dokładnie ;)

[ Dodano: 2010-01-31, 01:45 ]
kolektor ssący zakupiony...już nie mogę się doczekać jak go zamontuję :)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2093
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-01-31, 12:11

kolektor ssący zakupiony...już nie mogę się doczekać jak go zamontuję :)
no proszę....Panie Michale,to chyba damy radę 1/4 ogarnąć w tym roku? ;-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-31, 15:33

Rysiu83 pisze:no proszę....Panie Michale,to chyba damy radę 1/4 ogarnąć w tym roku?
jak się uda Nam na Zlot dotrzeć w tym roku to nie ma problemu Obrazek

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2093
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-01-31, 16:05

I nie mam więcej pytań ;-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 923
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-02-08, 14:51

...tymczasem auto mi się na kombi przerobiło :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kreyzol WPR
fanatyk nissana
Posty: 607
Rejestracja: 2009-12-08, 23:57
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Kreyzol WPR » 2010-02-08, 16:50

hehehe pieknie wygląda :)
P.U.H. Rybak
Przewóz Osób 604-564-355

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”