[Sunny] Moja N14...reanimacja :)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] Moja N14...reanimacja :)
MODEL: SUNNY N14, wersja LX wyprodukowany w 1995r.
SILNIK: GA14DE (wersja o zredukowanej mocy). Jedyne zmiany to: przyspieszony zapłon, wycięty EGR i katalizator, dedykowany końcowy tłumik Remus.
Standardowo 75KM / 112 Nm,
Było: 86,1 KM - 5631 obr/min i 122,5 Nm - 3536 obr/min (z mikserem, standardowym filtrem powietrza i bez nawiewu w upał)
Jest: 89,9 KM - 5940 obr/min i 114,3 Nm - 3150 obr/min (z blosem, zmienionym kolektorem ssącym, stożkiem i nadmuchem powietrza)
ZAWIESZENIE: no name...niziutkie i pierońsko twarde
WYPOSAŻENIE: poduszka kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczny szyber, regulacja kierownicy, regulacja fotela w trzech płaszczyznach.
Drobne modyfikacje polepszające samopoczucie - alu 14", przyciemnione szyby fotochromem FOLIATEC, grill zrobiony na clear + siatka, tylne lampy bez pomarańczowych odbłyśników kierunkowskazów, dodane halogeny, zaciski i bębny hamulcowe pomalowane na srebrno, całkowity brak oznaczeń, zmienione podświetlanie zegarów i wnętrza na niebiesko, elementy kokpitu pomalowane na jaśniejszy odcień niebieskiego, kilka wstawek a`la carbon z allegro (ścianka w liczniku, lusterka zewnętrzne)-ta folia trochę WT podjeżdża ale ringi na zegary myślę, że uratują sytuację…
Jak już moją staruszkę K10 doprowadziłem do ideału…to spotkałem przy trasie niebieskie N14 i od razu powiedziałem, że musi być moje
Autko zakupiłem za niemałe pieniądze od handlarza na początku marca 2008 z przebiegiem 189000km. Autko ogólnie było w stanie zadowalającym ale jako, że lubię rekreacyjnie dłubać przy aucie to wiedziałem co kupuję…A więc na początek standardowa lista usterek w N14: dmuchawa działała tylko na 4-tym biegu, nie działające światła wsteczne i zamek tylnej klapy, nierówne obroty biegu jałowego, opadające drzwi kierowcy, zapieczone zaciski z przodu (dzięki temu nierówno zjechane klocki hamulcowe) no i zjedzone tylne nadkola…
Przy okazji dokładnej konserwacji nadkoli zakonserwowałem również auto od spodu + progi (moim zdaniem fajniej się teraz komponują z czarnymi plastykami na zderzakach).
Dodatkowo od razu po zakupie wymienione: oliwa w skrzyni, osłona przegubu, sworzeń wahacza, świece, kopułka, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, olej (Texaco 10W40) + filtry oleju i powietrza i tu można zobaczyć jak poprzedni właściciel dbał o auto
Komora silnikowa została wymyta jako, że lubię mieć czyściutko pod maską, do tego przeczyściłem przepustnicę i krokowca, zaślepiłem EGR i założyłem LPG drugiej generacji ale instalacja ta okazała się nieporozumieniem ponieważ auto gasło przy zmianach biegów co skończyło się przytuleniem do krawężnika i rozerwaniem opony (zawieszenie na szczęście nie ucierpiało) i jak pojechałem z reklamacją to gazownik powiedział, że jedyne co może zrobić to zdjęcie rury doprowadzającej zimne powietrze do puszki filtra więc panu podziękowałem i zakupiłem od Klubowicza kompletny dolot + Blos z P10 GA16DE wraz z filtrem na odmę i teraz auto chodzi jak powinno
Auto przez trochę ponad rok przejechało tylko niecałe 9000km jako, że przebywam za granicą ale planuję je jeszcze trochę doinwestować. Jeśli chodzi o modyfikacje pod maską najlepszym wyjściem jest jedynie swap na GA16DE ale silnik nie bierze oleju, nie słychać rozrządu także na razie nie ma co bawić się w wymianę jednostki napędowej i jedynie czym się zajmę to odetkaniem fabrycznie zdławionej mocy. Jeśli chodzi o to co z zewnątrz to parę klocków do tej układanki już powoli kompletuję…
Tak autko wyglądało niedawno:
Tak auto wygląda na dzień dzisiejszy i pod spodem jedyne filmiki gdzie jest pokazane jak to jeździ
Doszły białe kierunki boczne, lotka z GTi oraz felgi TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15
http://www.youtube.com/watch?v=gZfXKMiU ... annel_page
SILNIK: GA14DE (wersja o zredukowanej mocy). Jedyne zmiany to: przyspieszony zapłon, wycięty EGR i katalizator, dedykowany końcowy tłumik Remus.
Standardowo 75KM / 112 Nm,
Było: 86,1 KM - 5631 obr/min i 122,5 Nm - 3536 obr/min (z mikserem, standardowym filtrem powietrza i bez nawiewu w upał)
Jest: 89,9 KM - 5940 obr/min i 114,3 Nm - 3150 obr/min (z blosem, zmienionym kolektorem ssącym, stożkiem i nadmuchem powietrza)
ZAWIESZENIE: no name...niziutkie i pierońsko twarde
WYPOSAŻENIE: poduszka kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczny szyber, regulacja kierownicy, regulacja fotela w trzech płaszczyznach.
Drobne modyfikacje polepszające samopoczucie - alu 14", przyciemnione szyby fotochromem FOLIATEC, grill zrobiony na clear + siatka, tylne lampy bez pomarańczowych odbłyśników kierunkowskazów, dodane halogeny, zaciski i bębny hamulcowe pomalowane na srebrno, całkowity brak oznaczeń, zmienione podświetlanie zegarów i wnętrza na niebiesko, elementy kokpitu pomalowane na jaśniejszy odcień niebieskiego, kilka wstawek a`la carbon z allegro (ścianka w liczniku, lusterka zewnętrzne)-ta folia trochę WT podjeżdża ale ringi na zegary myślę, że uratują sytuację…
Jak już moją staruszkę K10 doprowadziłem do ideału…to spotkałem przy trasie niebieskie N14 i od razu powiedziałem, że musi być moje
Autko zakupiłem za niemałe pieniądze od handlarza na początku marca 2008 z przebiegiem 189000km. Autko ogólnie było w stanie zadowalającym ale jako, że lubię rekreacyjnie dłubać przy aucie to wiedziałem co kupuję…A więc na początek standardowa lista usterek w N14: dmuchawa działała tylko na 4-tym biegu, nie działające światła wsteczne i zamek tylnej klapy, nierówne obroty biegu jałowego, opadające drzwi kierowcy, zapieczone zaciski z przodu (dzięki temu nierówno zjechane klocki hamulcowe) no i zjedzone tylne nadkola…
Przy okazji dokładnej konserwacji nadkoli zakonserwowałem również auto od spodu + progi (moim zdaniem fajniej się teraz komponują z czarnymi plastykami na zderzakach).
Dodatkowo od razu po zakupie wymienione: oliwa w skrzyni, osłona przegubu, sworzeń wahacza, świece, kopułka, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, olej (Texaco 10W40) + filtry oleju i powietrza i tu można zobaczyć jak poprzedni właściciel dbał o auto
Komora silnikowa została wymyta jako, że lubię mieć czyściutko pod maską, do tego przeczyściłem przepustnicę i krokowca, zaślepiłem EGR i założyłem LPG drugiej generacji ale instalacja ta okazała się nieporozumieniem ponieważ auto gasło przy zmianach biegów co skończyło się przytuleniem do krawężnika i rozerwaniem opony (zawieszenie na szczęście nie ucierpiało) i jak pojechałem z reklamacją to gazownik powiedział, że jedyne co może zrobić to zdjęcie rury doprowadzającej zimne powietrze do puszki filtra więc panu podziękowałem i zakupiłem od Klubowicza kompletny dolot + Blos z P10 GA16DE wraz z filtrem na odmę i teraz auto chodzi jak powinno
Auto przez trochę ponad rok przejechało tylko niecałe 9000km jako, że przebywam za granicą ale planuję je jeszcze trochę doinwestować. Jeśli chodzi o modyfikacje pod maską najlepszym wyjściem jest jedynie swap na GA16DE ale silnik nie bierze oleju, nie słychać rozrządu także na razie nie ma co bawić się w wymianę jednostki napędowej i jedynie czym się zajmę to odetkaniem fabrycznie zdławionej mocy. Jeśli chodzi o to co z zewnątrz to parę klocków do tej układanki już powoli kompletuję…
Tak autko wyglądało niedawno:
Tak auto wygląda na dzień dzisiejszy i pod spodem jedyne filmiki gdzie jest pokazane jak to jeździ
Doszły białe kierunki boczne, lotka z GTi oraz felgi TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15
http://www.youtube.com/watch?v=gZfXKMiU ... annel_page
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:06 przez mimier, łącznie zmieniany 6 razy.
ogólnie chciałbym to sprawdzić na hamowni bo dziura jest...to fakt ale wynika to z faktu posiadania kolektora ssącego z wersji zdławionej co widać na załączonym wykresierz pisze:Czy przy takim ulozeniu filtra (za aku) nie masz 'dziury' pomiedzy 4500-5500obr? W poprzednim nissanie mialem wlasnie takowy problem. W takim zakresie przestawal ciagnac i dostawal zmule. Zmiana polozenia filtra rozwiazala sprawe
Mnie ten kolor też najbardziej podpasowałQuattro pisze:Jak dla mnie najladniejszy kolor na Sunniaczu
Tylko felunek brzydki...
...a co do felg widzicie Panowie mamy różne gusta ...mogę jedynie dodać, że na żywo to o wiele lepiej wygląda
ps. te 14" powędrowały na zimówki
No to powalcz moze z dolotem. Umiesc stozek w innym miejscu. To chyba najtansze i najprostsze rozwiazanie. Nic nie tracisz a mozesz zlikwidowac ta dziure. Przechodzilem to samo na gazie z blosemmimier pisze:ogólnie chciałbym to sprawdzić na hamowni bo dziura jest...to fakt ale wynika to z faktu posiadania kolektora ssącego z wersji zdławionej co widać na załączonym wykresierz pisze:Czy przy takim ulozeniu filtra (za aku) nie masz 'dziury' pomiedzy 4500-5500obr? W poprzednim nissanie mialem wlasnie takowy problem. W takim zakresie przestawal ciagnac i dostawal zmule. Zmiana polozenia filtra rozwiazala sprawe
Kolektor odblokuje ci kilka koni i niuktow to fakt ale my chyba mowimy o 2 roznych rodzajach 'dziury'. Moze inaczej, czy na Pb jest taki sam objaw co na LPG? Bo jesli na Pb jest ok to bedzie tak jak mowie... stozek winnymimier pisze:Najpierw wymienię kolektor bo myślę, że to bardziej jego winarz pisze:No to powalcz moze z dolotem. Umiesc stozek w innym miejscu. To chyba najtansze i najprostsze rozwiazanie. Nic nie tracisz a mozesz zlikwidowac ta dziure. Przechodzilem to samo na gazie z blosem
pzdr
rz
ładne auto w dobrych rękach...przed Carismą w rodzinie mieliśmy też N14 w 3 furtkach (GA14DE salon Polska rocznik 93) w kolorze czarnym...jak to auto chodziło..może poniekąd na przestrzeni kilku lat użytkowania kupiłem Primerę a nie coś innego?
życzę szybkiego zrealizowania planów
życzę szybkiego zrealizowania planów
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Gdybyś spróbował parownik umieścić bliżej blosa, nawet tam koło serwa to zyskałbyć na reakcji na pedał gazu. Byłyby mniejsze opóźnienia. Przy blosie im krótszy odcinek między blosem a parownikiem tym lepiej a u Ciebie widze że są możliwości nawet na odcinek o długości 100mm Radzę też często zaglądać do blosa i do przepustnicy bo lubią się zalepiać, szczególnie w okresie zimowym
DDC-Performance
Trzeba będzie o tym pomyśleć a jak na razie muszę uporać się z innym problemem dotyczącym BLOSA. Jak go zamontowałem to nie przeprowadzałem regulacji tylko przez jakiś czas jeździłem na ustawieniach poprzedniego użytkownika (P10 GA16DE) i nie było żadnych problemów ale jak pojechałem na ustawienie na analizatorze, to kolega który już trochę blosów wyregulował w swoim życiu poległ przy mojej instalacji, ponieważ przy 3000obr/min udało się ustawić lambdę idealnie a na biegu jałowym nawet po ustawieniu śrubki od wolnych obrotów w położeniu minimalnym było nadal za bogatoTomyDDC pisze:Gdybyś spróbował parownik umieścić bliżej blosa, nawet tam koło serwa to zyskałbyć na reakcji na pedał gazu. Byłyby mniejsze opóźnienia. Przy blosie im krótszy odcinek między blosem a parownikiem tym lepiej a u Ciebie widze że są możliwości nawet na odcinek o długości 100mm
Czy ma wpływ na to fakt, że na Pb jest również za bogato (najprawdopodobniej sonda zmienia napięcia z opóźnieniem).
...No i po regulacji na analizatorze gdy auto ostygło niemożliwe było przełączenie po odpaleniu z PB na LPG (auto po prostu gasło...) więc wróciłem do standardowych dla Blosa ustawień ale auto zaczęło trochę więcej gazu wcinać...co może być za to odpowiedzialne...sonda? jak byłem u gazownika pare miesięcy wcześniej to pokazywał mi na lapku, że sonda jest ok...
Osłonę malowałem srebrzanką piecową ale pod wpływem temperatury zmieniła trochę kolor, zbiorniczek od wspomagania zakonserwowałem tylko przy wspomnianym przez Ciebie kolanku ale czekam na odpowiedź czy rdzewieje dalej...jak tak to zamawiam jakąś zdrową używkę Ramiona wycieraczek również musiałem malować ale potraktowałem je farbą w sprayu.Rudy89 pisze:Czym malowałeś osłonę kolektora wydechowego? Malowałeś też zbiorniczek od wspomagania?
P.S. Niedługo może zabiorę się za malowanie tego rdzewiejącego kolanka przy zbiorniczku od wspomagania i ramion wycieraczek pod okiem znajomego lakiernika. Jak zrobię to się pochwalę.
Dzięki i również pozdrawiamy ...no jeszcze do końca lutego musi poczekać a potem będę miał dwa tygodnie, żeby przygotować mojego mułka do dłuuugiej podróży...ponad 1700km w jedną stronęxtomek pisze:Poczeka i doczeka się Pozdro dla Ciebie i Anii.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kurde nie wiem co jest grane ale jakoś tak najładniej się prezentują sunniacze w niebieskim kolorze...
Ps. ale bez lotki z GTi na tylnej klapie to auto słabo się prezentowało
Ps. ale bez lotki z GTi na tylnej klapie to auto słabo się prezentowało
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Kreyzol WPR
- fanatyk nissana
- Posty: 614
- Rejestracja: 2009-12-08, 23:57
- Lokalizacja: Pruszków