Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Podlaczenie radia . pominiecie +12 z oryginalnej

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

[P11/WP11] Podlaczenie radia . pominiecie +12 z oryginalnej

Post autor: abc1234xx » 2010-07-18, 22:39

Mam problem. Niedawno kupilem kombi p11 98 rok i nie bylo radia.. podlaczylem swoje ale gralo tylko po przekreceniu kluczyka a to mi nie pasowalo i zreszta kasowalo mi ustawienia za kazdym wylaczeniem.. chcialem dzis pokombinowac i polaczylem przewody zolty i czerwony ale to nic nie dalo.. potem zmienilem miejsce kabli cos pstyknelo jak by przekaznik i radio nawet na poprzednim ustawieniu nie dziala w ogóle. (nie jest spalone - sprawdzilem w micrze i dziala) bezpieczniki tez sa ok.. Reszta elektryki dziala, ale to juz nie wazne. Chce podlaczyc radio do przewodu 12V ktory ma stale napiecie bez znaczenia na polozenie kluczyka.. czy ktos podpowie do czego mozna sie wlaczyc? mase wykorzystam z oryginalnej kostki nissana, boje sie kombinowac bo to juz nie micra k10 w ktorej do byle czego mozna bylo podlaczyc ;) :)

myslalem tak o pozyczeniu sobie +12V z przelacznika awaryjnych.. co o tym myslicie? mam do tego najblizej i napewno tam jest zawsze napiecie.. tylko czy to nie zakloci pracy awaryjnych?

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

elo

Post autor: oskazip » 2010-07-19, 16:50

kolego każde radio ma 3 przewody zasilajace dwa + czerwony i np żółty ten żółty to podtrzymanie pamieci zazwyczaj spina sie je jako jeden z czerwonym no i ten 3 czyli czarny lub masa anteny
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-07-19, 17:03

nie potrzebuje 3 przewodow w moim JVC.. potrzebuje tylko stalego napiecia 12v ktorego nie odcina kluczyk po jego wyjeciu.. tak mialem w micrze podlaczone.. mialem chec pociagnac z aku ale nie znalazlem sposobu przeciagniecia go do kabiny :) :)

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-07-19, 20:09

Nie wiem kolego co Ci się sfajczyło ale oryginalna wiązka przewodów umożliwia takie podłączenie radia że radio włączasz ręcznie wtedy kiedy Ci to pasuje lub radio włącza się automatycznie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Napisz czy masz oryginalne wtyczki na przewodach w aucie? Dziś już późno jest ale jutro napiszę Ci który przewód z oryginalnej kostki auta podłącza się do radia. (muszę wyciągnąć radio i to sprawdzić) A tak na marginesie to nie jest to takie proste to podłączanie radia. :-D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-07-19, 22:28

abc1234xx łączysz czerwony i żółty i wtedy masz radio kiedy chcesz niezależnie od tego czy masz załączony zapłon czy nie. Jeśli podepniesz żółty pod stacyjkę to wtedy masz zależnie od zapłonu. Teraz piszę o standardzie ISO. Popatrz i poszukaj sobie swojej kostki na tej stronie w dziale kablomania http://studio24.prv.pl/ Jak znajdę swoją przejściówkę to Ci rozpisze na co jaki kolor jest
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-07-20, 15:44

tylko teraz jest problem bo zauwazylem kabel masa nie jest podlaczony do niczego a radio wczesniej dzialalo. Ale podlaczylem chyba plusa do masy naraz na chwile (chociaz to raczej nierealne bo nie iskrzylo ani nie wywalilo bezpiecznika) i teraz radio w ogóle nie dziala. Nie reaguje na zadne podlaczenie ;/ wie ktos ktory kabel w oryginalnej kostce to masa>?

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-07-20, 17:46

No więc sprawa kabelków z NISSANowskiej kostki wygląda następująco:
1) fioletowy z czerwonym paskiem - 12V po włączeniu kluczyka na ACC
2) czerwony z żółtym paskiem - masa (minus)
3) różowy z czarnym paskiem - 12V napięcie obecne cały czas (moje radio jest tu podłączone)
4) czarny z czerwonym paskiem - masa (moje radio jest tu podłączone)
5) brązowy i brązowy z białym paskiem - głośnik prawy przód
6) niebieski z białym paskiem i niebieski z żółtym paskiem - głośnik lewy przód
7) niebieski i różowy - głośnik prawy tył
8) czerwony i biały (ten pod czerwonym) - głośnik lewy tył
9) biały - 5V nie wiem do czego ten przewód jest
Myślę że taki opis ułatwi podłączenie radia.

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-07-20, 18:20

spoczko dzieki :) tylko powiedz mi czemu bezpiecznik mam ok ale radio na starym ustawieniu czyli takim jak auto kupilem nie reaguje w ogóle?

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-07-20, 19:15

Tego to już nie wiem. Może coś po drodze się spaliło? Sprawdź za pomocą żaróweczki na kabelku lub miernika napięcia czy na bezpieczniku jest prąd. I sprawdź też czy masa jest na tych kabelkach co powinna być. Masę to możesz sprawdzić w ten sposób że jeden kabel miernika podpinasz tam gdzie powinna być masa ( punkt 2 i 4 ) a prąd łapiesz z gniazda zapalniczki (kluczyk na ACC)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-07-20, 20:08

wlasnie wracam z pola bitwy :/ chyba tym zlym podlaczeniem niedzielnym cos sobie uszkodzilem :/ :/ bez podlaczanego radia mam 12V tam gdzie opisales.. czyli rozowy i czarny z paskiem.. ale jak radio podlacze to mam opor jakis i spada napiecie do 8.5V :/ pewnie to co cyknelo to jakis przekaznik i go uszkodzilem lekko ;/ teraz mysle nad pociagnieciem plusa z aku tylko przegrzebalem wszystko i nie wiem gdzie sie przedostac przez grodz?

podlaczylem radio po calosci do aku plus minus i radio startuje bez problemu.. gdzies po drodze do kostki cos sie przykopcilo ;/

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-07-20, 20:11

hary7 to 5V na białym to jak sądzę sterowanie do anteny automatycznej. W standardzie ISO ten przewód jest koloru niebieskiego. Wyłącz radio i zobacz jakie jest napięcie w tym miejscu.
abc1234xx poszukaj na stronie,do której podałem Ci link wcześniej w dziale kablomania/radia/fabryczne złączki nissanowskiej i porównaj to ze standardem złączki JVC'a kablomania/radia/panelowe
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-07-20, 20:13

ale opis kabli hary mi dal doskonaly :) plus i minus namierzylem w kostce po kolorach i sa opisane.. na nich pod aku radio dziala a pod kostka nawet z pominieciem wtyczki napiecie spada do 8.5V czyli wyglada to na uszkodzenie czegos w drodze od wtyczek nissanowskich do bezpiecznikow

[ Dodano: 2010-07-22, 23:37 ]
jeszcze pytanko ;) wie ktos ktory bezpiecznik jest od tej kostki nissanowskiej? bo wyciagnalem bezpiecznik audio i napiecie nadal jest ;/

[ Dodano: 2010-07-25, 15:58 ]
Problem rozwiazany.. masa w oryginalnej kostce jest beznadziejna.. po wlaczeniu swiatel radio gasnie, Pociagnalem mase z zapalniczki a plusa rozowego z oryginalnej kostki i radio gra az milo :) nie wylacza sie jak dam glosniej ani nie gasnie po wlaczeniu swiatel ;)

lukas2402
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-12-23, 00:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: lukas2402 » 2015-12-23, 01:00

hary7 pisze:No więc sprawa kabelków z NISSANowskiej kostki wygląda następująco:
1) fioletowy z czerwonym paskiem - 12V po włączeniu kluczyka na ACC
2) czerwony z żółtym paskiem - masa (minus)
3) różowy z czarnym paskiem - 12V napięcie obecne cały czas (moje radio jest tu podłączone)
4) czarny z czerwonym paskiem - masa (moje radio jest tu podłączone)
5) brązowy i brązowy z białym paskiem - głośnik prawy przód
6) niebieski z białym paskiem i niebieski z żółtym paskiem - głośnik lewy przód
7) niebieski i różowy - głośnik prawy tył
8) czerwony i biały (ten pod czerwonym) - głośnik lewy tył
9) biały - 5V nie wiem do czego ten przewód jest
Myślę że taki opis ułatwi podłączenie radia.
mam prosbe o rozszyfrowanie mojej kostki jest to firmowy clarion pn-2424m
Obrazek
domyslam sie ze zolty z czerwonym paskiem to 12V polaczone z pamiecia radia. co do reszty nie mam pomyslu. auto nissan almera 1.5 2003

Awatar użytkownika
bolek_WL
doświadczony forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 2015-01-30, 09:50
Lokalizacja: LEGIONOWO

Post autor: bolek_WL » 2015-12-23, 09:33

lukas2402, może to?
Obrazek
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906

lukas2402
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-12-23, 00:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: lukas2402 » 2015-12-23, 15:44

bolek_WL pisze: wedlug schematu ktory podeslales na mojej kosci nie ma uziemienia. takze nie wiem. widze ze oddzielnie ida tez przewody zolty i czerwony, i ktory przewod odpowiedzialny jest za "-" w kazdym normalnym aucie jest to czarny tutaj takiego nie ma.

colt87
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2020-05-21, 11:50

Re: [P11/WP11] Podlaczenie radia . pominiecie +12 z oryginalnej

Post autor: colt87 » 2020-05-21, 11:57

Witam jestem laikiem w tych sprawach, mój problem polega na tym , że na kablu różowym z czarnym paskiem nie mam napięcia. Radio mi nie działa. Jak podłącze je pod fioletowy z czerwonym paskiem działa po przekręceniu kluczyka. Problem taki , że wtedy za każdym razem muszę kodować radio po przekręceniu kluczyk na acc. Wie ktoś może jaki bezpiecznik lub przekaźnik jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację. Dodam, że wszystkie bezpiecznik po sprawdzeniu są ok. Dla pewności poprzemieniałem je nawet miejscami. Primera p11 2001rok. Radio oryginalne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”