[P10/WP10] Dziwne zachowanie silnika 2.0 Diesel
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Dziwne zachowanie silnika 2.0 Diesel
Witam
Mam problem z Primera W10 2.0 Diesel z 1991r. Mianowicie:
Odpala "normalnie" ale jak go "przygazuje" to zaczynaja sie problemy. Wkrece go na 3000 obr. i ladnie schodza do 900 ale po chwili spadaja tak do 700 i po chwili coraz nizej, czasem zdarzy mu sie ze zgasnie. Jak spadaja obroty i mu mocniej wcisne gaz to "pierdnie" i dziala przez chwile dobrze.
Dodam ze demontowalem hak i zdarzylo sie ze uderzylem motkiem w tlumik. Czy moze byc to powodem ze cos tam sie posypalo w srodku i go przytkalo? Taka diagnoze postawil znajomy. Jak to mozna sprawdzic?
Prosilbym o pomoc i opisanie przypuszczalnej usterki w wersji dla laika.
Pozdrawiam
Mam problem z Primera W10 2.0 Diesel z 1991r. Mianowicie:
Odpala "normalnie" ale jak go "przygazuje" to zaczynaja sie problemy. Wkrece go na 3000 obr. i ladnie schodza do 900 ale po chwili spadaja tak do 700 i po chwili coraz nizej, czasem zdarzy mu sie ze zgasnie. Jak spadaja obroty i mu mocniej wcisne gaz to "pierdnie" i dziala przez chwile dobrze.
Dodam ze demontowalem hak i zdarzylo sie ze uderzylem motkiem w tlumik. Czy moze byc to powodem ze cos tam sie posypalo w srodku i go przytkalo? Taka diagnoze postawil znajomy. Jak to mozna sprawdzic?
Prosilbym o pomoc i opisanie przypuszczalnej usterki w wersji dla laika.
Pozdrawiam
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
Prędzej filtry masz zapchane paliwa i powietrza. Jakby coś oderwało się w tłumiku to by brzęczało, a sadzę w końcu by wydmuchało. Silnik w P10 masz sterowany linką więc sprawa nastawnika jak w P11 nie wchodzi w grę. Możesz niby pokręcić śrubą od obrotów w pompie ale w pierwszej kolejności sprawdź/wymień filtry
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
ale czy widzisz w tym zbiorniczku bąbelki powietrza po zagrzaniu silnika 
Jeżeli takowe masz to uszczelka pod głowicą się wysrała, lub termostat się nie otwiera. (jest jeszcze parę innych możliwości ale... )

Jeżeli takowe masz to uszczelka pod głowicą się wysrała, lub termostat się nie otwiera. (jest jeszcze parę innych możliwości ale... )
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
jak masz jacuzzi w wyrównawczym i do tego zabarwienie płynu jest szare to bankowo czapa jest rozsypana a w najlepszym przypadku (na co bym nie liczył ) wydmuchana uszczelka głowicy. Termostat jest na grubym węzy obok pompy wodnej, żeby sprawdzić jego działanie to trzeba go wyjąć i ugotować w garnku Jak zupka zacznie wrzeć to powinien się otworzyć a po wyjęciu z wywaru i ostudzeniu zamknąć
Przed samym wykręceniem to warto sprawdzić czy nie masz studni w chłodnicy Tzn czy płyn w niej jest bo może się okazać że masz taki przedmuch z czapy że już go dawno z tamtą wygoniło przez wyrównawczy na ulicę, a to co w nim zostało to właśnie bulgocze

Przed samym wykręceniem to warto sprawdzić czy nie masz studni w chłodnicy Tzn czy płyn w niej jest bo może się okazać że masz taki przedmuch z czapy że już go dawno z tamtą wygoniło przez wyrównawczy na ulicę, a to co w nim zostało to właśnie bulgocze
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Jak by byly takie przedmuchy i nie mial by plynu to by mu sie grzal i czujnik temperatury by byl na dole bo nie mial by skad brac oczytu. Zeby czujnik temp cieczy dzialal to musi miec w przewodach ciecz.and_pec pisze:Przed samym wykręceniem to warto sprawdzić czy nie masz studni w chłodnicy Tzn czy płyn w niej jest bo może się okazać że masz taki przedmuch z czapy że już go dawno z tamtą wygoniło przez wyrównawczy na ulicę, a to co w nim zostało to właśnie bulgocze
hm.. jesli chodzi o zbiornik z plynem wyrownawczym jest juz prawie pusty. W chlodnicy jest plynu po sam korek ale z bialymi smugami. temp silnika rosnie ale w normie. teraz zaczal czasem pierdziec jak dodaje gazu no i czasem jak wcisne gaz nie zawsze reaguje. no i na koniec autko kopci na bialo z malymi dodatkami czarnego.
Nic innego mi nie pozostaje chyba jak go zawiezc do jakiegos speca co mi to sprawdzi.
A jesli to uszczelka tylko to jaki koszt mniej wiecej?
A przy najgorszym scenariuszu?
Nic innego mi nie pozostaje chyba jak go zawiezc do jakiegos speca co mi to sprawdzi.
A jesli to uszczelka tylko to jaki koszt mniej wiecej?
A przy najgorszym scenariuszu?
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Koszt uszczelki jakies 150-180 zl. Ale za robocizne ci troche wezma.
Jak bys mial gdzie i troche pojecie o aucie to mogl bys nawet sam to wymienic.
Tylko niektore narzedzia by ci sie przydaly,np. niezbedny klucz dynamometryczny. A z jaka sila dokrecic to moze na uszczelce pisac albo w ksiazce do primery.
Kilka godzin roboty i bedziesz mial zrobione. Na warszatacie dluzej beda robic bo musza za cos wziasc kase. I jak bedziesz oddawal do warsztatu to nie do byle jakiego. Czasem lepiej pare zl dac wiecej a wiesz ze dobrze zrobia.
Jak bys mial gdzie i troche pojecie o aucie to mogl bys nawet sam to wymienic.
Tylko niektore narzedzia by ci sie przydaly,np. niezbedny klucz dynamometryczny. A z jaka sila dokrecic to moze na uszczelce pisac albo w ksiazce do primery.
Kilka godzin roboty i bedziesz mial zrobione. Na warszatacie dluzej beda robic bo musza za cos wziasc kase. I jak bedziesz oddawal do warsztatu to nie do byle jakiego. Czasem lepiej pare zl dac wiecej a wiesz ze dobrze zrobia.
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Homik odnoszę wrażenie że nie masz pojęcia ile kosztuje wymiana uszczelki
Sama uszczelka to koszt 400 zeta Do tego dojdzie planowanie i grzebanie w czapie. Potem nowa chemia. Średni koszt rozrywki to 1000 zeta.
Za 180 to kupisz uszczelkę ale do benzyny. W dieslu masz stalową i jest ona dwukrotnie droższa od fibry.
Jak czapa pęknięta to druga od 800-1000 Jak znajdziesz sprawną. Zadnej po regeneracji nie bierz bo aluminium Nissanowskie jest "niespawalne" Takie czapy regenerowane strzelają obok spawu po około 10 kkm
Drugi sensowny silnik z angola to z 2 koła będzie kosztował i do tego przekładka dojdzie
Białe kopcenie w dieslu nie zawsze oznacza płyn w cylindrze. Jeśli kopci jak parowóz to tak. ale jeśli jest to przy odpalaniu i dym śmierdzi paliwem to masz kąt wtrysku źle ustawiony.
Sama uszczelka to koszt 400 zeta Do tego dojdzie planowanie i grzebanie w czapie. Potem nowa chemia. Średni koszt rozrywki to 1000 zeta.
Za 180 to kupisz uszczelkę ale do benzyny. W dieslu masz stalową i jest ona dwukrotnie droższa od fibry.
Jak czapa pęknięta to druga od 800-1000 Jak znajdziesz sprawną. Zadnej po regeneracji nie bierz bo aluminium Nissanowskie jest "niespawalne" Takie czapy regenerowane strzelają obok spawu po około 10 kkm
Drugi sensowny silnik z angola to z 2 koła będzie kosztował i do tego przekładka dojdzie
Białe kopcenie w dieslu nie zawsze oznacza płyn w cylindrze. Jeśli kopci jak parowóz to tak. ale jeśli jest to przy odpalaniu i dym śmierdzi paliwem to masz kąt wtrysku źle ustawiony.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
and_pec,
Ja nie pisalem o tym ze jeszcze inne rzeczy tylko o samej uszczelce. Jak sam sobie by wymienil to wiadomo ze taniej by go to wyszlo. A uszczelke metalowa to dostaniesz za tyle,a jak chcesz najlepsza z Erlinga to dasz 270zl najwiecej. Ogladalem w inter cars.
Sam mialem robione to w moim wiec wiem. To zdaje mi sie ze ty cos chyba nie w temacie. Ja mam taki silnik jak on a ty masz inny.
W moim mialem robione:
-szlif glowicy
-nowe pierscienie na tlokach
-nowa uszczelka pod glowica
-nowe zawory
-wyczyszczone wtryskiwacze
-wymieniony kompletny rozrzad wraz z pompa wody
-termostat i plyny eksplatacyjne(olej,plyn chlodniczy)
Jesli o czyms jeszcze nie zapomnialem.
I wyszlo mnie to wszytko 2500zl.
Ja nie pisalem o tym ze jeszcze inne rzeczy tylko o samej uszczelce. Jak sam sobie by wymienil to wiadomo ze taniej by go to wyszlo. A uszczelke metalowa to dostaniesz za tyle,a jak chcesz najlepsza z Erlinga to dasz 270zl najwiecej. Ogladalem w inter cars.
Sam mialem robione to w moim wiec wiem. To zdaje mi sie ze ty cos chyba nie w temacie. Ja mam taki silnik jak on a ty masz inny.
W moim mialem robione:
-szlif glowicy
-nowe pierscienie na tlokach
-nowa uszczelka pod glowica
-nowe zawory
-wyczyszczone wtryskiwacze
-wymieniony kompletny rozrzad wraz z pompa wody
-termostat i plyny eksplatacyjne(olej,plyn chlodniczy)
Jesli o czyms jeszcze nie zapomnialem.
I wyszlo mnie to wszytko 2500zl.
daras46, jak chcesz to mogę dać tobie namiar do dobrego magika od diesla tyle tylko że jest w Gdańsku a części tez mogę taniej załatwić w InterCars 

micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"