[N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
limo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-22, 13:39
Lokalizacja: Silesia

[N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: limo » 2019-01-27, 08:33

Objawy: ostatnio nie chcial odpalic po deszczu. Rozrusznik kreci a silnik nie odpala. Spaliny śmierdzą jajami. Kontrolka Check Engine sie zaswieca a jak krece dalej to pulsuje. Słychać dziwne ciche stukniecie na sam koniec. Przed awaria mialem metaliczny terkotanie (pewnie rozrzad), ale jezdzilem tak z miesiac/dwa.

0. Samodiagnostyka (metoda na zworę) = 55 (brak błędów)
1. Aku doladowane. Napiecia wydaja sie w normie. Sprawdze jeszcze pozyczajac prad od sasiada.
2. Pompa paliwa - slychac pompe paliwa (zasilanie jest).
3. Immobilizer NATS: po przelaczeniu stacyjki na zapłon (IGN) kontrolka CHECK ENGINE nie pulsuje jak na filmie z YT. Dioda NATS gasnie i slychac przekaznik po paru sekundach.
4. Swiece i filtry wymieniane rok temu (symboliczny przebieg zrobiony w tym czasie).
5. Kable zapłonowe: rezystancja kabli w normie. Przepiec nie widziałem spryskujac zraszaczem.
a) kopulka i palec wymienione na nowe. Aparat zaplonowy
b) kondensator (zmierzone 2,2uF) - wizualnie brak pekniec i przebarwien
c) cewka bez uszkodzen mechanicznych - podaje iskre wyraznie widoczna na ponad cm, ale dopiero widze na drugiej fajce od strony rozrzadu (3 cylinder). Na pierwszej fajce (1 cylinder) iskry jednak nie widzialem. Podmienilem kabel z 3 cylindra za ten pierwszy myslac, ze odpalenie tego pierwszego jest kluczowe, ale nic to nie zmienilo.
d) napiecie 12V na złączu aparatu jest

Strzelam na rozrzad (wyciagniety lancuch/wytarty napinacz do wymiany i pewnie dlatego nie moze odpalic) albo katalizator. Z drugiej strony fakt, ze pojawiło sie to po deszczu moze wskazywac na cewke, czujnik CPMS lub wlasnie ten kondensator (pomimo, ze niby trzyma parametry) lub cos z wiazka. Co myslicie?

Dzis zrobilem dodatkowe sprawdzenie na podladowanym aku przez noc (pogoda sie zmienila i dzis jest mokro):
1. Aku: na podpietym napiecie 12.5V (spada do 11.5V przy kreceniu).
2. Pompa paliwa: strumien paliwa nie leci przy kazdym kreceniu (robilem przerwy w kreceniu silnikiem). Sprawdzone takze bez filtra. Nie wiem, czy to normalne, czy ECU lub immobilizer blokuja doplyw paliwa na jakiś czas.
3. Swiece: mokre. Na podpietej swiecy do fajki brak iskry na kazdym z cylindrów.
4. Kable: na kablach tez brak iskry miedzy srubokretem wlozonym w fajke a pokrywa silnika.

Takze wrocilem do punktu wyjscia. Dodam, ze wczoraj wysuszylem suszarka dwa moduly tj. cewke i CPMS zanim zamontowalem aparat zapłonowy i robiłem proby.
Ostatnio zmieniony 2019-01-27, 14:20 przez limo, łącznie zmieniany 1 raz.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 840
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: bandito » 2019-01-27, 10:53

Jak nie masz iskry na którymś z cylindrów oznacza to układ zapłonowy aparat/przewody/świece .
I sprawdź na wszystkich cylindrach czy daje iskrę. Bo na trzy gary to by Ci odpalił

limo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-22, 13:39
Lokalizacja: Silesia

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: limo » 2019-01-27, 14:30

Dzieki za odpowiedz. Dzis sprawdziłem i iskry nie ma na wszystkich fajkach i swiecach w fajkach. Watpie, zeby nagle wszystkie kable padły, wiec cewka -> modul CPMS -> ECU. Jeszcze ten immobilizer nie daje mi spokoju (jakie sa dokladnie objawy tej awarii?) i nie rozumiem, czemu przy kazdym kreceniu paliwa ma na wezyku idacym do filtra paliwa (wiem, ze pompa jest blokowana przez wadliwy zaplon po 10 sekundach). Chcialbym te dwie rzeczy wyeliminowac tj, immo i pompę paliwa.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2032
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: majchrzok » 2019-01-27, 16:18

Jak miałeś problemy z odpalaniem po deszczu, możliwe że kopulka lub przewody robią przebicie. Podgrzej suszarką/opalarka i wtedy sprobuj.
Być może umarl moduł w aparacie. Jak chcesz mam ze swojej sprawny aparat wraz z org kopuła która śmiała- zamiennik po pol roku robił wlasnie takie przebicia że auto w deszczowe dni nie chciało palić.
Jak nie ma komunikacji pomiędzy ecu a kluczykiem- blokada immo- wtedy check mruga szybko.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2032
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: majchrzok » 2019-01-27, 16:20

A co do rozrządu- w ga16 kiedys umarl nam napinacz ze w ogole nie napinal lancucha- dzwonił jak w kościele. Auto odpalalo normalnie, przejechalo jeszcze z ta usterką ponad 50 km.

limo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-22, 13:39
Lokalizacja: Silesia

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: limo » 2019-01-28, 10:45

Kopułka i palec odpadają (wymienione na nowe oryginalne). Tak jak pisałem osuszyłem wczoraj cewkę i czujnik położenia wału. Iskra była. Teraz iskry ni ma. Także warunki zewn. (pogoda) wpłynęła na jeden z nich lub na immobilizer, który jak patrzę na schemat to blokuje poprzez sygnał z ECU generowanie iskry nie zwierając uzwojenia pierwotnego cewki do masy.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2032
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: majchrzok » 2019-01-29, 09:35

W samym aparacie zaplonowym jest taki moduł który wplywa na jego działanie.
Taki sam jest w hondzie civic z lat 98-2000. Aparat do hondy kupisz za 30 zl na szrocie. Kup, wymień i sprawdz wtedy. W sumie często to sie kielbasi w 1.4 polift z wtyka na 7 pinow.

limo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-06-22, 13:39
Lokalizacja: Silesia

Re: [N15 1.4 87KM GA14DE FL 98] Kręci, ale nie odpala.

Post autor: limo » 2019-01-29, 12:45

W tej wersji (po lifcie):
Aparat zapłonowy NISSAN 22100-2N300 D4T97-02(7 pin)
1. Cewka CM1T-227
2. Moduł RSB-57 RSB57 RSB 57 8116KA (czujnik położenia wału CPMS oparty na enkoderze / optolemencie wykrywający otwory w tarczy enkodera
3. Kondensator 250/2.2 R80V H

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”