Regeneracja reduktora. Na przykładzie Zavoli GES

Moderator: Maniek-ol

DVDeeJay
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2014-03-16, 15:15
Lokalizacja: Lisewo/Toruń

Regeneracja reduktora. Na przykładzie Zavoli GES

Post autor: DVDeeJay » 2014-05-15, 18:34

Witam.
Poniżej przedstawiem przebieg regeneracji reduktora LPG marki Zavoli GES. Sporo z tego forum wyniosłem więc teraz czas aby dać coś od siebie.
Prawdopodobnie reduktory innych producentów regeneruje się podobnie.

Potrzebne narzędzia i przybory:
1. Klucze płasko- oczkowe (8,10,13,17)
2. Wkrętaki płaski i krzyżowy
3. Benzynka ekstrakcyjna, szmatka, pędzelek
4. Zestaw naprawczy odpowiedni dla reduktora który posiadamy.
5. 2x 0,6 Heineken ( marka i pojemność zależna od upodobań)

Tak wyposażeni zabieramy się do pracy!!

Zakręcamy zawór butli i odpinamy aku...tak dla pewności.
Następnie demontujemy reduktor odpinając wszystkie wężyki i kostki. Uwaga na przewód doprowadzający gaz...delikatnie go odkręcamy. Warto też podstawić jakiś pojemnik bo poleci trochę płynu.

Kiedy już wyciągniemy reduktor z autka zabieramy się za jego demontaż.

Odkręcamy wszystkie śrubki obudowy(1) a następnie demontujemy membranę wysuwając ją z prowadnicy(2).

1. Obrazek

2. Obrazek

Następnie demontujemy dźwigienkę (3) i wyciągamy ją ruchem pokazanym na foto, a następnie wymieniamy grzybek gumowy(4). Wyciskamy stary a na jego miejsce montujemy nowy.

3. Obrazek

4. Obrazek

Dokładnie czyścimy benzynką wnętrze reduktora.

Następnie zabieramy się za drugą stronę. Podobnie jak poprzednio odkręcamy obudowę (5) i demontujemy membranę i dźwigienkę (6). Wymieniamy gumowy grzybek. UWAGA: Pod pokrywą jest sprężyna...odkręcamy delikatnie....może odbić i zrobić kuku.

5. Obrazek

6. Obrazek

Dokładnie czyścimy ten zielony nalot i kamień.

Odkręcamy wszystkie króćce i czyścimy kanaliki oraz wymieniamy uszczelki.

Obrazek

Następnie zabieramy się za składanie reduktora. Nie ma w tym żadnej filozofii. Dokładnie czyścimy ranty obudów ze starych uszczelek. Montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu. W trakcie rozbiórki można robić fotki...potem pomogą
Montujemy reduktor do auta, podłączmy wszystkie wężyki i wtyczki. Odkręcamy zawór butli, podpinamy aku i cieszymy się ze swoich umiejętności:)

Wszystkie potrzebne elementy do regeneracji reduktora znajdują się w zestawie naprawczym. Koszt około 60 -70 Pln ( cena może się różnić w zależności od marki reduktora).

UWAGA!! Po regeneracji może być konieczna wizyta u gazownika w celu regulacji instalacji. (mnie to ominęło:))

Czas pracy: około 2h

Życzę przyjemnej pracy i pełnej satysfakcji z samodzielnej regeneracji.

Zamieszczanie na innych forach oraz źródłach zbiorowej informacji możliwe tylko za zgodą autora.
Nie ma złych dróg....są tylko źli kierowcy...

tapataj
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2018-07-08, 09:11

Re: Regeneracja reduktora. Na przykładzie Zavoli GES

Post autor: tapataj » 2018-07-08, 09:14

Witam. Orientuje się ktoś czy zestaw naprawczy zavoli ge pasuje do zavoli ges 100? Pytam ponieważ jest wielki problem z kupieniem zestawu naprawczego do ges 100.

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 355
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: Regeneracja reduktora. Na przykładzie Zavoli GES

Post autor: matek_p » 2018-07-10, 14:17

http://lpg-forum.pl/zamienilem-zestaw-n ... 56707.html

Tutaj coś jest napisane. Może ci to pomoże.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”