[P11/WP11] Dziwne pukanie.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Dziwne pukanie.
Witam, od pewnego czasu przy przyspieszanie coś puka w moim chrupki. Odgłos jest dziwny bo brzmi jakby coś siedziało w oponie lub takie uderzenia powietrza, dziwny dźwięk, ani metaliczny ani gumowe. Coś jakby ze środka.
Dziś sprawdziłem cały zawias, cały jest w poli. Wszystkie śruby są dokręcone nie ma luzów. Rozporka dokręcone, wahacze tez, amorki tez zero luzów, w oponach nie ma żadnego dziwnego gwizdzia ani nic innego, wszystkie plastiki pod zderzakiem i nadkola przykręcone, na oponach nie ma żadnego guza są wyważone i napompowane. Złączka elastyczna wydechu wymieniona 3 dni temu. Koronki od półosi tez dokręcone. Prawa połóś wymieniona może 2 miesiące temu.
Teraz mam pewna tezę, poszukałem trochę w necie i spotkałem się z teoria kończącej się skrzyni bądź mało oleju, z teoria ze to przegub ale one nie wydają żadnego odgłosu przy kręceniu wiec chyba to nie to.
Na luzie nic nie słychać żeby pukało, dopiero powyżej 90km/h, tarcze nie biją bo przy hamowaniu jest ok. Nie wiem jak klocki bo jeszcze nie sprawdzałem,.
Świece są tez do wymiany i kable bd w przyszłym tygodniu nowe, czy możliwe ze auto nie chodzi ja któryś gar i wydaje taki dziwny odgłos"?
Kotów ma jakiś pomysł ?
Pozdro
Dziś sprawdziłem cały zawias, cały jest w poli. Wszystkie śruby są dokręcone nie ma luzów. Rozporka dokręcone, wahacze tez, amorki tez zero luzów, w oponach nie ma żadnego dziwnego gwizdzia ani nic innego, wszystkie plastiki pod zderzakiem i nadkola przykręcone, na oponach nie ma żadnego guza są wyważone i napompowane. Złączka elastyczna wydechu wymieniona 3 dni temu. Koronki od półosi tez dokręcone. Prawa połóś wymieniona może 2 miesiące temu.
Teraz mam pewna tezę, poszukałem trochę w necie i spotkałem się z teoria kończącej się skrzyni bądź mało oleju, z teoria ze to przegub ale one nie wydają żadnego odgłosu przy kręceniu wiec chyba to nie to.
Na luzie nic nie słychać żeby pukało, dopiero powyżej 90km/h, tarcze nie biją bo przy hamowaniu jest ok. Nie wiem jak klocki bo jeszcze nie sprawdzałem,.
Świece są tez do wymiany i kable bd w przyszłym tygodniu nowe, czy możliwe ze auto nie chodzi ja któryś gar i wydaje taki dziwny odgłos"?
Kotów ma jakiś pomysł ?
Pozdro
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Przy ścianie grodziowej wszytko gra. Poduchy wszystkie też są ok.
Powyżej 90km/h zaczyna być czuć wibracje po podłodze. Obstawialbym przegub wewnętrzny ale jak sprawdzić który to ? Lewy czy prawy ?
Zewnętrzne na stretch nie puka ja więc chyba jest ok.
Powyżej 90km/h zaczyna być czuć wibracje po podłodze. Obstawialbym przegub wewnętrzny ale jak sprawdzić który to ? Lewy czy prawy ?
Zewnętrzne na stretch nie puka ja więc chyba jest ok.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Puchacz, przegub wewnętrzny na krótkiej półosi. Też mam takie wibracje. Tylko, że u mnie przegub czeka na wymianę już pół roku......... Nie mam kiedy tego zrobić........
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, znaczy ten w prawym kole ?
dzis zauwazylem coś nowego wracajac z pracy, karabin sczela przy skrecie w prawo, tak delikatnie ale zaczyna.
mozliwe aby lewy zew pregub dawal takie wibracje podczas jazdy powyżej 90 ?
wymieniana bla także prawa prawa półośta miedzy wew a zewnetrznym przegubem moze jak zbijalismy ten wew z lozyska to cos padlo i teraz wali po pewnym czasie?
dzis zauwazylem coś nowego wracajac z pracy, karabin sczela przy skrecie w prawo, tak delikatnie ale zaczyna.
mozliwe aby lewy zew pregub dawal takie wibracje podczas jazdy powyżej 90 ?
wymieniana bla także prawa prawa półośta miedzy wew a zewnetrznym przegubem moze jak zbijalismy ten wew z lozyska to cos padlo i teraz wali po pewnym czasie?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
To nie przerzucałeś kół przód - tył ?
Zaopatrz się w stetoskop (groszowa sprawa) i dobrze zabezpiecz na kanale tył samochodu (ręczny + kliny pod koła). Przód obustronnie unieś na klockach (zabezpiecz) - Ty osłuchujesz stetoskopem podejrzane okolice, kolega przełącza biegi. Dźwięki przenoszą się - przynajmniej zawęzisz obszar poszukiwań- skrzynia, silnik, sprzęgło, rura, osprzęt itp. Co prawda odciążysz zawieszenie i jego nie sprawdzisz.
Żeby nie było - robisz to na własną odpowiedzialność
Korzystając z okazji, że masz koła w górze i pomoc kolegi - sprawdź, czy nie ma luzu na końcówkach drążków (i ewent. w maglownicy) oraz na łącznikach stabilizatorów.
Zaopatrz się w stetoskop (groszowa sprawa) i dobrze zabezpiecz na kanale tył samochodu (ręczny + kliny pod koła). Przód obustronnie unieś na klockach (zabezpiecz) - Ty osłuchujesz stetoskopem podejrzane okolice, kolega przełącza biegi. Dźwięki przenoszą się - przynajmniej zawęzisz obszar poszukiwań- skrzynia, silnik, sprzęgło, rura, osprzęt itp. Co prawda odciążysz zawieszenie i jego nie sprawdzisz.
Żeby nie było - robisz to na własną odpowiedzialność
Korzystając z okazji, że masz koła w górze i pomoc kolegi - sprawdź, czy nie ma luzu na końcówkach drążków (i ewent. w maglownicy) oraz na łącznikach stabilizatorów.
LPG Lovato Smart
koła były zamienione tył na przód i nic to nie dało. przeguby są nowe, cały zawias ma nie więcej jak roku i jest cały na żółtym poli wiec nie ma mowy o wyrobionych tulejach. gwint tez raczej nie puka. poduszki silnika i skrzyni są wszystkie ok. w weekend bd patrzył dalej.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Re: Dziwne pukanie.
Puchacz pisze:... od pewnego czasu przy przyspieszanie coś puka w moim chrupki. Odgłos jest dziwny bo brzmi jakby coś siedziało w oponie lub takie uderzenia powietrza, dziwny dźwięk, ani metaliczny ani gumowe. Coś jakby ze środka. ...
Na luzie nic nie słychać żeby pukało, dopiero powyżej 90km/h ...
Poduszki sprawdzałeś, a nie masz przypadkiem wyrobionych tulei gumowych belki zawieszenia silnika ?Powyżej 90km/h zaczyna być czuć wibracje po podłodze
Są po dwie sztuki na przód (na rys. nr 28) i dwie na tył (nr 16) (łącznie cztery).
Drugie - w jakim stanie jest belka pod chłodnicą ?
LPG Lovato Smart