Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Bład P1446

Moderator: janusz

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Bład P1446

Post autor: szczureczek » 2010-04-16, 10:33

Witam
Czy ktoś walczył z problemem czujnika w odpowietrzeniu baku? Raz mi się zapala, raz gaśnie check. Ogólnie ciężke dojście mam, ale zamierzam wykręcić i wyczyścić tej czujnik. To cos pomoże? Pytam, bo wiem że w maxi wersji usa też występuje ten czujnik i problemy z nim :->

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-16, 14:24

A moze problem nie lezy w owym czujniku tylko EVAP sie np zacina. Jest to wlasnie system przewietrzania zbiornika, opary trafiaja do karnistra a nastepnie ida do dolotu powietrza.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-16, 15:31

No właśnie Może tak być. Ogólnie czasami zauważyłem, że jak podczas tankowania na niektórych stacjach od razu odbija i trzeba powoli tankować, a innym razem zablokuje i zatankuje do pełna. Mam jeszcze drugi zbiornik z lpg :) ale na długie trasy tankuje obydwa do pełna. Tak czy siak ten czujnik jest przykręcony do tej czarnej skrzynki.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-16, 20:12

Ja problemu nie zauważyłem. Czy jest czujnik ? - tego nie wiem.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-17, 08:38

http://pdftown.com/Nissan-PDF-eBook-Category.html
Poszukaj sobie tutaj service manuala. W maximie A32 evap dziala na poddzisnieniu i cisnieniu, steruje tym wszystkim selenoid (cos w stylu rpm switcha). Ostatnio z Szalonym dyskutowalismy jak to dziala i nawet udalo nam sie do tego dojsc :-) Jesli we frontierze nie zmienili zasady dzialania to ja bym szukal przyczyny w wezykach podcisnieniowych lub selenoidzie.
Selenoid - urzadzenie do ktorego dochodza dwa wezyki (jeden z podcisnieniem, drugi cisnieniem) a wychodzi jeden. Selenoid caly czas przepuszcza cisnienie ale w momencie gdy dostaje sygnal (prawdopodobnie jest sterowany masa) puszcza podcisnienie. Sygnal znika znowu idzie cisnienie.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-17, 09:11

Tak właśnie to znalazłem i wiem, że to jest odpowiedzialne za ciśnienie :-D Przed chwilą poznałem zasadę działania. Muszę wykręcić i pokombinować na sucho.

[ Dodano: 2010-04-21, 11:46 ]
Przed wykręceniem jeszcze troche poszukałem i poczytałem i dowiedziałem się, żeby dokręcać korek porządnie to musi 3-4 razy kliknąć-przeskoczyć na ząbkach. Muszę to wypróbować, bo może się okazać, że tam z tym czujnikiem jest wszystko ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”