Brak mocy

Moderator: azorek

Klimas78
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-10-25, 14:50
Lokalizacja: Dzietrzniki

Brak mocy

Post autor: Klimas78 » 2011-04-30, 10:09

Witam
Koledzy mam problem ze swoim murano.
Gdy odpalę silnik wszystko jest ok.Silnik ładnie wchodzi na obroty.
Włączę,, d,, na skrzyni i brakuje mi mocy silnik nie reaguje na pedał gazu,
Włączę skrzynie na neutral i przy naciskaniu gazu silnik prawie nie reaguje na pedał gazu.
Po ponownym odpaleniu autko się zbiera .Skrzynia działa ok nic w niej nie stuka i ładnie zmienia przełożenia.
Problem pojawia się zawsze przy ruszaniu.
Wczoraj zaświeciła się Kontrolka Check Engine.
Odłączyłem klemę akumulatora i jak na razie jest spokój.
Może ktoś miał już takie objawy.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 525
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2011-05-07, 19:34

Klimas78, sprawdz dolot powietrza do silnika- czy przypadkiem opaska sie nie poluzowala i nie dostaje się tamlewe powietrze. Była to wada Murano, która zostła objeta akcja serwisową.

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2011-05-08, 00:07

Besel, to raczej nie to. Wygląda, że auto wchodzi w tryb awaryjny i ogranica obroty dopiero po zmianie na D. Trzebaby sprawdzić co to za błąd się pojawił, mi to wygląda że coś się dzieje ze skrzynią lub jakaś elektronika. Pierwsze co można zrobić to sprawdzić poziom płynu w skrzyni (bagnet znajdujący się pomiędzy akumulatorem, a silnikiem).
Błędy można odczytać samodzielnie, bez potrzeby wizyty w serwisie, instrukcja pod linkiem: viewtopic.php?t=1254.
Klimas78 - podaj kod błędu jeżeli pojawi sie ponownie i będziemy myśleć.

Sprawdzanie płynu w CVT robi się na rozgrzanym silniku, usytuowanie bagnetu na poniższym zdjęciu.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 12:55 przez bilro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 525
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2011-05-08, 08:41

miałem podobna sytuacje po tym jak wlozylem inny bezpiecznik w inne miejsce

Klimas78
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-10-25, 14:50
Lokalizacja: Dzietrzniki

Post autor: Klimas78 » 2011-05-08, 10:22

A w jakich warunkach sprawdza się ten płyn w skrzyni i na jakie wskazania trzeba patrzeć na tym bagnecie?

Kolego BESEL_
Jaki bezpiecznik miałeś źle włożony?

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 525
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2011-05-08, 11:53

Klimas78, zabij mnie a nie pamietam. Patrzylem na schemat i na bezpieczniki i wtedy wylapalem ze ktorys zle wlozylem

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2011-05-09, 13:01

Klimas78, wrzucilem powyżej zdjęcie, z lokalizacją bagnetu do sprawdzania poziomu w skrzyni. Poziom sprawdza się na rozgrzanej skrzyni - czyli przejedz się, odczekaj kilka minut i sprawdz poziom. Jest to taki sam bagnet jak do poziomu oleju z oznaczeniem "min/ max".
Dorzuciłem też we właściwym wątku instrukcję krok po kroku, jak należy sprawdzać poziom płynu: viewtopic.php?p=141063

Otello
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-06, 23:00
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Otello » 2011-05-22, 22:28

Witam,
mam właśnie ten sam problem.Mam Murano z 2006r wersja europejska z tym że na gazie firmy BRC. Problem w tym że już 3 raz spotkała mnie następująca sytuacja iż silnik nie przekraczał 2500 obrótów, przy tym załączała się kontrolka check engine...;/ Następnie, aby wszystko wróciło do normy zauważyłem, że muszę trochę odczekać, silnik musi ostygnąć i wszystko znowu wraca do normy, z tym że kontrolka check engine nie gaśnie...ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2011-05-23, 08:18

Otello, zamiast zgadywać co dolega Twojemu samochodowi to pierwsze co musisz zrobic to odczytac kod błędu. Możesz albo pojechac do jakiegoś mechanika, który podłączy cię pod komputer, albo zrobić to samemu - instrukcja "zrób to sam" jest pod linkiem: viewtopic.php?p=99251#99251

Jak będziesz miał numer błędu to będziemy myśleć dalej.

Otello
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-06, 23:00
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Otello » 2011-06-09, 11:19

No masz rację, ale myślałem że może już jakieś sugestie na początek dostanę :-> A więc byłem podłączyć go pod komputer, numeru błędu nie znam ale pokazał problem ze skrzynią, tzn z odczytywaniem pozycji biegu... Mechanik powiedział że będzie do wymiany albo potencjometr, który zczytuje pozycje czyli cały moduł, albo komputer skrzyni bo podobno oprócz głównego komputera taki jest :-| Czekam teraz na samochód zastępczy bo jak byłem to akurat wszystkie jeździły i będziemy motać żeby autko znowu śmigało jak dawniej :lol:

[ Dodano: 2011-06-23, 10:23 ]
po wymianie modułu skrzyni dalej to samo...ale masakra...nie mam już siły do tej kupy złomu..:/ ktoś ma jakiś pomysł?

jack99

Post autor: jack99 » 2011-08-24, 12:14

W moim Murano podobny problem wynikł ze zniszczenia katalizatora.
Jeżeli silnik był zimny, to jechał, jak się zagrzał, to przestawał.
Mam obecnie usunięty jeden z katalizatorów i pojawiający się podobnie problem - z tym, że na dużo mniejszą skalę - czasem przy dłuższym potrzymaniu go na obrotach powyżej 2500 zaczyna mi migać lampka check engine. Jak zmniejszę obroty, to czasem gaśnie, a czasem wymaga to zatrzymania i wyłączenia zapłonu.
Check engine zaświeca mi się regularnie, zgłaszając błąd katalizatora i błąd sądy lambda - zakładam, że wynika to z braku katalizatora, ale pewności nie mam.
Generalnie mam wrażenie, że silnik jest słabszy niż był, ale to może być tylko moje wrażenie.

Też mam gaz BRC. Zapalanie lampki check engine dzieje się niezależnie, czy jadę na gazie, czy benzynie.

Otello
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-06, 23:00
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Otello » 2011-12-07, 21:15

minęło kilka miesięcy a ja zapomniałem się pochwalić co dolegało mojemu murańcowi ;-)
Otóż sprawa dość prozaiczna bo nie stykało na wiązce kabli, po prostu wiązka przewodów od skrzyni była przerwana, albo przegnita jak kto woli:) Szkoda że mechanik nie sprawdził tego na początku. Moim zdaniem to podstawa! A więc moi Drodzy koledzy zanim zaczniecie wydawać niepotrzebnie pieniądze na drogie części do swojego samochodu, każcie mechanikowi zacząć od podstaw a nie od dupy strony :evil:

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 3299
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-07, 22:41

Ale jak przegniata tak po prostu to się w pale nie mieści :-o
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 1981
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-12-08, 00:53

Przegnita ??
W tak młodym aucie ??
Aż się boje pomyśleć co będzie z tymi autami jak osiągną wiek mojego :D
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Rafer_Alston
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-18, 19:42
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Rafer_Alston » 2012-01-18, 20:46

Witam, to mój pierwszy post na forum.
Posiadam Murano sprowadzone z usa rocznik 2007. Problem w moim przypadku polega na tym, że auto dosyć wolno przyspiesza, przez co wyprzedanie innych aut jest praktycznie niemożliwe. Przy ruszaniu z miejsca wygląda jakby wszystko było OK, ale przy predkości powyżej 70km/h po wdepnieciu w pedał reakcja jest baaardzo powolna. W serwisie nissana przy górczewskiej w wawie nie poradzili sobie z tym problemem. serwis automatycznych skrzyń biegów przy tesco na połczyńskiej też nie dał rady, chociaż rozwiązali problem polegający na tym, że auto nie jechało szybciej jak 40km/h na zimnym silniku. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem?

Awatar użytkownika
wojtek07
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-12-23, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtek07 » 2012-01-19, 00:19

komputer pokazuje jakieś błędy ? "service engine soon" ? co powiedzieli w serwisie ?

Rafer_Alston
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-18, 19:42
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Rafer_Alston » 2012-01-19, 07:41

W serwisie powiedzieli, tylko tyle że skasowali błędy oprócz jednego, którego nie mogą skasować i nie mają pojęcia jak to naprawić. Fakt, że wtedy zgłosiłem się z problemem dotyczącym tego, że auto nie jedzie szybciej jak 40-50km/h na zimnym silniku. Niestety nie mam już tego wydruku z kodami błędów.

Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś kodował pilot do murańca wersja USA według tej instrukcji, która krąży na forum? tj. włożyć i wyjąć kluczyk ileś razy w ciągu 10s ?? Czy ta metoda zadziała na murano z usa??

Awatar użytkownika
wojtek07
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-12-23, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtek07 » 2012-01-19, 15:45

Witam, mógłbyś podać kod tego błędu (można odczytać go "ręcznie" na forum jest instrukcja). Co do kodowanie pilota to chętnie sam sie dowiem czy działa ponieważ zamierzam zaopatrzyć się w zapasowy...

Rafer_Alston
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-18, 19:42
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Rafer_Alston » 2012-02-02, 15:21

Niestety komputer nie zarejestrował żadnych błędów, jedynie P0000. Dzwoniłem do nissana zaborowskiego i powiedzieli, że możliwą przyczyną jest przepustnica powietrza, która w wersjach USA wariuje. Wariuje niby przez paliwo w Polsce, które rzekomo jest lepsze niż to w USA. Spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem? A może przyczyny należy upatrywać w komputerze skrzyni biegów, która nie redukuje biegu przy wdepnięciu w pedał gazu?

krzychu123
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2018-01-26, 21:49
Lokalizacja: Ełk

Post autor: krzychu123 » 2018-01-26, 21:53

Klimas78, Witam. Mam identyczny problem z powodu braku mocy z murano. Proszę o podpowiedź jak rozwiązałeś problem w swoim aucie.
Proszę o szybką odpowiedź
Pozdrawiam
Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”