Czołem,
pacjent: almera n16, 2002 rok, 1.5 90km 156kkm benzyna+gaz, olej Valvo MAX life 10W40
jakiś czas temu zauważyłem, że ubywa mi oleju. Mocno się nie zdziwiłem ale jednak Postawiłem sprawę obserwować i dolewać ile trzeba. Tak aby zobaczyć co w trawie piszczy.
Wnioski jakie mi się nasunęły:
- pije olej jakies 0,5-0,7l na 1000km ale tylko jeżeli jeżdżę bardziej dynamicznie, na trasie ok 4 tys obrotów i w ogóle kręcę go przynajmniej tak do 3,5-4tys przy zmianie biegów. Dodam, że ten kto stworzył skrzynię w N16 1.5 to powinien pójść przynajmniej do piekła
- nie pije oleju albo ubywa go bardzo nieznacznie - praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie- wtedy kiedy jeżdżę po pierwsze wolniej, po drugie zmiana biegów przy 2,5 tys ( prawie jak ecodriving)
Pytanie co może być przyczyną? Wiadomo, że przy wyższym obciążeniu silnika to może puszczać uszczelniaczami albo coś ale chciałbym się dowiedzieć, może ktoś miał taki przypadek.
Dodam, że temat znikania oleju w N16 jest mi znany bo przeczytałem na ten temat pół internetu jednak zawsze było, że bierze i tylko problem narasta.. a u mnie troszkę inaczej.
Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za wszystkie sugestie
Olej - kolejna historia
Moderator: sergiej
To ma związek z tym, jak pracują pierścienie. Jeśli prędkości obrotowe silnika są względnie niskie, to bez problemu pierścionki pozbierają olej z gładzi cylindra. Przy wyższych prędkościach obrotowych już nie wyrabiają i nie zbierają tak dokładnie oleju z gładzi cylindra - olej przedostaje się wyżej, do komory spalania.
Kolega Michal_M66 ma dokładnie to samo u siebie
Kolega Michal_M66 ma dokładnie to samo u siebie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
hmm w takim razie jeździć i się nie przejmować czy raczej przyjrzeć się im z bliska bo sprawa będzie coraz gorzej wyglądała?:)
oczywiście stan oleju przykładnie co jakieś 200-300 km sprawdzam żeby mi niespodzianki nie zrobił żadnej
Swoją drogą Janusz musze Ci powiedzieć, że nie jest z Ciebie typowy Janusz co czytam Twoje posty to aż bije wiedzą!
oczywiście stan oleju przykładnie co jakieś 200-300 km sprawdzam żeby mi niespodzianki nie zrobił żadnej
Swoją drogą Janusz musze Ci powiedzieć, że nie jest z Ciebie typowy Janusz co czytam Twoje posty to aż bije wiedzą!
Osiak_89, ja bym na razie się nie przejmował Po prosty bym obserwował stan oleju. Jak ubywa to nie jest źle, gorzej jak przybywa.
W wyższych partiach obrotów znakomita większość silników bierze olej - i nie ma silnika, który nie bierze oleju - każdy silnik łyka olej.
W wyższych partiach obrotów znakomita większość silników bierze olej - i nie ma silnika, który nie bierze oleju - każdy silnik łyka olej.
Bez przesady.........osiak_89 pisze:Swoją drogą Janusz musze Ci powiedzieć, że nie jest z Ciebie typowy Janusz co czytam Twoje posty to aż bije wiedzą!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ok, czyli będę trzymał rękę na pulsie
no z tymi wyższymi partami to masz racje, kwestia tylko taka, że 5tka jest tak kijowo, że 120 i 3,5/4tys obrotów już nie pamiętam
niestety mniej więcej raz w miesiącu śmigam trasę Gdańsk-Ciechanów drogą S7 gdzie na dwupasmówkach spokojnie sobie lecę 140-150 to już nie mówię jakie są obroty
no ale nic uspokoiłeś mnie trochę, mam nadzieje, że problem się nie pogłębi zbyt szybko a z uwagi, że zima to chyba jeszcze częściej będę sprawdzał olej
no z tymi wyższymi partami to masz racje, kwestia tylko taka, że 5tka jest tak kijowo, że 120 i 3,5/4tys obrotów już nie pamiętam
niestety mniej więcej raz w miesiącu śmigam trasę Gdańsk-Ciechanów drogą S7 gdzie na dwupasmówkach spokojnie sobie lecę 140-150 to już nie mówię jakie są obroty
no ale nic uspokoiłeś mnie trochę, mam nadzieje, że problem się nie pogłębi zbyt szybko a z uwagi, że zima to chyba jeszcze częściej będę sprawdzał olej