Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Rozładowywanie akumulatora Sunny 2.0 D

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

kalman89
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-03-29, 09:29
Lokalizacja: Mława

[N14] Rozładowywanie akumulatora Sunny 2.0 D

Post autor: kalman89 » 2010-03-29, 09:31

Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem rozładowywania akumulatora. Po naładowaniu prostownikiem wytrzymuje miej więcej 2-3 tygodnie w samochodzie a potem pada. Alternator zaś ładuje akumulator ale wtedy gdy auto jest dostatecznie rozgrzane. Miernik na wolnych obrotach pokazuje 14.5 V także jest ok. Jednak kiedy odpalę go gdy silnik jest zimny ładowanie nie przekracza 12,3 - 12,5 a przy przekręceniu kluczyka aby podgrzać świece napięcie na akumulatorze diametralnie spada do np. 10V Jest to bardzo męczące kiedy w trakcie dnia mam do przejechania niecały kilometr i akumulator nie nadąża się naładować. Jeśli ktoś może mi choć trochę pomóc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-03-29, 09:34

alternator powinien od razu po odpaleniu auta ładować akumulator, czyli nie ważne czy ciepły czy zimny, napięcie na akumulatorze po odpaleniu powinno wynosić około 14.5V
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

kalman89
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-03-29, 09:29
Lokalizacja: Mława

Post autor: kalman89 » 2010-03-29, 10:20

Czyli wina tkwi w alternatorze?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-03-29, 16:10

kalman89 pisze:Czyli wina tkwi w alternatorze?
Najprawdopodobniej strzeliła jedna dioda na mostku prostowniczym i jedna z trzech faz podawana jest połowicznie.


Jest jeszcze inna teoria,sprawdź przekaźnik świec żarowych ,czy czasem nie trzyma za długo.
Podłącz miernik pod zacisk świec i zobacz jak długo jest na nich napięcie.
Ostatnio zmieniony 2010-03-29, 20:05 przez alfabox, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-29, 17:11

Zapytam a ile lat ma akumulator :?:
Może po prostu nie trzyma napięcia.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

kalman89
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-03-29, 09:29
Lokalizacja: Mława

Post autor: kalman89 » 2010-03-29, 18:38

Znam już całą przyczynę. :) Przekaźnik świec żarowych nie rozłącza świec także od momentu uruchomienia silnika do jego zgaszenia prąd cały czas szedł na świece i alternator nie wytwarzał dostateczną ilość prądu na ładowanie akumulatora. Czeka mnie wymiana przekaźnika. Koszt ok. 100zł Dzięki wszystkim za info. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-03-29, 19:52

kalman89 pisze:Znam już całą przyczynę. :) Przekaźnik świec żarowych nie rozłącza świec także od momentu uruchomienia silnika do jego zgaszenia prąd cały czas szedł na świece i alternator nie wytwarzał dostateczną ilość prądu na ładowanie akumulatora. Czeka mnie wymiana przekaźnika. Koszt ok. 100zł Dzięki wszystkim za info. Pozdrawiam
Coś mi ten przekaźnik za przeproszeniem smierdział ;-)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”