[Sunny] B12 COUPE GTI V6

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, janusz

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-05-14, 08:55

Hayashi Racing? Work equip 03/40?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-05-14, 23:18

Hayashi są mega rare, szczególnie model bomber który by mi najbardziej odpowiadał. Equip klasycznie pasuje do każdego kanta ale 03 już dosyć oklepane, a 40 mnie zaintrygowała :D Ceny są jakie są ale chińskiego koła na 99% nie chcę bo z daleka widać różnicę względem oryginalnych.

Myślałem czy z tych które teraz mam można coś zrobić. Polerka rantu i odświeżony środek ?
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-05-15, 09:41

Racing hart L805 podobne do tych bomberów. Hayashi jeszcze produkuje nówki, ale tylko model stf pasuje. Mogą być jeszcze enkei apache 2, a jak chcesz robić te co masz to ja bym zrobił polerowany bęben i rotor w kolorze brąz ala watanabe

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-05-15, 17:43

Według kyusha shoes hayashi bomber nie wychodził w 4x100. Mogą być jeszcze rota HB10/X04.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-05-15, 23:28

Flatron super są te hb10. Mi się jeszcze spodobały bm8 od roty. Tylko 8j bez gwintu już nie upcham bez poszerzenia nadkoli bo będzie haczyć o talerz sprężyny , ale temat gwintu jest że tak powiem na czasie ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-05-16, 13:25

Osobiście bardziej mi się podobają hayashi stf od roty bm8, która bądź co bądź jest podróbką hayashi cr, no ale ich nie ma w 4x100. Ile cali będzie? Ja osobiście zakładałbym 15. Według mnie n13 wyglądał by na 15 lepiej niż na 16, a b12 ma bardziej klasyczny wygląd, więc 15 bardziej pasują. Spróbuj dobrać najpierw dobre opony, a później na podstawie dostępnej rozmiarówki dopasuj felgi. Wieczorem wrzucę ci zdjęcie jak to wygląda u mnie na 16.

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-05-16, 18:05

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trochę dziwnie wygląda na pierwszym zdjęciu jakby były strasznie małe. Na innych z mojego tematu widać że jest ok. Faktycznie to koło jest minimalnie wyższe od fabrycznego. To jest 16' 7J ET40 opona 205/45/16. Rant minimalnie schowany w oponie, ale ścianki lekko pochyłe do wewnątrz.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-05-31, 12:02

Aktualnie mam 205/50/15 i w zasadzie chciałem wrzucić 16 ze względów czysto estetycznych, wg. mnie 15 ginie w b12 a 16 mogła by ładnie się wpasować.

Rozmiar opon jak wspomniałem felga 7" i et30, tak to wygląda:

https://photos.app.goo.gl/9294awiaYOORuiJB3

https://photos.app.goo.gl/0UH26kRAWIUlnt752

https://photos.app.goo.gl/dCyPrmG41qKPbJxZA


Sory za jakość zdjęć ale jeszcze wczorajszy jestem :mrgreen:

Btw. flatron widziałem że się załapałeś na filmie Śniadanie i Gablota Wrocław :mrgreen:



Propo frutów i prac mechanicznych, wleciała oliwka filtr płyn hamulcowy i bbk 280mm. Brakuje mi tylko zacisków niestety po weekendzie dopiero dotrą do mnie.

Naprawa skrzyni się przeciąga gdyż uszczelniacze są ciężko dostępne, ale udało się wymacać gdzieś w czeluści magazynów :razz:

Wleciał jeden mega rare temat do mojej nysy ale to dopiero w niedzielę myślę że będzie foto na aucie bo tak jak sobie leży to nie oddaje efektu ;-)

https://photos.app.goo.gl/A121uaklyUr1O4VV2

https://photos.app.goo.gl/tqZ5r6O26HxXyqAu2

https://photos.app.goo.gl/7urj0mefi5PZl2cH3


Następne aktualizacje niebawem :D
Ostatnio zmieniony 2018-06-01, 00:57 przez karol282, łącznie zmieniany 1 raz.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 934
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: mimier » 2018-05-31, 19:30

Zdjęcia nie działają

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-01, 00:59

Czyli mocno wczorajszy byłem... :razz:

Dzięki mimer już poprawione :-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-06-01, 19:39

Nie ma toyo R888 w 205/45/16, są 195/50/16 to można te założyć, bo te sportowe to podobno i tak szersze niż faktycznie na nich pisze. Ja się głównie tym sugerowałem jak myślałem do siebie o innym kole, bo są w 205/50/15. Nie wiem co chcesz u siebie mieć. Ja teraz latam na 205/45/16 Pirelli P Zero Nero GT i koła mi blokuje przy awaryjnych hamowaniach na fabrycznym heblu i zwykłych klockach. A ty jeszcze takie heble duże założyłeś.
Pochwal się tym frutem.

Awatar użytkownika
Matiz
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: Matiz » 2018-06-01, 22:59

hej pany, miałem pisać już dwa dni temu ,ale teraz przy okazji upa naskrobie

Ze wszelkimi Crono (czy to "stare" czy evo) MAM taki problem (w sensie mnie to mierzi strasznie :-P ),że rotor nie rośnie wraz z powiększaniem sie bębna. Skapłem sie kiedyś przy szukaniu felg do imprezy. 16" mimo że pod względem wytrzymałości sa zajebiste, to nie wyglądają jakoś mega ( i chyba nie wchodzą na "czerotłoczki, złote brembno" itp). Plusem jest że ceny są przez to przystepne.
Szaleństwo zaczyna sie przy rozmiarze subarowym czyli 7x17 i rozstaw 5x100 lub 17x7 i 4x100 (starsze VW) Kumpel kupił na takich Corrado, jakoś dzień po wystawieniu na sprzedaż przyjechał po nie 300km jakiś Pepik, poszły do golfa Golfa KJS, bez targowania :-o .
W 17" chyba tej feldze najlepiej, idealne proporcje, choć dla mnie ma dalej za mało rantu, moim świetym grallem jest Work Meister / SSR Profesor :roll:

No i na Crono natychmiastowo robi sie rajdowo :hihi:

Obrazek

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-07, 00:00

flatron

Zgadza się slicki i semi slicki są bardziej "kwadratowe" na feldze. Mi chodzi o uzyskanie wypełnienia dość sporego nadkola w B12. Widziałem już kilka B12 na 16 felgach i wyglądało to mega smacznie, nie za duże nie za małe. Jeśli chodzi o opony to R888 dla mnie nie jest jakimś wyznacznikiem, dobra opona ale osobiście na ulicę wybrał bym AD08R, chociażby z tego względu że można jechać po mokrym i ma szeroką rozmiarówkę.

Matiz

Felgi do subaraka spoko pasują mega, tak jak wspomniałeś mają taki "rajdowy" klimat, aczkolwiek w B12 nie za bardzo widzę takie koło bardziej skupiłem się na typowo old school'owych wzorach rodem z Japonii :-)



Walka z BBK trwa, po nieudanej próbie spasowania/szlifowania jarzma z prawej strony (chwila nie uwagi, upał etc..) muszę zdobyć drugi komplet zwrotnic przednich. Zdecydowałem że zrobię to na dystansie, muszę zdobyć szpilki przednie dłuższe, wjadą nowe łożyska i dystanse pod tarcze.




Także ktokolwiek widział ktokolwiek wie kupie zwrotnice do B12/N13 w trybie turbo pilnym ! ...






PS. Frut się szykuje do montażu, foty na dniach :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-06-07, 15:40

ad08r też nie ma w 205/45/16 są za to w 205/50/15.
Dobra wróć. Przecież ty masz skrzynię z maximy więc koła dobierasz pod rozmiar z maxi, żeby się prędkość na liczniku zgadzała. W takim przypadko 16 łatwiej dobrać niż 15, no i koła większe, więc na 15 jest już balon.

Crono chciałem zmienić właśnie dlatego że są za nowe. na razie plany zarzucone. Ostatnio gdzieś mi kawałek rantu się ukruszył. Kosmetyczna sprawa, ale wartość pewnie sporo spadła, bo były stan idealny.

Teoretycznie mam namiar na kolesia co ma 2x sunny zwykłe na części, ale paczka do mnie idzie od środy na trasie olsztyn-białystok, więc na razie nie dam ci namiaru, bo nie wiem czy mnie człowiek w balona nie robi.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-07, 16:39

Żeby uzyskać wynik 1/1 jeśli chodzi o wskazania prędkościomierza to jedyny rozmiar który jest słuszny to 225/45/17 ewentualnie 215, on się idealnie pokrywa z rozmiarem ori kół w maxi. Takiego koła raczej nie chcę mieć...

Ten koleś z częściami to nie ma przypadkiem 2x b12 na części na olx ??
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
stały bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: flatron » 2018-06-07, 22:52

Patrzyłem to tam pokazuje fabrycznie 215/55/16 to możesz dać 225/50/16 albo 225/55/16 i błąd masz ponizej 2%.

A ten koleś to stoi na olx coupe niebieskie za 700.
Edit.
Paka doszła także możesz pisać.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-08, 16:54

Tak się składa że mam akurat maximę A32 u siebie i tam mam 195/65/15 ori koła i na ich podstawie liczyłem jaki rozmiar może podejść. Te które podałeś to straszne balony i na milion procent nie założę takiego rozmiaru. Po prostu źle to będzie wyglądało.

Pisałem do gościa i nie ma zwrotnic rzekomo. Znalazłem N13 gti na klamot na olx chce 100zł za sztukę i chyba się skuszę bo nic innego nie ma...
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-10, 23:34

Więc tak, zwrotnice już do mnie jadą tak samo reszta partsów potrzebnych do montażu bbk bez szlifowania zwrotnic czyli szpilki łożyska a dystans zrobię ze starych tarcz hamulcowych. Wg. mnie po próbach szlifowania jest to bezpieczniejsza opcja ale każdy robi jak uważa. Ja się cieszę że udało się dostać wszystkie części w rozsądnych pieniądzach i nie czeka mnie miesiąc na makaronie z jajkiem :lol:


Poza tym wleciał frut o którym wspominałem wcześniej, czeka mnie jeszcze odświeżenie go ale to już tylko kosmetyka.

https://photos.app.goo.gl/M3Xgm3k7ftZyXrz76


Do pełni szczęścia brakuje jeszcze reszty dokładek z GTI które czekają na szlifowanie i malowanie :mrgreen:


Po montażu hebli i wymianie płynów ustrojowych zwalam skrzynię biegów i zabieram się za naprawę. Mam drugą skrzynię dawcę ale jak wspominałem już wcześniej dołożę trochę koksu do tej seryjnej VLSD więc i jedną i drugą będę rozbierał ;-)

Stay tune :cool:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-06-30, 22:12

Pomału coś się dzieje :D

Mam już prawie wszystkie części do bbk zostało zamówić łożyska i złożyć wszystko do kupy, dokładki się szlifują skrzynia wywalona czeka na rozbiórkę ale zanim ją zwaliłem wleciał kwarc do kompa i został przyśpieszony delikatnie zapłon wrzucam wideo ;-) Czekam jeszcze na regulator ciśnienia paliwa i wybiorę się do znajomego na pomiar afr.

Myślę że jakieś 2 tygodnie i będę mógł w końcu sprawdzić co dało podniesienie odcięcia korekta zapłonu i małe ulepszenie dolotu oraz wydechu, być może udam się na hamownię tak dla sprawdzenia wszystkiego :mrgreen:


https://www.youtube.com/watch?v=BmsDTzd-8DY
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1926
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: majchrzok » 2018-07-01, 16:20

Ladnie gada:))

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-11-05, 01:23

Dawno nic nie pisałem, sunny jeździ i nic się nie psuje co mnie najbardziej cieszy :) Zapłon ogarnięty odcięcie przesunięte paliwa nie ruszałem, afr mierzony z sondą nawet ciut bogato, jest lepiej ale na wysokich już nie domaga aż prosi się o ostrzejsze wałki... Ogólnie odczuwam brak mocy po czasie i zastanawiam się co z tym fantem zrobić, są dwie opcje albo vq30det albo vq35de... I z jednym i z drugim silnikiem podobne koszta modyfikacji... Szczerze mówiąc sam nie wiem 8/
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1752
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: dylson » 2018-11-06, 19:00

Taki Sunny z tym silnikiem powinien robić spokojnie wysokie 13stki na 1/4 a to pozwoli objechać większość aut na drogach. Ale jak Ci mało... :) Chcesz dołożyć turbo do obecnego silnika czy założyć oryginalne VQ30DETT? W pierwszą opcję bym się nie pchał, druga do przemyślenia :) Ja bym motał to co masz, nie boisz się przeróbek to może by tak plastikowy kolektor ssący z murano drugiej generacji? :)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-11-09, 11:30

dylson na ostatnich zawodach na ćwiartkę zrobiłem 13.7, wrzucony kwarc 15,3 bez regulacji zapłonu na 10-cio letnich oponach kumho ku36. Totalny brak przygotowania bo wcześniej zarwałem nockę składając skrzynię biegów i bez wyczucia gdyż auto stało wcześniej ponad miesiąc. Teraz jest ustawiony zapłon ale mam wrażenie że coś jest nie tak na wysokich obrotach i czuć że auto się "męczy", jak by chciało a nie mogło. Silnik ma 325kkm przebiegu aż się prosi o pełną rewizję.

Silnik do swapa chciałem wziąć z y33, VQ30DET single turbo. 280hp i prawie 390nm na serii.

Modyfikacji się nie boję, każdą przeróbkę u mnie w sunnym robiłem samodzielnie za wyjątkiem elektryki. Zaciekawiłeś mnie tematem kolektora, chodzi o 00vi ??
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1752
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: dylson » 2018-11-09, 22:30

Nie o 00VI. Kolektor z murano drugiej generacji. Też plastikowy, ze zmienną długością, ale z racji, że jest od VQ35 to kanały ssące na oko są ze 20% większe. Kiedyś bardzo chciałem to u siebie zrobić. Oprócz górnego kolektora potrzebny jest też dolny. Niestety występuje razem z przepustnicą.
13,7 to już bardzo dobry czas, gratulacje :)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-11-10, 02:13

Dzięki ale wiem że mogło być 100 razy lepiej chociażby przez opony :-)

Już wiem o który chodzi, ten z Z51. Przepustnica to nie problem, kiedyś widziałem na amerykańskim forum jak gość zrobił adapter pod linkę i tps z vq30. Problem z strojeniem przypuszczam by się pojawił, najlepiej by było mieć komplet z wtryskami do tego ecu master i myślę że by ruszyło. Tylko czy ten kolektor się u mnie zmieści pod maską... :-/ Do tego musiał bym ogarnąć kolektory wydechowe bo te seryjne to kpina, póki co mam y-pipe i przelot. Dolot powietrza większy z większą średnicą większy filtr, pompa paliwa też by musiała wjechać wydajniejsza, regulator ciśnienia paliwa i do pełni szczęścia sonda afr..

I te cholerne wałki mi nie dają spokoju, śledząc wszystkie wątki maxim na forum widzę że na tym etapie była już ściana... :-/
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1752
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: dylson » 2018-11-10, 14:12

Niestety tanie mody w VQ30DE kończą się na granicy ok 230km

karol282
fanatyk nissana
Posty: 360
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [Sunny] B12 COUPE GTI V6

Post autor: karol282 » 2018-11-10, 22:26

Nie jest problemem kwota, chodzi o kalkulację między modyfikacjami tego silnika a swapem i efektami. Koszty uzyskania ponad 230km w vq30 się po prostu nie opłacają i stąd mój pomysł ze swapem na bardziej rozwojową jednostkę. Montując vq35 już na dzień dobry mam o wiele więcej możliwości do dalszych modyfikacji a co za tym idzie mocy, to samo tyczy się swapu na vq30det. O wiele bardziej rozwojowe jednostki. Skrzynia biegów którą mam zostanie bo ma bardzo długie przełożenia i vlsd którą osobiście zacieśniałem. Pozostaje kwestia osprzętu typu wydech ale i tak czy siak chciałem to robić i przerzucić się na np. EMU. Może wyjdzie trochę więcej finansowo ale patrząc na przyrosty myślę że się opłaca i tak czy siak.

Nie mogę się jednak zdecydować czy rasowo brzmiące vq35de, czy pójść w vq30det słyszeć lekki pomruk i dźwięk zaworu upustowego :mrgreen:

Śledząc inne auta i inne wątki z silnikami z turbo to jest to w zasadzie prosta droga do mocy nie tak skomplikowana jak w przypadku wolnossących silników. Z drugiej jednak strony, sunny który nie waży tony z ponad 300 konnym (po małych modyfikacjach) silnikiem z turbo był by już raczej autem do jazdy tylko na wprost. Moment obrotowy przypuszczam nawet na vlsd był by nie do opanowania w zakrętach i przynajmniej torsen który jest w skrzyniach 6b musiał by być co i tak myślę było by raczej za mało i pewnie jakiś wkład od quaife musiał by wpaść. Moc rodzi koszta, trochę popłynąłem ale chciał bym się dowiedzieć co inni tutaj bardziej doświadczeni którzy mieli lub mają takie auta mogli by powiedzieć na ten temat.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”