TURBO - co potrzeba i ile kosztuje?? Kompendium wiedzy
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
TURBO - co potrzeba i ile kosztuje?? Kompendium wiedzy
Jako, że minęło dużo czasu i jestem mądrzejszy, to zanim wymienię koszty chciałbym uzupełnić kilka rzeczy. Niestety zdobycie jej kosztowało mnie 4 silniki.
1. Silnik należy bezwzględnie rozebrać przed uturbieniem i należy przeprowadzić jego inspekcję
2. Nie oszukujmy się. Bez kutych tłoków i korb nie wróżę dużej żywotności silnika
3. Obowiązkowo odprężamy grubą uszczelką
4. Warto sprawdzić wtryski, jeśli są używane, tak jak pompę oleju.
5. Podczas strojenie musi byc wskaźnik EGT. Sam AFR może byc idealny, a mimo to może spłonąc tłok od temperatury (idealnie by było miec osobny wskaznik na kazdy tłok)
Uwierzcie, że te powyższe rzeczy mogą Wam zaoszczędzić baaaaardzo dużo pieniędzy.
Poniżej wersja "dla lubiących remonty silnika"
Napisze to na podstawie mojego silnika czyli SR20DE. Będzie dla potomnych bo generalnie dla każdego silnika tak to wygląda:
OBOWIĄZKOWO:
1. Turbina.
Najłatwiej kupić T28 lub T25 z Nissanów 200SX. Cena za używkę w przyzwoitym stanie to ok. 1.500 zł
2. Intercooler
Tu jest prawie całkowita dowolność, no poza tym by się mieścił w aucie. Można kupić używkę z jakiegoś IVECO lub wybrać coś z uniwersalnych. Warto wspomnieć, by boki były aluminiowe, bo plastiki lubią pękać. Koszt to ok. 400 zł
3. Kolektor pod turbo
Jako, że do seryjnego nie da się zamontowac suszarki to trzeba taki co się da. Tu znowu dwie opcje. Gotowy z Nissana GTi-R'a koszt ok. 600 - 700 zł lub zamówic zupełny custom, dzieki któremu zrobimy jak chcemy, a nie jak będzie pasować. Koszt 1.200 zł
4. Orurowanie pod turbo i intercooler
Co w skład wchodzi?? Rura ze stożka do turbiny, potem z turbiny do intercoolera, z intercoolera do silnika. Tu w gre wchodzi Custom. Mnie z kwasa kosztowało 1.300 zł
5. Wydajniejsze wtryski
Tu zależy od auta. Do P10 i P11 pasują wtryski z Nissana 200SX. Do p11.144 od SAAB'a 2,3 TURBO (koniecznie trzeba kupic je z kostkami gdyż seryjne są delikatnie inne). Koszt w granicach 200 - 300 zł
6. Wydajniejsza pompa paliwa
Tu króluje WALLBRO GSS342 z wydajnością do 255l/h. Cena 350 zł
7. Świnka
Do wyboru mamy Ecumaster lub SMT6. Do nissanów polecne jest to pierwsze ze względu na dokładniejsze wystrojenie. Obecnie na rynku DET 3 - koszt 500 zł. Dodatkowo za strojenie i hamownie z 500 zł
8. Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki
To kolejne ok 390 zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)
To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł
NIEOBOWIĄZKOWO (ale bez sensu nie mieć)
1. BOV (Blow OFF VAlve)
Zaworek, który powoduje, że nadmiar powietrza wyrzucany jest na zewnątrz robiąc psss, a nie wraca na turbinę, która można tym uszkodzić. Koszt: 200 - zł
2. Wskaźniki
Przede wszystkim doładowanie i temperatura oleju. Poza tym całkowita dowolnośc. Wskaźnik doładowania najlepiej elektroniczny z map sensorem, żeby mozna było ecumastera podpiąć. Mnie kosztowały 350 zł
3. MBC (manual boost controler)
Zaworek do zwiększania ręcznie ciśnienia doładowania. Koszt 60 zł
4. Kontroler ciśnienia paliwa
Jak wtryski i pompa to za mało do zadanego doładowania to podkecamy i troche wiecej benzynki mamy. Koszt. 250 zł
5. Wydech 2,5"
Skoro silnik więcej powietrza dostaje to i więcej spalin musi wypluć, a im większy wydech tym łatwiej u się oddycha. Koszt za kwasiaka 1.700 zł
6. Inne
Tu wchodzą materiały dodatkowe takie jak: olej, świece, silikony i kolanka do połączeń, stożek, bandaż do kolektora itd. Nie pomylę się dużo pisząc, że to koszt. 1.310 zł
7. Sprzęgło
Okazuje się, że seria nie daje rady. Koszt z montażem ok. 1.400 Zł
Całość części nieobowiązkowej: 5.270 zł
Razem TURBO: 11.460 zł + ROBOCIZNA
CO JESZCZE WYSZŁO W PRANIU:
1. Wtryski za małe - nowe 500 zł/kpl
2. Uszczelka odprężająca pod głowicę 250 zł + montaż
Czyli kolejne kilka tyś
1. Silnik należy bezwzględnie rozebrać przed uturbieniem i należy przeprowadzić jego inspekcję
2. Nie oszukujmy się. Bez kutych tłoków i korb nie wróżę dużej żywotności silnika
3. Obowiązkowo odprężamy grubą uszczelką
4. Warto sprawdzić wtryski, jeśli są używane, tak jak pompę oleju.
5. Podczas strojenie musi byc wskaźnik EGT. Sam AFR może byc idealny, a mimo to może spłonąc tłok od temperatury (idealnie by było miec osobny wskaznik na kazdy tłok)
Uwierzcie, że te powyższe rzeczy mogą Wam zaoszczędzić baaaaardzo dużo pieniędzy.
Poniżej wersja "dla lubiących remonty silnika"
Napisze to na podstawie mojego silnika czyli SR20DE. Będzie dla potomnych bo generalnie dla każdego silnika tak to wygląda:
OBOWIĄZKOWO:
1. Turbina.
Najłatwiej kupić T28 lub T25 z Nissanów 200SX. Cena za używkę w przyzwoitym stanie to ok. 1.500 zł
2. Intercooler
Tu jest prawie całkowita dowolność, no poza tym by się mieścił w aucie. Można kupić używkę z jakiegoś IVECO lub wybrać coś z uniwersalnych. Warto wspomnieć, by boki były aluminiowe, bo plastiki lubią pękać. Koszt to ok. 400 zł
3. Kolektor pod turbo
Jako, że do seryjnego nie da się zamontowac suszarki to trzeba taki co się da. Tu znowu dwie opcje. Gotowy z Nissana GTi-R'a koszt ok. 600 - 700 zł lub zamówic zupełny custom, dzieki któremu zrobimy jak chcemy, a nie jak będzie pasować. Koszt 1.200 zł
4. Orurowanie pod turbo i intercooler
Co w skład wchodzi?? Rura ze stożka do turbiny, potem z turbiny do intercoolera, z intercoolera do silnika. Tu w gre wchodzi Custom. Mnie z kwasa kosztowało 1.300 zł
5. Wydajniejsze wtryski
Tu zależy od auta. Do P10 i P11 pasują wtryski z Nissana 200SX. Do p11.144 od SAAB'a 2,3 TURBO (koniecznie trzeba kupic je z kostkami gdyż seryjne są delikatnie inne). Koszt w granicach 200 - 300 zł
6. Wydajniejsza pompa paliwa
Tu króluje WALLBRO GSS342 z wydajnością do 255l/h. Cena 350 zł
7. Świnka
Do wyboru mamy Ecumaster lub SMT6. Do nissanów polecne jest to pierwsze ze względu na dokładniejsze wystrojenie. Obecnie na rynku DET 3 - koszt 500 zł. Dodatkowo za strojenie i hamownie z 500 zł
8. Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki
To kolejne ok 390 zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)
To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł
NIEOBOWIĄZKOWO (ale bez sensu nie mieć)
1. BOV (Blow OFF VAlve)
Zaworek, który powoduje, że nadmiar powietrza wyrzucany jest na zewnątrz robiąc psss, a nie wraca na turbinę, która można tym uszkodzić. Koszt: 200 - zł
2. Wskaźniki
Przede wszystkim doładowanie i temperatura oleju. Poza tym całkowita dowolnośc. Wskaźnik doładowania najlepiej elektroniczny z map sensorem, żeby mozna było ecumastera podpiąć. Mnie kosztowały 350 zł
3. MBC (manual boost controler)
Zaworek do zwiększania ręcznie ciśnienia doładowania. Koszt 60 zł
4. Kontroler ciśnienia paliwa
Jak wtryski i pompa to za mało do zadanego doładowania to podkecamy i troche wiecej benzynki mamy. Koszt. 250 zł
5. Wydech 2,5"
Skoro silnik więcej powietrza dostaje to i więcej spalin musi wypluć, a im większy wydech tym łatwiej u się oddycha. Koszt za kwasiaka 1.700 zł
6. Inne
Tu wchodzą materiały dodatkowe takie jak: olej, świece, silikony i kolanka do połączeń, stożek, bandaż do kolektora itd. Nie pomylę się dużo pisząc, że to koszt. 1.310 zł
7. Sprzęgło
Okazuje się, że seria nie daje rady. Koszt z montażem ok. 1.400 Zł
Całość części nieobowiązkowej: 5.270 zł
Razem TURBO: 11.460 zł + ROBOCIZNA
CO JESZCZE WYSZŁO W PRANIU:
1. Wtryski za małe - nowe 500 zł/kpl
2. Uszczelka odprężająca pod głowicę 250 zł + montaż
Czyli kolejne kilka tyś
Ostatnio zmieniony 2014-07-21, 20:55 przez bombel, łącznie zmieniany 7 razy.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ps. 1500zł to kosztuje idealna turbina T28 z S14 i S14a...
ok. 600-900zł igiełka T25 z S13 ale mało wydajna jest maks jakieś 240KM...
Można także stosować inne suszarki pod T2 flanszę jak np. z SAABów jedyny słuszny model to ta pochodząca z AERO - TD04-15t koszt ok. 1300-1800zł lag minimalnie mniejszy jak na T28 a wydajność to ok. 310KM czyli jakieś 10KM więcej jak ta z S14
OBOWIĄZKOWO:
Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki, to kolejne ok 450-500zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)
ok. 600-900zł igiełka T25 z S13 ale mało wydajna jest maks jakieś 240KM...
Można także stosować inne suszarki pod T2 flanszę jak np. z SAABów jedyny słuszny model to ta pochodząca z AERO - TD04-15t koszt ok. 1300-1800zł lag minimalnie mniejszy jak na T28 a wydajność to ok. 310KM czyli jakieś 10KM więcej jak ta z S14
OBOWIĄZKOWO:
Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki, to kolejne ok 450-500zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dopisuje do listyInstalacja wodna i olejowa do turbosprężarki, to kolejne ok 450-500zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
ale bez części mniej obowiązkowej 6200 czyli da sie za 7000bombel pisze:Od wielu lat pisze każdemu na forum, że uturbienie to koszt 10.000 PLN i każdy mówi, że nieprawda. Dlatego powstał ten temat, bo jestem na bieżącoGRZECHu pisze:Pewnie chciałeś zamknąć się w 7k a wyszło jak zawsze?
[ Dodano: 2010-03-20, 08:11 ]
no ale wydech to chyba mus a Ty bombel dajesz go na liste nieobowiązkowa
Z nissanami jakoś drożej wychodzi, wcześniej miałem civica którego sam uturbiałem koszta w ok 2500-3000zł. Turbo TD04HL13(od volvo) cooler bmw e34, kolektor wydechowy pasował z d serii z1 z katem, adapter na filtr, węże z hydrauliki pneumatycznej strojenie crom i ognia.
[ Dodano: 2010-03-20, 14:01 ]
No tylko moje to było totalne HMT:D
[ Dodano: 2010-03-20, 14:01 ]
No tylko moje to było totalne HMT:D
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
Po 1. Wszystko policzyłeś??urbanxxx pisze:Z nissanami jakoś drożej wychodzi, wcześniej miałem civica którego sam uturbiałem koszta w ok 2500-3000zł.
Po 2. Jak z wytrzymałością??
Po 3. Większość moich podzespołów to nówki sztuki
Po 4. Kolektor do nissana 4-2-1 kosztuje 150$ a do Civica cały wydech 60$
Po 5. Jak można Hondę porównywać do Nissana
No jak wyżej napisałem, że moje to totalne Home made turbo było, także dużo taniej. No a co do marki obydwie są japońskie, każda ma swoje plusy i minusy, na hondy nie narzekałem na nissany też nie:) A z wytrzymałością bez odprężania przy 0,6bar nic bokiem z bloku nie wyszło, i jeździło bardzo długo(podstawa to dobre strojenie) mowa o silnikach d16 z różnymi czapkami. Natomiast mój nissan na t28 wydechu 2.5 od turbiny do końca, fmic(chinol) doładowanie peak1.35, spadające do 1.2, chip stage 3, pojeździł 12 000km i stracił kompresję. Popękały półki ale to wina stukowego byłam także dobrze stroić to będzie długo jeździć:D
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
Ogólnie podobnie, odpada kolektor wydechowy. Problem z umiejscowieniem i mocowaniem kompresora, orurowania itp.
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
Zobaczymy już niedługo nasze Nissturbocars versus simple N\A... może nie do końca, ale różnice w kwotach są znaczne.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Takie auto nie robi sie by szybko sprzedacNadiR pisze:ale przy sprzedaży tego wózka odzyska się może 30% tego co się włożyło, taka prawda, chyba że się znajdzie ........
Turbo miażdży momentemxtomek pisze:Zobaczymy już niedługo nasze Nissturbocars versus simple N\A...
Silnik z przekładką to z 4500 zł plus wydech 1700, ecumaster 1000 zł ze strojeniem i tez masz 7300 PLNxtomek pisze:może nie do końca, ale różnice w kwotach są znaczne.
I zero usterek na ciśnieniu, przepaleń i innych niespodzianek ze sprzęgłem i skrzynią. Plus 8-9 l na 100 w mieście. Jak bujniesz 6,0 sec na 100 km/h to daj znać. Poza tym są klasy wyścigowe.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Nie dobijaj bombla On sie juz szykuje na jakies pudlo na zlocie (poprzednio nie wyjszlo)a ty mu tu takie bubu robiszxtomek pisze:I zero usterek na ciśnieniu, przepaleń i innych niespodzianek ze sprzęgłem i skrzynią. Plus 8-9 l na 100 w mieście. Jak bujniesz 6,0 sec na 100 km/h to daj znać. Poza tym są klasy wyścigowe.
MOżna i tak. Silnik: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-90-9 ... 4a9f59ab3aAle tak się zastanawiam czy nie taniej i szybciej włożyć SR20DET? np. to co robi teraz kolega Shopen u siebie?
Do tego orurowanie i intercooler. Myślę, że też 8k PLN wyjdzie
spokojnie, bombel wrzuciłeś linka do deta z gtira - Det z avenira albo bluebirda jest do ogarnięcia za 1000-1100 dolców.
Co nie zmienia faktu że :
silnik : 3500 zł
orurowanie + intercooler + downpipe 1500
ecumaster + strojenie 1000
bov używany 200
wallbro 300
gumki, złączki, wskazniki , uszczelki , oleje filtry 1000
Co nie zmienia faktu że :
silnik : 3500 zł
orurowanie + intercooler + downpipe 1500
ecumaster + strojenie 1000
bov używany 200
wallbro 300
gumki, złączki, wskazniki , uszczelki , oleje filtry 1000
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Turbo jest awaryjne bo ciągle mocy jest mało i ciągle dokłada się do pieca...
2.0 Turbo 200KM - to żadne wyzwanie a dla silnika to lajcik... Z kolei z wolnossaka zrobić 200KM to już wielka sztuka...
By w N/A zrobic z 200KM, 250KM to już trzeba władować przy najmniej 15-20 razy tyle kasy by w turbo z 200KM zrobić te 250
2.0 Turbo 200KM - to żadne wyzwanie a dla silnika to lajcik... Z kolei z wolnossaka zrobić 200KM to już wielka sztuka...
By w N/A zrobic z 200KM, 250KM to już trzeba władować przy najmniej 15-20 razy tyle kasy by w turbo z 200KM zrobić te 250
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio pisze: By w N/A zrobic z 200KM, 250KM to już trzeba władować przy najmniej 15-20 razy tyle kasy by w turbo z 200KM zrobić te 250
Wszystko też zależy do czego i komu jaki setup jest potrzebny, ale nie zmienia to oczywistego faktu, że mocne N/A do tanich nie należy, więc prościej, taniej i szybciej jest uturbić.
Wszystko ma swój urok
pozdro