N16 Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
magistero
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-31, 22:27
Lokalizacja: Płock

N16 Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Post autor: magistero » 2014-10-07, 19:30

Witam.
Jestem posiadaczem almery n16 z 2000r 1.8 benzyna+ sekwencja lpg. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Otóż gdy przekręcę zapłon, na wskaźniku gazu pokazuje się ilość, świeci się lpg i wszystko na nim gaśnie. Przy próbie odpalenia muszę dodać gazu przez ok. 10 sekund, ręcznie na benzynę i po ok. pół minuty na gaz i wszystko jest dobrze. Dodam także że pojawiły się falowania obrotów, ale bardzo mało między 1000 a 9000 tak na oko. Czy tak jak według mnie startuje on na lpg a nie na benzynie? Dodam także że problem pojawił się gdy padł mi akumulator, po naładowaniu jego.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-10-08, 08:53

możliwe, że to błaha sprawa i sam akumulator ma dość ;)

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-08, 11:55

Skoro pad Ci aku, to sprawdź jego stan u elektryka. Zaraz spadnie tempertura i staniesz. Pozatym jakoś zawile opisujesz problem. Jeśli posiadasz sekfencje to po przekręceniu stacyjki na kontrolce centralki sterowania lpg powinno Ci wyświetlać(mrugać) benzyna (kontrola-startowy) i kontrolny lpg. Uruchomienie następuje na benzynie, dopiero po osiągnięciu zadanej temp. Przełącza automatycznie na lpg. Jak będziesz odpalał na lpg na zimnym to po pierwsze szlak trafi reduktor i wtryski. Podjedz do gazmena bo coś masz nie halo. Może tylko szlak trafił centralkę-wymień.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

magistero
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-31, 22:27
Lokalizacja: Płock

Post autor: magistero » 2014-10-08, 15:10

Otóż akumulator jest inny, na pewno dobry i jest to samo. Właśnie na sekwencji pokazuje się ilość gazu, świeci się gaz i wszystko gaśnie, sam uruchamia się na gazie. Czy może to być coś poważnego, czy spróbować zresetować - odpiąć masę na 20 minut ?

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-08, 15:37

Możesz spróbować, ale nie sądze by coś to dało! Sprawdz połączenia kabli z aku na sasilanie kompa lpg i kable przy centralce. Coś nie tak skoro Ci gaśnie przy odpalaniu!? Kup nową centralkę na drypa.pl i wymień- obstawiam że sie jej coś pop... Puki co ręcznie przestaw/ odpalaj na benzynie(włącz nawiew na32C')/, jak poczujesz letnie powietrze daj na lpg. Jak nie pomoże to do gazmena. Jake masz lpg? A zobacz co sie będzie działo jak zakręcisz butle.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

magistero
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-31, 22:27
Lokalizacja: Płock

Post autor: magistero » 2014-10-08, 15:53

Właśnie wróciłem z samochodu. Otóż po przekręceniu kluczyka wg instrukcji początkowe czyli benzyna i miga lpg, i tak startuje na gazie. Ręczne przełączenie działa i odpala jak ręką odjął. Może głupie pytanie, ale to mój pierwszy samochód w dodatku z lpg. Czy powinno się gasić na gazie czy na benzynie? Może w tym wina, bo jak zgaszę na benzynie, startuje na benzynie i sam przełącza na gaz.

Instalacja to lovato

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-08, 16:24

Rany co ty masz za instalkę? Powtażam że skoro przed uruchomieniem świeci się bęzyna i gaz, a odpala Ci od razu na gazie to jest do D... z sterowaniem. Jeżeli masz włączoną funkcje lpg to kończysz normalnie jazde na lpg i elelktro zawór odcina lpg. I nawet bez wyjmowania klucza po ponownym zapłonie na ciepłym silniku powinno/musi odpalić na benzynie i przestawić na lpg jak osiągnie ustawione w kompie dane rpm. Jak zimny motor to dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury i rpm. Napisz co to za instalka i centralka,-sprawdź na drypa i podaj link. I zamknij butle i zobacz jak odpali?
A z tego co piszesz to coś niejasnego wynika. Jak to? Przed zgaszeniem wymuszasz na centralce przejście na bp, a po ponownym uruchomieniu stacyjki centralka sama przestawia funkcje na bęzyna/lpg i odpala na bp?
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

magistero
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-31, 22:27
Lokalizacja: Płock

Post autor: magistero » 2014-10-09, 19:17

Dzieje się dokładnie jak na tym filmiku, z tym, że przy odpalaniu bez wymuszenia pb muszę dodać gazu.

https://www.youtube.com/watch?v=fhV-zj7a-oI

Podobno trzeba przepiąć jakiś przewód i wtedy wszystko będzie ok. Tylko jaki? Tak samo u autora filmiku jak i u mnie pojawiło się to po wymianie akumulatora.

Instalacja to lovato smart

EDIT
Jeszcze mam pytanie, czy sekwencja załącza gaz według oryginalnego czujnika temperatury? Bo po odpaleniu wskazówka od temperatury od razu idzie do połowy. Nie wiem jak jest w almerce, czy to normalne bo w samochodzie taty idzie w górę powoli od 1/4.

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2014-10-10, 06:37

no to masz jakiś problem z instalacją z tego wynika, więc jedź do gazownika i niech to ogarnie ;) swoją drogą odpalanie auta na LPG raczej nie jest za zdrowe dla jednostki napędowej :P

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 07:28

No to masz zwalony czujnik temperatury. Logicznie, jak może Ci po odpaleniu wskazywać że masz zagrzany motor. Chodz pytanie brzmi czy to czujnik temp., czy wskaźnik. Trzeba by sprawdzić rezystancje na czujniku. Natomiast tu może być pies pogrzebany! W zasadzie to sek.lpg bierze info o temp. głównie z reduktora. Ale może być podpięte dodakowo z czujnika obiegu. Wtedy twoja instalka (zależy jaka wersja-Eko?)dostaje błędną info o temp. z obiegu ze jest ok.,chodz redek zimny(wystygł) i celem "oszczędności" bp odpala odrazu na gazie. A to system debilny! Zawsze powinno się odpalać na bp bo daje troche warstwy ochronnej. Tak wię skasuj przyczyne błędnego wskazania, pewnie czujnik. I pojedź do gazmena. Niech Ci wypierdzieli ten system -eko, i zmieni ew.centralke na 3funkcyjną(bp, bp/lpg i wymuszenie z lpg-wtedy TY! podejmujesz decyzje czy chcesz palić od razu z lpg. A nie system!) A kabel o którym mówisz to właśnie wywalić trzeba od czujnika obiegu i wpiąć go na redek by bylo ok. A zanim to zrobisz to odpalaj na bp i dopiero po ok.5min, lub po przejechaniu ok.1km daj na lpg. Inaczej uszkodzisz redek lub wtyski. Dopiero zaboli kieszeń!!!
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

wujo38
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-18, 13:42
Lokalizacja: Świętochowice

Post autor: wujo38 » 2014-10-13, 11:33

Obawiam się, że to faktycznie może być akumulator. Osobiście polecam coś stąd http://www.motocentrum.pl/akumulator,ni ... 80-4651,wk zaopatruję się tam do swojej Almery.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”