Rozpieramy polifta - czyli jak władować rozpieraki z p11?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-22, 16:49

wod2u pisze: czasem "przeskakuje" w jednej kolumnie
sprężyna :) sprawdzałeś łożyska w mcphersonie?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-22, 16:51

DubSon, P11.144 ma wielowahacz i zwrotnicę, nie ma tam łożyska. Na tyle na ile wyczułem palcami bez rozbierania to sprężyna też nie pękła.
pozdr. Kamil

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-22, 17:07

obraca się końcówka sworzeń albo łożysko na górnym czopie zwrotnicy.

chyba że przeskakuje w czasie jazdy a na postoju jest ok to przegub ;-)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-22, 17:22

Przeskakuje też na postoju podczas kręcenia kierownicą (nie zawsze). Samo stukanie słychać wysoko, właśnie z okolic kielicha, zwrotnice były sprawdzane i niby są ok (tak samo sworzeń wahacza). W ogóle efekt jest strasznie dziwny, mam drgania na budzie od strony tego kielicha (na wolnych obrotach na ssaniu), na drobnych poprzecznych nierównościach też cicho puka. Górny wahacz zmieniony na nowy jakby co. Jak to będzie przeciągnięte mocowanie to na pewno się "pochwalę", jak nie, to będę pytał dalej, ale może na razie skończmy tego off-a :-P
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3446
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-10-22, 17:44

nicek-1213 pisze:dlaczego akurat na opuszczonym?
bo jak się złoży na podniesionym to przednia szyba w niedługim czasie może powiedzieć papa :-)

-->tylko na opuszczonym
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-22, 19:03

MacGayver pisze:bo jak się złoży na podniesionym to przednia szyba w niedługim czasie może powiedzieć papa
kolega to chyba nissana ze skodą faworit pomylił:)))))))))

jak szyba była na podnośniku wklejana to i na podnośniku trzeba rozpórkę montować:)))

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-22, 20:04

Ale szyby wkleja się gdy auto stoi na własnych kołach. Wyciąg z zasad wklejania:
Samochód musi stać na własnych kołach na płaskiej powierzchni.

Odpowiadając na wcześniej postawione pytania:
- montaż rozpórki na opuszczonym aucie
- pierwszy efekt zauważalny to wg. mnie lepsze wybieranie wybojów, jeszcze za mało jeździłem aby coś więcej powiedzieć
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-10-22, 20:12

No i jest jeszcze efekt wizualny :P
A to nie jest tak, że rozpórka ma utrzymywać "normalne" położenie samochodu, a przeciwdziałać wszystkim ruchom, które powstają dopiero w czasie jazdy?
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-22, 20:38

Zielkq pisze:A to nie jest tak, że rozpórka ma utrzymywać "normalne" położenie samochodu, a przeciwdziałać wszystkim ruchom, które powstają dopiero w czasie jazdy?
a to raczej funkcja stabilizatora... no chyba że inaczej rozumiemy normalne położenie samochodu ;)
XXX

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-22, 22:52

No i jeszcze ogólnie to rozpórka pomaga przy sztywniejszym zawieszeniu aby kielichy za bardzo nie miały się ku sobie i spawy się nie rozeszły ;) Przy sztywniejszych sprężynkach bardziej jednak dobija na nierównościach :)
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-23, 05:05

kejno pisze:kielichy za bardzo nie miały się ku sobie i spawy się nie rozeszły
kolego zgrzewy .... karoseria w 99% jest zgrzewana. tylko nieliczne miejsca niedostępne sa spawane ale na pewno nie sa to kielichy.... spawto inna technologia łączenia blachy i jeśli jest przetop to na pewno się nie rozejdzie... natomiast zgrzewy owszem maja tendencję do pekania zmeczeniowo po pewnym czasie użytkowania. dlatego min ramu terenówek sa spawane albo karoserie rajdówek dodatkowo się obspawuje

[ Dodano: 2014-10-23, 06:14 ]
kejno pisze:pierwszy efekt zauważalny to wg. mnie lepsze wybieranie wybojów
nie zgadzam się z ty zupełnie ... to siła sugestii.. rozpórka nie ma wpływu na lepszą pracę amortyzatora... ma za zadanie spiąc kielichy w celu usztywnienia nadwozia i tyle

i nie opowiadajcie farmazonów że dzięki rozpórce auto lepiej wchodzi w zakręty i można zapier..ać bo to jest mit na potrzeby marketingowe czyli


mam propozycję ... zróbcie test na jakimś zlocie wybierzcie kierowcę testowego... i samochód który będzie testował i tak aby kierowca nie wiedział czy ma zamontowaną czy nie zróbcie jazdy testowe.... 100% będzie zgadywał czy jechał z rozpórka czy bez ..

to jest mniejwiecej taka róznica jak poprawa osiągów po zamontowaniu stożka..... lepiej idzie:))))

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-23, 20:58

Nie zastanawiałem się czy to spawy czy zgrzewy.

Co do pozstałej części postu powyżej to nie rozumiem po co ta spina. Nie pisałem, że dzięki rozpórce wchodzi lepiej w zakręty... od tego są przecież inne elementy zawieszenia m.in. sprężyny, amorki.
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-23, 21:12

ogólnie wypowiadam się na temat tego co tu wyczytuję... nie ma żadnej spiny jest tylko moje zdanie i pogląd na cel stosowania rozpórek... a jeśli ktoś ma inne zdanie to już nie mój problem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-04, 23:19

no to pany zajebista wiadomosc, na dniach powstanie rozporka do p11 i lifta (opcja do p10 rowniez) rozporek kielichow,
-rura rozporki bedzie w z rury bezszwowej przekroju fi 25
-flansze ciete wodą
-profesjonalnie lakierowana proszkowo na podstawowe kolory raal (biale zolte czerwone czarne szare etc)

widzialem powstajaca i czekam na gotowca do fotech (przyszly tydzien pokaze wam jak wyglada u mnie jak sie z czasem wyrobie), ja zamawiam nie lakierowaną bo sam se popsikam :)

najlepsza cena: 150zl za wylakierowaną nową pachnącą i świeżutką

zamówienia zbieram na PW

następnym projektem bedzie rozpierak wahaczy dolnych :)
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 23:25 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7827
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-04, 23:26

Ad@mus, rozpórka, która podejdzie do P11 lift może nie podejść do P11. P11 lift ma trochę wyżej machę niż P11.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-04, 23:35

mamy 2 primery na pomiary, p10 i mojego lifta, gdyby ktos z p11 by sie przykulał to i na p11 powstanie na cacy...

na razie na topie bedzie polift, i co wazne, nie trzeba bedzie przekładać poduszek amora z p11GT jak to mialo miejsce przy swapie rozpieraka z GTka, pasowne bedzie na ori śrubexy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 07:29

a da jakiegoś innego samochody tez by dało radę?
XXX

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-05, 15:24

Ad@mus pisze:następnym projektem bedzie rozpierak wahaczy dolnych :)
Wiesz już jak to będzie wyglądało?
Ja już od dłuższego czasu jeżdżę z rozpórką dolnych wahaczy.Spina tylko przednie mocowania wahaczy, zrobiona z rury grubościennej, bezszwowej.
Myślę, żeby jeszcze do tego podpiąć tylne mocowania.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 16:30

VE Killer, wszystko możliwe, nawet dobrze klatki, pół klatki, roll bary, etc.

zuh, jak masz jakies foto jak to wygląda to dawaj tutaj wrzutke, i jak msz foto podwozia to zrob jak jest zamontowana i może nakreskuj jak by to wygladalo
zuh pisze:Wiesz już jak to będzie wyglądało?
na razie firma nie ma gotowca na p11. Będę miał pzykadowe foto z jakiegoś innego wozu co by było widać jaka to robótka :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-05, 18:54

W P11 mam w kształcie litery S. Kształt rozpórki pogarsza sztywność dlatego jest zrobiona z grubościennej bezszwowej rury. Fotki gdzieś miałem, więc albo znajdę albo zrobię nowe.
Rozpórka "biegnie" od mocowania wahacza, potem pod skrzynią biegów, nad belką (ta która jest pod silnikiem) nad wydechem i jest wygięta w duł i już do drugiego wahacza.
Tak zrobiłem ponieważ mam obniżone auto i takie rozwiązanie nie obniża prześwitu auta.
Pierwsza wersja była taka że "biegła" pod skrzynią biegów, pod belką silnika, pod wydechem i do drugiego wahacza. Plusy to mniej skomplikowany kształt i większa sztywność. Możliwość podpięcia tylnych mocowań wahaczy. Minus to mniejszy prześwit auta. Ja, jak z taką jeździłem to czasami (skrajne przypadki) zdarzało się że haczyłem rozpórką. Dla tych którzy nie mają obniżonego auta to nie powinno być problemów.
Aha no i w polifcie i chyba w GT (pewny nie jestem) rozpórka w kształcie litery S odpada bo skrzynia jest inna i przeszkadza.
Ja wrócę jednak do opcji drugiej ponieważ chce spiąć 4ptk mocowań wahaczy. No chyba że pojawi się jakiś inny pomysł.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 19:51

próbki możliwości dot klaty, o rozporki sie nie boję:)
Obrazek
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-11-05, 20:17

Ad@mus, Ty rzucaj konkretną propozycję dolnej rozpórki, wraz z jej wyglądem i ceną, to chętni się pojawią jeżeli wsio będzie OK ;)
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7827
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-05, 20:27

Zielkq x2 :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 21:12

Zielkq, janusz, x3
tylko ze nie ma co wariacji odstawiac, zeby powstał zamysł to auto musze oddać na cały dzień w pomiary

druga sprawa to o jaka wam chodzi tą dolną, 2p montażowe czy 4p?

2p to pikuś, ja mysle ze rozkmina powinna tyczyc 4p

a pomysł wpadł mi na harnes bara jeszcze :)

Obrazek
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-05, 21:34

4 pkty i spłaszczone rury, żeby dało się jeździć na glebie:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Źródło:
http://www.sr20forum.com/group-buys/597 ... ce-24.html
Ostatnio zmieniony 2014-11-05, 22:36 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-05, 21:38

wod2u, u mnie foto nie robi :-P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7827
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-05, 21:40

Ad@mus, u nie takie coś jak pokazałeś na fotce odpada - na trasie lubię sobie odchylić oparcie i się położyć :]

Co do rozpórki na dół to mocowanie do lizaków i mocowania tylnej poduchy wahacza - czyli 4 punkty minimum.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 22:09

wod2u, nie mam przekonania do płaskich wynalazkow, najlepsze sa rury bezszfowe

janusz, zobaczymy co sie da zrobic w p11, moze sie okazac ze koszt takiego rozpieraka bedzie tak wysoki ze nikt sie na to nie zdecyduje

harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-05, 23:07

Ad@mus pisze:harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.

wod2u, ładna drabinka, też bym się pisał na takie cudo, chyba że wcześniej sam wykminię :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 23:37

Arias pisze:tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.
Harnes bar ... jak sama nazwa wskazuje to pałak do mocowania pasów szelkowych.... a co to ma do usztywnienia karoserii to już zupełnie nie rozumiem
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”