Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primera P10 GA16DE przez aparat zapłonowy zamula i szarpie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Bartek00.92
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-13, 09:45
Lokalizacja: Przysucha

Primera P10 GA16DE przez aparat zapłonowy zamula i szarpie

Post autor: Bartek00.92 » 2014-02-13, 10:21

Witam,

Pacjent: Primera P10 GA16DE 102KM 96r.
Zagazowany. LPG było II generacji aczkolwiek teraz zamiast krokowca od gazu jest śruba.

A teraz do rzeczy.
Ostatnimi czasy padł mi aparat zapłonowy( przestał dawać iskrę). Podobno do wymiany w takim przypadku tylko moduł aparatu, ale że kosztuje tyle co cały aparat to kupilem cały(używka).

Wymiana i...problem. Chcąc jechać bardzo powoli na dwójce auto strasznie szarpie. Szarpie również gdy jedziemy np. na czwórce puścimy gaz i wciśniemy go spowrotem. Auto zamiast płynnie przyspieszać szarpnie lekko i dopiero idzie normalnie.

Stwierdziłem, że pewnie też jest zepsuty. Gdy chciałem kupić nowy okazało się, że jego koszt to około 1500PLN :shock: . Tak więc ta opcja odpada. Używka to koszt około 300PLN.
Zacząłem pytać po forach i okazało się, że można podmienić z Micry k11. Zamiana polega na wyciągnięciu wszystkich "bebechów" z aparatu od Micry i przełożeniu do obudowy od naszego zepsutego aparatu.
Kupiłem, przełożyłem i co się okazało...samochód oczywiście pali, nie szarpie ale jest jedno ale. Samochód stracił na mocy tak, że gdy wrzucam mu piątkę to wogóle nie przyspiesza i ledwo utrzymuje prędkość(spadek mocy jest oczywiście na każdym z biegów).

Podsumowując:

Mam dwa aparaty zapłonowe
1) jest od Primery i szarpie
2) jest od Micry i zamula

Moje pytania:
1) Od czego to zamulanie?
2) Czy zamiana aparatu na ten od Micry była dobrym pomysłem? Micra miała mniejszy silnik, czy to może mieć wpływ na słabszą iskrę a w rezultacie na zamulanie auta?
3) Od czego szarpanie?
4) Jakie części aparatu zapłonowego (moduł, cewka, kondensator, kopułka) odpowiadają za jakie objawy "psucia się"?
5)Jak ustawić zapłon bez lampy? Ustawiałem zawsze na czuja i było dobrze ale może coś źle robię. Przy ustawianiu zauważyłem tylko że przy przekręcaniu aparatu w prawo(do środka samochodu) auto łapie większe obroty a w lewo mniejsze.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-13, 10:30

Bartek00.92, a jak świece i kable WN?

Bartek00.92
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-13, 09:45
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Bartek00.92 » 2014-02-13, 10:33

Świece i kable wymienione jakiś miesiąc przed problemami z aparatem na NGK.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-13, 11:02

Bartek00.92 to sprawdź kable. Czasem się trafiają trefne. Najlepiej wieczorem poobserwować czy iskra nie skacze

Bartek00.92
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-13, 09:45
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Bartek00.92 » 2014-02-13, 15:07

Wymieniłem kable na te, które miałem wcześniej. Żadnej poprawy. Gdy tylko zrobi się ciemno sprawdzę jeszcze tak jak podpowiadałeś.

Ale czy jeżeli objawy (np. zamulanie) nie ukazują się w obydwu przypadkach (na obydwu aparatach) to czy może to być wina czegoś innego niż aparat? Chodzi mi o to, że jeżeli to by była wina kabli, to pewnie zamulał/szarpał by obojętnie, który aparat założyć.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 15:49 przez Bartek00.92, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartek00.92
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-13, 09:45
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Bartek00.92 » 2014-02-13, 15:26

sznikers99, Nie wiem gdzie się to sprawdza?
Parownik był wymieniany jakieś trzy lata temu.

Szarpanie / zamulanie występuje tak na LPG jak i na benzynie.

Bartek00.92
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-13, 09:45
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Bartek00.92 » 2014-02-13, 15:38

sznikers99, nawet tłumik odkręciłem i zrobiłem jazdę próbną (gdzieś wyczytałem, że może zapchany katalizator). Problem w tym, że na jednym aparacie zamula, a na drugim nie. Szarpie znowu też na jednym, a na drugim nie. Tak więc, jeżeli byłby to filtr to pewnie zamulał/szarpał by na obydwu... Przynajmniej tyle mi rozum podpowiada.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

[ Dodano: 2014-02-14, 09:21 ]
bombel, Kable sprawdzone wczoraj w nocy....przebić żadnych nie widać.

[ Dodano: 2014-04-03, 21:34 ]
Problem rozwiązany.
Po wymianie aparatu zapłonowego wszystko wróciło do normy.
Szkoda, że starego nie udało się uratować bo używka kosztowała ponad 200PLN.
Dziękuje za pomoc. Temat może się komuś kiedyś przyda. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 15:51 przez Bartek00.92, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”