Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Problemy z zapłonem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

[N14] Problemy z zapłonem

Post autor: polo1976 » 2010-01-23, 15:58

Witam.
Po krótce, mam mały problem z zapłonem. Odpala za 2 lub 3 razem, czasami za kopnięciem, rozrusznik kręci jak głupi, świece sprawdzone, dodatkowo w tych minusowych temp. jak odpali ma ok 500 obr/min. Jak ze 2 razy podgazuje są już normalne. Jak wychodzę z auta czuję wtedy paliwo. Dodatkowa obserwacja czasami pompka paliwa wyłącza sie po sekundzie lub dwóch, po przekręceniu zapłonu, a czasami się nie wyłącza. Jak przekręcę kluczykiem ze 2 razy to się wyłączy i wtedy przeważnie odpali na kopa. Orientuje się ktoś gdzie szukać przyczyny?? Silnik GA14DE
Ostatnio zmieniony 2010-01-24, 00:07 przez polo1976, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-23, 17:30

polo1976, Puszcza regulator ciśnienia na magistrali wtrysków i nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa.Ewentualnie możesz mieć zanieczyszczony któryś wtrysk i zawieszając się przepuszcza.To by wyjaśniało fakt lekkiego zalewania któregoś gara i zapach paliwa.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2010-01-24, 13:47

Jedno mnie tylko zastanawia. Jeżeli byłby to uwalony regulator to na mój chłopski rozum powinienem mieć cały czas z zapłonem, a tak nie jest. Na 4 odpalenia raz odpali na kopa pompa pracuje ok 2sek po czym się wyłącza czyli na mój gust wtedy trzyma ciśnienie układ paliwowy. Co do wtrysku w to jestem bardziej skłonny uwierzyć. Mała drobinka może powodować otwarcie wtrysku i zblokować go, jednak małe ale, dlaczego jeżeli po pierwszym przekręceniu zapłonu pompa pracuje długo(czyli nie ma ciśnienia w układzie) wyłączę zapłon przekręcę go ze 2 razy to pompa wyłączy się tak jak powinna i wtedy auto odpali na kopa.

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2010-02-26, 06:44

Mam ten sam problem z odpalaniem , tyle że wymieniłem listwę wtryskową, palec, kopułkę, świece zapłonowe, pompę paliwa , przepustnice, przewody zapłonowe , kolektor ssący, a problem nadal nie zniknął, podejrzewam że przyczyną jest aparat zapłonowy bo ciągle wyskakuje mi błąd sygnału zapłonu (nr 21) , obstawiam na czujnik Halla w aparacie , ktoś może się zna na tym ?

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

[N14] Zapłon

Post autor: boncki » 2010-03-18, 15:50

Witam. Zmieniłem w swojej maszynie (sunny) kolektor ssący na 73C i wałki z 1.6 DS. Moc jest jest już odczuwalna, ale nie o to mi chodzi. Słyszałem ze po przestawieniu zapłonu można uzyskać pare kucyków :) tak ze chciałbym sie dowiedzieć w którą stronę się go przestawia i o ile (dużo, mało, centymert). Słyszałem że ludzie to robią na słuch, a po czym to można poznać? Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 2010-03-19, 01:07 przez boncki, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: zapłon

Post autor: bombel » 2010-03-18, 17:02

boncki pisze:Witam. Zmieniłem w swojej maszynie (sunny) kolektor ssący na 73C i wałki z 1.6 DS. Moc jest jest już odczuwalna, ale nie o to mi chodzi. Słyszałem ze po przestawieniu zapłonu można uzyskać pare kucyków :) tak ze chciałbym sie dowiedzieć w którą stronę się go przestawia i o ile (dużo, mało, centymert). Słyszałem że ludzie to robią na słuch, a po czym to można poznać? Pozdrawiam ;-)
Znowu temat nie otagowałeś!! Kręci się aparatem w kierunku kabiny. Jak dasz na maxa to bedziesz musial lać tylko 98 benzyne

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-03-18, 17:19

a co to otagowanie?:D hehe ;p a to nie wazne o ile przekręce to i tak bedzie chodził?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 18:24

boncki -> viewtopic.php?t=677

Jak źle ustawisz zapłon to bedziesz mial spalanie stukowe, więc najlepiej to ogarnąc z kimś co się zna

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-03-18, 18:56

ok ;-) dzieki ja postaram sie to samemu zrobic :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”