Montaż poliuretanów

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7825
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-10, 23:20

U mnie po montażu poli, auto w końcu zaczęło się normalnie prowadzić - dużo pewniej. Sama wymiana górnych wahaczy sporo dała.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-12-11, 20:19

To było od pewnego czasu i to dłuższego. Nie wiem czy poli to zepsuły czy nie bo już nie pamiętam - założyłem jak tylko wyszły.
Amory ok, Zbieżność ustawiana na 0 - choć jest tam jakaś tolerancja. Zastanawiam sie nad tymi górnymi wahaczami SLR ( po ich montażu kąt pochylenia koła poszedł lekko na pozytyw czyli +
). Może mimo że nie stukają to nie są OK. Generalnie zawieszenie jest ciche i nie wygląda na to żeby były luzy, po zakrętach jeździ spoko - im ciaśniejsze tym lepiej.
Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.
Gumowe, tylne tuleje dolnego wahacza miały takie lamelle - więc całość miała nieco "wolności" a poli tego jest pozbawione.
Co do opon to na letnich jest lepiej, ale wciąż nie aż tak jak wydaje mi się że byc powinno.
Chętnie bym sie pozbył tej przypadłości w prowadzeniu.
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-11, 20:39

tmx pisze:Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.
w hunterze 3d jest baza ustawien, krecisz az bedzie zielone... nie pamietam ale chyba bylo 0,34
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7825
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-11, 20:55

tmx, nie można ustawić zbieżności na 0.
To się bierze stąd, że przy standardowym ustawieniu, jak ruszysz, to wtedy zrobi Ci się względnie na 0. Jeśli masz ustawione na 0 to przy jeździe będziesz miał rozbieżność :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-12-12, 20:46

Gość ustawiał w/g książki . Może nie chodziło że było 0 - ustawił z zerową tolerancją - brak odchyłki na + czy -. Jak do niego zajechałem było w tolerancji po wyjeździe dokładnie w środku zakresu. Zastanawiam sie po prostu czy jako że poli nie maja "luzu" to gdy auto stoi i jest ustawione jest ok, ale potem w czasie jazdy pod wpływem napędu koła powinny ciągąc powodować zmianę zbieżności. I tak przy 100 kmh siła byłaby wystarczająca aby koło były np. rozbieżne/zbieżne a jazda na wprost stabilniejsza. A przy poli trzeba ustawiać tak aby uwzględnić brak tego efektu.
Tak dumam, bo chociaż nie jest źle, to wiem że może być lepiej.
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7825
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-12, 20:51

Tmx, jest nieco inaczej. Jak masz OEM w pełni, to masz delikatną zbieżność - przody kół delikatnie się zbiegają. Jak ruszysz, to ta zbieżność się niweluje.

Poli pod naciskiem też się odkształca, ale w taki sposób jak guma. Więc można ustawić ciut mniejszą zbieżność kół.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-12-12, 21:32

Janusz czaje - tak też mówił gość od zbieżności.
Właśnie popatrzyłem w sieci i powinno byc na 0 (dla oem) z tolerancją 0,5 na koło (to chyba stopnie) Jeżeli w takim razie koła pod obciążeniem stają sie rozbieżne a przy poli mniej to może powinienem ustawić na wstępie nieco rozbieżnie?
Będę kombinował bo auto jeszcze u mnie raczej jeszcze trochę zostanie.
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 830
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-12-17, 12:47

Może głupie pytanie ale czy poli się toczy z wałków czy odlewa w formie?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7825
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-17, 12:54

PrzeRuSco, poli jest wtryskiwane do formy, a potem obrabiane mechanicznie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”