Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Problem ładowaniem

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Problem ładowaniem

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:17

Sytuacja wygląda następująco -

Kilka dni temu jadąc do pracy, zauważyłem że lampki w kabinie coś słabo świecą...
Po wyjściu z pracy samochód odpalałem z kabli. :-|

Po przejechaniu 200m aku padł. Znowu kable i znowu padł, godzinę później laweta odstawiła mi samochód na podwórko.

Akumulator kupiłem 3 mce temu. Całą zime wszystko było ok. Odpałał w najzimniejsze dni w tym roku bez problemu. W zeszłą niedziele akumulator z nissana powędrował pod maskę forda ka, zrobiłem na tym akumulatorze 3km, godzine później aku pusty, kable i znowu padł, czyli tak samo jak w nissanie - wniosek- aku dał ciała nissan jest ok. Kupiłem nowy akumulator, pojechałem nysą do pracy i sytuacja taka sama z tym że akumulator kupiłem nowy dzień wcześniej.

Teraz żaden z akumulatorów nie trzyma prądu dłużej niż jeden dzień.

Gdzie szukać problemu? Skupić się na wiązkach elektrycznych? Przekaźnikach czy alternatorze. Zaznaczam że, nissan psuje akumulatory.

Za pomoc dziękuje :razz:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 10:18

garygary alternator. Brak ładowania podczas jazdy wiec pada aku

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:20

ok a to że 2 akumulatory z czego jeden kupiony w zeszłym tyg nie trzymają prądu?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 10:22

garygary pisze:ok a to że 2 akumulatory z czego jeden kupiony w zeszłym tyg nie trzymają prądu?
Od stania czy od jeżdżenia?

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-03-02, 10:36

Wez sobie miernik i najprosciej sprawdz napiecie jakie masz podczas odpalonego samochodu , od tego zacznij . Bo gdybanie ze samochod psuje aku i kupuje nowy odrazu bez sprawdzania ładowania troszke nad wyraz .

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:39

nowy akumulator jedził w nissanie jeden dzień potem padł, wczoraj go naładowałem i włożyłem do forda, dziś rano do pracy szedłem z buta :roll:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 10:42

garygary pisze:wczoraj go naładowałem i włożyłem do forda, dziś rano do pracy szedłem z buta :roll:
Może prostownik nie naładował. Jak masz stary nie impulsowy to trzeba kilkanascie godzin ładować

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:45

prostownik raczej ok. kilka razy bylo juz nim ładowane i wszystko ok, problem polega na tym że, dwa aku które miały kontak z nysą teraz już nie trzymają prądu

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 10:51

garygary, w takim razie alternator moze przeładowywać. Zrób jak radziej mowi i sprawdz prąd ładowania

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:52

ok sprawdze, max napięcie powinno być opisane gdzieś "sam naprawiam"?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 10:53

Normalne napiecie to 14,3 V. Powyzej 15 i poniżej 13,5 to już źle

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 10:56

Może oddaj na gwarancje i Ci powiedzą co się stało ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 10:57

ok jeszcze troche teorii :mrgreen: jeśli będzie +14,3V przeładowuje( może to być spięcie w instalacji?) -13,5V ucieka prąd ??

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 11:00

Raczej przy spięciu wyżej się nie robi ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 11:02

czyli krótko mówiąc, 14,3V +lub- grzebanie w instalacji?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 11:06

garygary pisze:grzebanie w instalacji?
Od alternatora zacznij, bo szybszy dostęp :)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-03-02, 11:07

ok, dzieki :mrgreen:

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 11:11

I najprędzej to będzie altka wina ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-03-02, 17:20

Jak +14 jak -13,5 ?:P minus to będzie jak bieguny zamienisz :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 17:31

chodziło chyba
(+)powyżej 14
(-)poniżej 13.5 :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”