kolektor 4-1 oznacza że z każdego cylindra wychodzi jedna rura i dalej wszystkie 4 cztery schodzą się w jedną. jesli będziemy mieli 6 cylindrów to będzie 6-1.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon








4-1MacGayver pisze:Co się lepiej sprawdza na wyższych obrotach, 4-1 czy 4-2-1 ?
 
 
czasami teoria nie idzie w parze z praktyką.MacGayver pisze:z tego co mi wiadomo to właśnie jest odwrotnie ale chciałem żeby Czajnik się wypowiedział na ten temat, może ma inną teorię
 . istotą jednak jest faza przepłukania cylindra. kolektor ma pomagać i być dostosowany do wałków jak wspomniał kolega powyżej. teoria silników nie skupia się na pojedynczych detalach tylko na zestawieniu wszystkich modyfikacji w odpowiedznie sety. tak jak jest to ujęte nawet w niektórych grach komputerowych.
. istotą jednak jest faza przepłukania cylindra. kolektor ma pomagać i być dostosowany do wałków jak wspomniał kolega powyżej. teoria silników nie skupia się na pojedynczych detalach tylko na zestawieniu wszystkich modyfikacji w odpowiedznie sety. tak jak jest to ujęte nawet w niektórych grach komputerowych. I o tym też gdzieś wcześniej wspomniałem. Kolektor ma pomagać by cylinder był dobrze przepłukany - co owocuje lepsze pracą i osiągami na wyższych obrotach. Im dłuższa rura od pojedynczego cylindra przy ostrych wałkach tym lepiej.czajnik pisze: istotą jednak jest faza przepłukania cylindra.
 Trzeba też poznać zasadę działania kolektora wydechowego oraz działania falowego i dynamicznego.
 Trzeba też poznać zasadę działania kolektora wydechowego oraz działania falowego i dynamicznego.

przypomnę że dział dotyczy modyfikacji zatem przedstawiam tu rozwiazanie kolektora do mojego silnika. giełda jest troche ponizej zatem jesli zechce sie go pozbyć dam ogłoszenie w odpowiednim dziale. mogę uzyczyć do testów porównawczych na hamowni i to wszystko:)Ad@mus pisze:no to jak ten kolektor ma lezec w garazu i sie kurzyc to przyjade se po niegohahaha
i tym sposobem Czajnik pozbyl sie fantu i zrobil miejsce w garazu