Obniżenie zawieszenia

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Obniżenie zawieszenia

Post autor: BeNeK » 2012-10-01, 16:35

Witajcie ! Czy są jakieś patenty na obniżenie zawieszanie ? Obecnie mam założone springi -35mm H&R'a i jak dla mnie jest koza . Na gwint/utwardzenie i obniżenie oem amorów niestety kasy nie posiadam , bo żeby było to zrobione jakoś z głowa to bez 800zł nie podchodź ... Może są lub znacie jakieś patenty na obniżenie w inny sposób zawieszenia ?
Znalazłem na Coltmani coś takiego
najzwyczajniej nawierciłem dolne otwory wyżej, a przy górnych dospawałem nowe "ucha" z blachy 2mm, trzeba też skrócić dół mocowania żeby nie obcierał o gumę przegubu,

Co o tym sądzicie ?
Pozdro !
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1327
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-01, 17:44

Ale ma być tanio i szybko czy tanio i dobrze ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-10-01, 18:21

Tanio i dobrze :) Jesli chodzi o zawieszenie to nie ma co robić na szybko i jakimś mega drutem ...
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 620
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-10-01, 18:22

BeNeK pisze:Cytat:
najzwyczajniej nawierciłem dolne otwory wyżej, a przy górnych dospawałem nowe "ucha" z blachy 2mm,...
spawanie amorków :shock: jakby to była rura w której znajduje sie wkład amora (demontowany/wymienny) to owszem ale takie coś to prosi o pomstę do nieba, nie napisał ten "ktoś" że robi się wszystko na własną odpowiedzialność....

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-10-01, 18:29

ciapek, No właśnie też tak sądziłem , jak powiedziałem o takim sposobie ojcu , to aż sie za głowę złapał i powiedział ze jeśli chce jeszcze trochę pojeździć to żebym to sobie darował ... Tylko dziwi mnie to e koleś który to zrobił w swoim coltcie gti , upalał go permanentnie na kjs'ach , 1/4 , poznaniu i innych pojezdżawkach i nic się nie wysrało ... chyba miał dużo szczęścia ,. No cóż czekam w takim razie na inne sugestie :)
Jak dla mnie to przydało by się jeszcze te 20mm w dół , chociaż nawet nie pogardził bym 10mm

Obrazek
Obrazek
Czy tylko ja mam takie odczucie że stoi wyżej niż seria Gti ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 620
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-10-01, 22:31

Ja mam eibacha i siedzi strasznie nisko(tył- chyba sprężyny są zbite) zajrzyj w TEN temat tam jest patent na przedni zawias

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-10-02, 14:57

Przedni zawias ok , ale jak przód był by na gwincie a tył zostawiony na sprężynach obniżających to nie wiem jak by samochód się prowadził .. :( A dla was ta moja padaka też wysoko stoi ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1327
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-02, 15:52

dobrze stoi ja bym nie zmieniał ale jak Cię bardzo korci to możesz zrobić coś czego sam bym sobie zrobił: uciąć po jednym zwoju z każdej sprężyny.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-10-02, 16:09

Cięcie sprężyn zalatuje trochę drutem , to wole już uzbierać kasę i oddać amorki do skrócenia i utwardzenia :D Podobno można też przespawać talerz który utrzymuje sprężynę od dołu
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

dizel
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-20, 10:16
Lokalizacja: Jerwonice

Post autor: dizel » 2012-10-05, 06:28

BeNeK pisze:Cięcie sprężyn zalatuje trochę drutem , to wole już uzbierać kasę i oddać amorki do skrócenia i utwardzenia :D Podobno można też przespawać talerz który utrzymuje sprężynę od dołu
nie wiem czy już przy takim zaawansowaniu prac i dążeniu do efektu nie lepiej poczekac i uzbierać kasę na jakiś gwint. W tym przypadku można podnieść autko bez większych problemów w górę na zimę, a przy przespawanych talerzach już niestety nie :)
Cel i efekt osiągniemy ale dużym nakładem pracy i niestety nieodwracalnie:)
VIVERE MILITARE EST
WWW.TRANSKRISS.PL
Moja Alma

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 09:45

seryjne amory też mozna przerobić na gwint:)
jest tylko jedno ale. w amortyzatorze jeśli chodzi o wymiary to jest długość i skok. sprężyna ma wysokość w spoczynku i pod obciążeniem. różnicą jest uięcie. sadzajac auto na glebe trzeba pomieżyć czy jesli zejdziemy do zaplanowanej wysokości to po podniesieniu na lewarku nie okaże się że sprężyna lata lużno po amoże:)

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-04-14, 13:31

Cześć! Musze wymienić sprężynki w mojej P10 bo przy trzech czy tym bardziej czterech osobach na pokładzie gleba z tyłu jest masakryczna.
Po zakupie samochodu i przed podróżą do Francji na 205/45/16 była koza
Obrazek
Po zapakowaniu się z tobołami obciążenie i gleba podczas podróży była taka, że ledwo co szło włożyć palce między koło,a nadkole. Zastanawiam się nad MTS TECHNIK dostępnymi na allegro w przyzwoitej cenie -40/40. Pytanie tylko czy te sprężyny nadają się do obciążenia jakie przewożę ( dwóch facetów na tyle, pełen bak PB, pełna butla LPG w kole,koło zapasowe no i do tego bagażnik upchany że ciężko się zamyka, bagaże w kabinie i w tym roku myślałem jeszcze o bagażniku na dach co powiedzmy rozłoży trochę masę także i na przód odciążając częściowo tył), czy może lepiej zrobić zamówienie np w takiej firmie http://www.grabska.net.pl/ na obniżone sprężynki i utwardzone? Szczerze to wolałbym kupić jakiejś firmy niż zamawiane bo co zakład to inna wyobraźnia,a fundusze niestety ograniczone.
Wracając jeszcze do MTSów wyczytałem, że Neptun miał je w bordo, na forum też ktoś o nich wspomniał, ale nie zbyt wiele viewtopic.php?t=5770&highlight=mts+technik no i zakładam, że nikt z nich nie jechał "wakacyjnie" obładowany ;) Nie wiem jakie mam amory, przy zakupie samochodu 02.2012 miały sprawność ponad 70%. Sumując, ma być nisko i twardo zwłaszcza na dupie, bo koła w tym rozmiarze myślę, że nie będą obcierały ? :mrgreen:
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1062
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-04-14, 14:02

u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2013-04-14, 14:03

Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-04-15, 14:39

Boro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?
SID pisze:
Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
skąd te domysły?

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-15, 19:17

ja dorabiam spręzyny do zawieszeń gwintowanych w Katowicach.

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-04-15, 20:26

a zwykłe springi -35 utwardzone wg. wyżej wymienionych potrzeb jesteś w stanie wykonać? :-P
Ostatnio zmieniony 2013-04-15, 20:29 przez Mandhorm, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-15, 20:29

ja ich nie robię przeciez napisałem że dorabiam w Katowicach. za co mam ręczyć? :-o

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-04-15, 20:32

przez "dorabiam" rozumiem, że masz na myśli dostosowywujesz tak? :)
myślałem, że od podstaw robisz
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-15, 20:35

zlecam wykonanie sprężyny od podstaw.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-15, 20:38

czajnik, to podrzuć od razu jakiś namiar na zakład, napisz ile średnio życzą sobie za komplet i jak z trwałością robionych na zamówienie sprężyn ;)

Pozdrawiam
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-15, 20:39

podaję długość, średnicę i ilość zwojów grubośc drutu. robią tak jak zechcę. zakończenia zwykłe lub szlifowane na prosto

[ Dodano: 2013-04-15, 21:41 ]
Zielkq pisze: jak z trwałością robionych na zamówienie sprężyn
zapytaj Pumy bo ma całego gwinta ode mnie na takich sprężynach

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-15, 22:05

W P11 na H&R czy Eibach'ach nie ma tego negatywnego efektu co wspomniał Czajnik, ale mam takie pytanie po forum się obija kilka postów na temat sprężyn z regulacją, cena nawet spoko, ale skoro Czajnik dorabia springi w Kato to zapewne i resztę tego zestawu można by dorobić na własną rękę i być może wyszło by taniej, a napewno lepiej, bo spring byłby dopasowany do własnych potrzeb.

Przykładowo ja potrzebuję na lato zglebić przód o ok 30-40mm, ale na zimę bym chciał podwyższyć co by nie robić za pług na drogach :P Seryjne amorki z GT są wystarczająco twarde jak dla mnie, ew przy wymianie się jakieś KYB albo Bile B6 czy B4 zapoda tylko jaka powinna być sprężyna parametrami dla regulacji 0-50mm do p11 ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-16, 06:56

w tej sytuacji proponuję zrobić sobie dwa zawieszenia. taniej Cie to wyjdzie. zrobienie gwintu nie jest mega trudne ale jest kilka detali które trzeba zlecić no chyba że masz tokarki i frezarki w garażu.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-16, 07:14

czajnik myślałem nie o kompletnym gwincie, a o sprężynie z regulacją, czyli spring plus nagwintowana tuleja i pierścień, na allegro taki zestaw na przód (bo takowy mnie interesuje) to 180zł plus przesyłka, problem w tym, że brak parametrów tego zestawu
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-16, 07:17

to cena fajna.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-16, 07:25

Tylko, że to jest uniwersalne. Ja jakoś nie jestem przekonany do tego... lepiej postarać się zrobić samemu ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-16, 07:28

to już inna sprawa ale za 180 zł niema szans aby samemu zrobić

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-16, 07:39

czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 70521.html

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-16, 07:55

Do regulacji trzeba chyba amory sciągac :?: Skoro tuleja leży luźno to kręcąc nakrętka tuleja też się będzie kręcić zapewne dobrze kombinuje :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”