Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] [terrano II - Maverick] Czy nie za dużo pali? :)

Moderatorzy: bonzo, azorek

zakula81
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-22, 17:38
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: zakula81 » 2011-08-23, 18:06

piotr323f pisze:Witam,

Statyczny kąt wtrysku ustawia się obracając pompę wokół jej osi w stosunku do położenia wału korbowego w ZZ (zwrot zewnętrzny) lub jak kto woli GMP (górny martwy punkt). Kąt wtrysku decyduje o momencie zapłonu w silniku benzynowym. Oprócz tego jest jeszcze dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku, ale tego się nie reguluje, to się tylko sprawdza. Kąt ten jest bardzo ważny i niezbędny aby uzyskać odpowiedni czas na przygotowanie i zapłon mieszanki w odpowiednim położeniu tłoka w cylindrze.

Dla średniej jakości mechanika, który ma styczność z silnikami Diesla starszej konstrukcji, zweryfikowanie Twoich niedomagań nie powinno być żadnym problemem zwłaszcza, że problemy dopiero się pojawiły.

Nie mam pojęcia ile to może kosztować, wszystko zależy od tego ile jest przy tym roboty fizycznej i jaki jest dostęp.

Świece możesz samemu posprawdzać, zmierz jej rezystancje, to będzie już informacja czy jest sprawna. Nie trzeba w tym celu wyjmować świec. Rezystancja będzie na poziomie paru ohm.

Pozdrawiam,

Piotr


Dzięki dobry człowieku :)
jak tylko zlikwiduję usterkę dam znać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-08-23, 18:51

Witam,

Akurat sprawdziłem rezystancję uzwojenia świecy żarowej, taka jaką mam u siebie i wynosi 1,3ohm. Nie mam pojęcia jakie mam świece, bo ich jeszcze nigdy nie wyjmowałem, a skoro działają to ich nie ruszam. Ktoś kiedyś gdzieś napisał, że mogą się ułamać, więc proponuję ich nie wykręcać tak dla ciekawości. Do ich wykręcenia potrzeba klucz rurkowy lub długą nasadkę 12.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

zakula81
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-22, 17:38
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: zakula81 » 2011-09-02, 06:34

piotr323f pisze:Witam,

Akurat sprawdziłem rezystancję uzwojenia świecy żarowej, taka jaką mam u siebie i wynosi 1,3ohm. Nie mam pojęcia jakie mam świece, bo ich jeszcze nigdy nie wyjmowałem, a skoro działają to ich nie ruszam. Ktoś kiedyś gdzieś napisał, że mogą się ułamać, więc proponuję ich nie wykręcać tak dla ciekawości. Do ich wykręcenia potrzeba klucz rurkowy lub długą nasadkę 12.

Pozdrawiam,

Piotr

Wczoraj byłem u znanego i cenionego pompiarza. No i się zdziwiłem. Powiedział mi, że u mnie to ustawienie kąta to jest taka drobnostka, że nie chce mu się za to brać :) Wytłumaczył mi krok po kroku jak zrobić samemu. Nabrałem odwagi i jutro zamykam się w garażu :)

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-09-02, 19:08

Witam,

No to życzę powodzenia. Są warsztaty z wyposażeniem, gdzie można to ustawienie sprawdzić podczas pracy silnika, u mnie ten parametr kontroluje ECM na podstawie danych z czujnika TDC i wtryskiwacza sterującego, oprócz wielu minusów konstrukcji (silnik TD27Ti) jest parę plusów. Musze jednak przyznać, że trafiłeś na bardzo optymistycznie nastawionego do zagadnienia mechanika. Na wszelki wypadek aktualne położenie pompy dobrze sobie oznacz. Jedyny dostęp do pompy chyba (nigdy tego nie sprawdzałem i obym nie musiał) jest od strony prawego koła.

Daj znać jak ci poszło i jak możesz to napisz jak polecił przeprowadzić tą regulację Twój mechanik.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

zakula81
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-22, 17:38
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: zakula81 » 2011-09-06, 18:35

piotr323f pisze:Witam,

No to życzę powodzenia. Są warsztaty z wyposażeniem, gdzie można to ustawienie sprawdzić podczas pracy silnika, u mnie ten parametr kontroluje ECM na podstawie danych z czujnika TDC i wtryskiwacza sterującego, oprócz wielu minusów konstrukcji (silnik TD27Ti) jest parę plusów. Musze jednak przyznać, że trafiłeś na bardzo optymistycznie nastawionego do zagadnienia mechanika. Na wszelki wypadek aktualne położenie pompy dobrze sobie oznacz. Jedyny dostęp do pompy chyba (nigdy tego nie sprawdzałem i obym nie musiał) jest od strony prawego koła.

Daj znać jak ci poszło i jak możesz to napisz jak polecił przeprowadzić tą regulację Twój mechanik.

Pozdrawiam,

Piotr


Mówił żeby zaznaczyć położenie obecne pompy. Opisałem mu objawy i mówił, że trzeba przyśpieszyć zapłon. Po zaznaczeniu położenia pompy poluzować śruby i przesunąć pompę max 2mm do silnika. Skęcić odpalić, pojeździć. Jeśli nie ustąpiły objawy wrócić do ustawienia początkowego i przesunąć o 2mm w drugą stronę :) powinno pomóc.

Ale teraz na razie to małe zmartwienie. Zamontowałem zawieszenie ironman +2" (drążki, sprężyny i amory) nowe drążki ze wzmocnionej stali zerwały mocowania drążków zkrętnych :) poszło na wieloklinie. Frezy zpiłowane. latam i szukam teraz ślusarza żeby mi to dorobił bo nigdzie nie mogę dostać nowego. Z jednej strony poleciało mocowanie z regulacją (to na belce), a z drugiej strony to przy wahaczu. Zauważyłem, że to przy wahaczach ma jak na mój gust jest zbyt błytkie zględem frezów w nowych drążkach. Jeśli znajde ochotnika do zrobienia tego to zrobię odrazu dłuższe o 1cm.

Wracając do pompy to będę próbował i na pewno opiszę cały zabieg.
Pozdrawiam
Krzysztof

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-09-06, 23:07

Witam,

Nie jestem ekspertem w tych sprawach, ale takie ustawianie może być ryzykowne. Zawsze można wrócić do początkowych ustawień, ale trzeba pamiętać, że to co wydaje nam się właściwe nie musi odpowiadać właściwemu zaleconemu ustawieniu, szczególnie jeśli chodzi o początek wtrysku i moment zapłonu mieszanki. W każdym bądź razie przy odrobinie wyczucia i uważnej obserwacji jego pracy może się udać.

Co do dorabiania części do drążka to zwróć uwagę na to, że oryginalne elementy są ulepszane cieplnie. Samo wykonanie podobnych na wzór z oryginału bez tej obróbki mija się z celem, trzeba to koniecznie zahartować i odpuścić.

Pozdrawiam i powodzenia,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-09-07, 08:01

zakula81 pisze: szukam teraz ślusarza żeby mi to dorobił bo nigdzie nie mogę dostać nowego.
Nowego raczej nie znajdziesz, też kiedyś szukałem, nawet w USA nie było.
Szukaj jakiegoś rozbitka i wymontuj.

zakula81
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-22, 17:38
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: zakula81 » 2011-09-07, 15:33

azorek pisze:
zakula81 pisze: szukam teraz ślusarza żeby mi to dorobił bo nigdzie nie mogę dostać nowego.
Nowego raczej nie znajdziesz, też kiedyś szukałem, nawet w USA nie było.
Szukaj jakiegoś rozbitka i wymontuj.

Z rozbitka próbowałem i nie są zbyt w dobrym stanie. Po założeniu na nowe drążki czuń mikro luzy.
Znalazłem dzisiaj magika. Zrobi mi komplet czterech mocowań z dłuższymi frezami ze stali ulepszanej za 400zł:)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-10, 18:34

Czyli ten mechanik musi miec naprawde duze doswiadczenie (a to nabywa sie z wiekiem ) zeby na sluch ustawic pompe. Probuje sie dowiedziec jak najwiecej wiadomosci o terrano ,gdyz mam w zamysle kupic.
Takie ustawienie pompy wtryskowej gdzie kat wtrysku ustawia sie przy GMP(ZZP) jest dobre w golfie w audi . A co bedzie jesli w terrano bedzie tak samo jak w primerze 2.0TD ze na kole pasowym sa dwa znaki . Jeden do ustawienia GMP ,a drugi do ustawienia kata wtrysku. . Oczywiscie nie wiem czy tak jest ale moze tak byc . jesli ktos by mogl o tym napisac to byloby dobrze.
Poza tym wydaje mi sie ze kat wtrysku ustawia sie czujnikiem zegarowym wkreconym w glowice pompy wtryskowej . Kat wtrysku to dziesiate czesci milimetra . A on CI kaze przesunac o 2mm. Dziwne ze nie ustawili kata tam gdzie zakladali pompe . Kiedys sie pytales o ten kat i sie dowiedzialem ze dla terrano1 2,7 TD (1990-1993 ) kat wtrysku wynosi 0,59+/- 0,02mm. czyli od 0,57 do 0,61mm.

[ Dodano: 2011-09-10, 19:49 ]
Krzysiek , opor swiecy zarowej powinien byc jak najmniejszy . U mnie nowe swiece maja opor rzedu 0,5 ohma. Dla twojego silnika mysle ze powinno byc podobnie . Nie ma co sie bac wykrecic. . ja tez sie balem ale musialem wykrecic i poszlo latwo. Wiesz najlepiej sprawdzic swiece jak sie wykreci i pod prostownik . Wtedy widzisz jak sie zarza . Jesli nie chcesz wykrecac to sciagnij listwe ze swiec i albo zarowka lub probowka i patrzysz czy sie swieci. Jesli swieci to dobre . Ale tak jak CI napisalem najlepiej po wykreceniu ocenisz czy sa dobre.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-11-02, 09:07

Dobra, żeby nie było iż zaglądam jak mam problem.
No więc, Panie i Panowie nie żałować tylko regularnie zmieniać filtry powietrza no i dmuchać koła.
Po dwóch weekendowych wypadach po polnych drogach w warunkach pogodowych niczym szczury pustyni Erwina Rommel-a odetkałem puszkę filtra i szok :-o . Sypał się z niego kurz niczym z worka dawno nie czyszczonego odkurzacza. Takiego syfu jeszcze w filtrze nie widziałem. Nie wiem jak to się stało bo prowadziłem wycieczkę i bardziej obawaiałem się o filtry kolegów.
Nie miałem okazji zrobić trasy na całym baku ale widzę że apetyt mocno zmalał, myslę że 1-2 litry zejdę w dół.
Oczywiście nie stało się to nagle po tej ostatniej kurzawie. Filtr może nie w takim stopniu ale systematycznie się już przytykał wcześnie kurzem.

Więc dla podsumowania: jak sporo łyka to manometr i zadbać żeby na trasie mieć choć te 2 - 2,2 atm no i świeże powietrze do silnika.

Wcześniej udało mi się zejść na trasie z elementami przełajowymi w lesie do 9,5-10l Natomiast po zabiciu filtra lekki stresik bo wyszło 12.

Wymiana filtra pow. 2,4 atm w kołach (podbiłem może za wysoko bo miałem wrażenie że schodzi) i myślę że spokojnie poniżej 10l wyjdzie. 200km-pierwsza krech, 300km i jeszcze nie ma połowy podziałki.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-11-02, 09:59

Witajcie!

W sobotę byłem na "Hubertusie" i ja też zostałem zaskoczony spalaniem mojego Mavericka.
Przebieg jazdy:
60 km po mieście,
30 km w terenie - 1,2,3 bieg,
reszta to trasa do 90 km/h
łącznie 230 km.
Samochód spalił 20 litrów ropy więc wychodzi 8,7 l/100. Oczywiście przed wyjazdem zadbałem o ciśnienie w kołach - 2,2 atm.
Podkreślić jednak muszę, że swoje za kierownicą już przeżyłem i teraz się wożę jak to ktoś już wcześniej na forum napisał. Muszę też przyznać, że mam przykręconą dawkę paliwa na pompie wtryskowej więc to też ma znaczenie. Jest odczuwalny spadek mocy ale mnie to wystarcza. Wspomnieć też muszę, że na wymienianych końcówkach wtryskiwaczy mam przejechane tylko 3.000 km. więc są jak nowe.
Po powrocie muszę też sprawdzić filtr powietrza bo kurzyło się w terenie strasznie.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2011-11-07, 21:01

sprawdziłem swój filtr, a jestem 4000 od wymiany... no jest trochę zapiaszczony, przybrudzony... wymieniłem go, ale na pewno nie był to "worek z odkurzacza", inna sprawa że mój bydlak teren widzi raczej trawiasto-łąkowo-pastwiskowy :)

Snorkele trzeba pozakładać :)

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-11-07, 21:09

No pewnie by tyle ie wyłapał. Ale z rurą na dachu to woda kusi a to potem zgnilizną w środku pachnie :mrgreen:
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2011-11-07, 21:56

co prawda to prawda, aromat przemoczonej nastoletniej terenówki jest niepowtarzalny...

w sumie zauważam, ze bardziej niepowtarzalny jest po zamoczeniu foteli niż wykładziny...

taki bardziej wyrazisty, rzekłbym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”