[Sunny/100NX] Jaki olej silnikowy?
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
rz pisze:Jak juz pisalem wyzej, MOTUL w moich skromnych testach wypadl blado przy Valvoboncki pisze:ja leje do swojego albo Valvoline albo Motul [...] chociaż MOTUL jest lepszy, ale nie wszedzie go mozna dostac i 160 zł za 5l. PozdrawiamCena to nie zawsze wyznacznik jakosci. Wiekszosc mowi MOTUL MOTUL a ja jednak kolejny raz leje Valvo
pzdr
rz
Tak jest, tylko Valvoline
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Ja też jestem za Valvoline
Jeździłem np. na Mobilu w Mitsubishi Eclipse i skoncżyło sie to dla mnie szukaniem panewki w misce olejowej ... A w nissanku w skrzyni zalałem Valvo full Syntetyk i jest dużo lepiej. A do silnika teraz bede wlewał tez Valvoline tylko minerał bo już dawno ten samochod jeździ na minerale i czuje jak bym zalał pół syntetyk to daleko by nie pojechal
Ogólnie Valvo świetny olej i cena jest smieszna. Znalazłem na allegro bańke 4l za 90 zł (cena podobna do Shella) a w sklepie u kumpla on sćiągnie mi jeszcze taniej niz allegro o.O ;P
![;D](./images/smilies/lol.png)
![;/ ;/](./images/smilies/kwasny.gif)
=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
Ja, poprzedni własciciel jeździł na shellu, i ja raz wymienialem tez na shell, nic sie nie stało podczas eksploatacjii na shellu ale i tak Valvo lepsze
[ Dodano: 2010-11-02, 21:46 ]
Witam, odkopuje temat bo mam problem![;| ;|](./images/smilies/ysz.gif)
Jak sie okazało padła mi uszczelka pod głowicą (Seryjna papierowa) przy około 200 tys km.
Głowica pojechała do sprawdzenia, jeśli będzie ok to planowanie,nowe uszczelniacze, uszczelka pod głowice i pokrywe. Zalany tam był shell mineralny 15w40 (Prezent po poprzednim własicielu) i najprawdopodobniej od niego w silniku jest kupa czarnego nagaru nie nadajacego sie do doczyszczenia. Silnik co prawda że minerał miał zalany ale ani grama oleju nie brał i tak sobie mysle czy by nie zalać własnie jednak Valvoline MaxLife Diesel 10w40 polsyntetyk, tylko boje sie że wypłuka ten nagar i bedzie po silniku ... Sam nie wiem już, bo shell wcale mi sie nie widzi ...
CO wy na to ?
Pozdrawiam
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
[ Dodano: 2010-11-02, 21:46 ]
Witam, odkopuje temat bo mam problem
![;| ;|](./images/smilies/ysz.gif)
Jak sie okazało padła mi uszczelka pod głowicą (Seryjna papierowa) przy około 200 tys km.
Głowica pojechała do sprawdzenia, jeśli będzie ok to planowanie,nowe uszczelniacze, uszczelka pod głowice i pokrywe. Zalany tam był shell mineralny 15w40 (Prezent po poprzednim własicielu) i najprawdopodobniej od niego w silniku jest kupa czarnego nagaru nie nadajacego sie do doczyszczenia. Silnik co prawda że minerał miał zalany ale ani grama oleju nie brał i tak sobie mysle czy by nie zalać własnie jednak Valvoline MaxLife Diesel 10w40 polsyntetyk, tylko boje sie że wypłuka ten nagar i bedzie po silniku ... Sam nie wiem już, bo shell wcale mi sie nie widzi ...
CO wy na to ?
Pozdrawiam
=Mitsubishi Eclipse Klub Polska User=
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
--------------------------------------------------------
www.ternet.com.pl
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-12-02, 19:02
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Faktycznie nie ma sensu zalewać silnika olejem mineralnym, który zrobi w silniku więcej szkody niż pożytku.
Są samochody np. Hondy w których producent zaleca stosowanie oleju 0W20 i na takich olejach te silniki robią po 300 tyś km. bez awarii.
Zasada zmiany oleju przy 100tyś. na półsyntetyk , a po 200 na minerał to efekt raczej niewiedzy mechaników, którzy przygodę z edukacją olejową zakończyli w latach
80-tych ubiegłego wieku, niż założenia konstruktorów silników. Jeśli masz olej 10W40 i wszystko jest w porządku to pozostań przy sprawdzonym produkcie.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
Są samochody np. Hondy w których producent zaleca stosowanie oleju 0W20 i na takich olejach te silniki robią po 300 tyś km. bez awarii.
Zasada zmiany oleju przy 100tyś. na półsyntetyk , a po 200 na minerał to efekt raczej niewiedzy mechaników, którzy przygodę z edukacją olejową zakończyli w latach
80-tych ubiegłego wieku, niż założenia konstruktorów silników. Jeśli masz olej 10W40 i wszystko jest w porządku to pozostań przy sprawdzonym produkcie.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
od zawsze nasza setka w naszym posiadaniu jeździ na 15w40 czyli mineralce.
zmiana co 10tys km. olej mobil.
silnik nie kopci, nie bierze oleju, trzyma moc. więc to o oleju mineralnym to też są mity...
auto mamy od 98r, kupione z przbiegiem 50tys km. teraz ma 350 tys km. . .
zmiana co 10tys km. olej mobil.
silnik nie kopci, nie bierze oleju, trzyma moc. więc to o oleju mineralnym to też są mity...
auto mamy od 98r, kupione z przbiegiem 50tys km. teraz ma 350 tys km. . .
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-12-02, 19:02
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Faktycznie nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości oleju. Warto czasem zobaczyć na kartę charakterystyki i parametry danego oleju.sergiej pisze:ja dostalem w dobrej cenie motul wiec wlalem na probe bo 110 zl za 5 litrow to spoko cena ...
Często jest tak, że olej tanśzy lepiej się sprawdza w danym silniku i tu też dodam pod nogą właściciela. Cena niestety nie jest zawsze wyznacznikiem jakości oleju. A co do ceny za piątkę Motula ,osobiście miałbym obiekcje kupić tak tanio gdyż ostatnio trochę słychać o różnych żródłach zaopatrzenia .
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz